... mert választani kell

Top 5 matricás szívatás, ami nem szerepelt az Index toplistáján.

2015/01/07. - írta: Válasszunk

Az első kapásból érdekes, mert nem szerepelt az Index toplistáján. Nomeg azért, mert a 9 személyes kisbuszról, sok szakaszról volt szó, de a D2 kategória másik meglepetéséről nem. Méghozzá arról, hogy a következő képen látható jármű és elődei, mint teherautó a D2 kategóriába tartozik. Bizonyára hatalmas terhelést jelent az utakon, és bizonyára mondjuk az elődök közül egy 10-15 éves példány is hatalmas értéket képvisel... De akkor jöjjön az Opel oldaláról származó kép (a hajtás után): 

corsavan.jpg

De a hasonló méretű dobozos verdák is 3.5 alatti teherautók...A D2 kategória azért érdekes, mert ott már a megyei matrica egy tizesbe kerül, így mondjuk aki Siófok környékén hajt ilyet, kell a 3 megye, az minimum 30000, ha felmegy időnként Pestre, hát 40. A rossz nyelvek szerint persze a D2 kategória kapcsán sem járt kimondottan rosszul a többség, hiszen az éves, országos matrica nem drágult. Csak ugye nehezebben járnak jó. Persze akinek eddig nem kellett a matrica, az most fizethet egy kicsit...

Sok esetben szükség lehet utánfutóra is, hogy abba valami sülni fog, vagy fűnyíró van rajta, az lényegtelen. Ha már a D2 kategóriával szívunk, van ajándékban U kategóriánk is. Jól látható, hogy sok kisvállalkozásnak az ilyesmi alapvető kelléke, és legyen szó vásárban hús sütésről, őstermelői dolgok eladásáról, vagy fűnyírásról utánfutóra szükség lehet. Eddig nem kellett rá külön matrica. Most kell, ha D2 vagy B kategóriás jármű vontatja. Szóval Laci bácsi aki a környékbeli falunapokra viszi a gulyáságyút, malacsütést, stb. immár D2 és U matrcát vehet. Ha országos, akkor az éves díj az eddigi duplája. Ha nem, akkor megyénként 15000. A heti / havi matricás költség, ha csak ritkán viszi pálya felé a sora, az eddigi 3*-osa.

Egy olyan kormánytól ami a hazai kisvállalkozásokat segíti. 

Volt szerencsém a napokban egy kisbolt tulajdonosával beszélni, nem tartozik lánchoz. Van amit meg tud rendelni kiszállítással, de van amiért maga megy a nagykerbe. Kitalálják? Őt is érinti a fentihez hasonló szívatás. És mi ebben a szép? Nem csak a CBAnál nagyobbak kapnak durva terhet, de azok is akik a CBAnál kisebb boltot üzemeltetnek, és minden pár ezer forintos költség húsba vág. A legtöbb nagyker megközelítésénél eddig is jól jött, hogy nem kell a vidéki városokon sem átvágni. Most vagy átvágnak, és a dugóban elpöfékelik a plusz pénzt, vagy fizetnek. Vagy bezárnak. De ahol mozgóbolt segít az ellátásban, a többsége azoknak is az új kategória. 

Mozgóbolt, hasonló törpék? Ezekben ugyan nincs sok választék, de jók azoknak a szegény, falusi idősebb embereknek akik nem jutnak be az áruházig. Az új sarcot vagy áthárítják ezek a törpék, vagy tönkremennek. Az előbbi esetben "minden drágább lesz", az utóbbi esetben "mami tessék felszállni a buszra a fájós lábával, az elviszi a CBAig. 2 óra múlva jön vissza is busz, addig sokmindent össze tetszik tudni válogatni". A harmadik szívatásnak jó lesz az ő esetük? No nem a CBA-é, náluk még a várakozó miatt az automatából adagolt kávénak nevezett lötty is fogy... Hanem a történet többi szereplőjéé. 

A negyedik szívatás a navigációs programok kérdése. Ugyanis a megyei matricára, az "erre a szakaszra több matrica kell" helyzetre nem készítették fel őket. Vagy nem is lesznek felkészítve és a fogyasztó szív, vagy igen drága fejlesztésnek néznek elébe. 

Az ötödik gond? Ha az eddigi négy nem szerepelt az Index top 13-as listáján, és nem kis dolgokról volt szó... Oké: A navi szerepelt a Totalcar hidegindítóban, de ott sem volt minden összeszedve. Nos akkor azt kell mondanom, ez a szabályozás olyan, mint az állatorvosi ló. Ezer sebből vérzik. Ahhoz, hogy egy újságíró vagy blogger legalább a durvábbakat átlássa is komoly munkába telik, és utána moderálni a kommenteket. 

De mondhatnám azt is, hogy a mozgóboltok, kisboltok fent említett problémája miatt könnyen lehet, hogy pár helyen az ellátás is romlik, máshol több a forgalom, így az ingatlanok árán keresztül az ingatlanok tulajdonosai szívják meg. Oké, volt olyan aki már tervezte, így bezárt boltot, olcsóbbá váló ingatlant, sok eszközt meg lehet venni jó áron, majd 1-2 év múlva változik minden. Akinek van pénze, és kapcsolata, tudja mikor jön a mélypont, mikor változtat Viktor milliárdokat kaszálhat.

De mégis azt gondolom, hogy a fentiek okán, a párton belülről is érkező kritika okán az ötödik szívás a FIDESZé, mert ez politikailag drága, amit nem lehet költségek csökkentéseként, "rezsicsökkentésként" eladni. Az ilyen kommunikációs próbálkozások nem csak a fentieken csúsznak el, hanem a várt bevétel növekedésen. És bár lesznek akik jól járnak vele, de nem ők a többség. Sőt, talán kisebb arányban járnak jól vele, mint ahányan a kormánypártokat most támogatják. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr677050991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MordorÁrnyéka · http://needforspeedrivalscrackfree.blogspot.com/ 2015.01.08. 00:31:37

Gyakorlatilag háromszorosan fizetjük. Súlyadó, Benzinbe is van adó/áfa meg még ez is.
süti beállítások módosítása