Ugye emlékeznek: Vitézy egy korábbi EU felé is ígért vállalás értelmében olyan helyen is létesített buszsávot ahol az problémákat okozott. Elmondta: Egy idő után a forgalom alkalmazkodna. A káosz miatt nem vártuk ki, és sokak szemében a konszenzus az volt, hogy Vitézy indokolatlanul szívatja az autósokat, egyoldalú. Volt aki hülyének is tartotta. Apró probléma az, hogy amit Vitézy mond, az a világban általában működött. Mert az emberek pár nap, pár hét alatt megtalálják a kerülőutakat. Hogy igaza volt-e? Nem tudjuk. De mérjük fel egy kicsit, hogy mit is kockáztattunk?
Sokan azt mondják a forgalom szinte teljes megbénulását. Valójában viszont néhány hétig egy sávlezáráshoz, munkálatokhoz hasonlatos káoszt. Ha nem ér el semmit? Olyan, mint egy átlagos útfelbontás. Ha sikerrel jár a megoldás, mert alkalmazkodik a forgalom, akkor a közösségi közlekedés gyorsabb lett volna. Azaz akik jelenleg azért nem akarnak átszállni a BKV-ra mert az sokkal lassabb. Ha a BKV gyorsul, akkor talán páran átszállnak. Ezzel pedig az autósok korábbi vesztessége megtérül, mert kevesebb lesz a forgalom a városban. Kevesebb beragadó autó, könnyebben megtalálható parkolóhelyek, stb.
Nem tudjuk, hogy működött volna, vagy sem. Lehet, hogy a magyar nem úgy működik, ahogy a nemzetközi tapasztalatok alapján várnánk. De a kísérlet várható értéke indokolta volna a buszsáv működtetését még néhány hétig. Ezen a ponton viszont látszott, hogy Tarlós nem lát tovább az orránál: Dugó van, ez van akit akadályoz, azonnal legyen megoldás. Akkor és ott könnyen jótevőnek tűnt ezzel, vagy éppen a "racionális félnek" aki nem akarja a közlekedők egyik csoportját a másikkal szemben hátrányba hozni. A gond az az, hogy ez nem ilyen egyszerű: A meglévő helyzet fenntartása sokak számára teremt méltánytalan helyzetet. És ezt valahogy orvosolni kellene.
Nem tudhatjuk, hogy amit Vitézy csinált volna, az működött volna vagy sem. De azt igen, hogy a hasonló próbálkozások várható összhatása hosszú távon pozitív. Ehhez képest Tarlós annyit nem ért a város vezetéshez, mint a legújabb, lebutított Sim City-vel 5 perce játszó általános iskolás diáklány. Azaz az általa a szakma krémének nevezett tanácsadóival közösen osztozhat a fogalmatlan hülye jelzőn. Bocsi.
Nem véletlen az, hogy van egy komoly konfliktus Lázárral. Lázár sem feltétlenül jó sok szempontból, de azt felfogja, hogy a közlekedők 85%-a tömegközlekedik, és ha Tarlós a maradék budapesti Fidesz szavazóból hirtelen protest szavazót csinál és véletlenül egy nagyobb mennyiségű szavazat érkezik, mondjuk a DK-ra az mondjuk úgy sem neki, sem Orbán Viktornak nem érdeke. De azon budapestieknek sem, akiket Tarlós erre már rávett. És nem a DK kormányzás miatt, hanem az oda vezető út miatt. Azaz bizony Tarlós pajtást meg kell valamennyire fogni.
Budapest ráadásul nem a tömegközlekedés vagy a kerékpárosok miatt pocsék autós szemmel. Hanem mert mondjuk kevés a parkolóhely. Sok autós ragad be, rendszeresek a dugók. A forgalomszervezés nem működik, és ekkora forgalmat a jelenlegi eszközökkel nem is lehet kezelni. Azaz az autósoknak komoly forgalomcsillapításra van szükségük. A forgalomcsillapítás módjáról pedig sok autós felismeri, hogy ennek a módja az, hogy versenyképes alternatívát kapnak.
Erre lenne jó a dugódíj, ami elsődlegesen új forgalomszabályozási eszköz, ezzel a dugókat csökkenti. Másrészt viszont lehet a versenyképes alternatíva megteremtésének eszköze is. Lehetne. De ha Tarlós ámokfutása folyik, nem lesz. A dugódíj kiherélése mellett eljutottunk oda, hogy 4-es metró kapcsán vállalt kötelezettségek jelentős részét inkább a felszíni hálózat visszavágásával szeretné megoldani a városháza. A gond csak az, hogy nem véletlen, hogy nem ez volt a javaslat. Ugyanis rövidebb távolságokra a metró nem feltétlenül ideális.
Ha pedig mégis ez a kényszer, sok esetben ez plusz átszállással, messzebb lévő megállóval jár, akkor ismét az autóforgalom fog nőni. Ugyanis akinek ma közel olyan jó a közösségi közlekedés, mint az autó, a robogó, stb. annak nem lesz jó. Így pedig átül az autójába, hozzá járul a dugóhoz, ami miatt oly sok ember vesztegel. És bocs kedves Tarlós elvtárs, de Budapest jelentős idegenforgalmi célpont lett. Az ide érkező bulizó fiatalok viszont tömegközlekednek, kerékpároznak.
Ha velük baszol ki, akkor kibaszol az iparággal, csökkennek a adóbevételek, kevésbé lesz igény sok repülőjáratra. Azaz adóbevételek is csökkennek, az ország vonzereje is romlik. Ki is baszol az országos politika résztvevőivel, és el is kezded rombolni azt az adóbevételt amiből stadiont, kisvasutat, stb. lehetne építeni. És közben a megnövekedett autóforgalom azokkal az autósokkal is kibaszás akiket szóban védene a tarlósi politka: parkolóhely már most is ritkán akad, a dugók állandóak, sokan ragadnak be a kereszteződésekben.
Hogy mennyi lenne az ideális dugódíj? Kérem szépen nem olcsó. Mai árakon 24 órára 1650 forint, 72 órára 4150 forint, 30 napon belül 5*24 órára 4550 Ft, egy hétre 4950 Ft, 15 napra már 7000 Ft, egy egész hónapra pedig 1050 Ft. Éves szintre (pedig kicsit több juttatással) 120600 ft. Hogy honnan az árak? Megnéztem mennyi a bérlet nem természetes személyek részére. Éves szinten a Bubira is érvényes bérletet néztem. Az arcképes bérletek árában adnám, de a bérlet nem egy emberhez, hanem egy járműhöz, annak a forgalmijához kötődne. Esetleg a természetes személyek kedvezményeit is be lehet vezetni.
Ja és természetesen a hasonló dugódíjas bérlet a BKK hálózatát kiszolgáló P+R parkolókban is érvényes lenne. És az ott lévő sorompó akkor engedné ki az autót, ha a rendszám amit lát, és a kijáratnál lévő automatához érintett chipkártya stimmel. És bizony az ingyenes P+R parkolóban is lehet rendész, aki nem csak az engedély nélkül árusítást, a rokkant parkolóba való beállást, de a járművek feltörését is díjjazza. Azaz annak az autósnak aki mondjuk szórakozni indulva, stb. eddig is hajlandó volt felszállni a közösségi közlekedésre és vett jegyet / bérletet nem sok plusz terhet jelentene.
Az eredmény: Nem lenne azokkal szemben sem méltánytalan, akik csak ritkán terhelik az utakat, mert lenne napi opció is, és bizony nekik is jó az, ha a belvárosban ahol nehezen igazodnak el, bénáznának átszállhatnak a metróra. Sokaknak effektíve "ingyen" lenne. Akik pedig eddig nem ültek tömegközlekedésre? Nos a dugódíj célja, hogy a várost autósok számára is átjárhatóbb tömegközlekedés finanszírozásához hozzájáruljanak. Azt hiszem a dugódíjas bérlet kapcsán az átjárhatóságot többet használnák, a járművet kevesebbet. De talán pár sör után nem ittas vezetés jönne, hanem a villamos.
Ha pedig a budapesti közlekedéstől félő mazsola ezzel a dugódíjjal már sok necces helyen a P+R parkolóban hagyná a kocsiját, hát nem ragadna be a kereszteződésbe, kevesebb lenne a dugó. De sokan azt mondanák: Olcsóbb és gyorsabb az autó + metró + rövid bubi, mint a "végig autó és parkolóhely keresés", azaz több autó lenne a P+R parkolóban, kevesebb járulna hozzá a dugókhoz, a máshol való parkolási problémákhoz.
Nem, nem a kerékpáros vagy a buszon ülő nagymama nyeri a legtöbbet az ilyen fejlesztéssel. Ő esetleg hamarabb ér haza. Az az autós nyer vele aki alternatívát is tud nyerni, pénzt is, időt is, aki számára az átjárhatóbb város akkor is előny, ha az autóban ül és nézi, hogy kisebb a dugó... De akkor is sokat érne, ha a dugódíj miatt megvett BKKs éves bérlet miatt felszállna a metróra.
Vagy a vonatra. Mert a Tarlós által megvalósíthatatlan vágyálomnak nevezett tarifaközösség Budapesten már elég régóta működik. Igen érdekes az a szakember, aki nem vette észre, hogy a Budapest Bérlet például érvényes MÁVon, és Volán járatokon is. És nem hallotta meg azt a kritikát, hogy a Kelenföld - Keleti szakaszon, vagy éppen a Kelenföld - Köki szakaszon nem a metró a nyerő. Hanem a vonat. Annak idején ez a BKSZ-szel jó sok éve megvalósult. És baromira hasznos tudott lenni.
És igen, azokon a hosszabb viszonylatokon amikor a metró is jó lehet, pont azért nem nyert sokat az M4, mert ezt az útvonalat a BKSZ előtt találták ki. Azóta viszont van a városon át számos gyorsabb járat. Részben a MÁV részben a Volán üzemeltetésével, de ugyanúgy jó rájuk a Budapest Bérlet.
És igen. Ez azért is fontos, mert volt már rá példa, hogy sokan jelezték: a BKV az adott irányban lassú, kényelmetlen, stb. Majd jött nekik a válasz: A vonat beviszi őket a belvárosba... És az illető meglepődött, hogy ahhoz nem kell külön vasúti bérlet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2015.12.12. 22:52:35
2015.12.12. 23:10:39
Szóval, hagyd ezt a süketelést a dugódíjjal, illetve fizess te ilyent odahaza. Ne az autósokkal akard kifizettetni, hogy sokan vannak a városban. Költözz vidékre, ha nem tetszik.
Arcade Macho 2015.12.12. 23:37:01
ez termeszetesen nem igy van
amint nem kell fel orat a dugoban ulni akkor az autosok azonnal betoltik a keletkezett urt es legeneraljak azt a fel oras dugot, a kereslet kinalat igy alakul ki!!!
persze vannak olyanok is akik 1 oras dugonal is a seggukhoz tapasztjak az autojukat vagy azert mert meg idoben megeri nekik vagy mert csak...
illetve van olyan szakma is ami arra baziroz, hogy sokkal olcsobb egypar biorobottal es szemet dizellel lerohanni a varoslakokat, csak a nagy lovetta jojjon
Arcade Macho 2015.12.12. 23:38:44
a szireke meg a kinaiakae vagy mit mondasz baromkam?
a szabolcsie lenne, akkor o johessen traktorral ugye? elvegre evente egyszer igazan toleralhatnank
Arcade Macho 2015.12.12. 23:43:48
szerintem meg utdij kellene
kulvarosban ~ 20 Ft / km, belvarosban +20 Ft / km, dugos idoben + 20Ft /km, szemet dizelnek + 20Ft/km, szmogos idoben +20 Ft /km
rogton fennakadna a fillerrel szekszualizalo aggloskanak a tekintete ha a szuperoccsositott tédéi foshvagenjevel racuppanna a 100 Ft / km koltseg, talan meg at is szallna buszra
Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.13. 00:17:12
Baloldali érték 2015.12.13. 00:30:33
hobby beton 2015.12.13. 03:17:03
de ez nem is tartosrol szol. a polgarmester inkabb politikus mint szakember egy nagyvarosban.
Punxsutawney Mormota 2015.12.13. 03:51:41
- befejeznék azt a telibeszexuált körgyűrűt a város körül,
- a bevezetőutak mentén olcsó, biztonságos P+R parokókat létesítenének,
- kultúrált, tiszta, korszerű és üzembiztos közösségi járművekkel lehetne közlekedni a városban
De amíg húgyszagú, télen fűtetlen, nyáron légkodiconálatlan járművekkel szolgáltat a BKK, addig ne várja senki, hogy az istenadta nép letegye az autóját, főleg olyan nem, aki megteheti. A BUBI meg egy nagyon pofás dolog, csak éppen az biciklizzen -10 fokban, hóban, latyakban vay taknyos novemberi időben, akinek két anyja van.
midnight coder 2015.12.13. 07:39:17
A másik problémája a tömegközlekedésnek, hogy a legtöbb járat kurvára nem arra megy, amerre te mennél. Ezért aztán egyrészt meg kell kerülnöd a fél várost, másrészt egy rakás átszállást is jelent. Az én melóhelyem autóval dugó nélkül úgy 15 perc, tömegközlekedéssel úgy 45. És nem azért mert az egyes járatok külön-külön lassúak vagy borzasztóan ritkák, csak mert meg kell kerülnöm a fél várost.
A harmadik gond az, amikor ugyan te egyedül utazol az autóban, de a csomagtartóban ott utazik még 50 kilónyi anyag, plusz egy rakás szerszám.
midnight coder 2015.12.13. 07:40:48
khell 2015.12.13. 07:41:08
Ha igen, akkor mesélje már el mely kerülőutakat kellett volna felfedezzék az M1 és az M7 felöl érkezőknek? Nincsenek ugye ők sokan, alig pár emberről van szó.
Mikor mindennap budaörsig állt a dugó, teljesen normális döntés volt eltörölni a fenébe a buszsávot.
A másik normális döntés ill. legalább elgondolkodás az amiról Tarlós beszélt, nagyonis jogos dolgokat vetett fel a pofátlan bringásoktól kezdve az eszetlen átszervezésekig, amikkel csak azt érték el, hogy az addig normálisan haladó forgalom helyett egyhelyben püfögik a gázt az autók és 5x akkora a szennyezés.
♔bаtyu♔ 2015.12.13. 09:14:29
Persze a választásokat szerencsére nem a ballib média dönti el, hanem a polgár, aki képes össze hasonlítani Bp.-et két választás között.
Autózom és bringázom is. Amit én Tarlósban a legértékesebbnek tartok, hogy az utak állapotát, karbantartását fontosnak tartja, a közlekedés ugyanis eleve itt kezdődik. Most kellene annak jönnie, hogy a kerületektől elveszik az utak karbantartását a forrással együtt és a fővárosnak adják.
Ami hiba, az szerintem az, hogy a belvárosban túl sok forrást költenek a bringás megoldásokra, holott a bringásnak egy dolog kell, a jó minőségű út és útpadka. A belvárosban nem plusz bringasávok kellenek az összes úton, hanem bringafolyosók kijelölése, jelentéktelenebb forgalmú utakon. Teljesen értelmetlen, hogy csak az Andrássyra milliókat költenek, amikor mellette a párhuzamos mellékutcák forgalommentesek, a bringás milliókért megtesz 300 métert, holott ebből a pénzből jó minőségű utakon km-eket lehet a bringásoknak megcsinálni, a forgalom zavarása nélkül.
♔bаtyu♔ 2015.12.13. 09:22:35
Kuntakintekitekinte 2015.12.13. 09:40:59
Egy ország fővárosa arra épül, hogy jönnek a tajtrészeg angolok.
Téged sem az eszedért szeretnek.
♔bаtyu♔ 2015.12.13. 09:48:28
snel 2015.12.13. 10:03:28
Andika69 2015.12.13. 10:23:41
2015.12.13. 10:24:40
"Azaz az általa a szakma krémének nevezett tanácsadóival közösen osztozhat a fogalmatlan hülye jelzőn."
Kik írták ezt a tanulmányt? Az index cikk sajnos nem közölte a listát, de a ha poszter tudja, hogy hülyék, akkor gondolom ő utána nézett. Kik ők, és mi volt a szakmai előéletük?
"Vagy a vonatra. Mert a Tarlós által megvalósíthatatlan vágyálomnak nevezett tarifaközösség Budapesten már elég régóta működik. Igen érdekes az a szakember, aki nem vette észre, hogy a Budapest Bérlet például érvényes MÁV-on, és Volán járatokon is."
Igen érdekes az a szakember, aki még addig sem lát ki ebből az országból, hogy tudjon arról, hogy máshol a tarifaközösség nem csupán a bérletek kölcsönös elfogadását jelenti. Hanem egy szervezetet, aminek a zónás jegyei és bérletei jók az összes résztvevő cég járataira. Körülbelül úgy kell elképzelni, mintha vennél egy 24 órás jegyet (vagy akár egy 30 napos bérletet) Vácon, és jó lenne az összes járatra (Volán, vasút) Vác és Pest között, illetve Pest közig határán belül mindenféle közlekedési eszközre. Ez egyelőre utópia Pesten...
Egyébként Tarlós ezeket elemelte ki.
"A főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített el a fővárosnak, ami szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest. A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, „az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet”.
A tanulmányból hosszú részleteket olvasott fel a főpolgármester. Ezekből megtudhattuk:
A BKV–MÁV–Volánbusz tarifaközösség egy ábránd, kivitelezhetetlen.
A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált.
A villamosokat előnyben részesítő 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás
súlyos hiba, elképesztő környezeti károkat okoz.
A közúti fejlesztéseket ugyanolyan arányban kell véghezvinni, mint a tömegközlekedésiket.
A Balázs Mór-terv új szempontú felülvizsgálatáról 2016 első félévében döntenek"
index.hu/belfold/budapest/2015/12/11/tarlosinfo/
Ebből azt levezetni, hogy mostantól ejtik a tömegközlekedést és csak az autó... Hát olyan igazi ballibes... Nem Moszkvában, és nem osztogatnak. De valóban volt valamilyen autós kötődése a hírnek. Azt a megmaradt néhány ezer ember legalább újra erős izgalmi állapotba jön, ha meghallja, hogy az a szemét Tarlós most megszünteti a villamosokat, és felszedeti a járdákat. Jó, mindenki tudja, hogy nem is erről van szó, de egy kicsit legalább lehet acsarkodni, és handabandázni.
Labasmaz 2015.12.13. 10:27:40
Tegyük hozzá azt is, hogy az a körgyűrű legyen ingyenesen használható az odavezető bevezető utakkal egyetemben, különben az autós azt az ujját fogja megharapni, amelyik rövidebb úttal jár, azaz keresztül a városon a dugódíjért.
Amúgy a cikkben emlegetett matek alapvetően hibás. Ha van egy autóval dugóban 40 perces út, amit tömegesen közlekedve azonos idő alatt lehet megtenni, az autós nem fog átülni a villamosra, ha "ugyanannyiba" kerül neki. (Az idézőjel azért van, mert az autósok fejében az autó fenntartása és az üzemanyagköltség sokszor nem adódik hozzá az ilyesmihez.) Ha abszolútértékben olcsóbb a tömegközlekedés, vagyis a dugódíj több, mint a jegy/bérlet ára, akkor talán lenne esély.
A legutolsó dugódíj-verzióban, ha jól értem, a közigazgatási határon belül mindenkinek fizetni kellene. No de miért?! Külvárosban lakom, ahol nyoma nincs dugónak, ráadásul egyszer már fizetek azért, hogy lehessen autóm - ez a súlyadó néven elhíresült gépjárműadó. Ugyanazért kétszer nem szedhetnek adót, ahogyan azoktól sem jogos a dugódíj beszedése, akik a belső kerületekben laknak, és "haza" járnanak az autóval, nem azért mennek oda, hogy dugót csináljanak...
2015.12.13. 10:38:02
Kelenföld-Köki:
Csak az utóbbi pár évben létrejött kapcsolat. Előtte csak átszállással volt kivitelezhető. Szóval a sok éve megvalósult kitétel már bukik is. Amúgy félóránként van vonat, ha éppen jókor utazol, akkor sokkal jobb, mint metróval menni. Ha jókor vagy ott, ugyanis, mint mondtam, félóránként jár...
Kelenföld-Keleti:
Pár reggeli és késő esti vonatot leszámítva csak Intercityk és Eurocity-k vannak a két állomás között. Amire 1) hivatalosan Kelenföldön már fel sem szállhatsz a a Keleti felé. 2) Ha mégis, akkor helyjegyet kéne venned a Budapest bérleted mellé, ami nem életszerű. Persze a kalauzok nem mindig ellenőriznek ezen a szakaszon, szóval vannak páran, akik űzik ezt a sportot. De ugye egy szakmai közlekedési koncepciónak azért ne legyen már része az, hogy ott majd bliccelnek az emberek :)
Mások hülyézése előtt azért legközelebb majd jobban ásd bele magad a témába!
asola 2015.12.13. 10:54:51
Nevetséges az is, ahogy Tarlós kiherélte a dugódíjat. 5000 Ft/év ??? Na ne nevettessünk már, emiatt SENKI nem fogja letenni az autót. A cikkben leírt számok nagyjából rendelkeznének visszatartó erővel, de mindenképpen az autó szennyező képességével is arányosítani kellene (mondjuk egy Prius bemehetne 500 Ft/napból, egy Audi A8-as meg 3000 Ft/napból, az elektromosnak meg egy szép kerek 0 Ft/nap). Ebből a beszedett pénzből azonnal neki lehetne állni P+R parkoló építésnek és a kerékpáros utak európai szinvonalra hozásának (a mostanin szerintem még a törökök is csak röhögnek akkora vicc az egész). Még ha a felét ellopják, akkor is drasztikusan javul majd a helyzet és néhány éven belül már elfogadható lesz a rendszer.
Tarlós a közösség érdekeivel teljesen szembemegy, ahogy az autókat részesíti előnyben. A mostani állomány brutális környezetszennyezést csinál, amivel mind az autósok, mind mindenki más egészségét rongálja, teszi tönkre. Nemrég egy komoly kutatás ~500 ezer fő/évre tette a légszennyezés által okozott korai halálozások számát az EU-ban. Ennek nagyon jelentős részét az autósok adják és csak addig kellemes távoli szám, amíg nem a te családodban kap valaki tüdőrákot, keringési betegséget vagy bármi más ebből adódót.
Tarlósnak és minden más becsületes városvezetőnek TŰZZEL-VASSAL kellene azon küzdenie, hogy ezek a számok drasztikusan javuljanak:
- A környezetszennyező autók (dízel, benzines) városon belüli ellehetetlenítését dugódíjjal és zöld zónákkal, amibe semmiképp sem hajthatnak be. Az elektromos autók ma már bőven elérhető árban, választékban vannak, akinek tényleg kell az autó a városba, majd szépen megveszi. A gázos autókat is meg lehetne még hagyni egy ideig.
- A tömegközlekedés és a kerékpáros hálózat masszív fejlesztése, elsősorban az autósoktól beszedett pénzből. Majd ha nálunk is lesz Londonhoz hasonló top szinvonalú, autósoktól elválasztott, priorizált kerékpáros úthálózat, nyilván még többen választják majd és csökken a szabálytalanságok száma is. A kerékpárosok számának növekedésével pedig drasztikusan csökkenni fog az egészségügyre nehezedő nyomás is, amit a sok, seggét, órás dugókban autóban meresztő emberke okoz a mozgáshiányból adódó végeláthatatlan számú betegségével és az autója masszív környezetszennyezésével.
Az egészségügyünk mai állapota mellett minden létező eszközt meg kell ragadni ahhoz, hogy megakadályozzuk az emberek odakerülését. Ennek nagyszerű eszköze lenne a fentiek.
Ráadásul egy néhány éves kellemetlen időszak után egy elfogadható városvezetés esetén feljavulna a tömegközi is annyira, hogy az autósok egy jelentős részének a valóságban ne lépjen fel jelentős idő/kényelem veszteség.
porthosz 2015.12.13. 11:15:01
"Az egészségügyünk mai állapota mellett minden létező eszközt meg kell ragadni ahhoz, hogy megakadályozzuk az emberek odakerülését. Ennek nagyszerű eszköze lenne a fentiek.
"
Nyilván fogalmad sincs arról hogy a légszennyezést és a szmogot nem kifejezetten az autósok okozzák. Pl. beköszöntött a november és egyből az egekbe ugrott a szálló port koncentrációja még Budapesten is és lett szmogriadó.
Melyik a valószinübb: minden gyalogos november vett autót, vagy mindenki ekkor gyújtott be?...
másfelől, igazán megnyugtató tudat -hogyha már autók- hogy az autók részéről a szálló por kibocsátásért felelős jármüvek a 2 tonnás dizel SUV-ok a maguk 15-20 literes fogyasztásával, amik a csodálatos EU-s rendelkezéseknek hála papíron a legzöldebb euro 6-os kategóriában van....
Az a két tonnás 15 litert fogyasztó SUV hamarabb járhat szmogban mint az én benzinesem, holott az enyém csak tizedannyit bocsát ki...
"Ráadásul egy néhány éves kellemetlen időszak után egy elfogadható városvezetés esetén feljavulna a tömegközi is annyira, hogy az autósok egy jelentős részének a valóságban ne lépjen fel jelentős idő/kényelem veszteség."
Ez meg nettó sületlenség, nem is tudom hogy lehet ekkora f@szságot leirni. A tömegközlekedés fejlesztéséhez pénz kell, sok pénz.
Na már most ha az autósok leteszik az autót attól még nem lesz több pénz a tömegközlekedésre (ugye a bérlet ára csak a tömegközlekedés költségének 30%-át fedezi), ráadásul ők is bkv-ra fognak átülni. Tehát miközben csak minimálisan lesz több bevétele a bkv-nak, hirtelen 20-30% megnövekszik az igényelt kapacitás...
Mindeközben az államnak kiesik a benzin/gázolaj adója (hisz ha az autósok nem autóznak akkor nem is lesz onnan adóbevétel). A következmény egyszerü:
a bérlet árát fel kell emelni 30-40e Ft/hó-ra.
Ja hogy ott már sírna a szád... Amúgy hihetetlen hogy csak nagyon kevesen képesek ok okozat összefüggéseket végiggondolni.
KissGecihuszár 2015.12.13. 11:38:28
Budaörsi úti befelé vezető buszsáv; alapvetően jó ötlet lett volna, ha... ha ezzel egy időben létesült volna egy legalább 10ezres P+R az M4 végállomásánál (a legjobb akkor lett volna, ha az M4 Budaörsi virágpiacig jár, mert ott aztán lett volna hely bőven akár még 20 ezer kocsi számára is, nem is beszélve egy korszerű busz végállomásról, mert a mostani 2 egymástól fizikailag is elkülönülő Etele téri nem az!) , mert akkor nagy valószínűséggel oly mértékben csökkent volna le a Budaörsi út forgalma, hogy azt a külső sávot minden további nélkül elvehették volna az autóktól.
Párhuzamos felszíni járatok megszüntetése: még mielőtt itt bárki hanyatt dől, jelezni szeretném, hogy akkora megszüntetés nem lesz, mint amit egyébként bőven indokolhatna az M4. A 107-es szűnik meg egyedül,de azt gondolom, hogy épp eszű ember nem sír egy olyan viszonylatért, mely igenis konkurenciája az M4-nek, hiszen ú.n zónázó járat, azaz útvonala során nem áll meg az összes olyan megállóban, ahol a 7-es megáll. Épp ezért aki Kelenföldről a Belvárosba, illetve a Baross térre jár, nos az járjon az M4-el, aki pedig Kelenföldről Zuglóba, esetleg Újpalkóra, nos annak ott a remek 133-as (csúcsidőben még mellé a 233-as is!), mely ugyanazokban a megállókban állt meg, mint a 107-es. Akik pedig a Blaháról, vagy A Barossról járnak Zuglóba, netán Újpalira, azok pedig eddig is a 7E-vel jártak, mely a jövőben sűrűbb, egyenletesebb követéssel fog járni, szóval a 107-es tényleg kiirtandó!! Ezen felül pedig ésszerűsíteni kell a megmaradó felszíni (busz) kapacitást, mert pl az nonsence, hogy a XXII. kerületből nincs egy olyan, sűrűn közlekedő teljes üzemidejű buszjárat, melynek segítségével átszállásmentesen el lehet jutni az Etele térre pl. Albertfalváról, tehát a Sáfrány u, vagy épp a külső Tétényi út környékéről, miközben a 213,214,114 járatok valamelyike bőven alkalmas lehetne arra, hogy ne a Kosztolányiig (az új tervek szerint a Köptérig) járjon, hanem az Etele térig. Reméljük,a BKK által ősszel meghírdetett és momentán az ún. kiértékelési fázisban lévő társadalmi egyeztetést követően végre-valahára egy jól használható, az M4-el koherens felszíni hálózat lesz, pláne a fonódó indulását követően, amikor a 86-os megszűnik, tehát lesz bőven máshová átpakolható fölös kapacitás.
Dugódíj: nincs alternatíva, demszkypatkány így írta alá az EU-nak küldött támogatási kérelmet, ergo teljesen meddő vita ezen rugózni! Az már más kérdés, hogy ez olyan mértékű és főként olyan területeken bevezetendő díj legyen, amely -persze ennek is feltétele lenne egy olyan P+R rendszer, mely manapság még csak nyomokban fellelhető- valóban elgondolkodtatja azon nem kisszámú autóst, aki csak a kecó-melóhely-kecó útvonalon autókázik (araszol, dugóban ücsörög, napi szinten szív a melóhely közelében fel (nem) található parkolóhelyek keresgélésével, s ezzel basztatja mind a saját idegeit, a kocsiját és persze az annak emissziját szívni kénytelen fővárosi gyalogos populációt) és minden józan számítás szerint időt, pénzt, idegi terhelést takarítana meg azzal, hogy csak közösségi közlekedik, a kocsit pedig egy városszéli -sőt akár az agglomerációban található lakóhelyén lévő állomás- P+R-jében hagyja, mely természetesen bekamerázott, megvilágított, netán még fedett is.
Én jelenleg Stuttgartban élek, épp ezért tán kellően autentikus lehet azon megállapításom, amikor azt mondom; Stuttgart közlekedhetetlen, ugyanis immár 6 éve folyik -inkább csorog- a Stuttgart 21 nevű horrorborzalom, melynek következtében a 1/2 város -hol átmenetileg, hol végérvényesen- le van zárva, s ezért az U bahnnak titulált, de facto villamosok is sok helyütt az autókkal együtt állnak a dugóban, nem is beszélve a buszokról, pedig ez az NSZK 4. leggazdagabb városa...
Arcade Macho 2015.12.13. 11:53:52
arrol beszelunk ugye hogy a kedves kis futarszolgalatok a legnagyobb dugoban generaljak meg exran a dugot? meg akkor is amikor lakossagi cimre szallitanak?
Arcade Macho 2015.12.13. 12:29:42
tokeletes meglatas!!!
csak varjunk csak mi eppen Tarlosrol beszeltunk? ja hogy o akar siman betilthatna kozepes tavon a szilardtuzeleses futest Budapesten?
Arcade Macho 2015.12.13. 12:32:11
legyszives vilagositsal fel a 173e az mi volt...
Arcade Macho 2015.12.13. 13:16:27
ez az en elmeletemet igazolja
sok idiota valasztopolgarnak sehol nem merik elmondani hogy nem okes az hogy lerohanjak autoval a nagyvarost
meg a nemeteknel sem, igy inkabb kreativkodnak
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 13:37:51
@A demokrácia leszakadó függönye: Az adott viszonylat létrejöttének az idejét és a tarifaközösség létrejöttének az idejére vonatkozó közlést kevered. Erről nem tudod azt mondani, hogy csak véletlen tévedtél. Azaz hazugságra építve szólsz be. Ez egyedül téged minősít. Az egyedül a reggeli időszakos történet, hogy akkor mi megy kapcsán szeretném felhívni a figyelmed egy tényre: Ez az a csúcsidőszak amikor a legtöbben közlekednek. Amúgy pedig ütemes menetrend.
Ráadásul más irányban is volt említve ez mint gyors megoldás. De alapvetően az M4 konkurens működés időtartama kapcsán szeretnélek megkérdezni, hogy az M4 végleges használatba vételi engedélye előtt vagy után nyílt meg ez a viszonylat. Csak hogy tudjuk mennyire kevés ideig "konkurens". Segítek öreg. Előbb.
De várjál már miszter beszólóművész. Van egy kis gond. A BKSZ létezés, nem létezése kapcsán nem csak erről volt szó. Hanem például arról az apróságról is, hogy külső területekről, ahol bizony sok vonat megáll, ezzel lehet bejutni a belvárosba. Azaz ez egy létező, és a közlekedést befolyásoló rendszer. Aki ezt nem látja, nem számol vele az csak marhaságokat tud mondani. Érdekes módon a többi vasútvonalat ami ki is lett emelve figyelmen kívül hagytad.
Természetesen lehetne a tarifaközösséget szorosabbra vonni. Ebben sem igaz, hogy ez megvalósíthatatlan, aminek Tarlós beállítja. De az alapvető funkcióját így is betölti, hiszen alapvetően a hálózat jelentős részét a felhasználók ezért tudják használni. Ellenben a történetből nem a MÁV vagy a Volán az amit nem lehet összehangolni, hanem a BKK saját járatai. Azért, mert ott például a vonaljegy típusú, a távolságra érvényes, az idő alapú jegyek igen cifrán keverednek.
Ráadásul hiába vezettek be jegyeken bérleteken is QR kódot a termék és az utazási jogosultság követésére, ezek ellenőrzése és a QR kóddal és igazolvánnyal igazolható, online megváltható utazási jogosultságból ők maradnak a leginkább ki. A rossz rendszer miatt. Azaz a lehetetlenség inkább a politika díjszabással kapcsolatos döntései, az emiatt rossz jegy típusok, stb. eredménye nem egy legyőzhetetlen akadályé.
@khell: De arra. És nagyon egyszerű kiváltani: Például a carpooling és a közösségi közlekedés kombinációjával. Azaz "a szomszéd eldob a metróig, a kolléga pedig a metrótól a munkahelyig" jellegű kombinációk leszervezésével. Ha csak 2 ember összefog, akkor már a megfelezett számú sáv esetén sincs nagyobb dugó. De 3 ember is összefoghat.
@snel: Jól látszik a csúsztatás. A közlekedők (mint emberek) x%-a mellett felveted miben nem 85%. De ha tudod, hogy ez rögtön a választási szemponttal van párba állítva... Ergo ha valaki uszitáshoz csúsztatással kezd az te vagy ecsém. Ráadásul a post, ha megnézed pont azt mondja, hogy nem ellentét van, hanem elsősorban az a rossz felvetés hogy autók kontra tömegközlekedés elven preferált csoportokról beszél. Ugyanis a többi alternatíva fejlesztője pont az autósnak alternatíva.
Innen nem egy dologban nem vagy egyenes. Miért is vegyelek komolyan?
@Kuntakintekitekinte: Nem a tajtrészeg angolokra épül. Ellenben érdemes megnézni, hogy a GDP hány százalékát adja az idegenforgalom. Most kérlek szépen az országba érkező pénz mennyisége kapcsán hasonlítsd ezt az összeget a valóban többnyire itthon adózó (itt van a profit és nem csak gyártás) cégek külkereskedelmi mérlegéhez (exporthoz) és ha rájössz, hogy az idegenforgalom baromira nagy tétel akkor kezdj el kapcsolni.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 13:52:43
@♔bаtyu♔: Valóban az úthálózat fejlesztése fontos. És valóban a párhuzamos utcákban kellene a kerékpárok számára jó csapásirányt kijelölni. Továbbmegyek, sok helyre kiraknám a lakó-pihenő övezet táblát, mert tényleg lakónegyedek. Ellenben itt könnyű akkor kerékpárok számára is kijelölni a fő csapásirányokat és nem is szorítanák le őket. Az ilyen utak felújítása hasznosabb lenne, mint a jelenlegi kerékpárút - kerékpársáv építés. Csakhogy jelenleg ezt az EUs források lenyúlására használják, így nem a hasznosság a döntő. Na ez a baj.
Az a baj, hogy az EU-s forrás elfogy. És onnan, hogy van még X elérhető EU forrás, de a közlekedésre kell is X eljutunk oda, hogy lesz 0 elérhető EU forrás, de a közlekedésre kell majdnem X. Ugye érted, hogy az ilyen irányú fejlődés elkövetőit miért nem szeretjük.
Dugódíj meg nem valaki miatt kell, vagy mert az EU kéri. Hanem azért, mert ha tükörsima lenne az aszfalt akkor is dugó lenne. Ráadásul a közúti infrastruktúra túlterhelése miatt amit felújítasz az is leromlana. Sőt: Az úthálózat alapos felújításához szükséges lezárást már nem nagyon bírnánk a meglévő forgalom mellet kezelni.
Arcade Macho 2015.12.13. 14:27:26
en a kulvarosban lakok elegge jo viszonylaton, azaz a 7es buszcsaladot elerem
ejjel a moricz autoval az cca 15 perc, nappal 1 ora
mindez busszal mindig ~ 45 perc
ha letakarodna az utamrol a seggukhoz ragadt autoval renndelkezo agglomeraciosok hada akkor lenne 20 perc nappal is a bejutas
en orulnek neki, hiszen tudnam hasznalni legalabb nagy ritkan nappal is az automat a belvarosba valo bejutasra, azaz en biztos autoval mennek ha nem lenne valamilyen extra befenyites, lasd amit irtam, nekem az telen lenne 80 Ft / km, ami oda-vissza lenne 2000 HUF, na ezert tenyleg a 20 kg -os szerszamosladaval is felkommandoznek a 7es buszra
cso zsi 2015.12.13. 15:14:20
Hogy is volt az M1-M7 bevezetőre álmodott buszsávval?
Mit is csinált a villamosokhoz programozott jelzőlámpa a gumikerekűekkel? (Igen, a BKV-buszokkal is!!!)
Tömegközlekedve utazom a munkahelyemre, hogy ott autóba ülve havi 4-5000 km-t lenyomjak, többek közt a fővárosban is.
Az Bp-n belül 15 km, és autóval majdnem feleannyi idő, mint tömegközlekedve.
Mentem volna aggloba is lakni, de hiába a "kifogástalan" vasút, vagy odajáró BKV-busz, a irtózatosan megdobja a személyenkénti költséget.
A Budaörsi úton majd' Fehérvárig állt a sor az elmeháborodott ötlet miatt. Egy festékkel elvett sáv nem buszsáv. Azt építeni kellett volna, ott kivételesen még helyet is találtak volna, ha akarnak.
Ahogy a festett bringaút sem jó sem a kétkerekűnek, sem a négykerekűnek, akitől elvették. Tarlós minis akadt ki? Azon, amin minden Bajcsyn közlekedő, aki mellett az úton, majd egy méterrel arrébb a járdán is bringaút van.
A villamosra hangolt lámpák először a körúton szivatták autóst, villamost egyaránt, mert a reggel 7 előtti üres utakon is ellenütemű lámpaváltásokkal operált, így a villamos, és az autós is ott állt a megálló előtti lámpánál.
Később megjelent ugyanez a Bartókon - Fehérvárin is. Azon az út, amin korábban a Móricztól egy lámpaváltással el lehetett jutni a Kondorosiig 5-6 perc alatt, ma minden (leírom mégegyszer: MINDEN) lámpánál megállít mindenkit, aki nem a sínre van szabva. A Bartókon a 7-es busz, a Fehérvárin a 114-214 is ott áll, a villamosra várva.
Pár hónapja ugyanez van a Róbert Károlyon, és a Könyvesen is, ami nonszensz.
Egy 70-re emelt sebességű úton minden második lámpánál meg kell állni, ahol korábban a Váci úttól a Lehelig volt egy menet. Onnan a Thökölyig a következő, majd a Kőbányai, és az Üllői volt a forgalomtechnikai okokból történő megállítás. Azóta 6-8 hellyel bővült a lista.
70-nel haladni nem a dugó, hanem a generált dugó miatt nem lehet. A néhai zöldhullám már éjjel 2-kor sem található meg.
Arcade Macho 2015.12.13. 15:19:40
hulyeseg!!!
az nem bevezeto szakasz
az mar vastagon a Dayka volt ami masszivan nem a bevezeto szakasz
az ertelme meg az lett volna hogy a sok agglomer az kint szopjon es ne bent!!!
normalis helyeken kiraknak egy lampas keresztezodest lasd M3 Szerencs utca
Arcade Macho 2015.12.13. 15:23:46
jo megertem en a sok autos az jol tudta blokkolni a buszokat es egyeseknek ettol masszivan jol esett, hogyha o mar dugoban ucsorog, akkor legalabb a busz is dugoban van, ezt a hulladek mentalitast most akkor nem kommentalnam, mert nem ohajtok csunya szavakat hasznalni itten
viszont azt szomoruan konstataltam hogy a Taploska becsicskult es nem merte vegigverni amit kellett volna
de ugyanugy becsicskult most a Taploska amikor pl. kiderult a foschvagen dizel szemet biznisze es jott a menetrend szerinti szmogriado
cso zsi 2015.12.13. 15:29:09
A jelen eszmefuttatások a kiskörúttól a városhatárig bármit lefednek, azaz csak a határon túli lakosság nem fizeti majd.
Akkor még az 5000 is sok, azaz nem más, mint még egy adó.
Elektromos furgon?
Még egy postásnak sem biztos, hogy elég lenne egy napra a hatótávolság.
A taxiknak sem.
A kamionos áruszállító cégek a városhatár közelében átrakodnak furgonokba. Nekik talán működhet a dolog.
Egy országjáró karbantartó cég nem vehet X darab dízel, és X darab elektromos autót, ha a munka nem előre tervezhető.
Dunaharasztiban van egy üdítős cég. Onnan mindenféle mérettel jönnek a városba, és vidékre is. Két kanyar után mehet töltőre a jármű, kiesik a forgalomból.
A sört, a kenyeret, valamint a szerelőhöz a mosógépet meg a bringásfutár viszi...
cso zsi 2015.12.13. 15:30:49
A Budaörsi út városi szakaszáról beszélünk, ahol a két forgalmi sáv egyikét buszsávvá festette az elmebaj.
cso zsi 2015.12.13. 15:43:23
A Móricz - Újbuda egy vicc, a Fővám - Gellért a másik.
Újbuda - Bikás -Kelenföld az már elfogadható.
A 173E után elég sokan sírnak Újpalotáról befelé.
De átmegy az 1-es villamos is a hídon, és elvileg konkurenciát gyártanak vele az M4-nek. Azért elvileg, mert a Nemzeti Színháznál gyakorlatilag kiürül, mintha nem is járna tovább.
@Arcade Macho: Azt a 20 kilós szerszámosládát megnézném, amit napi 4-5 (x2) alkalommal ki-be rámolsz a kocsiból.
Arcade Macho 2015.12.13. 15:50:58
Eger uttol megy a gazdagreti beagazasig, ott van buszsav
az most blokkol valamit?
tehat hogy kepben legyek...
az Eger uttol a Budaörsi ut meg 1.8 km ig kimegy, ugye errol a szakaszrol beszelsz?
mondjuk ott elotte meg 2*1 sav volt egeszen be a gazdagreti csomopontig, csodalom is hogy miert 2bol elvettek egyet dumaval jossz :)))
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 15:51:45
Megjegyzem: A forgalomcsillapítást természetesen több egyidejű intézkedéssel kell kezdeni. Például durva adókedvezményt adni a távmunkára, és az ehhez a munkáltató által fizetett internetre. De azokat az irodaházakban lévő cégeket akik nem érik el a távmunka bizonyos arányát, pedig adott iparágban elérhető lenne gond nélkül, durván meg kell adóztatni.
Ugyanígy ahol a cég tömegközlekedési csomópontnál lévő P+Rből kisbusszal viszi a munkavállalót a telephelyre kap adókedvezményt. Aki minden ilyentől elzárkózik az adóban fizet. Máris a kisbusznál kell reggel jelentkezned nem a kapunál. Azaz egy metró állomás jó neked. Van P+R a külső végállomáson. De a drágább, jobb másik parkolóház annál olcsóbb, minél többen ültök a kocsiban. Azaz carpool módszerrel még be is.
De nyilván a reptérre se sima nagyvasút kéne... A meglévő villamos vonalakat kéne kivinni oda, és a Tram-Train koncepció (nagyvasúton is, villamosvonalon is közlekedni képes szerelvények) járatása. Méghozzá az elővárosban megfelelő sebességűeké.
A Tram-Train elég messzire kimehet, és az erre való szerelvények között még a kellően gyorsak is bírják a szűkebb íveket. Nyilván amit spórolunk az útvonal kiépítésén a sima vasútvonal áthelyezéshez képest, az elmegy arra, hogy az erre alkalmas szerelvények kicsit drágábbak és többet is akarna belőlük a jónép. Na onnan már Budaörsön szállnál át a villamosra...
A főbb villamos vonalak mentén nem a gyalogost kell aluljáróba vinni (és a metróállomás is a felszínre hozzon ilyenkor, ne aluljáróba), hanem a villamosvonalat keresztező közúti forgalmat. A kereszteződés könnyen lehet viszonylag akadálymentes, gyors... És nincs olyan kérdés is, hogy merre van zöldhullám :)
Arcade Macho 2015.12.13. 15:53:27
leirtam 2e HUF -ert
hat most el kell donteni, hogy kepes-e valaki egy adott feladatot ellatni vagy nem
es nem sirankozni kell meg hulyesegeket lehellni hogy jajj mindennek vege lesz, ha szegeny melos az nem tud kimenni
napi 10e -bol meg kijon egy nissan leaf, tehat en kerek elnezest hogy a retek fillerrel kekszualizalo taploka az az en egeszsegemen akarja zsirosra keresni magat, es hogy ez nekem nem teccik
cso zsi 2015.12.13. 15:59:05
A nap vicce.
Hol van az már? Az nem lehet, hogy a BKK néhai vezére (aki miatt alapították azt a még vízfejebb homokozót), most épp a MÁV-nál "oldja meg" a problémát?
KissGecihuszár 2015.12.13. 16:00:54
Stuttgartban nem erről van szó, hanem egy megalomán (62 Km alagutat óhajtanak fúrni a vasút számára, illetve lerombolni a Hauptbahnhof és 200Ha-nyi környékét (már lerombolták, illetve annuláltak egy komplett parkot csónakázó tóval egyetemben) projektet felhúzni 2021-ig, "potom 12 MRD EUR költségvetéssel.
Arcade Macho 2015.12.13. 16:01:25
igen, csak a kvazi varoshataron, azonban bent a hungaria vonalan levo P+R is maga egy parasztvakitas
nem igaz
hazugsag
csak tereles
a P+R -nek egyes egyedul az agglomeracios vasutvonalak menten van ertelme, ugyanis ott kello mertekben szetszorhatoak, igy olcsoak lennenek, es igy a negyed oras vasuti menetrendet is segitenek az ott autot lerako emberek
amugy nem biztos igazam van, de azert gondolj bele, elvarhato lenne pl. Zuglotol, hogy az IKEA es az Arkad helyen emeletes garazst nyisson, na ugye hogy nem?
akkor meg miert varjuk ezt el Ujbudatol? lesz ott egy jo messzire rakott P+R, hogy letudjak ezt az agymenest is...
cso zsi 2015.12.13. 16:05:10
A munka nem úgy van, hogy ma csak belvárosi melót / fuvart viszek villanyautóval, holnap meg vidéket dízellel.
Az autó sem úgy van, hogy adott szakik csak belvárosi, villanyautós melót csinálhatnak, vagy Béla átül kétnaponta a Pista keze alá adott autóba, mert csak.
Ahol ilyen előfordul, ott meg lehet nézni az autók állagát két hónap után. A körbetört kocsin egy sérülésnek sem lesz gazdája.
Egy normális cégnek 15-20-50 autója van.
Melyik lesz a Leaf?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 16:35:22
Amúgy sok érintett vonalon még van ütemes menetrend is..
@Arcade Macho: Persze. De ha belegondolsz akkor a Tram-Train koncepció azt jelenti, hogy a vonat az "nem a Délibe" megy vagy "a Keletibe", hanem "X állomásig vonat, ott szépen kimegy a villamossínre" mert neki jó a villamosvonalon lévő biztber és az ottani kisebb feszültség is (csak akkor lassabb) meg a fővonalon lévő nagyvasúti biztber és 25kV-s villamosítás is.
Értsd elindul Tárnokról. Valahol kikerül Alkotás-ra és megy a villamossínen. Majd onnan Széll Kálmán téren átmegy a körúti villamosvonalra... Majd onnan egy kifelé menő villamos vonalra a reptérig... Onnan még kimegy Vecsés felé elővárosi járatként... Majd megteszi ugyanezt vissza. Mindegyik metróra át tudsz szállni.
Ha a hasonló gyorsvillamosok esetében aluljárókkal (autóknak) megszünteted a szintbeli kereszteződést, igyekszel valamennyire szeparálni és megy egy 70es tempót és nem 20 méterenként állítod meg, hanem ahol tényleg szükség van rá...
Ha sok a lusta ember akkor ezt a megállótól mozgójárda. Nem ő lépcsőzik sehol hanem az autó megy aluljáróba...
Városképet sem rombolod, sőt parkosíthatsz, és az állandó átszállsi kényszer miatti idővesztesség eltűnik.
Arcade Macho 2015.12.13. 16:43:01
Melyik lesz a Leaf?"
Tarlosnak az ilyen cegeket kellene elkapnia elso korben!!!
mert eppen ok lennenek azok akik siman megtehetnek hogy nem szemet dizellel terhelik a budapestieket
az meg hogy ok hogyan lennenek kepesek elerni ezt azt en konkretan lesz.rom
egy kicsit dragabban fognak mukodni na es?
a budapesti eletszinvonal /berszinvonal magasabb mint egy szabolcsi
Arcade Macho 2015.12.13. 16:45:26
jo akkor legyen BMW i3
a lenyege hogy 8 oras toltes utan tolhatjak a varosban 2-3 orat
en kerek elnezest hogy az eddigi tudorakot okozo rohadekok azok nem kepesek maskeppen felfogni a mukodest csak szigoruan dugoban cimre kiszallva, es szigoruan szemet tdi -vel, mert az jo occcso, igaz okadja a pm2.5 ot kemenyen
Arcade Macho 2015.12.13. 16:51:33
ember nyitott ajtokat dongetsz nalam!!!
gombocmondja.blog.hu/2015/10/09/a_4-es_metro_kerdesei
"szerintem a vasuti vonalat be kellett volna engedni a belvaros ala, kelenfold es keleti kozott alljon meg ketszer oszt jo napot...
atszallni igy is ugy is at kellett volna
penzbe kb ugyanannyiba fajt volna
az egyeduli hatranykent azt latom ebben, hogy a cvekkeres nyugdijasok igy nem kaptak volna egy negy piacot erinto belvarosi setametrot"
cso zsi 2015.12.13. 17:13:23
Minálunk a szállítás elenyésző, de nem elhanyagolható része a munkának.
A 2 méter 30 magas rackszekrényeket nem dodzsemmel visszük, és a belevalót, ha Debrecen, vagy Békéscsaba az úticél, akkor szintén egy legalább 3 fő szállítóképes járművel visszük. Vinnénk villannyal, de ott már előkerül az az aprócska gond, hogy el sem jutnánk odáig, nemhogy vissza még aznap.
Ugyanezt a munkafázist el kell végezni a fővárosi helyszíneken is.
Aki az optikát hegeszti, az ritkábban cipeli a racket.
Neki viszont elég a kisebb kocsi. Oda megy, ahol a feladat van, és nem oda, ahová az autója engedi.
cso zsi 2015.12.13. 17:15:31
Bár aluljárót manapság temetünk, mint építünk...
Arcade Macho 2015.12.13. 17:24:36
Aki az optikát hegeszti, az ritkábban cipeli a racket. "
na hat akkor ha ennyire de ennyire trendi meg kuuul szakmaban toljatok, akkor a budapesti kiszallasra siman ki tudnatok fizetni mellenyzsebbol azt az alkalmankenti 2000 HUFot, vagy tevednek?
ja hogy latvanyosan bactok a budapestiekre csak mennyen a tdi szutyok akar bent araszolva a belvarosban, nem?
na latod ezt a taplo mentalitast kellene a Taploskanak jol megbuntetnie!!!
pont errol beszeltem!!!
hogy siman meg tudnatok tenni csak minek, hadd hizzon a bankszamlacskaja a sok kogazdag vallalkozocskanak a budapestiek tudeje meg 100adrangu
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 19:42:36
Ha belegondolsz akkor a cégek furgonja nem egy ember kedvéért megy. Ha emlékszel, régen pl. amíg a Posta volt a távközlési cég, akkor sem egy kábelszerelő ült a Barkasban, és mondjuk egy 104*4-es páncélos kábel sem egy ember kedvéért lett megjavítva.
És egy ilyen autó esetén az általam javasolt dugódíj eléggé elhanyagolható összegű. Napi párszáz forint. De itt is lehet játszani pl. range extenderes megoldásokkal. Azok potenciális hatótávja ugyanis elég.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.12.13. 19:54:53
Ezzel szemben a magánember elkezd gondolkodni. Lehet, hogy a dugódíj kapcsán az elérhető megtakarítás behozta neki a dugódíj árát, és nem húzták le, mint Tarlós szeretné... De az adott úton akkor is gyorsabb, olcsóbb átszállni a közösségi közlekedésre és nála is van a bérlete.
Ha jól vezeted be és jók az alternatívák akkor a dugódíj nem sarc.
Arcade Macho 2015.12.13. 21:19:03
azt latni kell hogy a ceges autokat porgetik, azaz sokkal tobb idot toltenek el a belvarosban, illetve 3-5 ev alatt le is amortizaljak oket, azaz eppen ok lennenek azok akik az elektromos autokat be tudnak konnyeden vezetni
csak a kesztetes hianyzik nekik
az egyeduli kesztetes az a retek dizel melletti allasfoglalas a taxik eseteben, ami ritka gusztustala huzasa volt Tarlosnak
cso zsi 2015.12.13. 21:49:48
Évek óta írogatom, hogy az Árpád hídi buszpályaudvarnál reggelenként 2-4 fő száll ki kocsikból, és mennek a metróhoz-villamoshoz.
A sofőr addig jófej, onnan "büdösbunkó egyedül"?
Annak aki egy sarokkal később látja...
szekertabor · provo.blog.hu 2015.12.14. 11:51:58
Amely tervezői szemlélet évtizedek szívós munkájával elérte, hogy
1. tetszőleges pontból tetszőleges pontba a legrövidebb (vagy egyetlen) út belső Budapesten át vezessen,
2. ezért Budapesten kívül ne legyen élet,
3. így Budapest a befogadóképessége határára érjen.
Ehhez következetesen el kellett hanyagolni a peremkapcsolatok fejlesztését, karbantartását, és a végletekig növelni a központ felé vezető kapcsolatok (utak, vasutak, metró, stb) átbocsátó kapacitását. Ezáltal a szűk keresztmetszetet - a közvélekedéssel ellentétben - nem a városba vezető utak, tömegközlekedési eszközök jelentik, hanem maga a város, amelynek bevezető útjain emiatt torlódik fel a forgalom, minden reggel 60 perccel növelve az ingázók munkába járási idejét..
KissGecihuszár 2015.12.14. 19:01:44
www.kti.hu/index.php?mact=Album,m5,default,1&m5albumid=26&m5page=3&m5returnid=518#link
Ennek bizonyos elemei, úgy mint M8, M9, M44 már idén realitás kellett volna, hogy legyen, sőt amennyiben az M8 csak évente 20 Km-vel bővült volna az elmúlt 8-10 év során, már rég kész lenne, de az M9 is mára nagyjából kész lenne, ha az elmúlt 15-20 évben évi 20Km-t megépítettek volna belőle! És akkor sírunk, hogy milyen nyomor van a Dél-Dunántúltól a Dél-Alföldön át egészen É-K Magyarországig?
Arcade Macho 2015.12.14. 22:05:38
bezzeg Judapestre legyen am P+R a hungaria vonalan, mert az ultra PC lenne, de az hogy egy debrekeni meg tudja kerulni Budapestet az uigyebar coki...
en oslakos budapestikent kerek elnezest ezert a patkany elvarasert
en azt szeretnem ha a budapesti sokkal tobbet fizetne utdijkent, igaz en mellekesen megkapnam a tiszta levegot :)