... mert választani kell

UNICEF ügy: Alapos gyanú?

2016/05/25. - írta: Válasszunk

Léteznek korrekt kampányok. Érzésem szerint az Ökumenikus Segélyszervezet kampánya is alapvetően korrekt, még akkor is, ha pl. az elhanyagolás, a szándékos elhanyagolás, mint téma hiányzik belőle. A mostani kampányba ennyi jutott. Éppen így nem várhatom el azt, hogy a gyermek autóban felejtésétől kezdve a gyermek allergiáira való fokozott odafigyelésen át mindenre figyeljenek oda. Lehetetlen. És a kampány mögött látunk pár apróságot. Szám szerint 18 helyen tevékenykednek. 

A tavalyi kritika után idén semleges a kampányunk, érzésem szerint figyelemfelhívó, és olyan problémával áll kapcsolatban amivel tényleg komolyan foglalkoznak is. Látjuk a hazai programokat, látjuk az eredményt, és látjuk azt, hogy pont ezért nem kreálnak ellenségképet, nem ellenséget, hanem megoldást keresnek. Hiszen együtt könnyebb. 

Nem hiszem azt, hogy a kampányuk kevésbé hívná fel a figyelmet a gyermekbántalmazásra, mint az UNICEF ügy. Azt viszont hiszem, hogy az ő kampányuk kapcsán nem a szervezet elleni ellenérzés, hanem együttműködési szándék születik.

Miért tűnik nagyon másnak az UNICEF programja? Idézném Dr. Gyurkó Szilvia állításait a wmn.hu oldalról:

"Itthon adománygyűjtési tevékenységet folytatnak elsősorban: pénzt kérnek tőlünk, tőletek, azért, hogy kiküldjék az UNICEF központjába, ahol eldöntik, hogy abból a pénzből védőoltást vesznek-e Nepálban vagy ivóvíztisztító tablettát Dél-Szudánban, esetleg iskolát hoznak létre a Fülöp-szigeteken vagy egy török menekülttáborban.

Magyarországon a szervezet az éves költségvetésének maximum öt százalékát költheti el gyerekjogi programokra, és ebbe beletartozik azoknak a fizetése is, akik a szervezeten belül az általános gyerekjogi feladatokat ellátják."

A 2014. évi beszámolójuk (2015. évi még nincs) alapján 207 millió forint bevételt és 225 millió forint kiadást említettek.Ebből 77,8 millió ment el bérekre. 60,4 millió ment az UNICEF nemzetközi alapjaiba, pl. "tiszta víz" program, 52,2 millió a "pro bono" szolgáltatások értéke. Az az amit ők vagy rajtuk keresztül más ingyen kapott egy külső adományozótól. Meg is jelenik bevételként, de a szolgáltatást el is használták. Pl. Pro Bono partner a TV2 akinél kapott műsoridő is ilyen. De egy közös rendezvényre ingyen kapott hely is. 

34,5 millió költség jelenik meg. Ebben minden benne van az adománygyűjtő kisteherautó szervizelésétől és benzinjétől kezdve a telefonszámlákig (roaminggal, nemzetközi hívásokkal). Vagy éppen a weboldalig, rezsiig, fénymásolóig, papírig, az irodában lévő kávéfőzőig. De a nem pro bono dolgozó reklámügynökségek, a pluszban vásárolt megjelenési felületek, stb költségei is benne vannak. 

Tehát ezt a 34,5 millió forintot sem a gyerekekre költik el "egy az egyben", hiszen itt számos kérdésben nem kis tételek repkednek. A gyermekbántalmazás kezelése Dr. Gyurkó Szilvia szerint a költségvetésük legfeljebb 5%-át emészti fel. És ebben a saját bérek, az ezzel foglakozó reklámok is benne vannak.

Ha 100 forintot erre a célra az UNICEFnek adsz, abból 95% elfolyik.

Ők elhitetik veled, hogy valami ellen harcolnak, egy adott célra adsz pénzt, és közben 95% másra megy. A gyűlöletkeltő, sok szempontból káros kampány csak hab a tortán.

Ebben a hangerő versenyben az eredmény az, hogy a rendelkezésre álló támogatás hova jut el. Egy olyan szervezethez aki valóban megvédi a gyermekeket, vagy olyanhoz ahonnan eltűnik a pénz erre-arra, csak éppen a gyereknek nem jut belőle. De a szervezet nemzetközi vezetésének luxusautós kalandjai, stb. előkerülnek. Azt a pénzt amit arra érdemes szervezet helyett az UNICEFnek adsz gyakorlatilag elvesztik a segítségre szoruló magyar gyerekek. 

És ez az amit az UNICEF elfelejt elmondani. Azt a hamis látszatot keltik, hogy ők a magyar gyerekeket segítik, átvernek és a pénz máshova megy. Az így szerzett plusz bevétel, és az adománygyűjtésnél használt átverős videó kapcsán megismert cél, a fenti arányok szerint megalapozhatja a csalás gyanúját.

373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr48746756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huffnágel Pista · http://www.huffnagelpista.com 2016.06.01. 03:29:31

Elindult az Európai Unió és az UNICEF közös kampánya -

www.mediapiac.com/marketing/Elindult-az-Europai-Unio-es-az-UNICEF-kozos-kampanya/112606/

A közösségi média figyelemfelhívó, szemléletformáló kampányának célja, hogy mondanivalója eljusson 20 millió, különösen 25 éves vagy fiatalabb európaihoz Görögországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Szlovéniában, Szlovákiában, valamint az Egyesült Királyságban, és arra ösztönözze őket, hogy szólaljanak fel olyan gyerekek és kamaszok millióinak nevében, akiknek oktatását valamilyen okok gátolják.

Az #EmergencyLessons elnevezésű kampány olyan katasztrófa sújtotta országokban élő gyerekek körülményeire és tapasztalataira hívja fel a figyelmet, mint Csád, Irak, Nepál és Ukrajna. Személyes történeteik arról, hogy milyen nagy utat kell megtenniük az oktatásért, jól bizonyítják, miért lehet és kell a gyerekeknek folytatniuk a tanulást.

A világ – 462 millió – iskoláskorú gyereke közül négyből egy jelenleg 35 katasztrófa-, vagy válság sújtotta országban él, beleértve körülbelül 75 millió olyan gyereket is, akiknek nagyon nagy szükségük van támogatásra az alapfokú oktatáshoz való hozzáférés területén.

Azok a gyerekek, akik nem járnak iskolába, nem csak az oktatásban, valamint a számukra és társadalmaik számára nyújtott előnyeiből nem részesülnek, de erőszaknak, a kizsákmányolás veszélyének és a fegyveres erők toborzásának is jobban ki vannak téve. Az iskola olyan menedék, ahol ezek nem fenyegetik a gyerekeket. Reméljük, hogy a kampány eléri a magyar fiatalokat is és ők is támogatják majd a kezdeményezésünket

– mondta Danks Emese, az Unicef Magyar Bizottság ügyvezető igazgatója.

#neazénadómból #stopunicef #fickificki