"Mi van azzal az özvegy, nyugdíjas bácsival, aki a híradóban ölelkező férfipár láttán tűnődik el azon, hogy másképp is lehetett volna?" - Erős felvetés egy címlapot kapott postban. Az ember vagy ott kommentben csatlakozik a mocskolódáshoz, vagy élhet azzal, hogy posttal válaszol és megjelenik a trackback. A névtelenül maradt bácsit illessük névvel, legyen ő Sanyi bácsi. Özvegy, tehát volt házas, és a házasságok többségéből "az ő idejében" még gyerekek és unokák is születtek. Sok elrendezett házasságban élő társához hasonlóan ő is összetartásban, "barátságban" meg is szerette az asszonyt.
Ezeknek a gyerekeknek, unokáknak üzeni azt a postoló, hogy a "te életed nem érték, a te méltóságod nem érték, az lett volna a fontosabb, hogy Sanyi bácsi aki így is boldog volt, szeretett titeket buzuljon". Az üzenet címzettjei, nem gyermekek és unokák, de dédunokák, a szeretteik, barátaik, az a közösség a falvakban akikkel ők együtt teszik jobbá a világot az ilyen mértékű tiszteletre, "jókívánságokra", stb. hasonló tisztelettel, jókívánságokkal reagálnak.
"Mert mi van azzal a kisfiúval, aki még csak 12 éves, és most döbben rá, hogy “valami nincs rendben”?" Érkezett a másik példa is. Nos a 12 éves kisfiút nem a Rudas fürdőbe kell cipelni, ahol a fenti értékrend képviselői örülnének a friss húsnak, hanem például Sanyi bácsi példáját kell elmondani. Azét a Sanyi bácsiét, aki ezt magyarázat nélkül is érthette, és aki a homoszexualitás irányába terelő genetikai hátteret átadta. Annak a 12 évesnek, aki ha Sanyi bácsi a Melegedő által sugalmazott módon cselekedett volna, nem is élne.
És be kell mutatni azt a Gyula Bácsit is, aki korábban a Melegedő által emlegetett Buzi Jóska példáját követte, vagy a Melegedő szerzőjéét. Járt ő még a méltán híres Csíra klubban is. De mikor a következő útjai a temetőbe vezetnek, eszébe jut az, hogy másképp is lehetett volna. Megtehette volna azt is, amit Sanyi bácsi, akit olyan emberek vesznek körül akik nekik köszönhetik az életét, továbbviszik az örökségét, és akik sokkal több és több féle örömmel örvendeztették meg őt, mint amit Gyula bácsi el tudna képzelni.
Igen. Még a legelvakultabb homofóbok is foglalkoznak ezekkel az emberekkel. Sanyi Bácsival, a kis Tomival, Gyula bácsival. És persze azzal a Buzi Jóskával is, aki minden fórumon olyan propagandával támad le mindenkit, ami szerint a kis Tomi és sok barátja, sok ember szerettei nem is élnének. Ennek a foglalkozásnak több formája van.
Az, hogy neki a 12 éves Tomiról a szex jut eszébe, és nem az, hogy a gyermek, az élet érték, egy személy egyedi és megismételhetetlen? Amíg nem kapja el a Rudasban vagy valamelyik vidéki megfelelőjében Tomi-t a magánvéleménye és magánügye. Vélemény lehet róla, de el kell fogadni. Az is, hogy kivel folytat kölcsönös, informálódott és érvényes beleegyezésen alapuló viszonyt. (Ebben a korhatár is benne van)
Az viszont, hogy Sanyi bácsi egész életét, sok ember életének fontosságát úgy kérdőjelezi meg, hogy ezt követendő példaként akarja terjeszkedni, mert a melegek elfogadása ezzel jár, és szerinte közérdek... Nos az közügy, csak éppen nagyon nem jön ki belőle jól. Így nem érné meg elfogadni a melegeket. Máshogy, ha ez nem merülne fel, ilyen propaganda, önigazolás, stb. nem jönne vele, a toleranciába bele kellene férni.
És ha amennyire a Melegedő szerzője le sem szarja mások életét, az ő életét ennyire tekintené valaki értéknek, és ő azért melegedne, mert alágyújtanak, akkor a gyalázatos gyűlölet bűncselekmény aljas elkövetője még mindig pár dologban eltérne a Melegedő szerzőjétől erkölcsileg.
Például abban, hogy nem egy "ártatlan ember" életét dobná el, hanem azért aki maga így választott. Mert a szexuális orientációval születsz, a kapcsolatokban már választás is van (lásd Sanyi bácsi) a hasonló propaganda kapcsán való érték választás viszont egyéni döntés kérdése.
És tudod miért ne neveljen az ilyen meleg gyereket? Azért, mert annak tetszőleges őse is volt Sanyi bácsi helyzetében. Aki felé azt közvetíted "úgy szeretlek, hogy a saját orgazmusom mellett az is fontosabb, hogy az ősöd buzulhatott volna és te nem is léteztél" na annak a helyében nem lennék. Kell pár melegedőnek önigazolásnak a kölyök? A gyerek nem arra való.
Az öreg bácsi helyzetét megértve eljutunk oda, hogy a gyerek felé ilyenkor fontos elmondani, hogy az ő élete fontos és akitől a géneket örökölte annak "melegedési lehetőségénél" többet ér az élete, örülünk neki, hogy megszületett... És nem a Rudasba visszük művelődni, efféle értékrendet, "gyerekként sok orgazmust" elfogadni... Az aki ezt megérti és nem jön a meleg propaganda, öntudat, büszkeség, sokkal kevesebb ellenérzéssel találkozik.
Akkor is, ha közben úgy gondolja, neki, a jelenlegi élethelyzetében a testi örömöket kínáló homoszexuális kapcsolatok lehetősége sok mindennél fontosabb. A saját személyes szabadságába ugyanis az belefér. De az a propaganda amit közvetít sok meleg már ellenérzéseket szül. És a legtöbb embernek nem az előbbi választással, hanem az utóbbi propagandával, a kapcsolódó érték választással van baja. És erre jó okuk van.
Mert, ha elég messze megyünk mindannyiunk ősei között lesz ott egy Sanyi bácsi, mindannyiunk életét feleslegesnek, értéktelennek sugallja a Melegedő felvetése, egy testi örömért mindenkit eldobhatónak kezel. Itt pedig lehet tudni "miért bánt minket", "mi közünk hozzá", "miért vagyunk érintettek"...
És amennyire a Melegedő szerzője szerint az ilyen ősünk helyzetét kell kezelni, hogy ő is választhatott volna úgy, hogy mi ne is legyünk... Ennyire sért, semmibe vesz másokat, nos mi is e szerint ítélhetjük meg a Prideot, a meleg büszkeséget, öntudatot, a meleg házasságot, az ő elfogadásukat.
Melegek, leszbikusok, biszexuálisok is sokszor ellenzik a Pride-ot, a meleg büszkeség, öntudat olyan megnyilvánulásait amik a másik embert semmibe veszik. Köztük, és köztem a szexuális orientációban van különbség. És sokuk közülük piszok jó ember, és nagyon örülök, ha boldogok. De szerintem ez kölcsönös. Köztük és a Melegedő szerzője között az alapvető emberi értékekben, értékválasztásban.
A Melegedő szerzője, és sok magát progresszívnek, demokratának nevező politikai csoport heteroszexuális tagjai között is a szexuális orientáció a különbség. Ugyanazt az érték választást, üzenetet, mások semmibe vételét amit a Melegedő szerzője előad, a DK, az Együtt heteroszexuális politikusai szájából is pont annyira elítélendőnek tartom. És igen, ez a választások alkalmával számít.
De úgy gondolom, hogy amennyire a történet Sanyi bácsijával, Tomijával kell foglalkozni, annyira a Melegedő szerzőjével is. Mert, ha megérti mi a probléma, ő is tud alkalmazkodni, őt is el lehet fogadni, mindkét oldalnak van esélye a boldogságra. Nem ő a rossz ember, aki az ösztöneire hallgat, amikor az általa komolyan vett "gondolkodók" is ezt tanítják neki. Azok az emberek a rosszak akik ebből a szavazat, a hatalom érdekében politikát csinálnak.
Akikre a Melegedő vidéki meleg sráca hallgatott. Akik átbaszták a palánkon, mert így lesz belőle az oldalukon szavazó. Akik miatt ő sok embert bánt meg. És akik miatt, akik életét akaratlanul is hibának állította be, egy-egy nap neki is bedobják az ablakát. Mert a Melegedő meleg sráca téved, nem politikus, nem kell ennyit gondolkodnia, hihet annak akiben bízik. Az a heteroszexuális, többnyire férfi, többnyire nem roma politikus, aki a DKban őt is eteti, de feminizmussal a nőket is, mással a romákat, stb. viszont sokszor tudatosan rosszindulatú, hazug, becstelen haszonleső.
A vidéki meleg azért kap kevesebb köpködést, azért néznek félre, azért nem foglalkoznak vele, mert nincs mellette ott Gyurcsány, Berkecz, Vágó, Miyazaki, stb. És mert lehet, hogy a falu is tudja kivel bújik ágyba, értékválasztásban, a falu építésében, sok más közös dologban a társadalom ugyanolyan hasznos tagjaként viselkedik, mint a többiek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.