Putyin egy diktátor. És akkor mi van? Népszerű, támogatott, megválasztották. És a legfontosabb az, hogy mivel arra számolhat, hogy marad nincs rajta hatalmas nyomás, hogy a bukás esetére félretegyen. Annál inkább tudja, hogy a vagyona, országa, akkor ér neki is a legtöbbet, ha az ország érdekeit nézi. A politikai stabilitásnak is haszna van, az orosz pedig pont kétszer annyit keres, mint az Urkán. Egy demokratikus piacgazdaság gazdaságot uraló oligarcháinak kiszolgáltatva lenni és tőlük félni sem jobb vagy rosszabb feltétlenül, mint a diktátortól félni. Csak éppen a Putyin féle puha diktatúrák ura időnként ad is valamit a népnek, hogy megtartsa tömegbázisát. Azt ugyanis nem védi a magántulajdon, magántőke nyugati világ által szentesített sérthetetlensége.
A fő baj a népakarat érvényesülésére építő demokrácia eszményével, hogy akad olyan helyzet ahol az a nép a szabadon választott és leváltásukra tartalékoló, klientúrát építő vezetőkkel szemben egy gondos gazdaként viselkedő, kiszámítható, mérsékelt diktátorra szavazna. Mert ezt látja a saját és családja érdekének. Mert az utódai is kevesebbet vesztenek ezzel, mint a nagy demokráciával. Ebben a helyzetben a demokrácia működése (Intézményrendszer, stb) és alapvető célja (népakarat érvényesülése) közül kell választani, a két helyzet kizárja egymást.
A "jobb egy puha diktatúrában élni, mint egy demokráciában éhen halni" érvelésnek pedig kétségkívül van racionalitása. És ezért sok esetben egy diktátor is lehet népszerű. Amit viszont Putyin tesz azt a népe többsége támogatja, így pedig az a népakarat megjelenése is, ami viszont a demokrácia alapját is jelenti. És ne azért támogatják Putyin-t mert kötelező. Akkor nem hullámozna a támogatás. Hanem azért, mert az átlag orosz egyetért vele. És sok esetben nem tűnik riasztónak Oroszországhoz tartozni.
Hogy Putyin és az orosz állam homofób? Miért, az orosz társadalom, az állampolgárok többsége nem az? Miért, ha a magas kockázatú viselkedésformák általános elfogadásának népegészségügyi kockázatát alátámasztó tényekkel szembesül valaki, nincs joga tartani azoktól a hatásoktól? De nem ez a lényeg, hanem egy olyan kialakuló feltételes reflex amik a melegekkel kapcsolatban szerzett, de nem a szexuális preferenciával kapcsolatos tapasztalatokból táplálkozik
Ha ugyanazzal a csoporttal kapcsolatban a magas kockázatú életmód miatt járvány terjedéséről hall, akkor egy csoporthoz egy kis negatív tapasztalat társul. Ha ezek után előkerül a Kate Hunt ügy, és a szerelem határtalanságáról beszélő melegek magyarázzák meg miért nem baj, ha X vagy Y gyerekkel szexelt... És nem is csak a szex a zavaró. Sok fiatal azt így is úgy is megéli. Hanem mondjuk a szökés, a kockázatos bulik, az iskolai eredmények romlása, a szülői kontroll elvesztése. Mert a gyerek szemében a szeretője akire már felnőttként tekint bizony nagyobb tekintéllyel rendelkező személyként tűnik fel. Innen pedig kérdés, hogy az adott szerelmi viszony és a tekintély (az azzal való visszaélés lehetősége) hogyan kapcsolódik össze. Az ilyen kapcsolatot támogatókban pedig sokan a szexuális ragadozót fogják látni.
Vagy éppen az ezt a hozzáállást hazugságokkal védő szerecsenmosdatót... És szépen lassan a melegekről hallva már erre a sok rossz tapasztalatra fog asszociálni. A feltételes reflex pedig nem tudatos, és merőben természetes dolog. Ami után ugye jön a vád: Az illető homofób és ezzel ő a rossz. A vallásos orosz és ukrán könnyen maga is homofób lesz, homofób társadalmat alkot, ott ez természetes lesz. A népakarat érvényesülése pedig ott nem fér össze a melegjogokkal.
De tegyük fel, hogy a társadalom olyan politikai rendszert akar, amiben az állam elveszik a megkérdőjelezhető módon szerzett vagyont. Összefér ez a magántulajdon sérthetetlenségével? Nem. A népakarat érvényesülése külső, vagy felülről érkező határok nélkül itt alapvetően ellentétes a nyugati demokráciákra jellemző jogállamisággal. A diktatúrát elvből elítélő, és a demokratikus intézményrendszert minden áron, bármely áldozat árán támogató emberek sok helyen a kisebbséget alkotják. Ezeken a helyeken pedig a kívülről jövő támogatással, erőszakkal elért "demokratizálás" jelenti a többség igazságtalan és erővel való elnyomását. Ebből pedig nem hiszem, hogy akár Putyin hívei, akár a megbukott ukrán elnök hívei kérnének. Mert ők diktatúrát akartak. Putyint akarnak.
A magyar választás kapcsán alapvetően azért ütött meg rossz hangokat az ellenzék, és ez még a szervezetlenségnél is nagyobb hiba, mert miközben ezúttal valóban rosszabbul élünk mint 4 éve, itt bizonyítható ki a felelős, lehetne kemény politikai vita sok döntésről és áráról. De az ellenzék a demokráciát félti. Akkor, amikor az emberek jelentős része éppen a szabadságjogok helyett egy keményebb kezű államot akar. Lehet, hogy sokszor butaságból (bankok ellen), előítéletekből (melegjogok ellen), dühből (Való Világ ellen), de ezt akar. Nem lehet azzal meggyőzni a FIDESZre szavazót, hogy legyen ellenzéki, hogy a FIDESZ pont azt a keménységet adja, amit ezek a szavazók kérnek.
Ő pont azért kér egy kis diktatúrát, mert ez oldja meg számára a létbiztonság kérdését. És meg merem jegyezni, a pakliban benne volt az is, hogy ezt az EU nem nyeli le, nem támogatja. Amíg Ukrajna nem szakított Oroszországgal, volt esély a visszarendeződésre, addig benne volt a pakliban egy Oroszok felé való szövetség "B" tervnek, ha az EU nem nyeli le az államosító, újraelosztó keményebb államot. Okkal volt óvatos a kormány a nyilatkozatok kapcsán.
És felteszem a kérdést ebben az esetben mi akadálya lehet egy az EU politikával szembemenő oroszbarát békemenetnek akár? Semmi. Mert lehet, hogy amit akarnának az rossz, de ha ezt kívülről, felülről nem engedi az EU, akkor joggal kiállt külső elnyomást jó pár keménykezű államot váró szavazó.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.23. 14:08:50
Dehogy az. Erőszakkal van hatalmon? A nép akarata ellenére? Nem lehet leváltani?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 14:11:16
Az igazán keményvonalas diktátorok és a demokrácia választott vezetői közötti átmenetnek a diktátorokhoz tartozó térfelén van. Még ha nem is annak a legkeményebb részén.
Kim lr Szen 2014.03.23. 21:00:32
bulista 2014.03.23. 21:22:52
Szelid sunmalac 2014.03.23. 21:33:29
Eddig olvastam.
A naci nemetorszagban az emberekkel elhitettek, hogy a zsidok tehetnek mindenrol. Valoban utaltak oket. A kommunizmusban valoban elhittek az emberek, hogy nekik jo. A kozepkorban valoban elhittek, hogy penzert megvaltast nyerhetnek es valoban elhittek, hogy boszorkanyok babonazzak meg az allataikat.
Sot! Istvan elott MINDEN kibaszott magyar pogany volt.
Soroljam, vagy megerted magadtol a lenyeget?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 21:44:22
A negyedik kapcsán is a vezetésből eredt a döntés és nem fordítva. Azaz amit mondasz példának az nem példa, hanem mellébeszélés, terelés. Ami inkorrekt dolog.
Alapvetően itt arról szól a dolog, hogy jelentős részben sikerül letagadni azokat a kedvezőtlen tapasztalatok és a feltételes reflex, természetes viselkedés szerepét. Márpedig hazugságra nehezen épül elfogadás.
dany82 2014.03.23. 21:49:29
A nép többsége demokráciát akar. Es 2 hét múlva megmutatja egészen pontosan, hogy mennyi hatalmat akar adni a szedett-vedett posztkommunista magyar baloldalnak.
Demokratikusan. Egyértelműen. Mindenki szamara nyilvánvalóan.
20-25%nal többet remelem nem.
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.03.23. 21:52:51
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 21:57:45
Beazonosíthatatlan karhatalmistákkal ellenzékieket verető MSZP-t el is zavartuk.
SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.23. 22:01:15
A fejlett demokrácia ideális embertípusa a segélyes, aki befogja a száját, mert különben ugrika segély. Dolgozni meg nem tud, mert nem tanulta meg sehol. Legalábbis nálunk így működött az mszp/szdsz kormányok alatt.
Lovag Mihály 2014.03.23. 22:04:42
billy reed 2014.03.23. 22:04:50
Putyin diktátor. Pont.
Diktatúrát ugyanis leplezetten is lehet működtetni. Úgy, hogy manipulálják az embereket, a híreket, stb.
Ön szerint Hitler sem volt diktátor? Megválasztották, törvényesen jutott hatalomra, nagyon népszerű volt...egy darabig.
Javaslom még pl. III. Napóleon életútjának áttekintését a manipuláció és a diktatúra közötti összefüggésre vonatkozóan.
Ne keverjük össze a demokráciát / a valódit/ a nép többségének akaratával. Néha ugyanis a többség hajlamos /különféle okokból/ elnyomni bizonyos kisebbségeket /nemzetiségi, szexuális stb./ És az akkor már nem demokrácia. Hanem a többség diktatúrája.
Ugyanis:
"Magától értetődőnek tartjuk azokat az igazságokat, hogy minden ember egyenlőként teremtetett, az embert teremtője olyan elidegeníthetetlen Jogokkal ruházta fel, amelyekről le nem mondhat, s ezek közé a jogok közé tartozik a jog az Élethez és a Szabadsághoz, valamint a jog a Boldogságra való törekvésre. Ezeknek a jogoknak a biztosítására az Emberek Kormányzatokat létesítenek, amelyeknek törvényes hatalma a kormányzottak beleegyezésén nyugszik. Ha bármikor, bármely Kormányforma alkalmatlanná válik e célok megvalósítására, a nép Joga, hogy az ilyen kormányzatot megváltoztassa vagy eltörölje, és új Kormányzatot létesítsen, olyan elvekre alapítva és hatalmát olyan módon szervezve, amely jobban védi Biztonságát, és jobban elősegíti Boldogulását." /Részlet a Függetlenségi nyilatkozatból/
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 22:05:29
AZ MSZP az idősek és a leginkább iskolázatlanok pártja.
Ez így van rendszerváltás után alatt, és előtt.
Mint a kommunista diktatúrában.
Krisz11 2014.03.23. 22:05:49
Azért, mert bár putyin szerintem nem diktátor, de még ha annak is neveznénk, egyértelmű, hogy az orosz nép érdekében tevékenykedik. A mi elnyomó szervezetünk (a diktátorunk, ha úgy tettszik) az EU, a politikusaink pedig az eu hatalmi rendszerét szolgálják ki. A magyar politikusok nem a saját országukat szolgálják elsősorban, hanem brüsszel meg washington bábui, így mi inkább rabszolgák vagyunk.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 22:05:49
Ellenben alapvetően a hisztid, mert értelmes érv nem volt benne, semmit sem válaszol arra a tényre, hogy sokan diktatúrát akarnak. Pech.
Alapvetően a blog postok célja sok esetben vitaindító szerep. Az, hogy felhívja erre a társadalmi igényre a figyelmet. Hogy felhívja a figyelmet a tényre, hogy sok esetben a demokrácia eszközei és céljai között ellentmondás keletkezik.
Valójában ahogy a közvetlen demokrácia formáit is sok téren elutasítjuk, észre kell venni, hogy a politikai szélsőségek, egyensúlytalanságok sosem hatékonyak. És nincs teljes konszenzus abban a kérdésben, hogy a szabadság és a "kiszámítható rend" sok formája között pontosan hol is van az egyensúly.
lagarderlovag 2014.03.23. 22:07:07
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 22:07:47
" a többség diktatúrája " az érdekes szóösszetétel.
Nagyjából azt jelenti, hogyha nem az általam kedvelt törpe kisebbség van hatalmon, a deviancia minden mérvű képviseletével, akkor diktatúra van, akárhanyan is szavaztak akárkire.
Krisz11 2014.03.23. 22:09:36
lagarderlovag 2014.03.23. 22:11:33
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:12:21
Viszont éppen az a hiba a puha és kemény diktatúrákkal amit az első bekezdésben állítasz: FELÜLRŐL MONDANAK valamit, amit a LENT levők - általában azárt mert nem ismernek ellenérveket - elfogadnak.
A vitától írtóznak, mert esetleg kiderülhetne, hogy nem igaz - még az sem , hogy alattuk jobban élnek az emberek.
Aki diktatúrára törekszik, nagy hangon - mondjuk minden második hirdetőoszlopon - hírdeti, hogy "Ő jobban teljesít", viszot nem mer kiállni egy vitára, mert még esetleg kiderülhetne, hogy ebből egy szó sem igaz...
:-(
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 22:12:53
Azaz: Amíg pl. nem legalizáljuk az olyan magas kockázatú viselkedést aminek a népegészségügyi kockázata általános, nem fogadjuk el a közszeméremsértést, nem fogadunk el számos a közérdekkel és a többiek jogos érdekével ellentétes viselkedésformákat.
Mert ezzel a többséget elnyomnánk.
De az állam ezen túl nem szabályoz, ergo amit nem kell ezért tiltani, nem látunk veszélyesnek az szabad. A korlátozások indokolt mértéke, és az ezen a szinten önkorlátozó hatalom az ideális állapot.
Ez viszont demokratikus intézményrendszerrel sem automatikus, de diktatúrával sem. A társadalmi konszenzus ebben az esetben is a legkisebb rosszt keresi.
Danubium 2014.03.23. 22:14:46
Ebben semmi olyan nincs, amit a nagyonhűdefejlett "szociális demokráciákra" nem áll ugyanígy.
A te drága "valódi demokráciád" nem több, mint a híripar egybites narratíváiban gondolkodó tömeg befolyásolásában versengő hatalmi elitek uralma, ami kinevezte magát "szabadságnak", te meg elhitted neki.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 22:15:14
De kivel szemben álljon ki a FIDESZ egy vitára?
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.23. 22:16:07
Krisz11 2014.03.23. 22:16:36
Itt valaki szerint demokrácia van? Hagyjuk már az ilyen szintű hülyeséget.
Lovag Mihály 2014.03.23. 22:17:22
vagy csak nem akarja kitenni magát mégegyszer annak a hazugságcunaminak aminek 2006-ban kitette magát. értelmes ember nem esik kétszer ugyanabba a hibába. a tv viták ideje, hitelessége 2006-ban befejeződött.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.23. 22:19:06
lagarderlovag 2014.03.23. 22:19:54
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:19:59
Az elmúlt 20 évben ilyen nem akadt. Csak most "Magyarorszgá Miniszterelnöke" az aki nem mer kiállni egy vitára.
Viszont a saját hetilapjában azt állítja, hogy nincs kihívója...
Szóval, ami a kommunista tempót illeti...
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 22:25:26
Ami a kommunista tempót illeti, GYurcsány ma is abban a zsidóktól elkobzott villában él, amit apósának Apró Antallnak utaltak ki Nagy Imre és társai kivégzéséért cserébe.
Amibe uszodát építetett felújította, kiadta saját cégének, és az ÁFA-t visszaigényelte adót csalva.
Gyurcsány jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról, és cserébe az MSZMP KB intézte a vizsgáit:
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA
Eközben Orbánt és feleségét a Gyurcsány féle spiclik megfigyelték, ahogy minden más ellenzéki vezetőt, és bepoloskázták a lakásukat:
mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget
Már ami a kommunista tempót illeti.
Plussz ugye a Gergényi, akit kitüntetettek, mert levetette időben a rendőrökről az azonosítót, mikor tömegesen oszlattak oszlatásra alkalmatlan fegyverekkel ellenzékieket.
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:26:29
Egy picit álljuk meg, mert már mintha lanyhulna az emlékezet.
A 2006-os vitában Orbán Viktor 15-ik havi nyugdíjat és Budapest ügyi minisztáriumot igért. Ezzel teljesen nevetségessé tett magát.
Valamint (a KSH által is kimutatott 15%-os átlag-reálbérnövekedés mellet) az volt a fő szlogenje, hogy "Rosszabbul élünk, mint 4 éve". GYurcsánnyal szemben felmerült, hogy az adóssággal kapcsolatos adatokat elhallgatta a választás előtt. Arra nem emlékszem, hogy mi lett volna a vita közbeni "hazugságcunami"...
De mindez mellékes.
Aki bízik az igazságában és demokratának tartja magát, az MEGCÁFOLJA a hazugságcunamit. Nem pedig meggátolja a demokratikus vitát.
hm?
Danubium 2014.03.23. 22:27:02
Rossz hírem van: jogokat nem a teremtő adta, hanem a jogtudós, és semmivel nem többek személyes preferenciáinak kifejeződésénél.
Pont.
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:31:19
Azt látom már a nevedből, hogy nem szereted Gyurcsányt, - de őszintén hogy is jön ez ide?
Ha Viktor kiállna egy vitára (mondjuk ha lenne bátorsága ezt bárkivel megtenni), akkor mindezeket felvethetné... a vitapartnere meg megpróbálhatná megcáfolni...
De nem ezt teszi, hanem elbújik...
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 22:31:54
Tudtommal a vita után az MSZP nyert, így az akkori ígéreteket rejtuk lehet behajtani.
Tudod...
Amikor is semmit nem valósítottak meg az ígéretekből, amit Gyurcsány hazudott a vitában, viszont minden bejött amit Orbán mondott, és Gyurcsány letagadott (Lett vizitdíj, lett kórház privatizáció, iskolabezárás, ...)
A be nem váltott szoci ígéretek helyett kapott a nép az arcába egy Öszödi beszéd nevű förmedvényt.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.23. 22:36:12
Aki a saját házát kiadja a saját cégének, ahol a családjával lakik, felújítja, uszodát épít bele, és az ÁFA-t viszaigényli, az adót csal, így adócsaló.
Gyurcsány ezt tette. Fittelina ügy.
Bűncselekménye elévült.
MN-t beperelte a tények közléséért a Gyurcsány (Miszerint egy mocskos adócsaló) és veszített.
Aki bejegyzetlen cég nevében eljár, szerződik, aláír, pénzt kap, az közokiratot hamisít.
Gyurcsány ezt tette (Nomentana ügy).
Bűncselekménye elévült.
Perrel fenyegtőzött, de visszamondta a feljelentést.
Gyurcsány egy elévült bűnöző több bűncselekményben is.
Ez nem szeretet kérdése, ezek a tények.
Lovag Mihály 2014.03.23. 22:37:14
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:38:17
Például az ellenzékkel.
Az elmúlt 24 év választásai során mindig voltak szakmai viták, amelyek megelőzték a választásokat. Ezek a köztévében folytak. Iparpolitikáról, mezőgazdaságról, egészségügyről, nyudgíjkérdésről, eladósodottságról...
Most a Fidesz rémülten kerül minden érdemi vitát.
HOL VANNAK EZEK A NYILVÁOS VITÁK???
Lehet, hogy az ellenzék bugyuta, de ez nem tud kiderülni, mert nincs alkalma megmutati.
A plakátokon és a köztévében az ellenzékiek elleni, azok személyét támadó propaganda folyik.
A politika érdemi részét illető vita (lásd fent), nem.
EZ rendben van?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 22:43:46
A) Esélyes volt
B) Egységes politikai blokk volt, egységes programmal / véleménnyel
C) Volt kidolgozott, vitaalapul szolgáló programja
Ez a 3 feltétel erősen behatárolja a lehetőségeket.
Lovag Mihály 2014.03.23. 22:45:56
te nagyon fura vagy. egyetlen dolgot lehet hallani, látni, olvasni a böszmefogástól: orbán viktor (fűszerezve a diktatúrázással, sajtószabadság hiányával meg a többi fantazmagórával). na ezért nincs min vitatkozni, mert kimerül patásorbánozásban az ellenzék retorikája.
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:47:01
Olyan ügyeket említesz, amelyeknek a részleteit nem ismerjük. Igazságtartalmukat nem tudjuk megítélni, - enyiben vádak maradnak.
De még ha ezek mind igazak lennének, akkor sem lenne érv a mégolyan puha diktatúra mellett.
És nem magyarázza, hogy a kormányoldal és élén a miniszterelnök miért nem mer kiálli egy nyilvános vitára?
Gonbolkozó 2014.03.23. 22:55:22
Fura nagyon az érvelésed, - és meg ne haragudjál érte - igen emlékeztet a '89 előtti nomenklatura érvelésére.
Ad 1.: Van ellezék. Én legalábbis tudok róla.
Ha eltekintünk a mesterséges és esélytelen alakulatoktól, akkor legalábbis 3 féle is van.
A legnagyobb az összeállt balközép. Erről azt állítani, hogy nincs - nem is kicsit nevetséges.
Ezen kívül tényleg vanak még a zöldek és a szélsőjobb is.
A miniszterelnöknek két választása is lehetne: (1) kiáll a minden kimutatás szerint legnagyobb ellenzéki alakulattal, - az összeállt balközéppel.
(2) mind a 3-al.
De e helyett azt állítja, hogy nincs kivel vitatkoznia és neki egyébként sincs alternatívája...
EZ nevetséges!
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.03.23. 22:57:49
Hazugságcunami 2006-ban? És ami 2010 és 2014 között volt, az mi? Hol van a 450 ezer új munkahely? Hol van a 6-7 százalékos gazdasági fejlődés? Hol van a magán-nyugdíjpénztári vagyon, amit állítólag megmentettek? Hol vannak az egyéni nyugdíjszámlák, amelyeknek már 2012 óta létezniük kellene, Hol vannak a javuló bűnügyi statisztikák? Hol van az erős, büszke Magyarország, amely még a tokaji bor márkanevet sem tudta megtartani? ... Soroljam még?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 22:58:17
Összeállt balközép nem felel meg sem a 2. sem a 3. pontnak. Ergo ők kiestek.
Jobbik, LMP: Nem felel meg az első pontnak. Ők kiestek.
Amadeus62 2014.03.23. 22:58:58
"Nem azért dolgozott-e az elmúlt nyolc évben a társadalom, hogy soha többé ne legyen olyan kormányfője Magyarországnak, aki nyugodtan kijelentheti: rajta kívül nincs más alternatíva. Aki ezt állítja, az nem kormányozni, hanem uralkodni akar."
(Magyar Nemzet, 1998. április 9.)
Gonbolkozó 2014.03.23. 23:00:45
Rosszul tudod, - de nem is csoda, mert nincs nagyon megszólalási lehetőségük.
Én elolvastam a március 15-ikére nyomtatott 12 pontjukat. Mind a 12 pont releváns volt.
Ezek között volt a klientúra kiépítése, az egészségügytől való elképesztő forrásmegvonás, az oktatásügy visszafejlesztése, a MANYUP elnyelése melletti adósságnyövekedés, stb...
A baj a jelenlegi rezsimmel nem az, hogy Orbán vezeti, hanem az hogy elképesztő hogy hova vezeti az országot.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 23:02:56
Amadeus62 2014.03.23. 23:05:59
Miért, fityeszéknek van programjuk? Azon kívül, hogy "folytatjuk" a lopást, a mutyit, a demokrácia leépítését?
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.03.23. 23:12:50
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2014.03.23. 23:14:28
Amadeus62 2014.03.23. 23:14:30
Még idén kéne az a kijózanodás, remélem el lesz zavarva a viktátor 6-án.
Gonbolkozó 2014.03.23. 23:17:10
Ez elég vicces.
Ha az ellenzék összeállt, egységesen lép fel és azt állítják, hogy együtt szeretnének kormányozni, akkor azt állítani, hogy "...á ez em komoly, ezért vitatkozni sem akarok velül" elég nevetséges és ki is lóg a lóláb, hogy valóban nem másrül CSAK a vita elkerüléséről szól.
Nem állítom, hogy részleteiben ismerem a belközép ellenzék programját, de abból amit eddig úton-útfélen hangoztatnak az jön ki, hogy:
- arányos közteherviselés
- oktatás centralizációjának megszüntetése
- felsőoktatás elérhetővé tétele
- egyészségügy rendbetétele (plusz forrás és várólisták megszüntetése)
- A FIDESZ-nepotizmus és a közpénzek magánzsebbe juttatásánek megállítása
- Orosz helyett európai oprientáció
... azt hiszem van még más is, de talán most ennyi elég. Ebben mindennyian egyetértenek.
De ki ismeri a FIdesz programját?
- további államosítások? (bankok, közművek,... szakértői munkák)
- Nemzeti italboltok?
- Kilépünk az Európai Unióból és belépünk az Eurázsiai Közösségbe (Putyin terve)
- Még több közmukaprogram?
(Esetleg Trockíj-i mértékű munkahadseregek?)
Hm?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 23:34:45
@gébics: Idézetről idézetre...
"Szégyen ez a cikk! Szégyellje magát az írója!" << Személyeskedés.
"Tehát azért jobb a diktatúra a demokráciánál, mert az legalább morzsákat juttat az embereknek?" A cikk nem állított ilyet. Azt állítja ilyen érdekből választják. Mást adni a másik szájába, hogy egy személyeskedést alátámassz féreg viselkedés.
"Csakhogy a diktatúrákban az emberek többségének mindig - akár 100, 150 vagy 200 évig is - csak a morzsák jutnak, csak annyi, hogy éppen befogják a szájukat, míg a kiválasztott kevesek dőzsölnek. " Ez sem igaz. Más is mondott erre példát, de a társadalmi különbségek itt is nőttek akár a Kádár rendszerhez képest is. Ennél több jutott akkor az átlagnak, és jóval kisebb volt a dőzsölés.
Ugyanakkor azért sem érv, mert ugye ez az alap állításod, ami mellett érvelned kellene. Nem csak az ellenpélda miatt mondom azt, hogy hazugság, hanem eleve nem érv.
"A diktatúra ideális embertípusa a közmunkás, akik kiszolgáltatott, aki szavazatszedésre, az ellenzéket csúfoló transzparensekkel való felvonulásra, a Békemeneten való részvételre is rábírható. A diktatúra ideális embertípusa a bizonytalan, képzetlen, mindent az államtól váró állampolgár. A diktatúra nem képes valódi fejlődést létrehozni, nem képes a válságokat jól kezelni, mert a hatalom embereit seggnyalók veszik körül, és a seggnyalók nem a problémákat tárják föl, hanem azt mondják, amit a hatalom hallani szeretne (lásd a Századvég silány teljesítményét)." << Ez sem érv, csak általánosító, emberek sokaságát sértő bunkó személyeskedés ami akár azonnali moderációt is érdemelne.
"A diktatúrák történelmi léptékben mindig alulmaradnak a valódi demokráciákkal szemben - amelyek képesek az öntisztulásra -, és mindig valami nagy válsággal, robbanással érne véget."
Ez is csak azonos kinyilatkoztatás, nem mellette szóló érv. És mellesleg igen kevés olyan ország van ahol történelmi léptékkel, tartósan sikeres lenne a demokrácia. Ne vezetett volna pl. gazdasági világválságokhoz, és más kataklizmákhoz.
Ráadásul a legtöbb esetben amit te demokráciának neveznél, történelmi léptékkel, az korántsem volt igazán demokratikus. Pl. a nők választójoga 20. században terjedt el. Az etnikai / "faji" elnyomás a 20. század java alatt az USAban is megvolt, és pontosan tudjuk a társadalmi különbségeket amikhez vezetett. Vagy mondjuk az oszd meg és uralkodj elv alkalmazásánál a határok konfliktusteremtő megrajzolása, demokratikus országok által, ami a szélsőségek térnyerésének és a világégéseknek a motorja.
Szóval történelmi távlatról vicces beszélni.
"És amikor véget érnek, akkor látják csak igazán az emberek, hogy mit veszítettek a diktatúra évei alatt."
Ismét kinyilatkoztatás, amit nem támasztasz alá. Mert nem mutatsz fel netto vesztességet.
Azaz érvek nélkül személyeskedtél, hazudtál, gondolatrendőröset akarsz játszani ahol te még azt is megmondhatod ki mit gondolhasson.
Szerintem inkább neked kellene elszégyellned magad.
Darth_Sirius 2014.03.23. 23:37:03
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.23. 23:44:52
És nézd itt azért volt a pártekéző sorozatban róluk már 2 írás is. LMP még hátra van.
Az egyik baloldali összefogó 30% fölötti adókulccsal számol, másik ez alattival. Alapvető kérdésekben sincs köztük konszenzus.
EZÉRT nem is lehet velük vitatkozni, mert melyik álláspontot kéred számon?
Ezért nem kormányképesek, mert ez az összefogás, ha ennyire nincs mögötte egyetértés, mégsem képes konszenzust felmutatni.
Volt arra 4 évük, hogy ne csak névben legyenek "Együtt", "Koalíció", stb. hanem kialakuljon egy konszenzus, tudják legalább ők maguk, ha megválasztják őket, pontosan mit fognak tenni, mit tudnak tenni, mit támogatnak közösen.
Ameddig csak a kormányváltás, a hatalom megszerzése az összefogás célja, ilyen konszenzus nélkül, közös gondolatok nélkül vannak, addig nincs mit megvitatni.
Az LMP (sokszorosan megérdemelt) esélytelenségét, súlytalanságát tudjuk.
A Jobbik politikai agyonhallgatásának okai pedig nem egy oldal felé specifikusak.
_most_ 2014.03.24. 00:01:24
a nemzet fogatlan provokátora 2014.03.24. 00:05:04
Amíg a magyar baloldal nem lesz képes elhitetni, hogy ezek a dolgok hatalomra jutása után nem következnek be, a büdös életben nem fog választást nyerni..
Muzsikok közt 2014.03.24. 00:10:46
Ha minimális ismereteid lennének a Hitler rezsimet megelőző weimari köztársaságról, tudnád azt is hogy miért...
Muzsikok közt 2014.03.24. 00:17:15
De ki ismeri a FIdesz programját?'
A fidesz hiteles, a baloldal nem. Akármilyen programja lehet ateszéknak senki végig se hallgatja azon a pár mongolidiótán kívül aki 2010ben is az mszp-re szavazott....:)
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 00:18:26
De alapvetően a probléma az, hogy amikor bármely politikai eszmének, legyen bármilyen nagy is az, minden más értéket alárendelsz az politikai szélsőség.
És ez, legyen bármely szélsőség is attól lesz a társadalom egészére nézve káros, hogy az elvek terén való kis mértékű, sokszor teljesen haszontalan, lényegtelen fejlődésért, lényeges, az egyén és a társadalom fennmaradását meghatározó (biztosító) dolgot is feláldoz.
zdanee 2014.03.24. 00:31:24
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 00:36:47
Ezt a hibát nem lenne szabad még egyszer elkövetni...
MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 00:43:35
Különösen érdekes a 'legnagyobb ellenzéki tömb' totális buktája ebben az esetben...vagy nem furcsállod ezt?
zdanee 2014.03.24. 00:48:27
MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 00:51:31
MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 00:52:02
zdanee 2014.03.24. 00:55:02
MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 00:56:38
Takaroggy aludni, tanulni meg melózni!
chepunk 2014.03.24. 00:59:45
Elfelejtette, hogy egy demokráciából könnyű diktatúrát csinálni szavazással, de visszafele nem szokott menni!
Elfelejti, hogy a diktatúrák elbuknak, putyiné is fog ha mást nem a hálálával, utána meg megint jön az anarchia...
Elfelejti, hogy az orosz átlagbér a kétszerese, pedig ez nem sokat jelent. Azt is hozzá kell tenni, hogy olaj és gáz vagyonukból gazdagodtak, pontosan az olaj hordónkénti árának növekedésének ütemében. Szóval sem putyin sem az oroszok nem csináltak semmit, csak a mi pénzünkből éltek azzal amit amerika háborúinak köszönhetnek...
"hogy marad nincs rajta hatalmas nyomás, hogy a bukás esetére félretegyen"
Aha! KGB-s putyin vagyona a legnagyobb a politikusok között. Gyakorlatilag a szinesfémkereskedő vajdák szintjén áll erkölcsileg...
"utódai is kevesebbet vesztenek ezzel, mint a nagy demokráciával"
A legnagyobbat vesztik amikor megszűnik a diktatúra ők meg ott állnak sík hülyén, a bekötés nélkül...
A magyar néplélek emlékezete meg nagyon rövid, pár hónap alatt mindent elfelejt, megrögzött álmodozó (mint a cikk írója) és tücsköt-bogarat összehord, hogy álmait valóságnak lássa, és még el is hiszi magának, bármire is szavaz pár hónap múlva megbánja, megint pár hónap múlva elfelejti.
A mostani ruszofilság a magyarságon meg a nettó apakomplexus, már nem tudunk szabadon élni kell az atyuska aki terelget... De nevezhetném a magyarság ribanc lelkivilágának is aki csalódott az új szeretőjében és visszamenne a régihez, aki ugyan megerőszakolta, verte, de már úgy emlékszik mintha a végén még élvezte is volna, meg az tán erősebb is...
Lehet ezt is csinálni persze ezen megint jó magyaros módon jól pofára esni ( nem lesz 3 forintos kenyér, ingyé ház szoc-polból (meg lopásokból), pár forintos cigi, benzin, meg a melósok által szétlopható gyár, tsz...)aztán pár év, évtized múlva megint lógó orral, csupasz seggel, visszakullogni a nyugathoz, hogy aszongya: minket a diktatúra úgy bántott most köll a segílyke a talpra álláshoz...
zdanee 2014.03.24. 01:05:35
1: Mi közöd van hozzá?
2: Mi a fasz közöd van hozzá?
3: Ki a fasz vagy, hogy úgy érzed, közöd van hozzá?
4: Milyen alapon állítod, hogy hazudok? Melyik állításom a hazugság? Tudod cáfolni?
5: Csak a szint megtartása végett: a kurva anyádat!
Szép álmokat!
MSZP Afrika Korps 2014.03.24. 01:07:40
illaim 2014.03.24. 01:15:21
Nálunk meg a szavazók a hülyék, hogy eltűrik a politikusok szélhámosságait!
Nálunk nem az érvek, hanem a szimpátia dönt! Aztán négy évig mindenki siránkozik
,hogy átverték a fejét! Talán fel kellene nőni az óvodás korból! Ez nem sértés! olvasd el némelyik beíró baromságait, és magadtól is rájössz, hogy ez az igazság!
Kim lr Szen 2014.03.24. 02:17:41
Kim lr Szen 2014.03.24. 02:20:28
Kim lr Szen 2014.03.24. 02:22:44
- és a köcsög főnököd megmondta hogy szétbassza az alkotmányt, lenyúlja a manyupot és megszáll mindent? Ha megmondja mit fog csinálni, a parlamentbe nem jutott volna be, te rohadt narancsbolond!
Kim lr Szen 2014.03.24. 02:25:39
- az hát. A megvezethető hülyék uralma, az.
Kim lr Szen 2014.03.24. 02:30:06
- ez a baromság. Itt nem lőnek le újságírókat. Putyin betömi az olajpénzzel a nép száját, ennyi.
Magyarországon le lehet váltani Orbán Viktort, ha a hülye népnek kinyílna a szeme. De ráadásul jelenleg nincs is kire leváltani, szét kell rohadnia teljesen a politika egyik oldalán terpeszkedő emeszpének.
neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.24. 04:48:34
"jogokat nem a teremtő adta, hanem a jogtudós"
És a "jogtudós" honnét szerezte a jogot arra hogy jogokat "adjon"?
Az élethez, a szabadsághoz és a boldoguláshoz (valójában magántulajdonhoz) való jog mindenkié, és a forrása az egyén puszta létezése (természetjog), nem pedig a bárki által történő "adás".
nu pagagyí 2014.03.24. 06:28:56
neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.24. 06:39:54
The Logic of Political Survival
pages.ucsd.edu/~tkousser/Bueno%20de%20Mesquita%20et%20al%202003%20-%20logic.pdf
nu pagagyí 2014.03.24. 06:46:19
Egy normális ember a saját teljesítményével szeretne boldogulni, egy olyan világban, amelyben a politika nem szív el minden lehetőséget és erőforrást, hogy semmihez sem értő kegyenceknek osztogassa szét. Egy szabad világban, amelyben saját döntéseidért, saját magad felelsz, éhen döglenétek, ezért a szabadság a legfőbb ellenségetek. Azt sem veszed észre, hogy rabszolga lettél, jóléted a vezéred, vagy hűbérese szeszélyétől függ.
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 06:51:24
Oroszországbabűn szabad választások vannak, Hitler alatt nem voltak, azaz eleve abszurd a párhuzam.
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 06:52:08
"Néha ugyanis a többség hajlamos /különféle okokból/ elnyomni bizonyos kisebbségeket /nemzetiségi, szexuális stb./ És az akkor már nem demokrácia. Hanem a többség diktatúrája."
Oroszországban nincs ilyen jellegű elnyomás.
Gonbolkozó 2014.03.24. 06:57:01
Pont mint 4 éve teljes es feltétel nélküli felhatalmazást kérnek.
Es lett ebből
- a közpénzek (főleg eu) lenyúlása es egy szűk rétegnek juttatása
- manyup erőszakos államosítása
- alkotmányuk(alaptörvényuk) ránk oktrojalasa
- jogrendszer korlátozása
- 9 évre bebetonozott csinovnIkok
- oktatásügy szétverése es államosítása
- egészségügy lerohasztására es varolistazasa
- közmédia durva propaganda eszközzé való átalakítása
- stagnáló gazdaság egyre több éhezővel, ahol a 200 ezer köz munkásnak kell örülni, - mert más nincs
- számítások szerint 4 év alatt a lenyúlt manyup-bol, az eltérített nyugdíj pénzbefolyasokbol a 38 új adónemből volt 10 000 milliárd plusz bevételük.
- most ehhez képest van egy enyhén meg nőtt is adossagallomanyunk, stagnáló gazdaságunk, 3 millió éhezés szélen álló szegenyunk, 314forintos euró-nk.
Gratulálok az "egyedül hiteles programhoz"
nu pagagyí 2014.03.24. 06:58:02
Kim lr Szen 2014.03.24. 07:00:20
Tehát 8 ezer milliárdért felelnek.
Orbán alatt volt 2700 milliárd új megszorítás, eltűnt 3 ezer milliárd manyup, és nőtt az államadósság 4500 milliárddal.
Vagyis több pénzt tapsoltak el 4 év alatt, mint a szocik 8 alatt.
De a sok hülye fidesz zombi ezt nem fogja fel ésszel.
Ja és itt a 3 milliárd dollár friss kölcsön felvétel, dupla akkora kamattal, mint egy rendes ország fizet.
nu pagagyí 2014.03.24. 07:00:50
Kim lr Szen 2014.03.24. 07:01:53
Gonbolkozó 2014.03.24. 07:07:13
Azért mert diktátorok es ameddig ok uralkodnak nem is tud kiderülni, hogy van-e jobb.
Mint most nálunk: mar olyan mértékben korlátozták az ellenzék nyilvánossághoz jutási esélyeit, hogy erősen kétséges egyáltalán szabadok-e meg ezek a választások?
Putyinnak is van"ellenzéke", szépen donesztikalt ellenzéke. Nehány debil part alakulat (Zugjanov fele kommunisták) es nehány olyan part aki általában pont ugyanazt gondolja mint ő.
Ezt szeretne megvalósítani a Fidesz.
En meg ezt nem szeretnem.
Nem szeretnek meg egy választást, ahol nincsenek viták es max nehány rövid partjirdetmeny engedett meg, miközben az ellenzéket napi 1,5-2 órán at ocsaroljak főműsoridőben.
Nem érdekel, hogy béna e az MSZP. (Tényleg az)
A kérdés: Putyin legyünk vagy szabadok?
Es ekkor a Böbe majom is egy megfontolandó alternatíva lehet.
midnight coder 2014.03.24. 07:07:29
Ez igaz. Csak a világ nem annyira egyszerű mint ahogy azt az egybites liberós látja. Egy szoftverfejlesztő mondjuk Svájcban keres 8x eurót. Magyarországon ugyanezért a melóért megkap a polgár 2x eurót. Indiában ugyanez a polgár megkap x eurót. Miközben ugye ugyanerről a teljesítményről beszélünk.
Aztán az is kérdés, hogy a csóró magyar kisvállalkozásnak mekkora esélye van labdába rúgni egy multival szemben. Viszont van jó hírem is: alapíthatsz cukrászdát Bécsben.
alfa137 2014.03.24. 07:09:41
Nem pont ez történik a nyugati demokráciákban is?
midnight coder 2014.03.24. 07:10:28
Amúgy pedig liberósoknak itt az index, de van nekik Pl. saját ATV-jük is, meg Népszabó, meg szerintem még van egy rakás megyei lapjuk is, hacsak közben nem adták el őket.
midnight coder 2014.03.24. 07:11:57
Gonbolkozó 2014.03.24. 07:14:00
Ja, es 2008-tol volt egy olyan gazdasági válság is, amilyent nem láttunk mar 70 éve.
2010-tol újabb ilyen sokk nem volt.
Rajtunk kívül minden szomszédos ország már javul is.
Nálunk viszont megy a plakátokon, hogy "jobban teljesitenek" csak tudnám miben...
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 07:14:01
Ha bűncselekményt követnek el, akkor megesik.
torró 2014.03.24. 07:15:39
neoteny · http://word.blog.hu 2014.03.24. 07:20:08
"a csóró magyar kisvállalkozásnak mekkora esélye van labdába rúgni egy multival szemben"
Pontosan akkora amennyivel jobb és olcsóbb a terméke -- és ezzel el is tudja adni azt.
Nekem van ismerősöm aki kisvállalkozása különféle csatolószoftvereket -- telefonok, audióvizuális egységek -- gyárt (és nyilvánvalóan ad el) német autógyáraknak; valamilyen módon képes megszervezni azt hogy az ő szoftverét vásárolják, ne valamilyen multitól vegyék azt.
Gonbolkozó 2014.03.24. 07:22:25
Bem szeretnék hosszan mérleget vonni, mert mar nincs sok idom:
Kormányoldal jobb radikálisok:
Szabadon fogható adások:
-M1
-M2
-Duna
-Duna world
- TV2 (most már)
- Kossuth es a kozradiok
- Lánchíd
- Mária
- Class fm
Ja, es minden további egyébként elvileg semleges kis rádió a Simicska által összeállított hír blokkot adja le naponta többször
Ellenzék:
- Klubrádió
- ATV
- Tilos(?)
Ezek vagy csak Budapest körzetében foghatók (Klub), vagy kódolt adások (ATV)
Gratulálok a (puha) diktatúrák híveinek
Fekete Pestis 2014.03.24. 07:25:32
1. Ugye, te soha nem éltél olyan országban, ahol demokrácia van, de az "éhenhalás" nem fenyeget ? [P.l. Ny-Európa]
2. Csak úgy kérdem : te most arra akarod az olvasóidat kondicionálni, ami rájuk vár a fidesz gyözelme esetén 2014 után ? [Nem, az mszp sem lenne jobb, nade akkor is].
3. Arra miért nem tértél ki, hogy melyik rendszer kedvez jobban az innovációnak, az egyéni kezdeményezésnek, stb? Ugye, kedvenceid elödjét [ a SzU-t] is leverte az USA a 80s években, mint a vak a poharat ;)
4. A homoszexualitás belekeverése meg egyenesen nevetséges. Nem gondolod?
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.24. 07:26:45
Az meg külön röhejes, hogy a MANYUP pénzeket úgy számolod, mintha azt az MSZP fizette volna be, nem pedig az emberek.
Ezek az MSZP csicskák egyre röhejesebbek... :DDD
Emberek !
Nyomás szavazni !
Szavazzon mindenki, és az ÖSszefosás 15% alatt marad, és végleg eltünik a történelem szemétdombján !
Soha vissza nem térő alkalom !
Bárkit válassz csak az MSZP-t DK-t Bajnait ne !
És kiesnek !
Hajrá Magyarok !
Fekete Pestis 2014.03.24. 07:29:08
1. mszp alatt mennyi megszorítás volt? [pl a 2006ban bevezetett 4%os szolidaritási extra adó]?
2. Az adósság [2010-töl] mekkora hányada új adósság, és mekkora hanyada adódik az árfolyammozgásokból ?
Fekete Pestis 2014.03.24. 07:30:53
valahogy hiányolom a kritikai hozzáállásodat mindkét oldalhoz ;)
Alkibiadesz 2014.03.24. 07:31:32
Ezzel szemben a valós helyzet az, hogy nem érvényesülhet a népakarat ott, ahol az intézmények antidemokratikusak. Ami ilyen körülmények között érvényesülhet az csupán a többségi vélemény. A többség zsarnokságának viszont semmi köze nincs a valódi népakarathoz.
Ha a poszt gondolatmenete helyes lenne, akkor azt is el kellene fogadnunk, hogy Sophie Scholl bíráinak igaza volt, és Sophie valóban a nép ellensége volt. A valós helyzet viszont az, hogy Hitler volt a német nép igazi ellensége, a német társadalom "többségének" antidemokratikus szűrőkön keresztül kialakított véleménye pedig pedig köszönő viszonyba se volt a nép akaratával.
Rendszereik antidemokratikusága miatt ugyanezek érvényesek Putyin és Orbán rendjeire is.
Kim lr Szen 2014.03.24. 07:39:10
A központi költségvetés adóssága
2014.02.28 23 391,6 Mrd Ft
változás 1393,0 Mrd Ft
2013.12.31 -hez képest
Az 6 százalék növekedés. A most felvett plusz 3 milliárd dollárral 86 százalékon állunk.
Kim lr Szen 2014.03.24. 07:40:38
Nem volt benne minden az adósságban?
Én nem a maszopot védem, csak leírom a számokat. Miért is olyan idegesítő ez nektek? :-))
Alkibiadesz 2014.03.24. 07:40:45
Egyetértek! Nagyon jó meglátások!
Az antidemokratikus berendezkedés pontosan ott kezdődik, amikor az általad említett apakomplexusos-ruszofil szemléletet próbálják eladni a magyar néplélek egyetlen igaz megnyilvánulásaként, és minden más attitűdöt dekadens-nemzetrombolásként értékelnek.
barli 2014.03.24. 08:16:48
Nem puha diktatúra van, hanem egy néhol g*ci erős kormányzás. A balnál meg többnyire g*ci gyenge kormányzás volt.
nu pagagyí 2014.03.24. 08:19:54
nu pagagyí 2014.03.24. 08:21:49
spinat 2014.03.24. 08:22:55
A többi magyartalanságról inkább feltélezem, hogy fiygelmetlenség, mint hogy a szerzö nem tud magyarul.
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 08:31:00
Nem éppen, nézz ennek utána.
dr kíváncsivagyok 2014.03.24. 08:36:24
"a szerzö tudja, hogy közneveket kisbetüvel kell írni? Nem Orosz és nem Ukrán.
A többi magyartalanságról inkább feltélezem, hogy fiygelmetlenség, mint hogy a szerzö nem tud magyarul. "
A mondatot nagybetuvel kezdjuk.
dr kíváncsivagyok 2014.03.24. 08:38:13
A csuti ártány is az...
dr kíváncsivagyok 2014.03.24. 08:40:34
"Persze, minden bűncselekmény, ami a diktátor és hűbéresei érdekét veszélyezteti. "
Ezzel szemben semmi sem buncselekmény , ami a gazdasági és politikai érdekeikeiket szolgálja !
Erre akárhány - akár visszamenoleges - torvényt is hajlandók hozni 2/3 - dal !
barli 2014.03.24. 08:46:51
chepunk 2014.03.24. 08:48:39
És a cikk abban is "téved" hogy a "puha" putyini diktatúra jövedelmi viszonyait mivel is állítja szembe? Az ukrán ugyanúgy puha és oroszbarát diktatúrájának jövedelmével.
"az orosz pedig pont kétszer annyit keres, mint az Urkán."
Csakhogy alig több mint egy hónapja zavarták el putyin bábját, hát mért is nem tette putyinuivá az ukrán fizetéseket előtte? És akkor még nem is beszéltünk a szintén putyinbarát belorusz fizetésekről...
Szóval ha itt egy putyini, putyinnak tetsző, putyinbarát "puha" diktatúrát rendezünk be abból mért is következneének nagyobb jövedelmek? Semmi köze nincs hozzá sőt! Valójában az orosz egy főre jutő GDP pont az orbáni években kerülte el a magyart bár nem messzire, pedig 2013 végéig a világ legnagyobb olajkitermelői voltak... Viszont az palaolaj, gáz kitermelés (már az USA a legagyobb kitermelő) miatt oroszország anyácska sanyarú évek elé fog nézni... Hiszen gyakorlatilag olajon vesznek technológiát mint az arabok.
A nem ferdítő összehasonlítás az lett volna, ha a putyini puha diktatúra jövedelmeit, valamely régi EU-s demokrácia jövedelméhez hasonlítja (Ausztria, Németország, Franciaország, Belgium stb.), pedig még az olajtermelő arab államokal sem összehasonlítható...
chepunk 2014.03.24. 09:07:37
A putyin ellenes médiát betiltják, vagy ellehetetlenítik (legutóbb az egyetlen megántévét amiért feszegetni merte, hogy Leningrád ostroma alatt a hatalmas éhinségben a pártvezetők mért híztak és dőzsöltek tovább a városban).
Putyin és bandája cenzúrázza az internetet, közösségi oldalakat korlátoz. Írókat ölnek, ha az írás nem megfelelő (Anna Politkovszkaja például, érdemes a A második Csecsen háborút elolvasni...). Stb.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 09:20:05
"Elfelejtette, hogy egy demokráciából könnyű diktatúrát csinálni szavazással, de visszafele nem szokott menni!"
Teszel egy szép nagy állítást. Csakhogy ez az állítás eleve problémás. Ugyanis alapvető csúsztatás van benne. Olyan csúsztatás amit kulturált vitára törekvő ember nem követ el.
Azért csúsztatás, mert a megjelölt puha diktatúrák jelentős részében van jogi és többnyire gyakorlati lehetőség is a vezetés és a politikai rendszer megválasztására.
Csak éppen a rendszer nem demokratikus, mert:
A.) Nincs meg a hatalmi ágak szétválasztása.
B.) Nincs meg a demokratikus intézményrendszer ellenőrző funkciója
C.) Nincs fékek és egyensúlyok rendszere.
D.) A döntések felülről vezéreltek és nem társadalmi igényre reagálnak.
A leválthatatlanság, a változtatás tilalma alapvetően nem elengedhetetlen kelléke a diktatúrának.
Azt állítani, hogy amennyiben a demokrácia szükséges feltételei közül legalább 1 hiányzik és ezért joggal mondjuk a rendszer diktatórikusnak, akkor a többi automatikusan hiányzik... Nos finoman szólva hazugság.
"Elfelejti, hogy a diktatúrák elbuknak, putyiné is fog ha mást nem a hálálával, utána meg megint jön az anarchia..." Demokratikus rendnek is volt bőven olyan válsága, bukása ami ilyen helyzetbe torkollott. Ergo nem én felejtek el valamit, hanem pontosan látom, hogy a rendszer felbomlásának a következményei egyik esetben sem jók. (Lásd két világháború közötti német történelem például).
"Elfelejti, hogy az orosz átlagbér a kétszerese, pedig ez nem sokat jelent. Azt is hozzá kell tenni, hogy olaj és gáz vagyonukból gazdagodtak, pontosan az olaj hordónkénti árának növekedésének ütemében. Szóval sem putyin sem az oroszok nem csináltak semmit, csak a mi pénzünkből éltek azzal amit amerika háborúinak köszönhetnek..."
Itt hazudsz. Ugyanis a cikk nem azt állította, hogy a diktatúra jó. Azt állította az adott népesség egy jelentős része ezért volt több választáson át is, stb. orosz barát, ezért akart oda csatlakozni. Ez pedig tényállítás amit bizony sok helyen látott adatok, követelések támasztanak alá.
Alapvető érveléstechnikai hiba a kettő közé egyenlőségjelet tenni, és a másik írását, munkáját, stb becsmérlő megjegyzéseket tenni. Ez ugyanis azt mutatja, te hazug, becstelen módon viselkedsz...
"Aha! KGB-s putyin vagyona a legnagyobb a politikusok között. Gyakorlatilag a szinesfémkereskedő vajdák szintjén áll erkölcsileg..."
Ez sem releváns állítás. Pont Putyin leválthatósága miatt. És pont a korábbi nem leváltható diktátorok jelentős részének szerényebb életvitelével áll szemben.
"A legnagyobbat vesztik amikor megszűnik a diktatúra ők meg ott állnak sík hülyén, a bekötés nélkül..."
Ez sem szükséges következménye a diktatúráknak.
"A magyar néplélek emlékezete meg nagyon rövid, pár hónap alatt mindent elfelejt, megrögzött álmodozó (mint a cikk írója) és tücsköt-bogarat összehord, hogy álmait valóságnak lássa, és még el is hiszi magának, bármire is szavaz pár hónap múlva megbánja, megint pár hónap múlva elfelejti."
Ez önmagában is csak személyeskedős, általánosítás. Csakhogy mellesleg még nem is igaz, mert a jelentős része emlékszik sok korábbi tettre, de könnyen tartja a kisebbik rossznak azt, ami éppen nem fáj. De pont az állításod ellentétét támasztja alá, hogy bizony sokan ma is az MSZPt támadják.
Azaz egy hazug, általánosító, személyeskedő, dehonesztáló fröcsögés a részedről.
"A mostani ruszofilság a magyarságon meg a nettó apakomplexus, már nem tudunk szabadon élni kell az atyuska aki terelget... De nevezhetném a magyarság ribanc lelkivilágának is aki csalódott az új szeretőjében és visszamenne a régihez, aki ugyan megerőszakolta, verte, de már úgy emlékszik mintha a végén még élvezte is volna, meg az tán erősebb is..."
Ismét fröcsögés. Csakhogy megint irreleváns, ugyanis nem ruszofilságról van szó. A preferencia ugyanis nem a "B" terv. Az érvelésed, amit jó adag dehonesztáló trágár kifejezéssel fújtál fel (otthon biztos ezt tanultad) azért butaság, mert egyszerűen ignorálja az okokat amiket megjegyeztem.
Azt, hogy a választó polgárok jelentős része a médiát akarja korlátozni (Való Világ kapcsán állandó hőbörgés), sok esetben a magántulajdon és a jogbiztonság kérdésében is korlátozná a jogok érvényesülését (pl. bankok kárára), lemondana a tisztességes eljárás követelményeiről (politikusok elszámoltatása) és ezért a teljes elszigetelődés helyett valamit elfogadni nem preferencia...
"Lehet ezt is csinálni persze ezen megint jó magyaros módon jól pofára esni ( nem lesz 3 forintos kenyér, ingyé ház szoc-polból (meg lopásokból), pár forintos cigi, benzin, meg a melósok által szétlopható gyár, tsz...)aztán pár év, évtized múlva megint lógó orral, csupasz seggel, visszakullogni a nyugathoz, hogy aszongya: minket a diktatúra úgy bántott most köll a segílyke a talpra álláshoz..." Eddig sem nagyon volt segélyke, ráadásul a fenti vízió nem szükséges következmény.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 09:38:36
Az állításod ismét hamis. Hiszen alapvetően a cikk nem azzal érvel, hogy "oroszországban kétszer annyi a jövedelem". Hanem azzal, hogy Krím és sok más régió népe ezért törekszik Oroszország felé.
Ebből a szempontból irreleváns az, hogy az orosz rendszer mit él fel, miből osztogat. Ő azt mondja, az EUba való átmenet mindenhol gazdasági visszaeséssel, jövedelem csökkenéssel járt. Ő e helyett egy osztogató rendszert választ mert nem akar éhen halni.
Nem érdekli a te Német példád. Miért? Mert a tudatos torzításoddal, fröcsögéseddel, személyeskedő hazugságoddal nem is szembesül. A német példáról meg tudja, hogyha az EUhoz csatalkozva visszaesik a reáljövedelme 20%-ot, a rezsije felmegy a másfélszeresére, drágul az élelmiszer akkor éhen hal.
Nem azt nézi hosszú távon mit ad a német példa. Azt nézi túl akar élni. És azt nézi, hogy erre az EU nem adott alternatívát. Te sem. De fröcsögés, hazudozás ment.
"Szóval ha itt egy putyini, putyinnak tetsző, putyinbarát "puha" diktatúrát rendezünk be abból mért is következneének nagyobb jövedelmek?"
Tipikus Zoknibáb érvelés. Ugyanis a Krím kapcsán elhangzó érv volt a jövedelem, és annak kapcsán nem cáfoltál semmit, de mellébeszéltél. Ugyanis a belorusz térségben nincs orosz minimálbér, orosz szociális háló. Nem egyenértékű gazdasági térség, így ott a csatlakozási példa nem jó.
De az ukránok érvelése egy gazdasági érvelés. A hazai érvelés viszont elsősorban a média korlátozását (kevesebb Való Világ), a bankok korlátozását (ennek kapcsán a jogbiztonság leépítését) várja el. Ami kapcsán nem azt mondom, hogy jó.
Hanem azt mondom, hogy azt a választót aki ezt AKARJA nem lehet ezzel riogatni, maximum meggyőzni arról, hogy ez neki mégsem jó. Ezzel szemben csak a riogatás megy, így pedig az ellenzéki retorika azért baromság, mert azokat a választókat akik diktatúrát akarnak nem lehet a diktatúra rémképével elriasztani.
Mondta valaki, hogy azt akarok? Nem. De ettől még ez kibaszott nagy tény. Ehhez képest viszont fröcsögtél, hazudtál, hasonló torzítások mentek végig. Namost gondold végig a mezei 1 bites CÖF / FIDESZ orientált user-t. Azt fogja látni nem volt épkézláb érv az ő elvárása ellen, csak kirekesztő fröcsögés. Mert erre fog emlékezni.
A te vitaképtelen, problémás viselkedésedre.
"A nem ferdítő összehasonlítás az lett volna, ha a putyini puha diktatúra jövedelmeit, valamely régi EU-s demokrácia jövedelméhez hasonlítja (Ausztria, Németország, Franciaország, Belgium stb.), pedig még az olajtermelő arab államokal sem összehasonlítható..."
Az hazug összehasonlítás lenne, mert olyan helyzetet az Ukránok nem választhatnak. Ők csak 3 jövőkép között tudnak választani.
1. EU felé orientálódni. Azonnal drágul a gáz, emelkedik a rezsi. A szociális háló nem több pénzt ad, hanem kevesebbet (szükséges megszorítás), sok cég válik versenyképtelenné (csökkenő reálbérek, növekvő munkanélküliség) Fél, hogy a családja éhen hal.
2. Hintapolitika fenntartása amíg lehet. Problémák konzerválása. Fél hogy a családja éhen hal.
3. Amelyik terület tud az orosz csatlakozást meglépi, ottani piacon versenyképes tud maradni, kap olcsó gázt, erősebb szociális háló, több szociális intézkedés.
Ezek közül a választási lehetőségek közül melyikben van német jövedelem, német színvonalú szociális rendszer (Segélyezés), német nyugdíj? Ja, hogy egyikben sem. Olyan választásuk pedig nincs.
És bizony a demokratikus berendezkedés nem jelent automatikus garanciát a jólétre hosszútávon sem, pláne nem a német életszínvonalra...
chepunk 2014.03.24. 10:08:24
Több helyen sántítasz de nagyon, olyan feltételeket írsz amik a jövendölés kategóriája.
Putyin és a leváltahtóság... Kehem ugye ez nem komoly.
""Aha! KGB-s putyin vagyona a legnagyobb a politikusok között. Gyakorlatilag a szinesfémkereskedő vajdák szintjén áll erkölcsileg..."
Ez sem releváns állítás. Pont Putyin leválthatósága miatt. És pont a korábbi nem leváltható diktátorok jelentős részének szerényebb életvitelével áll szemben. "
Ezt viszont nem a leválthatóságra írtam... Hanem tény! Jellemző viszont a nem leváltható diktárorok, uralkodók hasonló fényűzése...
"Ez sem szükséges következménye a diktatúráknak." Ja csak erős jellemzője...
"Azaz egy hazug, általánosító, személyeskedő, dehonesztáló fröcsögés a részedről. "
Tessék mán viselni a kritikát... Látom az igazságtól felemgy a pumpa. Sajnos a magyar néplélek súlyosan beteg... Garantált, hogy bármi lesz is a szavazás eredménye pár hónap múlva mindenki köpkpdni fog rá... És ez nem jövendölés mert minig így volt. Az MSZP-s hasonlat pont alátámasztja az állításom, ugyanis az MSZP népszerűsége a közelmúlt eseményei miatt (simon ügy, zuschlag könyv, stb.) csökken, és ugyanígy felejtik el a trafik sztorit, földmutyit, az x+n-edik módosítását a kőbe vésett alaptörvénynek, a közgép üzleteket stb.
" ignorálja az okokat amiket megjegyeztem." Azon okok a magyar álmodozás eredményei, amiből sajnos csak a történelem hatalmas pofonai tudják felébrszteni. Addig viszont mindent összehord ami az álmokat alátámasztja és mindent megmagyaráz ami nem. Például még ma is gyakran összefutok azzal, hogy sokan azt hiszik putyin bezáratta a Mcdonald's-okat. Nem tudom ez mért jó, meg fontos, meg hű, de frankó cár ettől, de tény ez egy netes álhír volt amit ezen magyar emberek ott is olvastak. Namármost pár klikkel ki lehetett volna deríteniük, hogy a hír orbitális hazugság (csak be kellett volna gépelni a címmezőbe hogy: mcdonalds.ru/ ...), de nem inkább úsznak a hülyeségbe meg még reklámozzák is.
Ez a legjobb: "(Való Világ kapcsán állandó hőbörgés)" Persze mégis mindenki percről-percre ismeri az ott történteket (magyar néplélek meg beteg ami szvsz főként a "boldog kádárjancsibohóc" rendszernek köszönhető).
Pedig a ruszofilság bizony a deklasszált, sértődött egzisztenciákra vezethető vissza. Nem lett kolbászból a kerítés (pedig még így is jobban él egy átlag dolgozó magyar család mint a kádár érában bármikor... csak ugye azaz emlékezet, izé inkább amnézia), majd most jól csinálunk egy putyini rendszert biztos attó lesz kolbász kerítés. A pofára esés garantált. Saját lábra kéne tudni állni, de ezt még mindig a kádár rendszer tudatlanságban tartása akadályozza meg... Például. hogy ha devizában veszek fel kölcsönt akkor annak mindenféle kockázata van...
"Eddig sem nagyon volt segélyke" Azé viktor boldogan szórja az EU pénzt...
chepunk 2014.03.24. 10:35:12
Mért mered kiejteni azt a szót a szádon, hogy: tény? Ijet te szvsz nem ismersz...
Pontosan az orosz-ukrán jövdelem és az ebből következő krími szavazás (ami orbitálisan törvénytelen volt és semmi köze a koszovóihoz...) jövedelem volt a lényeg, és ez általam emlegetett ruszofilság alapja is (de nagyon tévesen).
" Ő azt mondja, az EUba való átmenet mindenhol gazdasági visszaeséssel, jövedelem csökkenéssel járt."
Orbitális hazugság, pont az ellenkezője igaz. Amiről te beszélsz az a válság volt, csakhogy ez a válság most tart épp oroszország felé... Sőt brutálisabb!
Szóval ez az ijesztegetés az EU-val, meg a IMF-el, enyhén lejárt lemez.
Már bocs de te kevered a krímet meg az ukránokat. Az ukránok pont azért szakítottak az orosz befolyással és a bábelnökével mert (mint minig a ruszki uralom alatt) nyomorban és másodrendű lenézetteként tartották, kezelték őket! Krímben viszont oroszok laknak messze többségben ez volt a szavazás eredményének oka, viszont árnyoldala, hogy a krími fiatalok besorozandók a hadseregbe és vihetők akár dagesztánba is... Aztán majd jön a többi, mert nem sokáig lesz orosz kolbászból ott sem a kerítés (vidéki oroszországot nézd ne a patyomkin körzeteket...). Ez a nagy átverés!
Másrészt amit a kb 2 milliós krímben osztogathatnak azt a 40 + milliós ukrajnában nem, mert abban a pillantban vágná földhöz az orosz költségvetést. Ezt még a ukrán is tudja, csak úgylátszik a bekötött magyar nem...
Innentől kezdve a pontjaid nettó hazugságok, lökött ijesztegetések.
1, Amit választottak (az ukránok nem a krím!), nem putyin cár kegyeitől függeni ha ad nem halunk épp éhen, ha nem akkor igen, de semmit sem tehetünk ellene, hanem egy normális piacgazdaságba tanulni, ahol nem mindenkinek az állam csecsein kell lógnia, és függeni tőle!
2, Hintapolitika már rég nem volt valójában.
3, Ez csak nagyon kis népességű területeket érinthet és főként csak az oroszokra vonatkozik!
Szóval ukrajnának az orosz csatlakozással járó sok "jó" nem opció!
"Ezek közül a választási lehetőségek közül melyikben van német jövedelem, német színvonalú szociális rendszer (Segélyezés), német nyugdíj? Ja, hogy egyikben sem. Olyan választásuk pedig nincs."
De van csak nem térben hanem időben, és nem garanciát hanem LEHETŐSÉGET!
"És bizony a demokratikus berendezkedés nem jelent automatikus garanciát a jólétre hosszútávon sem, pláne nem a német életszínvonalra... "
Ez igaz, de a másik megoldás sem garancia az oroszra, pláne nem hosszú távon, viszont lehetőségeket sem rejt! Tehát ha nem jön be a puha putyin diktatúra jó, mert marad a nyomor, akkor nincsenek lehetőségek, csak vérrel változtatható a rendszer, vagy az éhen kihalás, az ukránoknak volt benne már része, pont az oroszok alatt...
chepunk 2014.03.24. 10:46:53
"Ijet te szvsz nem ismersz..." ILYET!
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 10:58:26
Mert azon állítások léte amikre hivatkoztam megtalálható elég sok helyen, eredeti forrásban is. A te beböfögésed meg nem.
"Orbitális hazugság, pont az ellenkezője igaz. Amiről te beszélsz az a válság volt, csakhogy ez a válság most tart épp oroszország felé... Sőt brutálisabb!"
Ismét hazudsz. Ugyanis mondjuk 1989-90 utáni visszaesés a versenyképtelen gyárak bezárásával nem lehetett a gazdasági válság következménye. Ez pedig a teljes keleti blokkban végbemenő folyamat.
A magyar reál GDP 2000re érte el újra az 1989es szintet. De nézzük meg a külkereskedelmi mérleg változását is? Hogy a francba van pofád az eddigi személyeskedő hazugságaid után ezt a válsághoz kötni?
"Már bocs de te kevered a krímet meg az ukránokat. Az ukránok pont azért szakítottak az orosz befolyással és a bábelnökével mert (mint minig a ruszki uralom alatt) nyomorban és másodrendű lenézetteként tartották, kezelték őket!"
Apró hazugság az érvelésedben a tény, hogy ez az utolsó törvényesen megválasztott Ukrán elnök, akit bizony ellenzéki szerepből választottak meg mint orosz barát polikust, teljes Ukrajnában. Ergo az arra való integrálódás nem csak Krím részéről volt lehetőség.
Apró hazugság az érvelésedben, hogy nem tudjuk, hogy a Majdan mekkora támogatottsággal rendelkezik a teljes lakosság körében, és ebből mennyi lesz a tartós támogatottság.
"Krímben viszont oroszok laknak messze többségben ez volt a szavazás eredményének oka, viszont árnyoldala, hogy a krími fiatalok besorozandók a hadseregbe és vihetők akár dagesztánba is... Aztán majd jön a többi, mert nem sokáig lesz orosz kolbászból ott sem a kerítés (vidéki oroszországot nézd ne a patyomkin körzeteket...). Ez a nagy átverés!"
Az árnyoldalakról valószínűleg tudtak. És nem a patyomkin körzetekhez mérték a dolgot, hanem a szomszéd faluhoz...
"Másrészt amit a kb 2 milliós krímben osztogathatnak azt a 40 + milliós ukrajnában nem, mert abban a pillantban vágná földhöz az orosz költségvetést. Ezt még a ukrán is tudja, csak úgylátszik a bekötött magyar nem..."
Ez sem igaz. Részben Ukrajna saját természeti erőforrásai miatt nem gond (van fedezet), részben mert Putyin a nem baráti oligarchák vagyonát is elosztogathatónak tekinti (fedezet)... Részben pedig azért, mert hamar egységes gazdasági térség lenne, ami szintén előrelépés (bármely irányban integrálódsz).
"Innentől kezdve a pontjaid nettó hazugságok, lökött ijesztegetések.
1, Amit választottak (az ukránok nem a krím!), nem putyin cár kegyeitől függeni ha ad nem halunk épp éhen, ha nem akkor igen, de semmit sem tehetünk ellene, hanem egy normális piacgazdaságba tanulni, ahol nem mindenkinek az állam csecsein kell lógnia, és függeni tőle!
2, Hintapolitika már rég nem volt valójában.
3, Ez csak nagyon kis népességű területeket érinthet és főként csak az oroszokra vonatkozik!
Szóval ukrajnának az orosz csatlakozással járó sok "jó" nem opció!"
Ez sem igaz. Az első éppen azért, mert az utolsó vezetőváltás kapcsán választáson EU barátot váltott orosz barát vezető. A második sem igaz. Pont ezért. A harmadig pedig azért, mert teljes integráció esetén mindet orosznak tekintenék...
"De van csak nem térben hanem időben, és nem garanciát hanem LEHETŐSÉGET!"
Ez konkrétan hazugság. Ugyanis aki előbb hal éhen, stb. az sosem látja ezt. Belátható időtávon belül nem történne ilyen.
"Ez igaz, de a másik megoldás sem garancia az oroszra, pláne nem hosszú távon, viszont lehetőségeket sem rejt! Tehát ha nem jön be a puha putyin diktatúra jó, mert marad a nyomor, akkor nincsenek lehetőségek, csak vérrel változtatható a rendszer, vagy az éhen kihalás, az ukránoknak volt benne már része, pont az oroszok alatt..."
Az állításod azért hamis, mert vámuniót, terület ide-oda csatolást, stb. az oroszok bármikor aláírnak. Az ukrán gyár versenyképes marad, stb.
A lehetőség sem csak vérrel adott. Hanem pl. a vámuniójuk kiterjesztése, az ezzel ott megnyíló szabad piac, ezzel a diktatúra fokozatos puhulása, egy lassú demokratikus átmenet, egy az EU gondjaitól mentes gazdasági térség irányba... Ez is lehetőség.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 11:08:58
A biztos vesztességet a fejlődés nem túl alátámasztott ígéretével palástolni pedig butaság.
jet set 2014.03.24. 12:34:57
chepunk 2014.03.24. 12:57:27
"Ismét hazudsz. Ugyanis mondjuk 1989-90 utáni visszaesés a versenyképtelen gyárak bezárásával nem lehetett a gazdasági válság következménye."
Ez a keleti blokk és keleti gazdasági modell csődje volt. Pont ezért nem szabad a keletben bízni... És mi köze volt hozzá az akkor még nem is létező EU-nak? Ja semmi szóval megint CSÚSZTATSZ!
Csakhogy az a szabadon megválasztott elnök, éppenséggel enyhén ha úgy tetszik gyurcsányi politikát folytatott, meg is kapta 2006-ot, jogosan...
Majdan meg volt minden jeletősebb ukrán városban sőt Ungváron is, csak ott a rendőrparancsnok a nép melett állt ki és nem oszlatott...
"Az árnyoldalakról valószínűleg tudtak. És nem a patyomkin körzetekhez mérték a dolgot, hanem a szomszéd faluhoz..."
Tudhatták csak nem gondoltak rá a hurrá optimizmus miatt. A patyomkinvárosos rész viszont nem e krímiekre (mivel ők oroszok...) hanem rád meg a ruszofilekről szólt, ti szerettek a patyomkinvárosokban gondolkodni... Amúgy meg: tervlap.hu/cikk/show/id/2527
"Ez sem igaz. Részben Ukrajna saját természeti erőforrásai miatt nem gond (van fedezet)"
CSÚSZTATÁS! A krímben növelt nyugdíjakra sem a krím adottságai a fedezet, hanem az orosz költségvetés, Ukrajnára ugyanígy igaz lenne, csak nem bírná a fedezet. Az ukrán gazdaság kiaknázása, ha megtörténik egyáltalán a távoli jövő (bár inkább putyin közgépeseinek a rablógazdálkodása folyna...).
"EU barátot váltott orosz barát vezető." Akinek a gyurcsányi hazugságai és oszlatásai, gyilkolászása után menekülni kellett, mert már meglincselték volna... Szóval erre már ne hivatkozzál végre!
"A harmadig pedig azért, mert teljes integráció esetén mindet orosznak tekintenék..."
Na persze ezt eddig a történelem folyamán elég jól titkolták... Sőt van orosz barátom a szemében az ukránok még a boldog janukovicsi időszakban is állatok szintjén léteztek...
"Ez konkrétan hazugság. Ugyanis aki előbb hal éhen, stb."
Ilyen pont az orosz uralom alatt volt...
"Az ukrán gyár versenyképes marad, stb."
Az a terület amiről beszélsz ott, azaz ukrán gyár, abban oroszok dolgoznak... Tehát ha putyin nem akar kicseszni az oroszokkal, akkor az ukrán gyár termel tovább.. Nem mintha az orosz cárokat pártfőtitkárokat érdekelete volna bármikor is, hogy pár millió orosszal mi történik, (krímben sem az orsz emberek, hanem a támaszpont, kikötő, stratégiai hely a fontos), viszont az orosz iparnak szüksége van az ukrán gyár termékeire (főként az orsz hadiparnak...), és mintha EU-s országok is exportálnának orosz piacra (oroszok olajon vesznek technológiát, meg még nyugati haditechnikát is, az nélkül igencsak megroggyanna az orosz hadsereg, például a franciák éptenek nekik helikopter hordozókat a ruszki múzeumhajók helyett...), mért ukrajna lenne a kivétel?
"A lehetőség sem csak vérrel adott. Hanem pl. a vámuniójuk kiterjesztése, az ezzel ott megnyíló szabad piac, ezzel a diktatúra fokozatos puhulása, egy lassú demokratikus átmenet, egy az EU gondjaitól mentes gazdasági térség irányba... Ez is lehetőség. "
Tipikus magyar álomdozás... Erről írtam idáig, a leggyengébb lánszem benne: "EU gondjaitól mentes gazdasági térség ". Az orosz nagyon nem menetes semmiféle problémától sőt! Most jön csak a fekete leves nekik... Ja és az oroszoknál sem a diktatúra puhulását inkább keményedését látjuk... Hát még ha a stagnáló sőt csökkenő olaj és gázárak, csökkenő felhasználás, miatt kieső orosz potyapénz is megszűnik, akkor mi várható...
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 15:51:29
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.24. 21:23:30
1. Miért Ukrajnában nem ugyanaz a modell megy, aminek leváltása a probléma? Itt az, hogy "Kinek a csődje" teljesen irreleváns a jövő szempontjából. Ez az állításodban az első inkorrektség.
2. Azt állítod az a gazdasági modell csődje volt. Érdekes módon ezt pl. az azonos gazdasági modellt használó NDK helyzetével való párhuzam nem támasztja alá.
Az ottani helyzet egy országba való beolvadás, annak erőforrásaihoz való hozzáférés volt, míg a többi társulás.
3. Egy szervezet tevékenységét annak jogelődjeivel együtt, a már akkor is létező intézményrendszer azóta nem megváltoztatott elemeivel együtt kell értékelni.
Attól, hogy akkor pl. EC néven futott, schengennel, vámunióval, európai zászlóval, stb. ma meg EU néven nem lett a vonatkozó dolgokban változás. A jogelődnél is megismert viselkedés letagadása a részedről mondjuk úgy csúsztatás. Amit eddig te követtél el, és te eleve személyeskedéssel nyitottál.
"Csakhogy az a szabadon megválasztott elnök, éppenséggel enyhén ha úgy tetszik gyurcsányi politikát folytatott, meg is kapta 2006-ot, jogosan..."
Hazugság, mert ő eleve a választásakor is, korábban is oroszbarát volt. Nem volt ebben semmi meglepetés.
"Majdan meg volt minden jeletősebb ukrán városban sőt Ungváron is, csak ott a rendőrparancsnok a nép melett állt ki és nem oszlatott..." Sehol sem volt garancia a többségre, és a kezdeti videoriportok helyi megszólalóinak jelentős része semleges volt.
Azóta az EU ígérgetett, de ismét nem tartott be semmit. Ez vezetett az előző oroszbarát fordulat támogatásához is. Nincs adatod neked sem, nekem sem. Én viszont csak annyit állítok, hogy nincs adat, te pedig ezzel mész szembe, ami a részedről valótlan állítás.
"Tudhatták csak nem gondoltak rá a hurrá optimizmus miatt. A patyomkinvárosos rész viszont nem e krímiekre (mivel ők oroszok...) hanem rád meg a ruszofilekről szólt, ti szerettek a patyomkinvárosokban gondolkodni... Amúgy meg: tervlap.hu/cikk/show/id/2527"
Általánosító, hazug személyeskedés a részedről. Egyfelől mert szó sem volt semmi példa értékű városról. Másodszor tisztáztam a post nem arról szól, hogy oroszország jó választás-e vagy sem, hanem arról szól, hogy nem lehet akkor valakit diktatúrával riogatni, ha az illető pont azt akar.
Azaz részben a hazai demokratikus ellenzék, részben az EU diktatúrával riogató politikájának elégtelenségéről szól. Ennek pedig eleve nincs köze sem ahhoz, hogy milyen oroszország. Mi oda akarunk tartozni? Nem. De aki arra szavazott Ukrajnában, hogy oroszbarát, azokhoz közeledő kormány legyen az többnyire oda akart tartozni.
A történet nem arról szól, hogy igazuk van-e. Az senkit nem érdekel. A történet arról szól, hogy egyesek - és itt te is érintett vagy - nem vagytok hajlandóak elfogadni mások ellentétes véleményét, mások által megfogalmazott eltérő elvárásokat. Így csak fröcsögéssel, hazugsággal, hatástalan rémisztgetéssel tudtuk reagálni valódi alternatíva helyett.
Márpedig valódi alternatívát csak megfelelő kompromisszumok árán lehet kínálni. Például tudatos befektetési politikával. Például segélyezéssel. A segélyezésnek lehet olyan formája is, amit nehéz oligarchák által központosítani. Például az átmenet során munkájukat elvesztőknek nyújtott élelmiszersegély. Tészta, cukor, liszt... Ezt akár a fölöslegből is lehet adni.
Például tanulni kell a 90es évek példájából, a kezdeti erős visszaesés utáni lassú felzárkózás, a létező korrupció, az EU pénze lenyúlása, stb. kapcsán le kell vonni a következtetéseket. Szükség esetén a helyi befolyást mérsékelni a pénzek elosztásában.
Mellesleg a patyomkin város kapcsán azért érdekes, hogy egy dolog nagyon nem stimmel a storyban. Méghozzá az, hogy nem egyszer hasonlítottál Németországhoz, ezzel kimazsoláztad az EU legerősebb gazdaságát. Ezen belül is csak pár ismert minta alapján az elképzelésedet, nem a rosszabb környékeket.
Majd ezt akarod a másik oldal kimazsolázott álomképek használatával vádolni.
Ráadásul nem csak ezért felháborító amit művelsz. Hanem azért is, mert bizony a társadalmi különbségek Ukrajnában sem sokkal kisebbek mint Oroszországban. Így az érveléseddel, amivel sugalmazol visszaesési lehetőséget bizony Ukrajna általad elképzelt Patyomkin városaiból indulsz ki.
Mindezzel támogatod meg a személyeskedő fröcsögésedet.
Lehetne folytatni a dolgokat. Mert azt állítod Oroszország nem tudna Ukrán forrást is elosztani. Ez hazugság. És pont azért hazugság, mert sokan azt várják, hogy bizonyos oligarchák vagyonát, majd nem feltétlenül törvényesen, de elveszi az állam és lehet osztogatni. Ez az osztogatás, a mértékétől függetlenül mindenki számára lehet osztogatás és van rá helyi fedezet. Ugyanakkor a politikusok és oligarchák "elszámoltatása" és az ebből való osztogatás a régióban népszerű követelés...
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.25. 15:26:23
De azt mondod, hogy Ukrajna miért lenne kivétel? Mert eddig pl. vámok kérdésében az volt. Ha az EU felé tendál, akkor bizony nem lesz az. Az ott élő orosz meg vagy le lesz választva, vagy mehet Oroszországba, vagy...
De innen az Ukrán pl. a némettel versenyezne Oroszországban is...
"Tipikus magyar álomdozás... Erről írtam idáig, a leggyengébb lánszem benne: "EU gondjaitól mentes gazdasági térség ". Az orosz nagyon nem menetes semmiféle problémától sőt! Most jön csak a fekete leves nekik... Ja és az oroszoknál sem a diktatúra puhulását inkább keményedését látjuk... Hát még ha a stagnáló sőt csökkenő olaj és gázárak, csökkenő felhasználás, miatt kieső orosz potyapénz is megszűnik, akkor mi várható..."
Tudod EUn belül több olyan ország volt, akinek a hiteleiből el kellett engedni. Ez effektíve csődhelyzet. Az EU válsága nem oldódott meg. Most kéne Ukrajna terheit is magunkra venni úgy, hogy közben sem a Görögök, sem az Olaszok nem akarnak plusz megszorítást, és ha az Ukránoknak nem kell akkor ők is lázadnak.
Az Euro zóna szétesését valószínűsítő forgatókönyvek valószínűsége egyre nagyobb.
Te pedig egyelőre minden tény, adat esemény nélkül jósolsz és találgatsz.
Az orosz diktatúra pedig azért lehetőség, hogy felpuhul (nem biztosan bekövetkező dolog, de lehetőség) mert egyfelől új szavazót kell megnyerni. Nem akar forradalmat. És a keménységét eddig inkább a szükség, és nem a maximális lehetőség határozta meg.
Ha az "akár kisebbség is csinálhat forradalmat, a mi világrendünk terjed így" jellegű nyugati fenyegetettség "elbukik" a belső feszültség viszont fenyegetettséget terem és a diktatúra fenntartásának anyagi vonzata is költhető másra, vagy részben felszámolható (gazdasági növekedés lesz belőle ami Putyin vagyonát növeli) akkor Putyin bizony ezt mérlegelni fogja.
Mert a rendszer célja nem a diktátort démonizáló, sok dologban hazug emberek véleményének alátámasztása, hanem a diktátor kiszolgálása.
A diktátor pedig elsősorban akkor fog eltüntetni sok közpénzt, ha azt nem érzi, nem érezheti a sajátjának.
A diktatúráknak sok formája van. A középkor királyságai, Róma császársága, stb. ilyen. Ez azért nem az a nagyságrend amit a nyugati típusú demokrácia túlélt, és a összeomlással fenyegető problémák lényegesen ritkábbak voltak sok ilyen országban, mint mondjuk az EUban.
Mellesleg a nyugati típusú demokrácia nem zárja ki a gazdasági jellegű kiszolgáltatottságot... A növekedésből a meglévő gazdasági elit, az oligarchák profitálnak leginkább. Nos a demokrácia alapja a jogállamiság, ez pedig az oligarchák vagyonának újraelosztását kizárja. Így az oligarchák elszámoltatását, a tőlük való vagyonvisszaszerzést sok esetben ez kizárja.
Egy osztogató-fosztogató puha (leváltható, demokratizálható) diktatúra viszont pont erre a társadalmi igényre kínál megoldást. Nem jófejségből, hanem önérdekből. Hiszen a meglévő elit és annak klientúrájának leépítése, és a meggazdagodás lehetőségét kínáló klientúraépítő intézkedések a behívott diktátor érdekét is szolgálják.
Így ez akár növelheti is a szabadság mértékét. Egy durvább gazdasági kiszolgáltatottságot kisebb politikai kiszolgáltatottságra cserélve. A kevésbé versenyképessé váló ukrán gazdaság visszaesése, és sok más apróság viszont növelheti a gazdasági kiszolgáltatottságot.