Sokan beszélnek ingatlan spekulációról. De kinek is kellene hirtelen az a telek? Vannak más érdekek és más érdekeltek az ügyben. Pár ezer utas ezzel az üggyel 4es metróra terelhető, ha máshol is belenyúlnak a felszíni tömegközlekedésbe, a dugódíj bevezetésekor itt lesz jó P+R akkor nagyobb esély lesz az elvárt számokat megközelíteni. De egy olyan politikai oldal számára, akikről viszonylag széles kör gondolja azt, hogy az "aki nincs velünk az ellenünk" elvben is hisz és kész az ilyen helyzetet "megtorolva" figyelmeztetni másokat a hűségre legalább ilyen fontos az, hogy kinek árt a Déli esetleges bezárása.
Milyen területeket szolgált ki a Déli pályaudvar? Nézzünk pár területet, méghozzá egy kicsit kormánypárti szemüvegen keresztül. Rögtön eszünkbe jut, hogy míg a minőségi távolsági vonatok jelentős része a Keletibe megy, jó átszállási lehetőséget biztosítva, a Déli rengeteg Flirt fordult meg, mert a minőségi elővárosi szolgáltatás jelentős része ide koncentrálódik. Hivatásforgalom, napi ingázók. Jelentős részük olyan településekről, amiknek lakói tiltakozni mertek az útdíj ellen. Még Székesfehérvár is érintett.
Ha őket ledobja a vonat a városhatáron, vonatpótló sem lesz, csak több átszállással még hosszabb eljutási idő. Ha ehhez jól igazodik a menetrend akkor legalább egy órát vesztenek, úgy már nem jó ingázni. Ha sokan így nem tudnak racionálisan onnan munkába járni, majd jelentkezik más a helyükre. Ott pedig lesz növekvő munkanélküliég, pusztuló települések. A több autóba kényszerülő miatt nagyobb dugó, és látványosan csökkenő ingatlan árak. Kelenföld milyen jól kiváltja a Déli-t, ha elég a fele kapacitás az ilyen vonalakon.
Ugye a sok szemét annak ellenére nem tolja a kormánypártok szekerét, mer tiltakozni útdíj, netadó, vasárnapi zárva tartás ellen, hogy itt gyakori az átlagon felüli jövedelem, és jól jártak nem csak a rezsicsökkentéssel, de az egy kulcsos SZJA-val is. Úgy kell nekik, ha most szívni fognak, aki hátat fordít szeretett kormányunknak, az megérdemli.
Veszprém és Szombathely (Vas megye) felé arra megy a gyorsvonat. Veszprémre éppen van ok haragudni, rajtuk múlott a 2/3. Szombathely és Vas megy is élen járt az útdíj elleni tiltakozásban, ami sokat ártott ebben az időszakban, lehet azt a régiót is büntetni. Majd Hende a kormány elárulója tiltakozna a Déli miatt is? No nem csak arról van szó, hogy rosszabb helyre érkeznek. Az ő városuk is jó 3/4 órával messzebb lesz Budapest belvárosától. És ezen tovább lehet rontani a menetrenden.
De nem ez az igazi helyzet. Hiszen mi jön akkor, ha Tapolca is elesik? Hát azokat is meg lehet büntetni. Hogy a Balatonra szükséges kapacitás jelentős része így kiesne? Egyfelől el lehet venni máshonnan vonatot. Így marad több kapacitás a déli partnak. Az északi partra megnehezített eljutás miatt az összes olyan vállalkozás szenvedni fog aki az ottani idegenforgalmat szolgálja ki. Például borokkal. De szenved Tapolca is. A területet kiszolgáló szolgáltatók, kereskedők, emelkednek az árak, csökken az ingatlanok értéke.
Hogy itt ártatlan terület érintett? Ártatlan? Amikor a helyi kormánypárti szavazók nem mentek 10-20 kilométerrel arrébb aktivistáskodni?!
A 4es metró jobb utasszáma, az esetleges gigakorház, az itt elférő mutyik járulékos haszonként elférnek. És mindeni megtanulja, hogy egész megyék szívnak, ha nem támogatják eléggé a kormányunkat. Mert ugye a kormány remek szakpolitikusai tudják: Az, hogy az elővárosi vonatok felét törölni kellett, de még sem a Balatonhoz, sem a Velencei tóra nem kellenek plusz vonatok és már kapacitás határán tántorog Kelenföld.
Az MSZPsek azt mondják a kormány dilettáns hülyékből áll, mert a Buda Cash ügyben is hülyeségeket mondtak, alap dolgokkal nem voltak tisztában. Most itt is vak, süket és hülye a kormány, hogy nem veszi észre a hiányzó vonatokat, hogy mennyi ember szív. Dehogynem. Csak ez nem baj...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.