A Fidesz nem egy tagja, politikusa, híve oldaláról hangzik el, hogy a tanártüntetésen ők elsősorban baloldali aktivistákat láttak. A résztvevők jelentős része nem tanár, nem közoktatásban tanul, de nem is szülő, ellenben nem az első baloldali megmozduláson vesz részt. Én is láttam ilyet, valószínűleg a tüntetők, felszólalók többsége is látott ilyet. És ez csak egy újabb téma a számukra, viszont visszhangzik az Orbán takarodj, szó van olyan korrupcióról, mutyiról, kormányzási módszerről aminek nincs köze az oktatáshoz és amiben sok felszólalónak nincs igaza.
Úgy gondolom, hogy ebben az országban nagyon kevesen vannak akik valóban elégedettek lennének a Fidesz kormányzással, ám nagyon sokan vagyunk olyanok, akik egyik vagy másik kérdésben a Fidesszel értünk egyet, és az utóbbi választásnál volt jó pár Fidesz szavazó. Joggal mondjuk el azt, hogy amikor bármely tiltakozó a követelései maradéktalan teljesülését várja el, akkor ezeket a szavazókat semmibe veszi. És anélkül, hogy erre választók, bármely választáson felhatalmazták volna. Csak az a tiltakozó tisztességes aki konzultálni, a másik felet is meghallgatni igyekszik, és nem csak a saját megoldását követeli, effektíve zsarolva a másik oldalt, hogy ellenkező esetben törvényes vagy törvénytelen eszközökkel elszabotálja egyes rendszerek működését.
Igen, ez utóbbi érzésem szerint legalább annyira árt a gyerekeknek, mint a jelenlegi oktatási rendszer számos jellemző hibája.
És igen: Magam is sokszor fogalmaztam meg negatív véleményt a mindennapi testnevelésóra ellen, a diákok túlterhelése ellen. Saját magam is jeleztem, hogy a tananyag korszerűsítésre szorul, és az, hogy valami "a mi időnkben" kötelező volt, Horthy idejében kötelező volt, ezért alapműveltségnek hihetik sokan, nem feltétlenül jelenti azt, hogy az valóban alapvető érték aminek maradnia kell. Nonszensz az, hogy a tananyagot vélt alapműveltségre hivatkozva csak bővítjük.
Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ami az egyik iskolában csak porosodik, ott már nem használt eszköz, annak jobb helye lehet máshol, és ha nincs összefogás, akkor ehhez valamennyi központosítás jól jön. És talán máshoz is. A mértékén, módján persze lehet vitatkozni, és nem KLIK jellegű szervezetben gondolkodnék, hanem megrendelő és szolgáltató szervezetek rendszerében, autonóm oktatási szolgáltatókban. De tény én is központosítanék az eredeti állapothoz képest. És igen, a fellazított osztályzás helyett alapvetővé tenném, hogy funkcionális analfabéta ne érettségizzen le.
Sőt azt is bevallom, hogy a funkcionális analfabétáknak papírt tömeggel adó liberális oktatáspolitika hozzáadott értékét sok helyen negatívnak láthattam, azaz "az jár jól aki magántanuló" akkor pedig már sok mindennel lehet kísérletezni, a magántanulók számára nem sok változik. Ha pedig a rendszert a pedagógusok "hosszú harcok után" elfogadják és működni kezd, akár még valami minimális hozzáadott értéket termelő rendszer is kisülhet belőle. Azaz a kormány körülbelül biankó csekkel állt neki az oktatási reformnak, és ezen belül maradt.
Ez baromi sok mozgásteret jelent a kormánynak. Viszont arra nem jogosítja fel őket, hogy ne is próbáljanak meg kommunikálni a másik oldallal, merthogy ők ellenzékiek. Ha ezt teszik és ugyanúgy nem foglalkoznak a másik oldallal, ahogy azok sem foglalkoznak a Fidesz szimpatizánsokkal, akkor nagyon hamar el lehet jutni oda, hogy a Fidesz sem jobb, mint a baloldal. Ez viszont sok szavazatba kerülhet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.