... mert választani kell

Veszélyben az Európaiság?

2015/01/25. - írta: Válasszunk

Veszélyben hát. De nem a szélsőjobb vagy az elnyomást univerzális értékekbe rejtő euro-modernista irányzat miatt. Nem. Sokkal nagyobb bajt jelentenek a szalmabábok. Hiszen az előző kettő helyett is szalmabábokkal hadakozik az, aki az európaiságot akarja képviselni, mondjuk a Kettős Mérce blogon. Csak egyetlen gond van, amivel nem számol: Hogy az élet nem a szalmabábokról szól. És nem elsősorban európaiak vagyunk, hanem emberiek. És itt ezt most nem valami magasztos eszmeként igyekszem beállítani, hanem pusztán félig-meddig biológiai értelemben. Hogy mit értek az alatt, hogy emberiek vagyunk?

Képesek vagyunk elvonatkoztatni a jelen tapasztalatoktól. Nem csak érzékszervi memóriánk van. Ezek alapján megértjük az elvont gondolatokat. És igen, van arról is tapasztalatunk melyik elvont érték szolgáltat eddig a biztonságunk. És ez alapján bizony ezekhez az értékekhez ragaszkodunk, és ezen értékek lerombolóit támadónak látjuk. Képesek vagyunk a hasonlóságok felismerésére. Ha egy-egy csoport tagjai sokszor támadóan lépnek fel, hát a csoportot fenyegetőnek látjuk. Ugyanakkor képesek vagyunk sok ilyen értéket, tapasztalatot mérlegre tenni. És lesz olyan, amit fontosabbnak érzünk, mint az ilyen tapasztalatainkat. Ezért a legtöbben nem ítélünk előre. Mert lehet, hogy félünk valakitől, de azt is látjuk ő a jó munkaerő, a jó potenciális barát, őt elutasítva versenyhátrányba kerülnénk, és a kirekesztés is egy félelmetes gondolat. 

És ismerünk fontos idézeteket:

Pastor Martin Niemöller (1892–1984): "Először eljöttek a zsidókért, nem szóltam, mert nem voltam zsidó. Aztán eljöttek a kommunistákért, nem szóltam, mert nem voltam kommunista. Aztán eljöttek a szocialistákkért, nem szóltam, mert nem voltam szocialista. Aztán eljöttek a szakszervezetisekért, nem szóltam, mert nem voltam szakszervezetis. Aztán amikor értem jöttek, már senki sem maradt, hogy szóljon értem." 

De tudjuk, és megértjük azt, hogy a másik embernek nem ez lesz a fontos. Mert ő másból remél biztonságot, életet, megélhetést. Az ő népének azok az ezredéves tapasztalatok jelentenek biztonságot, ő azokhoz az értékekhez nyúl. Nem azért, mert rosszabb, butább, elítélendő. Hanem azért, mert évszázadok, évezredek alatt így alakult ki. 

Ha az európai ember nem tudna másból megélni, akkor a kiskerthez menekülne. Mert ez a minta az, amit megismerünk. Nem hiszem azt, hogy a cigány ember inkább bűnöző lenne, mint a nem cigány. De azt hiszem, hogy nem ő a többség. Nem az ő normái alapján írják a Büntető Törvénykönyvet. És őt sem elsősorban a BTK, a 2-8 év tartja vissza, hanem az, hogy valamely értékek sérelmét ő bűnnek nevezi. Csakhogy, míg a többség normái általában egybe esnek az ország törvényeivel, mert maguk közül választanak képviselőket, addig a kisebbség normái esetében már nem ez a helyzet. 

És amikor befogadásról van szó, nem csak arról van szó, hogy ami egy földműves népnek a kertészkedés, az egy félnomád, kézműiparból és újrahasznosításból élő kultúránál a lomizás, amit sokan büntetni akarnak, mondván az ott már a hulladékkezelőé... De nem a cigány-nem cigány ellentét a csúnya. Kérdezzünk csak meg valakit a poligámiáról. Egyik társadalom alapköve, másik speciel bünteti. Pedig ahol sok férfi hal meg és a helyi körülmények között a nők jelentős része nem önfenntartó ez természetes, hogy kialakul és természetes igény is. 

Mint az is, hogy sok család nem a szerelemben, lovagregényekben hisz, hanem abban, hogy olyan férj kell, aki el tudja tartani, nincs nyugdíjrendszer így a lány eladásából élnek meg a szülők, enélkül nem sok lehetőségük lenne felnevelni, eltartani és még öreg korukban életben maradni, átadni a tudásukat az unokáknak is. Számukra ez megkerülhetetlen alapérték. Engedélyezzük ezt itt is a megvett feleség betörésével? És mi legyen a biztosítékul szolgáló FGM sorsa? Azon túl, ha 18 éves lányokon csinálják, akkor felvétel készülhetne róla, amit "extrém szadomazo" kategóriában eladhatna egy stúdió, és "újra világelső lenne a hazai pornóipar" nem nagyon látom, hogyan akarná ezt bárki is beilleszteni a kultúránkba. 

Van egy olyan érzésem, hogy más társadalmi különbségek nélkül is gond lenne a poligámia és már az Európa és Észak-Amerika összenőtt kultúrkörén belül egy a poligámiát komolyan gondoló mormon családnál elhasalna a nagy terv. De nyugodtan összeszedhetjük az étkezéssel kapcsolatos tabukat, a szent teheneket, stb. is és azt kell, hogy lássuk, hogy a különböző kultúrák összeegyeztethetősége, mint minden indok és érv nélkül oda tett alapkoncepció nem igaz. Bizonyos kultúrák nem illeszthetőek össze. És nem anatómiai oka van annak, hogy a feminista bölcsészlány és a nőcsonkítást pártoló tevepásztor nem illik össze, mert anatómiailag, genetikailag összeférnek.

Csak éppen a két kultúra között van némi feloldhatatlannak tűnő ellentét. Már akkor, a tevepásztor a vágás helyett nem éri be a savban való feloldással... És ezért mindkét csoport, a saját túlélése érdekében meg akarná védeni a saját értékrendjének alapjait. Az egyik a testi épségét is. És mielőtt azt mondjuk, hogy ez a barbár szokás már okafogyott, idejét múlt, stb. azért lássuk be: Az adott tevepásztor számára ez a biztosíték, hogy nem más gyerekeire, nem más szeretőjére, stb. áldozza az életét. Na most az első olyan válóper után, ahol európai szokás szerint (kicsit diszkriminatívan) az anya kerül helyzetbe, úgy érzem kisemmizve érezné magát, mert sokat vesztett és semmit sem kapott. Ebben a helyzetben pedig cseppet sem meglepő, ha rámutatna a népe értékrendjéből, hagyományaiból mi védte volna ezt ki. Bizony az a fránya FGM. 

És bizony, ha ő mindent bele rakja egy kapcsolatba és némi biztonságot, bizonyosságot vár el, és nem azt, hogy amíg ő heteket, hónapokat dolgozik szeretőt tartson az asszonyka, hát ez levezethető mind az önfenntartás, mind a fajfenntartás (gének továbbadása) természetes, megkerülhetetlen biológiai igényéből, Én sem szeretem, ha a bíróság előtt valaki egyenlőbb, és mindegy, hogy cégről vagy nemi, etnikai, vallási, stb. alapon előnyben részesített emberről van szó, de azért mégsem örülnék annak, ha az ilyen megoldásoknak helye lenne Európában. Még akkor sem, ha ennek az oka más kultúrák elfogadása lenne. 

Márpedig ezen a ponton nagyon kemény következtetéseket kell levonnom:

  • Nem minden kultúra értékrendje kompatibilis a mi értékrendünkkel
  • Ezen kultúrák értékrendjét nem feltétlenül kell befogadni, sőt bizonyos elemeiket kriminalizálni is helyes
  • Ha sok kultúra valamely szokását okunk van kriminalizálni, onnan a bűnözésnek van etnikai vonzata
  • Ezt az etnikai vonzatot, az adott csoport integrációját érintő problémát nem előítélet, rasszizmus látni

A másság elfogadását abszolút értéknek tekintők, akik eddig a következtetésig nem akarnak eljutni, sőt ezt a következtetést a saját értékrendjüket alapvetően fenyegető szempontnak érzik, alapvetően sokszor abból indulnak ki, hogy bizonyos értékeket ők sem akarnak elfogadni, és ezt a döntésüket nem akarják úgy tálalni, hogy bizonyos közös érdekből hozott értéket fel akarnának rúgni, hanem a másság nagy gyűjtőfogalmába helyezik bele a cigányságtól kezdve a melegeken át a feministákig mindent és mindenkit aki sok értékkel szemben áll. 

Egy probléma megoldásának az első lépcsője felismerni a problémát és felismerni, hogy a másság korlátlan befogadása nem működik, és számos problémát fel kell oldani. Hogy a kulturális különbségek és a bűnözés összekapcsolása sem feltétlenül rasszizmus, hanem a mormon / arab / stb. kisebbség tagjai között tényleg a kultúrájuk miatt bigámista. 

Hogyha felismernéd, hogy aki ma uborkát visz el tőled lehet, hogy holnap a "szelektív hulladék" újrahasznosítható részét  vinné el, ha kiraknád neki. A gyűjtögetést, mint mintát láthatta, mehet neki, de nem eredendően tolvaj. És ha ebben a vajda is segítene, kialakítaná a falu mindkét fele a közös határokat, és amelyik ez után is lop azt bizony a helyi cigányság sem a rasszizmus áldozatának, hanem bűnözőnek látná, akkor jobb lenne. Csak ehhez beszélni kell a lehetőségekről és nem lesöpörni az egészet, hogy ez kérem megélhetési bűnözés. 

De könnyű ezt mondani. A másság korlátlan és feltétel nélküli elfogadását nem véletlenül prédikálják sokan. Hiszen olykor ők is mások. Ők is tudtak a járványügyi kockázatokról. Többségük volt nővel is, és tudja, hogy lehetne ő boldog családapa is. Tudja azt, hogy ő holnap is mondhatná azt, az orientációja, preferenciája ilyen, de ment az nővel is. Nem akar járványt terjeszteni, gyereket akar, családot, és vannak értékek amik fontosabbak a nemi vágynál.

Ilyen értékek miatt értjük meg, ha a másik nemet mond, hogy a gyerek éppen úgy tabu, mint aki nincs magánál. Mondanám: Ezért nem emeljük hőssé azt aki a kiskorú szeretőjének még a szökésben is segített, ami a biztonságát veszélyeztette. De sajnos nem egy LMBT szervezet hőssé emelte Kate Hunt-ot, és ez ma is így van, pedig magasról tett a bíróság előírásaira is. 

Nos ennek az embernek fontos a házasság. Nem azért, mert éppen olyan, mint a heteroszexuálisok. Mert az utóbbiak jelentős része nem tartja fontosnak, vagy a hagyományok, a társadalmi elvárások miatt tartja fontosnak. Vagy a társadalmi minták alapján megszületett álmok miatt. 

Nem azért fontos az örökbefogadás, mert neki nem lehet gyereke. Hiszen ez csak a választásán múlik. Azt mondják oly sokan, frusztrációt okoz nem megkapni amire vágynak. De valójában sok olyan vágyunk van amit nem kapunk meg. Az ember felmegy egy blogra, lát egy képet egy modellről. Sokan a "sunáznám" komment mögött valóban vágynak rá. De mégsem kapják meg. Vagy csak virtuálisan. 

Vágynak arra, hogy családjuk legyen. Vágynak arra, hogy a családhoz megfelelő társat is megtalálják, a pillanatnyi vágyaiktól függetlenül. És még, ha az életük egyik vagy másik szakaszában felelőtlenek is, vágynak a biztonságra, vagy legalább szeretteik biztonságára. És a többség le is mond élvezetekről a biztonság jegyében. Vágynak arra, hogy éppen úgy hozzá tegyenek a családdal a jövőhöz, mint az apjuk, nagyapjuk tette. Vágynak a biztonságosan kiszámítható világra, és ezért be is akarják tartani a normákat.

A melegek és a szakemberek egyszerre mondják azt: Szinte senki sem született heteroszexuális, hanem valahol a homoszexuális és a heteroszexuális között helyezkedik el. Akkor miért lesz a többség heteroszexuális? Mert vágyik az itt említett értékekre. 

Aki eldobta ezeket az értékeket, de titkon megvan benne a hiányérzet, annak kompenzálnia kell. Annak fontos, hogy az vagy neki is jár, vagy senkinek nem lehet érték. És ebbe bele tartozik az is, hogy úgy akar örökbe fogadni gyereket, hogy közben a magas kockázatú életvitele a gyereket is veszélyeztetné. Mert ő úgy akar ugyanolyan jogokat, hogy nem akar a biztonságért tenni. Nem akar az értékek közül választani, nem akar értékeket elfogadni.

Mert, ha megtenné... Akkor nehéz lenne a tükörbe nézni. Ha ezeket az értékeket magára nézve is fontosnak tartja, akkor nehéz lenne megmondani miért taposta őket eddig. És nehéz lenne azt kérni, hogy akivel megannyit harcolt az fogadja be, és nehéz lenne azokkal is együtt bulizni akivel eddig közös volt a harc, de akinek ekkor hátat fordítana. Akkor már inkább az LMBT közösséget kell képviselni. Meg kell védeni azt a pedofil lányt, hiszen ő is LMBT, és ha nem az lenne, talán kevésbé jelentette volna fel őt a sokadik figyelmeztetés után egy lányáért aggódó szülő.

Talán, esetleg, ha... Ha a másság befogadásának nincsenek korlátai, akkor talán minden értéktagadó is normális, akkor nincs miért szégyenkezni, nincs oka a kisebbrendűségi komplexusnak, van értelme másnap felkelni. És gonosz az, aki az értékek tagadására is utaló, már rossz felhangú kifejezéseket használ. Az nem buzi... Az meleg. Mert az érző szívre utal.

És ha lehet, vegán is. Meg bölcsész. Ha mindenki vegán lenne, sok faj kipusztulna, de kit érdekel a fajfenntartás, a szimbiózis, a biológia. Kell keresni valamit, amivel értéket lehet gyártani. Amivel jónak lehet gondolnia, mutatnia, mondania magát az embernek. Mert, ha nem így tesz, hát azért lett más, mert az értékeket pillanatnyi élvezetre cserélte, és morálisan, erkölcsileg a saját szemében is értéktelen.

Akkor meg már ne javítsuk ki ezt az elcseszett európaiságot. Harcoljunk szalmabábokkal. 

Amikor monogám, cseppet sem érték tagadó leszbikus ismerősből indultam ki, és azt mondtam lehet ezt normálisan is, sokszor kaptam meg meleg kommentelőktől, hogy ők nem ilyenek, ne egy extrém példából induljak ki akiket érdekelnek az ilyen értékek. De ők is az LMBT részei. Köztük és az érték tagadók között nem az a különbség, hogy kivel fekszenek le. És köztem és az értéktagadók között sem ez az egyetlen vagy a legfőbb különbség. 

A korlátlan elfogadásban persze benne van az Acidos hippi is, és még megannyi más. De az ő választásaik is hasonlóak. Csak az Acid kiment a divatból. A legtöbb mai intravénás droghasználóból nem lesz a másság és elfogadás szószólója. Eltűnt az utánpótlás. Az elfogadásnak pedig vannak korlátai (lásd FGM). Ezt a többség megérti és kész arról beszélni, hol legyenek a határok. A szalmabábokkal harcoló, korlátlan másságot hirdető ideológia ereje pedig elfogyott. És a többség hajlik arra, hogy elfogadja: Az jöhet aki hajlandó is beilleszkedni. 

Hogy a járványügyi kockázat közügy. Hogy akkor lehet gyereket örökbe fogadni, ha valóban a gyerek a fontos, és a járványügyi kockázatot is mérlegeled, nincs mellette közszeméremsértő rendezvény, ha... A házasságban a társadalom reményt, esélyt kap, és ezt jutalmazza. Furcsa lenne, az egyik embernek jutalomból adni valamit, a másiknak csak úgy a semmiért. Az űrsüti nem zavar, de a spangli igen. Éppen úgy, mint a dohányzás.

És megannyi meleg is van, aki nem jár Pridera, nem támad, nem harcol, nem taposná az értékeket. Neki csak jelenleg nincs igénye házasságra, utódra, stb. de annál jobban keresi a boldogságot, örömöket a maga módján. Nem csak a közösségtől vár alkalmazkodást, hanem ő is kész alkalmazkodni, mérsékelni a kockázatokat, elfogadni sok korlátot. Például, hogy nem adhat vért. Hogy nem szerencsés olyan munkát vállalnia, ahol eleve magasabb a fertőzés esélye (vérrel, nyílt sebbel, stb. való érintkezés sok formája nem kizárt). Aki nem akar harcolni, aki nem kompenzál.

Aki nem kreál egy olyan másság fogalmat, amibe az is belefér, ha valaki attól kér segélyt aki negyed annyit keres mint ő. Még úgy is, ha a segélyt kérő korábban csalt. Még akkor is, ha ezzel a csalással sok embert megkárosított. Hiszen a görög csőd kapcsán sok nyugdíjbiztosító és még több ember nyugdíja is károsult. Nem beszél mafiózó kisebbségről, drogdealer kisebbségről, és nem akarná a gyilkos kisebbség jogait védeni, az adott kisebbséget definiáló tett büntetlen elkövetésére. 

És tudjátok mit... Nem hiszem, hogy az ilyen meleg és az értéktagadó, minden másságot éltető csoport között az lenne az egyetlen vagy a legfőbb különbség, hogy mással fekszenek le. 

És tudom. Orbán Viktor illiberális demokráciája borzalmas. Azt is tudom, kik látják nemzetbiztonsági kockázatnak. Azt is értem, hogy erkölcsileg sem lehet sok dologra büszke. Hogy a kormányzati munka sok eleme borzalmas. Hogy a végzetesen beszűkült mozgástere gyakorlatilag bukás, bármeddig marad is miniszterelnök. De az is tény, kedves mások, hogy a korlátlan másság kultuszát a többség rosszabbnak látja, mint Orbán Viktor-t. Így közte, esetleges őt váltó Fideszes vezetők, és a Jobbik között tud az ország választani. És mivel nem szeretem a Jobbikot, okom van azt mondani, hogy ma is Orbán Viktor a kisebbik rossz. 

De az értéktagadó, romboló másságra sem az a megoldás, hogy nekik nincs itt joguk élni. Az a cél, hogy senkit se vigyenek el. Az a megoldás, hogy azt mondjuk a házasságnak, az örökbefogadásnak, a véradásnak, bizonyos munkáknak, stb. feltételei vannak. Amiket mindenki tud teljesíteni. Az is aki más, és eddig nem érezte fontosnak, hogy teljesítse. Azt mondjuk a közszeméremsértés bűncselekmény,és a pedofilt lecsukják, akkor is, ha heteroszexuális. Akkor is, ha más. Hogy azt mondjuk lopni is tilos, akkor is, ha többségi vagy, és akkor is, ha más. 

A másság kapcsán megnézzük mások és egymás érdekeit, jogos elvárásait. És anélkül, hogy komoly jogok sérülnének, aki hajlandó alkalmazkodni, annak igyekszünk megkönnyíteni a beilleszkedést, és annak az alkalmazkodás feltételével elfogadó környezetet teremtünk.

Nem mondjuk azt, hogy az FGMet elváró, lánykereskedő, poligámiához ragaszkodó ember más értékrendjét elfogadjuk, befogadjuk, és ezzel együtt őt mindenki szeretni fogja, kap munkát, meneküljön csak ide a szegénysége elől, zúdítsa ránk a maga keltette problémákat, és amikor pofára esik, radikalizálódjon a családja és irtson ki pár embert, mert ez hú de multikulti. És igen, aki minden mást, feltétel nélkül támogatna, annak az eddig deklarált programjába az FGM, a rabszolgaság, a becsület érdekében való gyilkosság mint kulturális elem importja is benne van. Mert ugye mindent, kontroll nélkül. És ez alapján lehet megítélni. És a negatív jelzőt amit kap akkor is kiérdemelte, ha az nem PC. 

De azt mondjuk bármely bevándorlónak, ha itt akar élni, mert szerinte itt jobb, elfogadja az itteni normákat, tanul, felkészül és ő is hozzá akar tenni valamit a közöstől, akkor szívesen látjuk. De ha mások, mást ígérnek a nevünkben, annak baromira nem örülünk, és abban nem jó ha túlzottan hisz. És ő nem gazdasági menekült. Mert nem valami elől menekül, hanem ide akar tartozni. Nem magyar cigány, magyar arab, afro magyar akar lenni, hanem magyar magyar. És mivel joga van magyarnak mondani magát, és kész is azért tenni, hogy ő is ugyanúgy betartsa a normákat, tegyen a közös célokért, mint a többség. Hogy innen őt is irritálná az, ha valaki a minimumot sem hajlandó megtenni? Hogy ezzel nem lehet sok mindent a nagy, mindent elfedő másság fogalommal legitimálni? Ilyen a élet. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr787105235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása