Van aki szerint fenyegetés, hogy a holnapi nap tanítási nap. Nem, nem az: Hiszen a többieknek joga van ott lenni, joga van a biztonságukat garantáló minden intézkedéshez. Semmi plusz feladat, teher nem jelentkezik a tanároknál a normál tanítási naphoz, vagy mondjuk egy influenza járványhoz képest azért, mert el kell látniuk a feladatukat. Azonban a tiltakozásnak könnyen lehetnek következményei. Méghozzá durva következményei is. Méghozzá olyan következményei, amiket a gyerekek hosszabb időn át nyögnek, ellenben a szülő nem sokat tehet a bekövetkezésük esetén.
Nem a KLIK, a kormány, a Fidesz vagy a KDNP vezetése fogja ezt kezdeményezni és nem is a hatóságok fognak fellépni a felügyelet nélkül otthon maradó gyermekek miatt. Ha a szülő otthon marad szabin vigyázni a gyerekére, akkor sem az állami megrendelések elvesztését kockáztatja a munkahelye. Azonban nem lehet mindenki biztos minden főnöke, tanára pártszimpátiájában, és a pártszimpátiától függetlenül is lehetnek olyanok akik elítélik a tiltakozásnak ezt a módját. Olyan emberek véleménye változhat meg rólunk, gyermekeinkről akik jóindulatának, jó véleményének kiszolgáltatottak vagyunk.
A szülő tiltakozik? Esetleg az osztályfőnök kéri meg a gyerekeket a tiltakozásra? Lehet, de a KDNP szavazó Szalai tanár úr dönt úgy, hogy bizonyos témakörökből a javítási lehetőséget Február 29.-én nyújtja, év végén ezekből a témákból javítva már nem lehet teperni a jó jegyért. Ha megtorlást kiáltasz? Ő előre elmondta, sok az anyag, kevés az óra, a javítási lehetőségek akkor vannak, ha valamilyen program miatt sokan hiányoznak és nem lehet haladni. Azt is megmondta, nem az átlag számít év végén, hanem hogy az adott év végi jegy követelményeiből minden meglegyen.
Statisztikai alapon igen valószínű, hogy sok tantestületben van KDNPs tanár, de közel sem biztos, hogy mindegyikük korrektül elmondja, hogy mire is lehet számítani, esetleg a politika, a tanár pártszimpátiája nem is az iskolába, a diákok elé való alapon még a pártszimpátiáját sem tudod, vagy akár rosszul tippeled meg. És még nem is a pártállásod miatt szívat meg, csak azért, mert a nem az iskolába, munkahelyre, stb. való politizálás neked volt fontosabb, mint a tanulás, az érdemjegy.
Egy általam megkérdezett matektanár nem csak Fidesz szavazó, de tagja is a pártnak. Sok az anyag, haladni kell, nem fog ebben szüntet tartani, maximum annyit tehet meg, hogy könnyebb és könnyebben pótolható anyagot vesz előre. A gond csak az, hogy az ilyenre sok más épül, így addig kell számon kérni akár beugró kérdésként is, amíg nem tudják a diákok. Persze, délután ő szívesen segít a gyerekeknek egyesével, azaz aki nem tudja egyedül megtanulni, idővel könnyen behozzák, csak ugye ezzel sorban állás alakul ki. A "hétfői óra könnyű kis anyagából röpdolgozatot irat kedden" ez sokak átlagát könnyen javítja, másoknak viszont nem hiányzik egy újabb elégtelen.
A minisztérium levele utal a kézenfekvő megoldásra: Rendkívüli szünet, akkor az sem látszik ki tiltakozik. Szerencsére azonban ez törvénytelen, mert nem lehet minden tiltakozó akció miatt minden gyereket iskolán kívül elhelyezni. Marad a kézenfekvő megoldás, nincs sem új tananyag, sem számonkérés. Más témával töltik ki a gyerekek az időt, ezt pedig majd később bepótolják. Milyen kár, hogy az amúgy is meglévő túlterhelésük mellett kényelmetlen.
Nyilván ez esetben aktualitásokról lehet beszélni, például a tiltakozás sok más módjáról is. Képviselők megkereséséről, nekik írt levélről, aláírás gyűjtésről, de a blogolás lehetőségéről, a sajtó megkereséséről, tüntetésről, párt alapításról, népszavazási kezdeményezésről. Akár még arra a tényre is kitérve, ha nem tudnak a kérésedről, több kérésed is van, akkor kopaszokkal se nagyon lehet megelőzni. Mindezt persze nem napi politikai példákkal, hanem fiktív példákkal alátámasztva, az állampolgári jogokról, lehetőségekről beszélve.
Esetleg a bepótolást úgy egyszerűbbé téve, hogy az órákat elcserélve ezen a hétfőn csak osztályfőnöki óra legyen, így óraszám nem hiányzik a pótláshoz, csak nem lesz lazább osztályfőnöki óra pár héten. Ezzel is nő viszont az adott héten az érdemi tanórák, számonkérési lehetőségek száma. A probléma az, ha a tanár ellenezte a tiltakozás ezen módját, a diák pedig ezért lemarad, akkor baromira nehéz lesz év végén ezért jóindulatot kérni.
A gond pedig alapvetően ott van, hogy a tanárok között van olyan aki szolidaritás miatt az otthonmaradásra kéri a gyerekeket, de van aki csak a tiltakozás módját ellenzi... Mit olyan is aki tárgyalna a kormánnyal, mert az árokásás, a konfliktus mélyítése nem segít elérni egy konszenzust, megoldást. És vannak kormánypárti, a kormány álláspontját osztó tanárok is, akiket felháborít a tiltakozás. És sok negatív következmény még akkor is megjelenik, ha a tanár amúgy szimpatizál a tiltakozás ezen módjával.
Amikor egyes oldalak azon szenvednek, hogy micsoda fenyegetés az, hogy a törvényeket be kell tartani, nem lehet gyerekeket szándékosan veszélyeztetni, de a fenti sokkal súlyosabb következmények eszükbe sem jutnak az gond. Talán csak azért nem jutnak az eszükbe, mert aki nem akar tiltakozni, de olyan iskolába jár ahol a tanárok egy része otthon maradásra kérte a gyerekeket, azok esetében is sejteni lehetne potenciális következményeket. És még a végén az derülne ki, hogy ilyen helyen nem mindenki őszintén és magától tiltakozik, hanem akár hatalmi pozícióból, a katedráról jövő "szelíd kényszer" hatására, akár meggyőződésével és érdekével egyaránt ellentétesen is.
A kormánypártok viszont könnyen fognak találni így nyilatkozó szülőt, diákot, esetleg még hangfelvételt is. Az Index felvetése, hogy a gyerekeket a felnőttek vitájában sakkfiguraként használó megmozdulás pont a tiltakozó oldal megbélyegzésére lehet alkalmas a negatív következmények bemutatása okán még hangsúlyosabb lehet. És kérdés, hogy egy ilyen helyzetben az aki "rosszul jött ki belőle" meddig fog a tiltakozók mellett állni, és mikor jön el az a pont, ahol jó magyar értékként előjön egy kis képmutatás...
Ugyanakkor továbbra is borzasztó hiányérzetem van. Méghozzá azért, mert egyetlen párt vagy egyéb szervezet aktivistája, szakpolitikusa sem kezdeményezett még oktatási ügyben népszavazást sem. Márpedig ebben az ügyben több népszavazásra lenne szükség. A boltzáras témával szemben egy oktatási témájú népszavazás nem csak szimbolikus vereséget mérhet a kormánypártokra, nem csak a "következő választásra adhat muníciót" ilyen vagy olyan módon, hanem valóban hozhat pozitív változást és bemutathatja az adott oldal elképzeléseit, programját.
A népszavazás kampánya, az ott megnyert ideológiai csaták, az ott felmutatott jobb program valóban megágyazhat egy kormányváltásnak. Másik oldalról nézve viszont, ameddig nincs olyan ellenzéki párt aki akár csak ennyit is fel tudna mutatni, viszont számos tervük diszkriminatív, veszélyes, káros addig nem sok lehetőség van kormányváltásra. Aki egyetlen fontos kérdésben sem mutat fel tisztességes alternatívát, ami mögé tud meglepetésszerűen (kopaszos akciót kizárva) népszavazást kezdeményezni, a terve mellett kampányolni, ideológiai vitát nyerni, ellenben potenciális koalíciójában korábban elítélt köztörvényes bűnözőre bízná a gyermekeinket azt nagyon nehéz vonzó alternatívának tartani. Igen, Kunhalmiról van szó.
A késői diplomaszerzése nem zavart, az sem, ha nem lenne diplomája, mert mondjuk elégedetlen a hazai felsőoktatással. Az viszont zavar, hogy ez az angol nyelv ismeretének hiánya miatt volt, így angol nyelvű forrásokból való munka, az ezekre építő vita nehezebben menne. Az angol nyelv pedig nem vészesen volt nehéz, ha pedig csak későn, több részletben, ismert emberként tudott belőle levizsgázni (pedig akart) akkor ez az akadály nem feltétlenül tűnt el feltétlenül. Nem az zavar, hogy hamisított. Ha nincs eltiltva a közügyektől, választható és őt is megilleti a tisztességes esély.
Az zavar, hogy ezt úgy mentegeti, anyagi okokkal, hogy akkor több pénze volt mint sok más diákmunkásnak, gyakornoknak. És ahogy náluk sem, úgy az adott politikusnál sem mentség a lopásra, hamisításra, stb. a kevés pénz. Az zavar, hogy bizony ki lehet egészíteni a gyakornoki jövedelmet. Vannak, akiknek a blogján ezért van reklám, mások játékot streamelnek, megint mások appot fejlesztenek. Sőt van aki elmegy tapsolni statisztának, más szórólapozik, vagy éppen kézműves ékszert árult a vaterán. Kunhalmi Ágnes az, aki ezt nem tette meg, aki ebben nem mutat példát. És még ma sem arról beszél, hogy ez miért bűn, ez miért volt borzasztóan rossz példa, hanem azt halljuk kevés volt a pénz. Ha kormányra jutna az MSZP akkor sem tudna mindent megvenni, kevés lenne a pénz...
De nem csak ez az aggályom. Nem csak akkor vert át minden adófizetőt, de most is átveri a választóit. Ugyanis képviselőként képviselnie kellene a választókat, választóit. Ehhez szakpolitikusként hozzá tartozna az, hogy nyújtson választható, népszavazásra vihető alternatívát, és a törvényes eszközökkel a probléma súlyával arányos módon élve (népszavazással is) próbálja a választók jogos érdekét érvényesíteni. És az oktatásügyben a mai napig nincs népszavazás. Ha Ágnes szerint ma a fizetésért nem kell megdolgozni, elég a bizalommal visszaélni, és ha kevés a pénz meg lehetett már akkor is oldani...
Akkor jelenleg nem hiszem, hogy a baloldal vele együtt jobb alternatíva lenne a Fidesznél. A Fidesz oktatáspolitikája borzalmas, szörnyű. De bárki, bárhogy is követeli, aki így gondolkodik, ilyen a tudása, személyisége az csak így tud gondolkodni. Lehet javítani, lehet kompromisszumot keresni, lehet vele szemben alternatívát nyújtani, de azt elvárni, hogy varázsütésre megváltozzon nem igazán. Az oktatásban résztvevők is tudnánk konszenzust teremteni, a saját konszenzusuk alapján alternatívát teremteni.
De ameddig nincs jobb, addig sajnos csak a párthűség alapján odatett, sokszor alkalmatlan, káderek rossz ötleteire épülő, döcögős, problémás tákolmány maradt. Mert egyfelől, nincs jobb alapon ők kaptak felhatalmazást. Másodszor nincs alternatíva, amire mutatva a választók egy népszavazás keretében e téma megoldása kapcsán visszavehetnék tőlük a felhatalmazást.
Az "ez szörnyű, de nincs jobb" szavazó nem fog kiábrándulni, csalódni, amit a lát az borzalmas marad. De a baloldaliból még lehet kiábrándult ex-baloldali, akit az akkori balos trollok anyáznak és ezért egy idő után már tartósan és biztosan elutasítja a baloldalt. Az a kérdés, hogy ő hogy ítéli meg majd később egy fontos dolgozatnál, javítási lehetőségnél azt, ha úgy emlékszik, hogy most otthon maradt a gyerek. Mert az a baj, ha most ezt kéri, ezt várja el, és másnak vannak szankciói, de 1-2 év múlva amikor igazán fontos már megfordul az arány.
2006-ban elég baloldali választó volt az országban, hogy a 2. Gyurcsány kormány 2/3-os felhatalmazást kapjon. És sokunk azt is mondta, a szociális népszavazáson, 1, 2 vagy akár 3 kérdésben is mellé tesszük le a voksunkat. Sőt a botrányok közepette az adott önkormányzati választáson hiába lett narancssárga az ország, közel sem volt annyira narancssárga a választó mint ma. Azóta elvesztették sokunkat, és sokunkkal szemben csináltatok ezt azt. Ti is, és a most megmaradt szimpatizánsaitok is.
De, ha ilyen helyzetben a teljes ellenzék képtelen a gyerekek érdekében, az összes oktatáspolitikussal, pártvezérrel, aktivistával, párttag tanárral, stb. összeszedni egyetlen értelmes népszavazásra vihető alternatívát, hogy a gyerekeknek jobb legyen, és helyette ők játsszák a túsz szerepét egy politikai sakkjátszmában, akkor azt kell mondanom: Elmentek ti a jó édes kurva anyátokba. Kunhalmistól, Gyurcsányostól, Vágóstól, Miyazakistól, Bajnaistól, Bokrosostól, stb.
És azt, hogy a mostani helyzetben az oktatásügyet eddig érdemben nem piszkáltátok, nem próbáltatok ebben népszavazást, nem próbáltatok semmit tenni, de a gyerekek már túszok, bizony a kampány alatt is emlegetni fogjuk sokan. És ha nem változtattok, nem lesz ez ügyben hatékony ellenzéki fellépés, akkor azt is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kelly és a szexi dög 2016.02.28. 21:24:20
egysmás 2016.02.28. 21:42:24
A gyerek faszát kell verni csalánnal.
egysmás 2016.02.28. 21:50:28
De biztosan van nyelvvizsgája mindkettőnek.
agarik 2016.02.28. 21:50:38
Befenyíteni a polgári engedetlenséget azt megy, pláne a TÉNYLEG BETEG gyerkek szüleit, az megy! Küldjed be a TÉNYLEG BETEG gyreket had fertőzzön meg mindenkit és haljon meg a tetejébe, nehogy má' úgy nézzen ki mintha demonstráló lenne, mi, hülyegyerek?
Nancsibacsi 2016.02.28. 22:09:50
Én úgy nevelem a lányomat, hogy megmondtam neki: nem érdekel ha egyest hoz, nem érdekel ha megbukik, de csalni meg ne próbáljon soha. Mert becsület csak egy van, és ha eljátssza, akkor soha többé nem szerezheti vissza. Na most a tanárok meg pont arra nevelik a gyerekeket ezzel a manőverrel, hogy ez a becsület szart se ér, össze lehet kacsintani a KLIK háta mögött, és ügyesen igazolhatja a szülő a hiányzást, vagy éppen a tanár nem írja be. Holott az a 3 nap arra van, hogy ha van a családban mondjuk haláleset, akkor azt igazolja a szülő (mert ugye arról orvosit nem lehet szerezni), szóval ez így nyilvánvaló csalás. Nem tudom hogy akarnak a tanárok így példaképek maradni, hogy csalásra biztatják a gyerekeket.
Berni Balogh 2016.02.28. 22:15:05
De szép nap ez azért is, mert ma este lehullt az álarc a diktatúra egyik hű szolgájáról, az Indexről. Amelyik weblap mindig igyekszik magát tárgyilagosnak hazudni, de kritikus pillanatban teljes mélységű nyelvcsapással támogatja a diktátort és CÍMLAPON FENYEGETI a diktatúra ellen, az oktatás szétrombolása ellen fellépő szülőket, tanulókat.
"A tiltakozásnak könnyen lehetnek következményei. Méghozzá durva következményei is."
Jó ha tudjátok Indexék, hogy a diktátor nem fog örökké a trónján ülni és nem fogjuk elfelejteni, kik voltak a kollaboránsai, aljas szolgái! És ennek bizony könnyen lehetnek következményei. Méghozzá durva következményei is.
új felhasználó 2016.02.28. 22:15:51
Neve: birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
Az kapott dicséretet.
Ki oda se ballagott,
Még jutalmat is kapott,
Így hát egy se ment oda,
Meg is szűnt az iskola.
Kerek négyszög 2016.02.28. 22:21:25
Elég sok talpnyaló kollaboráns nem gondol a jövőjére. A diktatúra után hogy fognak a szomszédai, rokonai, kollégái szemébe nézni?
Labancz 2016.02.28. 22:24:38
Labancz 2016.02.28. 22:25:33
Dr. Muerte 2016.02.28. 22:30:13
Afrika steht an der Elbe 2016.02.28. 22:30:36
Te ma nagyon berúgtál, öregem. Inkább pihenj, hogy holnap termelni tudd dzsídípít.
Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2016.02.28. 23:37:06
Klágenfurt Jenő 2016.02.28. 23:51:45
Uramisten, a hozzád hasonló értelmi fogyatékosok gyereket nevelnek? Tényleg jobb neki aznap is az iskolában, otthon ne ragadjon...
colonel Tigh 2016.02.28. 23:53:52
colonel Tigh 2016.02.28. 23:57:43
www.youtube.com/watch?v=6uuen8gl53Y
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2016.02.29. 00:31:58
A nepszavazast szamonkerni nevetseges. Eleg csak arra gondolni, hogy:
- az elmult 6 evben egy nepszavazast sem sikerult az alairasgyujtesig sem elvinni
- alapvetien nem a nepszavazas lenne a megoldas, nem is lehet ertelmes es hatekony kerdest kiirni erre. Viszont a tanarok es a szakmai szervezetek sokat probalkoztak, es - mint biztos feltunt - ennek semmi hatasa nem volt.
Azzal egyutt, hogy nem tartom jo megoldasnak ezt az akciot. A gyerek ebben nem tusz, nem eszkoz. Meg lehet vele beszelni, meg lehet kerdezni, be lehet vonni. Pont ugy, mint minden mas, ot erinto dontesbe. Persze, ahol ez nem szokas, ott amugy is 'eszkoz' a gyerek. Gondolom benned sem veletlenul nem merult fel ez a megoldas. (Egyebkent valoszinuleg szinte mindegyik orommel otthon - vagy a baratoknal, stb. - marad, mert ki nem szeret logni a sulibol. Pont emiatt sem tartom jo otletnek, mert a jogainkert kiallni gyakran nem, hogy nem kellemes vagy jar azonnali elonyokkel, de eppenseggel aldozatot jelent. A vasarnapi jatszohaz helyett elmenni tuntetni, na az mar valami.)
Nzoltan 2016.02.29. 05:37:41
Igy a tanárok nagyon könnyen elveszthetik, vagy már el is vesztették a társadalom támogatását.
Gratulálok a szellemi agyhalottaknak.
egysmás 2016.02.29. 06:13:20
Azokkal minek?
nu pagagyí 2016.02.29. 07:25:19
FikkFakk 2016.02.29. 07:47:36
... miert viszik az utcara a politikat? Ja nem, mar agyerekeken keresztul miert politizalnak?
... hany "ertelmisegi" cihologus makogna arrol, hogy milyen karokat okoz a kimaradas?
... lenne rola napirajz taxis szulovel es tanarral kockas ingben
... az indexen harom cikk lenne arrol, hogy kanadaban, ujzelandon es parizsban az ilyen kezdemenyezest langlelkubb tanarok lehurrogtak.
Kerem, h jelenjen meg egy szavazhato ellenzek.
nevetőharmadik 2016.02.29. 07:53:37
sas70 2016.02.29. 08:26:37
kvadrillio 2016.02.29. 08:31:23
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.29. 08:34:07
Arra, hogy pacsit kap Sorostól.
Nancsibacsi 2016.02.29. 08:36:59
Béláim! Rátoltuk! 2016.02.29. 09:36:24
Te tőlem kapsz egy pacsit!
(Fölér egy kokival:)
Béláim! Rátoltuk! 2016.02.29. 09:41:37
Meggyőződésem, immár minden eszköz hasznos e népbutító, elnyomorító rendszer, az Orbán-rezsim ellen. Súlyosan téved, aki még mindig jogászkodni akar akár tanárral, iskolással, országgyűlési képviselővel, bármilyen tisztességtelen mai politikussal és tisztségviselővel.
Nincs már más megoldás: ellenállni, ki az utcára tüntetni, ellenállni, újjászerveződni.
Éljen Veszprém, hajrá Salgótarján! Hajrá magyarok!
MAC-Ka 2016.02.29. 09:49:11
inebhedj - szerintem 2016.02.29. 09:55:54
1 nap, 1 hét hiányzás semmiféle lemaradást nem eredményez általános vagy középiskolában, főiskolán, egyetemen meg végképp nem.
Ez nem törvényhozás vagy kodifikáció, ahol egy politikus, képviselő távolmaradása akár évszázadokra vetheti vissza őt, családját és az országot a fejlődésben.
2016.02.29. 10:17:29
2016.02.29. 10:19:08
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.02.29. 10:19:39
2016.02.29. 10:21:34
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.02.29. 10:23:23
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 11:23:03
Ad 2. Mind a KDNPs, mind a FIdeszeses tanárnál jeleztem megkérdezett tanárokról van szó. És mindkét esetben nagyon jól tükrözi a következmények meghatározása a tanár pártállását.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 11:23:37
Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2016.02.29. 11:56:35
kenyszerbagoly.blog.hu/2016/02/09/az_aldozat_636
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 11:57:18
Pálya széléről, ahol ez nem gond, azt mondod semmiféle lemaradást nem eredményez. Akkor ugye a példában szereplő Matematika tanár tanítványai az adott órán tanított, és utána számonkért tananyaggal sem maradnának le, így az a helyzet nem lenne fenyegetés, ugye? Ja, de...
Szóval mégiscsak lemaradnak vele. Fogalmazzunk úgy, hogy az előtt, mielőtt a diákok túlterhelése súlyos problémát jelentett volna, az ilyen lemaradás könnyen behozható volt. Ma ugye, és ezt senki sem tiltja meg, a diák felkészülhet holnapra a mai anyagból, mert ma, ha már kimaradt a sok kötelező program, van rá ideje. Később viszont, ha az aznapi feladatokra se nagyon jut idő, erő, energia, akkor behozni is nehezebb a kérdést.
Ha megnézed akkor a postban szereplő két viselkedés, a tanárok pártállása szerint borítékolható volt. A kicsit merevebb, a Pokorni vs Hoffman vitában az utóbbit pártoló (vele közös pártállású) tanár poroszos szemlélete sugárzik abból, hogy "jól van, év eleje óta tudjátok a feltételeket" alapon a javítási lehetőséget elveszik.
Nyilván, ha ezt előre lehet tudni, és az adott tanárnál azt is előre lehet tudni, hogy a tiltakozás adott módjával sem ért egyet, de egyáltalán a tényével sem, mert azt mondja, hogy a rendszerváltás óta adóssága a politikának az oktatás és az egészségügy rendbe tétele, de az amit lépten nyomon egyik vagy másik oldal nem működtetni, hanem elgáncsolni akar, ott a tapasztalt hibák törvényszerűek. Aki vele szolidáris az hiányzással tüntetés helyett tanul.
Jól láthatóan van ezzel szemben aki a Pokorni vs Hoffman vita alatt az adott oktatási koncepcióval szemben állóként, úgy gondolja, hogy a koncepció rossz. Csak éppen a megváltoztatásának a módja, hogy tárgyalnak a kormánnyal. És bár a tiltakozókra minimálisan tekintettel lehet (könnyen bepótolható anyagot előre véve) összességében mégis a többiek zavartalan haladása a szempont, és a lemaradás bepótlásának "kikényszerítésére" (hogy lehessen az anyagra építeni) a számonkérés az eszköz. Persze, ha az otthon maradó tanul akkor nincs gond.
Béláim! Rátoltuk! 2016.02.29. 12:02:51
Megindultam. Kimegyek és teszek rád...
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 12:06:05
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 12:09:53
Azaz a szokott "megtaláljuk a problémát, de nincs kontroll a megoldási terv felett" helyzet van, amit ennyiben drasztikusan finomítani kell...
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 12:11:22
inebhedj - szerintem 2016.02.29. 12:18:28
Hm...
Szóval a helyzet az, hogy volt szerencsém iskolába járni. A környezetemben élőknek is. A gyerekeim iskolába járnak. A környezetemben élőké is. Nagyanyám, nagyapám pedagógus volt, párom tanító.
Ennek (tapasztalataim) alapján lehet párás szemmel szenvelegni a lemaradásról, annak veszélyéről, kapcsolódó aggodalmakról, de ilyesmi nincs (igazából ez olyan, mint a "tanulnom kell" nevezetű klasszikus kamasz habiszti arra, hogy kihúzza magát valami családi vagy egyéb kötelezettségből az ember, vagy éppen áthúzzon a haverjához, havercsajához bármit csinálni, de, hogy valóban úgy gondolná, hogy tanulnia kell... Nem mondom, hogy nincs olyan, bizonyára van, de annyira marginális mennyiségben, hogy nem érdemes számolni vele).
Tehát a helyzet érdemben nem fenyegetés (max. ilyen elméleti vitákban használható retorikai fogásként, mindazok számára, akik elfelejtették, hogy hogy is működik egy iskola, egy gyerek, illetve, hogy ők maguk is jártak iskolába, voltak gyerekek).
Egyébként matekban nincs adott órán tanított és utána számon kért tananyag, amely "Ja, de"-hez vezethet. Töriből, magyarból el tudom képzelni, lévén ott a visszakövetelt anyag jobbára a tanár képességeitől, ízlésétől függenek, de arra is vonatkozik az 1 nap, 1 hét. (Ám cáfoltassak meg valami statisztikával, amiből kiderül, a matek, közgáz, informatika szakosok hány százaléka jár úgy vizsgázni, hogy nem vett részt az adott előadáson, vagy ha részt vett, se értett meg semmit az anyagból [azt most ugorjuk, hogy ez amúgy mennyire az előadó hibája, illetve, hogy máskülönben permanens és természetes].)
A válaszod többi része szvsz a másik megszólítottnak szól, úgyhogy azt nem kommentálnám.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 12:18:37
A nyelvtudás viszont baj. Hogy nem dolgozik még nagyobb baj. Hogy elítélt bűnöző ismét baj. Hogy nem tanúsít látható megbánást ez az igazán durva baj.
A két dolog nem egy nagyságrend.
És bizony baloldalon el lehet azt is dönteni, hogy "úgysem lehet népszavazni", ez esetben semmi sem múlott a kopaszokon, az öreg nénin és amit csinálnak műbalhé. Vagy amúgy lehetne népszavazni, csak... vagy akadályozták a kopaszok Nyakót (pár másodpercen belül pecsételt, hozzá se értek, lehetett volna közelebb), vagy nem.
Ha amúgy lehetne népszavazni, és erre elég sok jel mutat, például a törvény is, akkor felmerül a kérdés, miért nem volt sok olyan kérdés, ami törvényes lett volna ÉS elsőként (meglepetésszerűen) nyújtották be. Mert akik feladata ez lenne, azok nem nyújtottak be ilyen kérdéseket.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 12:30:07
Ahol tényleg tanítanak, számon kérnek, stb. és pl. matekból szempont az, hogy amit az előző órán tanultál, esetleg ma azt használni kéne, arra kéne visszavezetni, stb. ott a számonkérés indokolt, reális, és szükségszerű, mint az órán leadott tudás használata, a lemaradás.
Ezt iskolája, tanára válogatja. Ha nálad az analfabéták képzése a normális, és nem az, hogy ha már óra van, akkor minden óra legyen érték (és fontos) ami előre viszi a tanárt... Akkor ott nem lehet lemaradni. Ahol a tanár ezzel ellentétes oldalon áll, ott meg le lehet maradni.
ostvan2 2016.02.29. 12:36:43
Ismétlem: kérem összehasonlítani a fenyegetés és a figyelmeztetés súlyát.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 13:04:29
Ezt az irányt nagyon sok tanár mereven elutasította, mert a tudáshiány is végig kíséri az így nevelt embert az életén, mint az is, hogy megszokja, ő nem kell, hogy megfeleljen (például a piaci, munkadói) elvárásoknak, mert ő olyan különleges hópihe... Ha valami nem sikerül akkor őt elnyomják, az ilyen elvárás / elnyomás ellen jön az SJW hiszti.
Igen az erre mutató nemzetközi példákba, trendbe beleértve azokat a legendás és látványos eseteket, amikor valaki 0 tudással akar átmenni az egyetemen arra hivatkozva, hogy ő csak azért nem tudja ezt, mert egész évben tiltakozott, tüntetett. És ez sajnos jópár USA-béli egyetemre igaz, és az ellentétes politikai oldalon durva és merev elutasítást szült.
Aki már ekkor is az elvárások és számonkérés növelésében hitt, az többnyire jobboldali szavazó, ezek miatt a változások miatt a mostani oktatási rendszert legalább pár dologban előrelépésként éli meg... És ott a számonkérés, és az ilyenkor átadott tananyaggal való lemaradás veszélye is adott.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 13:19:09
És igen, a példában szereplő tanároknál nem az a megoldás merült fel, hogy ők párthűségből megjegyzik ám ki tiltakozott, és annak minden felelésnél, dolgozatnál, stb megy párthűség alapján megtorlásként, a hasonló próbálkozások elleni fenyegetésként a sokkal nagyobb szigor, a szemetebb kérdések, stb.
Pedig pártkatona Fideszes is van sok iskolában aki ezt is megteheti.
Őszintén szólva a tiltakozás kapcsán hamar lett 3 csoport. Akik nem tiltakoznak. Akik partnerek a rendszer javításában, tárgyalásban, új vezetők, átszervezés kapcsán tárgyalnak, ötletelnek javasolnak. És akik ezt eleve elutasítják, mert "ezekkel nem lehet" alapon előre döntöttek pártszimpátia alapján.
Az utóbbi csoport az ilyen előítéletei mellett azt is éri el, hogy pont ő ne vegyen részt abban a munkában amitől a gyereknek jobb lenne, pont ő az aki kihagyja a rábízottakat a rendszerből.
De jön a szokott illúzió: "Mindenki baloldali". A "Fideszes sem meri megmondani, hogy Fideszes" még a végén megdobnák szegényt két trafikkal, meg 3 milliárdnyi állami megrendeléssel. A gond csak az, hogy az efféle önámításnak nem sok köze van az igazsághoz.
Ha pedig nem veszed észre a környezetedben azt a Fideszest, aki veled szemben pozícióban van, és kurvára elege van az őt is pártállása alapján vakon szidó baloldali gyalázkodásból és a szeme előtt, vele szemben is lesz az ilyesfajta konfliktusban eszköz és sakkfigura, akkor ez a Fideszes, KDNPs a sok támadás, gyalázkodás miatt a vérmérsékletétől függően reagál.
És amikor egy gyerekednek 3-4 ilyen tanár van, aki közül csak 2 fog a gyerekeddel szemben "amilyen az adjon isten, olyan lesz a fogadjisten" alapon rosszindulatú lenni, és ezen csúszik el a jobb jegy, ezért lesz nehezebb továbbtanulni, stb. és az adott gyerek jövője ezen a sakkjátszmán úszik el, akkor gond van.
És igen, itt is van nem egy aki azt mondja, jajj milyen gonosz az a rendszer ami... Kérlek szépen a tetteidnek vannak következményei és ha te azt hiszed, hogy liberálisként, balosként bárkinek árthatsz és az a természetes, akkor az erkölcsi problémák a te oldaladon vannak.
mennyémá 2016.02.29. 13:43:57
Gyere már le az anyagról és gondolkozz kicsit.
Elhiszem, hogy lényegesen könnyebb egy a neked tetsző ideológiák mentén támogatott igét ismételgetni, mint elgondolkodni azon, hogy miért is történik mindez.
És ne fenyegetőzz, a főnöködtől sem fél már senki ("a kimaradó tiltakozása (egy nem törvényes módon) jog" )
Hadd tudjam én, hogy mi a jó a gyerekeimnek. Elhiszem, hogy szerinted balog miniszter és társai helyetted jobban tudják, de ezt ne akard ránk kényszeríteni.
Csak egy rövidke egyszerű példa, hátha megérted. Történelmi elbutítás: tudod, hogy mi volt a triumvirátus? tudod kik voltak benne?
Na az istenített fideszed által behozott történelem(?) könyvek szerint ez egy fölös információ.
Tovább megyek nem kell ismerniük Xerces nevét.
Ezzel szemben ötödikben egyenletet kéne megoldaniuk matekból.
Csak ilyen problémák vannak.
Netuddki. 2016.02.29. 13:45:33
Netuddki. 2016.02.29. 13:52:50
Vedd már észre magad, hogy ez az egész qrvára gáz amit itt nyomatsz. Ez alatt a 6 év alatt a gazdáid törődtek volna az oktatással, és nem stadionokra szórták volna el az adófizetők pénzét! Sokkal jobb lenne most a gyerekeknek, szülőknek, tanároknak. Az meg a pofátlanság csimborasszója, hogy a kormányod oktatáspolitikája (vagy inkább hiánya) miatti jogos tiltakozókat fenyegetitek. Mert a tiltakozás pont a gyerekeink érdekében történik, és nem ellenük ahogy a fideszes agitprop már megint bele akar köpni a levesbe.
Netuddki. 2016.02.29. 13:53:33
halaloszto 2016.02.29. 13:58:37
Béláim! Rátoltuk! 2016.02.29. 13:58:50
Netuddki. 2016.02.29. 14:06:53
Josagos 2016.02.29. 14:16:05
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 14:21:25
"Pálya széléről, ahol ez nem gond, azt mondod semmiféle lemaradást nem eredményez. Akkor ugye a példában szereplő Matematika tanár tanítványai az adott órán tanított, és utána számonkért tananyaggal sem maradnának le, így az a helyzet nem lenne fenyegetés, ugye? Ja, de... "
Gondolom az analfabéta liberális aktivisták hőzöngéstani szuperiskolájában elfejtették a feltételes módot tanítani.
A tény viszont az: Ha valamit nem tanulsz meg, mert nem voltál iskolában... Ha nem tudsz javítani, mert amikor "kevesen vannak, most lehet" nem voltál iskolában, akkor a távolmaradásod önmaga hordozza a következményeket.
Voznyák Pista2 2016.02.29. 14:25:05
"ha savat meg lúgot öntenek össze, akkor mérges gáz képződik,"
Pontosan ez történik, ha pl. a lúgos kémhatású 20%-os Na-hipoklorit oldatot, meg savas kémhatású sósavat összeöntöd.
Csak az érdekedben mondom, ne próbáld ki.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 14:31:04
Ezt joguk van nyilvántartani.
Ellenben ugye @mennyémá: számára az az információ, hogy a politikai vélemény-nyilvánítás titkos és védett formái miért jobbak, mint a nyílt formái bizonyára kimaradtak a történelmi képzésből.
A fő probléma, ami elhangzik a diákok túlterhelése. Ennek kapcsán olyan történelmi információk magoltatását, mint plusz terhelést hiányol, miközben a túlterheltség miatti tiltakozással egyet ért, amire az életben semmi szükség nem lesz.
Ellenben azon panaszkodik, hogy jajj a gyerek megtanulja az egyenleteket. Mert ugye irodai munkák jelentős részében számokkal dolgozunk, ezek összefüggéseit ismerni kell. Olyanról már hallottam, hogy valaki nem tudott számolni, ezért pénzügyi kérdésekben sem tudott megalapozottan dönteni, ezért rossz döntést hozott, elúszott a háza is. Olyat nem nagyon, hogy ókori uralkodók nevének nem ismerete okozott volna ilyet.
És merem állítani, hogy a nálunk gazdaságilag és kulturálisan is sikeresebb, fejlett országok jelentős részében nincs sem történelemből, sem irodalomból ennyi lexikális magolni való. Sok nevet nem ismernek, életrajzot, évszámot nem magolnak. Ellenben a gyerek megtanul tájékozódni, információt keresni és használni, megszereti az olvasást, stb.
És igen, lehet azon hisztizni, hogy jajj a szegény gyerek megtanulja a matekot, a játékelméletre is kitérnek esetleg és ezért nem tudja átverni a baloldal olyan könnyen, mintha csak évszámokat és neveket magolt volna elvárás nélkül... De azt hiszem ez inkább egy előnyös változás.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 14:32:02
Voznyák Pista2 2016.02.29. 14:33:08
1. Mit kap a társaitól,
2. Mire számíthat a vélhetően inkáb ballib. tanári kartól.
Mert ugye lehet egy kicsit szigorúbban is osztályozni ugyebár.
Ennek a dolognak van még egy hátulütője. Honnan a francból tudhatja a szülő, hogy a gyerek tényleg rosszabbul teljesít, vagy a tanár akar kib.szni vele, legyen szó bármelyik viselkedésmintáról.
A véleményemet továbbra is fenntartom, ez a létező legszarabb formája a vélemény nyilvánításnak. Már látom előre, hogy ebből vaskos botrányok kerekednek mindkét oldalon.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 15:11:35
Aki azt várja el, hogy otthon a TV nevelhesse a gyereket, tudás nélkül legyen hibátlan a felvételi, és lehetőleg ne is nagyon osztályozzanak, mert sok helyen ezt mondja a politikai oldala, ott a gyereknek sokkal nehezebb alkalmazkodnia az elvárások megjelenéséhez.
3 tanárnál és utánakérdeztem, mert ugye a gyerekek eleve szeretnek hiányozni időnként... egy töri - magyar, egy matek-fizika tantárgyakat tanít, egy pedig emelt szinten matematikát.
Az utóbbi előre tisztázta, hogy ő azért vállalta, hogy másik állása mellett "a fiatalabb korosztályt is tanítja", mert ekkor lehet megszerettetni a matekot, és tényleg megtanítani az érdeklődőket mindarra ami őket érdekli. Neki fontosabb sok más érdekérvényesítésnél, tiltakozásnál ez, és aki vele szolidáris ebben az ott lesz matek órán. Ott is voltak :)
Igaz róla tudom, hogy bár nem szép dolog de politizál órán, az "ismert társadalmi problémák visszavezetése játékelméleti problémákra" jellegű téma is előjön. Igaz a játékelmélet és a matek számos más érdekesebb területe, ha már sok idő van, és a gyerekeket úgyis érdekli érthető okból megy nála eleve magas szinten.
De a "két ember hány órát dolgozik élete során, ez alatt összesen és munkaóránként mennyi pénzt visz haza" kérdést is meg lehetett vele beszélnie a diákoknak amikor kurrens téma volt az egyenlő bér...
A remek KDNPs töritanárnál viszont maximum 25-30% hiányzott. Igaz ebben pár olyan volt, aki csak az ő órájáról hiányzott, ami amikor "várhatóan csak javítási lehetőség van" belefér. Viszont náluk ugye nem KLIK van, hanem egyházi fenntartás. Így a Fideszes matektanárként említett matek/fizika tanár sem panaszkodott ugyanabból az iskolából sokkal több hiányzóra. :)
leprecHaUN 2016.02.29. 16:05:27
Az egesz orszag kb 20 eves lemaradasban van a kornyezetehez kepest es a kormanyzat erosen dolgozik azon, hogy ezt 40 evre tornazza fel. Ha szerintuk ezt be lehet hozni, akkor egy napot miert ne lehetne?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 16:34:40
Az, hogy mivel sokan vannak így, ezért a tanártól kapható személyes segítségért sorba kell álljon, és nem a többieket éri ezzel hátrány, így hetekig rosszul teljesít és rosszabb az eredménye több témából... Azt a hátrányt ebben a félévben megőrzi. A következő félévre mindent behoz.
Azt, hogy ezek után lesz rossz jegye, ami később számíthat? Na azt a következő olyan helyig ahol ez számít, mert nincs magasabb helyről jó papír... Az, hogy ezért rosszabb helyen tanul esetleg tovább...?
halaloszto 2016.02.29. 16:39:37
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 16:41:07
halaloszto 2016.02.29. 16:46:15
vegyünk pl egy munkahelyi blokkolóórát. jó sok adatot gyűjt a dolgozóról. abból a célból, hogy a munkaidő nyilván legyen tartva, és a késések és hasonlók kiderüljenek. a gyűjtött adatokból tök szuperül fel lehetne térképezni a dolgozók egymás közti szociális kapcsolatait, ki kivel jön, ez hogyan változik, kivel megy ki együtt, stb. de törvénytelen lenne.
de mondhatnám a parkolóházi rendszámfelismerőt is.
Vajk
nevetőharmadik 2016.02.29. 16:49:24
Amikor aggódsz a gyerekek "lemaradása" miatt, amikor félted őket a retorzióktól (eleve hajmeresztő, hogy ilyen, totális erkölcsi eltorzulást igénylő kis bosszúk előtti leborulást vársz el), pontosan olyan vagy, mint a bibliai álnok kígyó, aki imigyen csepegteti a mérgét: "Csakugyan azt mondta az Isten...?" Krokodilkönnyek...
De az is lehet, hogy tényleg nem azért inted azokat, akik mindent megtesznek azért, hogy ezt a tökéletesen működésképtelen, és teljes generációk lemaradását biztosító rendszert eltöröljék, mert te magad ezt a rendszert szánnád a népednek, hanem azért, mert az intelligens máz mögött te magad vagy a 20. századi megtört gerincű kisember archetípusa, aki "magával kötve mint a kéve, sunyít vagy parancsot követ."
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 16:50:29
halaloszto 2016.02.29. 16:53:39
Vajk
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 17:03:18
Itt a blogon mindketten nicknévvel vagyunk jelen. A politikusoknak, hatóságoknak írt levélnél én névvel... Te más mögé bújva arctalanul.
Az adott tanár a diákokkal kapcsolatban névvel érvekkel jár el. Te pedig arctalan maradsz, sosem tudhatja, szülő döntött, vagy gyerek. Ebben az összehasonlításban is te torzultál el erkölcsileg. Ráadásul a beszólásaid mögül hiányoznak az érvek.
Nem azt mondod: "Valóban joga van a többieknek haladni, ebből rosszul járna a gyerek, így szólok, ha otthon marad akkor is próbáljon haladni a tananyaggal", megoldod a problémát... Hanem fröcsögsz.
A tanár mindenkitől ugyanazt, a kezdetektől meglévő, politikai rendszertől létező szabály betartását várja el, te ezt állítod be totális becstelenségnek. Míg te az arctalanságod érdekében azt mondod nehogy viselni kelljen a következményeket a másik joga sérüljön az oktatáshoz, mert te arctalan névtelen akarsz lenni.
A megtorlás, a következmények abból erednek, amit a tanárok is kimondtak: Ők maximum az egyes átadott ismeretek sorrendjével tudnak játszani, ilyenkorra tudják tenni a javítási lehetőségeket, mert ez a nap is része a tanévnek, ezzel együtt lenne elegendő vagy nem elegendő az idő. Ez a nap, BÁRMIT IS CSINÁL A TANÁR a gyermeked számára lehetőség lett volna, amit TE VETTÉL EL TŐLE.
Ő csak arra tud hatni, hogy az ÁLTALAD, az arctalanságod, gyávaságod érdekében elvett lehetőség azt aki valóban tanulni akar, valóban partner ebben a lehető legkevésbé akadályozza. Aki viszont nem tanulni akar, hanem a következményeket viselve harcolni, az ebben a kérdésben sokadlagos szempont.
Te azt kéred számon, hogy a tanulni, jövőjét megalapozni akaró, minden tanítási napot értékelő emberek jogait és érdekét miért nem nullázák le azért, hogy te arctalan, más mögé bújó szarházi lehess következmények nélkül. Nem gondolod, hogy itt a te értékrended van eltorzulva?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 17:09:16
1. Protestál
2. "Ha mindenki protestál, úgysem lesz érdemi tanítás otthon maradhat"
3. Egyéb okból hiányzik (Februárban megfázás, stb)
4. Valamikor úgyis hiányozna, lenne síelős / család látogatós /stb hosszú hétvége. Ha sok a hiányzó, most kevésbé marad le.
5. Ő nem protestálna, de az Ofő megkérte is fél...
Ha az összes hiányzás adata nyilvános lenne, akkor sem lenne a fenti 5 helyzet elkülöníthető. Egy arctalan, becstelen, más mögé bújó akció esetében ez a felismerhetetlenség szándékos.
És jól látod, a másik oldal kapcsán a politikának jó ez.
Ellenben az akciót ezért elítélő TANÁR a saját tanítványával szemben már látja a hiányzást is, és a mai tananyag számonkérésének eredményeit is. Így a tiltakozáshoz, annak felméréséhez nem keletkezik elég anyag, ellenben a potenciális büntetéshez igen.
egysmás 2016.02.29. 17:19:38
Kérlek!
egysmás 2016.02.29. 17:24:40
A másik kettő viszont hatással van az oktatásra miközben tutira műveletlen és kurvára ostoba.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 17:38:06
Az "ez a rendszer rossz, de még mindig jobb, mint a felmerülő alternatívái" vélemény helyességét pedig leginkább az alternatívák felmérése mellett lehet kezelni.
Azt is ismerjük, hogy mind Magyar Bálint, mind pedig Hoffman Rózsa, mind pedig a most távozott vezető széleskörű elutasításban részesültek, Kunhalmi Ágnes sem lenne jobb (sőt).
Természetesen rá lehet mutatni, hogy a Fidesztől elvárható lett volna, hogy a sokkal jobb szakpolitikus és korrektebb ember hírében álló Pokorni Zoltán kerüljön pozícióba.
Sőt azt is meg merném jegyezni, hogy érzésem szerint Simicska bármennyire is Oligarcha, amit a pénzügyek kapcsán, sok kérdésben csinálta jól amit meg kellett oldani. Lehet erkölcsi kifogásunk, de a hatékonyságát, szakértelmét nehezebb megkérdőjelezni. De a médiabirodalma is hatékony volt, és bármennyire pártszócső, sok szakmai szempont betartása miatt sem volt elég jó.
Az ő pályán kívülre kerülése kapcsán jeleztem annak idején, hogy baromira nem jó, hogy azok az egykori barátok, akik jó szakemberek és nem alkalmatlan talpnyalók sok dologban a körön kívülre kerülnek.
Igen, akár a BKK kapcsán sikeres, miniszterelnök közeli szakemberből is megbízott múzeumvezetőt csinálni, amikor nem a múzeumhoz, hanem a közlekedéshez ért gond.
Gazdaságpolitikában is volt jobb ugye a Matolcsy előtt...
nevetőharmadik 2016.02.29. 18:48:41
Az az oktatási rendszer, amiben egyetlen nap kiesés érdemben tudja befolyásolni egy diák tanulmányainak eredményét és jövőjét, az SZAR. Nem rossz, nem szerencsétlen, hanem SZAR, olyan, amit AZONNAL kell megszüntetni.
Az ilyen oktatási rendszer minden egyes nap árt a gyermek jövőjének (hogy hányféle módon, azt sokan kifejtették Mérő Lászlótól Vekerdy Tamáson át a 444.hu által megkérdezett random megkérdezett középiskolásokig).
Mindebből két dolog következik:
1.) a gyermek általános fejlődésének csak jót tesz, ha kimarad (és amikor az én gyerekem jut oda, mindent meg is teszek majd azért, hogy egy napot se kelljen ebben az oktatási rendszerben eltöltenie, ha nem változik meg addig gyökeresen)
2.) valójában és tartalmát nézve nincsen értelme beszélni semmiféle oktatáshoz való jogról a többiek vonatkozásában sem. Minőségi, életre felkészítő oktatáshoz minden jog ellenére nem juthat (legfeljebb amíg néhány tanár még feláldozza magát a hivatásért).
Erről ennyit.
Hiába tartod magad olyan nagyra a névvel-címmel ellátott tiltakozásaid miatt. Ezek nem érnek szart sem, te is pontosan tudod. Sokan tiltakoztak névvel-címmel, ismert emberek és nem ismert emberek is, nincsen semmi foganatja, ezt is pontosan tudod.
Márpedig van egy rendszerünk, aminek egyetlen további napot sem lenne szabad megérnie: mi hát az erkölcsösebb, ez ellen nyilvánvalóan hatástalan dolgokkal "küzdeni" (azaz fenntartani), vagy igyekezni mind erősebb és erősebb módon küldeni az üzenetet? Persze amíg te a végtelen korrektkedés oltárán való áldozás közepette figyelmen kívül hagyod az összképet...
A gyáva meghunyászkodás igenis érvényes rád, amikor azt ecseteled, hogyan érdemes vigyázni azok pártszimpátiájára, akiktől "függ" a jövő. Hát bazmeg. Erre nem lehet mást mondani. Ha ez számíthat, ez a jelenség létezhet, és neked erre nem az a válaszod, hogy az ilyenek mocsok emberek és nincs helyük nem hogy az oktatásban, de sehol, ahol a tisztesség szónak még megvan az eredeti értelme, hanem az, hogy "háááááát, ezt is érdemes figyelembe venni", akkor bizony te is csak a fortélyos félelem rendszerét szolgálod.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 19:14:41
Ha csak az egyik oldal véleményét hivatkozod ami nem feltétlenül igaz, az sem tesz egyenessé.
De azt állítod, hogy "egy nap" kiesése, ha árt, akkor meg kell szüntetni a rendszert. Csakhogy ez nem igaz, mert ha kihagysz egy napot, akkor bizony az aznap tanult dolgok kapcsán hiányozni fog a tanár magyarázata. A kérdés az, hogy az oktatási rendszerben mennyi a tartalék, mennyi esély van ezt korrigálni, mennyi ideig okoz a problémát a kihagyott nap.
Nézzünk egy reális forgatókönyvet: Beteg vagy, de érdeklődsz a tanultak, a lecke iránt, bepótolod amit kell, a tanárnak is jut rá ideje téged segíteni, a hasonló betegségek kapcsán az átlagos kimaradással számolsz, nincs gond.
A másik forgatókönyv: Kimaradsz az iskolából, de mivel ez "nagy sztrájk", nem is kezded el magadtól bepótolni a tanultakat, nincs meg a lecke sem. Mivel sokan tettek így ezért a tanárnak nincs ideje mindenkit átsegíteni ezen, ráadásul mások ugye betegség, stb. miatt is hiányoznak, övék az elsőbbség. Te is maradtál már ki így, ezzel pedig a "tartalék" javát felhasználtad rendszerben. Ahhoz, hogy a nem elég közismereti óra hatékonyabb legyen, sokszor az egymás után "dupla órák" ügyes összevonása, stb. segítené a hatékonyságot... Így viszont több óra esik ki. Pedig sem a heti, sem a féléves óraszám nem túl magas.
Szerintem a két helyzet nem azonos... Nagyon nem.
nniicckk 2016.02.29. 19:25:26
nevetőharmadik 2016.02.29. 21:04:59
Ha tudnám, hogy névvel-címmel ellátott tiltakozó levelem nem egy fideszes seggén fogja végezni, hanem képes befolyásolni a dolgok menetét, akkor máris küldeném. Ha félnék, a saját nevemen sem nyilvánítanék politikai véleményt, márpedig gyakran megteszem. Az pedig hadd ne legyen már vita tárgya, hogy a Fideszt semmiféle tiltakozó levél soha nem hatotta meg, hanem csak és kizárólag a nagyméretű, általános társadalmi ellenállás.
Az pedig egyenesen elképesztő, hogy azzal vádolsz éppen te éppen engem éppen ezzel az üggyel kapcsolatban, hogy más jövőjével játszom. Van bőr a képeden, ezt el kell ismernem!
Ó, peeersze, hiszen az, hogy amit a Fidesz-KDNP az oktatásban művel, a nemzet jövőjét ássa alá, az csak az egyik oldal véleménye... most komolyan, képes voltál röhögés nélkül leírni, hogy a másik oldal véleményének idézése tenne egyenessé?
Milyen másik oldal? Tényleg azt várod, hogy mondjuk Mérő László, az ország egyik legjobb és legsikeresebb tanárának véleménye mellé írjam oda Hoffmann Rózsa, egy kifejezetten buta, önmagát ama bizonyos lekvárnak képzelő végrehajtó véleményét, hogy szerinte viszont az oktatási rendszer kiváló? Itt a két oldal a társdalom illetve a Fidesz meg annak nyaloncai. Majd pont őket idézem a korrektség jegyében... ne tedd magad nevetségessé! (Egyébként pontosan egy tanárt ismerek személyesen egy tucat tanár és rengeteg diák meg szülő ellenében, aki elégedett a rendszerrel, ám őróla tudni kell, hogy nem sikerült megoldania a "merre megy a busz" feladványt.)
Nem azt állítottam, hogy "ha egy nap kiesése árt", hanem hogy ha "érdemben tudja befolyásolni". Az a rendszer, amiben ennyi rugalmasság nincsen, az rosszul van kialakítva, az gyerekek oktatására alkalmatlan, az SZAR. Ha ez számodra nem triviális, akkor kár beléd minden további szó.
Egyebekben pedig amit a pótlásokról írsz, marhaság. Ha a pótláshoz feltétlen kell a tanár segítsége, akkor sem szükséges minden egyes gyerekkel külön foglalkozni. Ha így lenne, akkor az órát eleve nem lehetne megtartani a teljes osztálynak. Ha egy harmincfős osztálynak le lehet adni az órán az anyagot, akkor egy helyett 25 diákkal is be lehet pótolni.
Ha meg elmaradt, teljesen, akkor megint ott vagyunk, hogy ilyen minimális rugalmasság hiánya azt mutatja, hogy a rendszer rossz.
Szóval szép, hogy ilyen sokat gondolkodsz meg érvelsz meg írsz, csak hát mi a fenének, amikor az azokat fölöslegessé tevő, nyilvánvaló összefüggéseket sem veszed észre.
egysmás 2016.02.29. 21:19:56
Már az is baj?
"Az "ez a rendszer rossz, de még mindig jobb, mint a felmerülő alternatívái" vélemény helyességét pedig leginkább az alternatívák felmérése mellett lehet kezelni. " - Az egyik felmerülő alternatívát ad hominem söpröd le az asztalról. Tudod, ez érvelési hiba.
Persze, elvárható lett volna, hogy egy jobb szakpolitikust tegyen az oktatás élére.
Elvárható lett volna.
De nem tette.
Ennek két oka lehet: az egyik az, hogy nincs jobb szakpolitikusuk, mint ez a két gyagyás nő, a másik pedig az, hogy a fideszt (Orbánt) annyira nem érdekli a téma, hogy annak élére értelmes embert állítson.
Egyik sem jelent túl jót.
@nevetőharmadik: Tényleg ismersz olyan tanárt, akinek valóban tetszik az ami az iskolákban folyik? :o
nevetőharmadik 2016.02.29. 21:24:16
egysmás 2016.02.29. 21:28:00
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 21:37:47
Nem nevezném ad hominem érvnek azt az állítást, hogy Kunhalmi nem tett le érdemi alternatívát az asztalra. Amit nem tett le, ami nincs, arról nem lehet ezen túl semmit mondani.
Ellenben alkalmatlan arra is, hogy BÁRMIVEL megbízzuk. Mert a bizalom kapcsán alapvetően az alapkérdés része az, hogy a bizalmat eljátszotta ÉS nem is változtat.
nevetőharmadik 2016.02.29. 21:37:55
Az x^2=4 egyenletére sem mondod, hogy nem tudod, mi a megoldás csak azért, mert van több is :)
Egyébként okkal lehet feltételezni, hogy a magyarul feltett kérdésben egyéb infó hiányában magyar a busz, de ha nagyon pontos akarsz lenni, azt mondod: ha magyar, akkor balra, ha japán, akkor jobbra.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 21:41:09
Ha pedig valaki ez alapján rávilágít, hogy ez így kevés, akkor előadod, hogy ő a hülye, mert nem tudja megoldani. Nem. Itt te vagy az aki nem kereste meg a forrást, nem látta, hogy a fordítás, átvétel során információ maradt ki.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 21:43:27
Na ahol valami hiányát kell észrevenni, ott értelmes ember ezért gondoskodik azon, hogy BIZTOS ne hagyjon ki más releváns információt :)
nevetőharmadik 2016.02.29. 21:46:21
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.02.29. 21:54:40
A fő gond az, hogy egy eleve "mindent ellenző" ellenzék esetében az ellenérvről, ellenvéleményről a kormány nem tudja eldönteni, hogy az jogos kritika, vagy méltatlan támadás, ellenben a saját véleményéből kiindulva már változtat.
És nem "egysmás" ellen volt inkorrekt a feladat, hanem a tanár ismerősöd felé. Ugyanilyen előítéletesség alapján.
Ki mondta azt, hogy a Hoffman Rózsa féle véleményt kell hivatkozni. Mondjuk a tiltakozás ezen formáját elutasító igazgatókét. Hogy egy példát mondjak. Vagy mondjuk azon tiltakozókat akik a hasonló akciók helyett az egyeztetés mellett érvelnek. Ők sem Hoffman Rózsa részei, ugye?
Így igen érdekes csak rá mutatni. Míg egy adott szakpolitikus és a politikája alkalmassága kapcsán felmerül, hogy adott egyén alkalmasságánál az embert IS megvizsgáljuk a letett alternatíva hiányán kívül... Itt te egyetlen személy elleni személyeskedéssel intézel el több, egymással nem feltétlenül egyetértő csoportot.
Ellenben letagadod, és szándékosan, hogy itt bizony a tiltakozó szülők nem maguk tiltakoznak, hanem a következményt a gyerek viseli. Ugye a többi érintett csoport letagadása mellett a tőlük jövő válasszal sem foglalkozol, a kétféle hazug érvelésed összefügg.
Az érdemi befolyás nagyon sokszor a fix elégtelen, és a "meg tudod szerezni a kettest" közötti határon igen apró különbség...
A felzárkóztatás és az órák között alapvető különbség, hogy a felzárkóztatás célja az egyén igények, egyéni lemaradások, hiányosságok kezelése, míg az óra az átlagos adottságot szólítja meg.
Ahol az egyszerűbb anyagot nem értik meg, fontos javítani a ketteshez, ott pedig az egyéni adottságok figyelembe vétele is fokozottan indokolható. Ezen igények mellett pedig a tanár nem fog "még egy csomó pótórát is tartani"...