A melegházasság kérdése mindig is komoly vitatéma lesz, mert alapvetően két eltérő, de egyformán jogos érv merül fel. És mindkettő az egyenjogúságról szól. Egy rossz, de a lényegre rámutató viccel kezdeném:
Egy meleg férfi megkérdezi egy arab barátját: - Mondd Omar, nálatok házasodhatnak a meleg férfiak.
- Persze, többször is, csak ugye mindig nőt kell feleségül venniük.
A fenti vicc persze arra is rámutat, hogy amikor börtönben, seregben, beavatáskor szexel férfi-férfival akkor sokszor kiderül egyikük sem meleg. De sok meleg férfinak volt már felesége, gyermekei. Volt aki e mellett szeretőt tartott. Volt akinek a szex nem volt annyira fontos az életében, ezért megoldotta szerető nélkül. Az államnak egyszerű gazdasági érdeke, hogy a lehető legtöbben válasszák ezt az utat. Mert az ilyen kapcsolatok egy részéből a jövő adófizetői születnek, a más része csökkenti a járványügyi kockázatokat. De a családnak sok más társadalmi haszna van.
Számos más ilyen helyzet van, ahol egy-egy út választása közös érdek, hogy az egyénnek jobban megérje, a közösből adunk valamit vissza annak aki egy ilyen útra lép. Családalapítás, gyerekvállalás, tanulás és a gyermek taníttatása, bizonyos vállalkozások, energia-hatékonyságot növelő beruházások és ki tudja még hány apróság. Ösztönzők, jutalmak rendszere elég sok területre kiterjed, igazságtalanság lenne azt mondani, hogy "kivéve a családmodell" kapcsán választott út esetét.
Ahol ilyen ösztönzők, kedvezmények jelennek meg, ott természetes, hogy aki nem vállalja az adott utat, az az előnyeit nem kapja meg. Lehet azt mondani, ők kevésbé fontosak, az ő egyenlőségük kevésbé fontos, csak innen az egész melegjogi kérdés hitele veszik el. Ez bizony egyenjogúsági kérdés. És nem annyira "szerzett jog, annak alapja nélkül" helyzet, mint sok melegjogi követelés. Sőt tovább megyek: Ez törvény előtti egyenlőség, a törvény egyenlő védelme kapcsán fontos kérdés.
Mert ugye azt tudjuk, hogy 2 embernek ritkán vannak pontosan megegyező jogai? Például egy lakás tulajdonjoga, bérleti joga is jog. De a ruhád egyes jogai is. Az egyes írásaid szerzői jogai is. A nyugdíjra való jogosultság is lehet szerzett jog. A járulékfizetőként egyes egészségügyi ellátásokra "megvett" jog is jog. De mondjuk a törvény által biztosított szavatossági jogok, elállási jogok, stb. is. Az, hogy ezekben megegyező jogokkal rendelkezzünk az sosem volt elvárás.
A jogaink csúcsán az egyetemes emberi jogok állnak. Utána jönnek alkotmányos jogok, egyéb nemzetközi egyezmények által meghatározott jogok. A törvények és a jogszabályok alapján valakinek "alanyi jogon" járó jogok is megjelennek. Itt a törvény előtti egyenlőség mindenkit megillet. Sőt a törvény által feltételekhez kötött jogok kapcsán is.
Ha azt mondanák, hogy valaki meleg és a szexuális identitása miatt nem köthet házasságot akkor sem, ha ő vállalná, hogy meleg férfi létére egy nő mellett élje le az életét, akkor az a szexuális orientáció miatti tiltott diszkrimináció lenne. Ha azt mondjuk, hogy ehhez a meleg férfinek is joga van, de a házasságtól várt társadalmi hasznot (amiért cserébe szerzett jogok járnak) csak férfi és nő közötti kapcsolattól várjuk, így házasság csak férfi és nő között lehet, az más helyzet.
Ugye nem egy melegről tudunk, aki akár házasságon kívüli homoszexuális kapcsolatok mellett, akár azok nélkül erre az útra lépett. Így a házasság előnyeitől nem azért fosztunk meg valakit, mert meleg, hanem azért, mert azok a szempontok amik miatt a házassághoz jogokat, előnyöket éri meg társítani nem valósultak meg. Méghozzá úgy, hogy ehhez azért az egyén saját döntésének is volt némi köze.
Csakhogy egy idő után el lehet jutni oda, hogy a gyermekek, a valóban beilleszkedő bevándorlók, stb. miatt a szaporulat kevésbé létszükség, sok más együttélési forma is hasznos társadalmilag. Innen pedig a jó munkaerőért való versenyben az LMBT közösséghez tartozó munkaerőért is kell versenyezni. És ez esetben a melegházasság, az ilyen szempontból egyenrangúbb elbánás annak a jutalma aki egy ezt finanszírozni képes, ebben a hasonló verseny miatt érdekelt társadalmat, országot választ.
Ez utóbbi esetben az azonos neműek házassága, mivel a házasság mögé tett újabb társadalmi cél már megvalósulna, már evidencia. Ez esetben ugyanis az elvárt társadalmi célt egyformán teljesítők párok között a törvény diszkriminálna, ha nem így tenne. A törvény egyenlő védelméhez való jog, a diszkrimináció tilalma viszont alapvető emberi jog.
Úgy gondolom, hogy a két helyzet közötti váltás a gazdasági és társadalmi fejlődés szükségszerű lépése. Ugyanis egy ideig az egyik éri meg jobban, az a racionális választás, egy idő után a másik.
Hiszem azt, hogy a kérdésben a legtöbb LMBT ember képes megérteni: ha azonos nemű párt választ, nem lesz többek között közös biológiai utód. A szüleiknek is hiányozhat az unoka. Sok örömről, lehetőségről mondanak le. És itt az, hogy a kapcsolatukat házasságnak vagy regisztrált élettársi kapcsolatnak hívják a legkisebb különbség. Azt is hiszem, hogy az ő együttélésük kapcsán, ha az hasznot termel a közösségnek, nekik sem jár kisebb rész, mint másnak. Csak, ha az össz haszon kisebb: Ahogy a torta is kisebb, úgy a szelet is kisebb alapon ez összességében mégsem lenne ugyanaz.
Ha az LMBT párkapcsolatok társadalom számára való hasznossága növekszik, mert egyre többen arra büszkék, hogy a másságukkal együtt is ugyanannyit adnak a közösségnek, mint a heteroszexuálisok, akkor jobb lenne. Mert van aki visszakérdez: Miért választana ő bármi mást a legjobb orgazmusok helyett. A válasz pedig azért, mert nem a szex az egyetlen fontos dolog az életben, és sokszor az is fontos, amit a közösségért, a többi emberért teszel. És a választásodnak lehet erre is befolyása.
És aki szolidaritásról, egymás segítéséről, empátiáról, progresszióról beszél, és erre hivatkozva kér többlet jogokat, annak a közös érdek fontosságát is ismernie illik. Ha az ő útjuk egyformán hasznos lesz, akkor az egyenlő ellentételezés is azonnal jogos és szükségszerű elvárás lesz.
De szeretném felhívni a figyelmet, hogy hosszú időn át arról szólt inkább a Pride, hogy az LMBT közösségben tanárok, bírók, katonák, rendőrök, tűzoltók, orvosok, utcaseprők, pékek, szakácsok, fodrászok, buszvezetők, stb. is vannak és büszkék arra, hogy az eltérő szexuális orientációtól függetlenül ugyanolyan emberek, mint a többség. Ugyanannyit tudnak és akarnak tenni a közösségért, és ezért egyenlő elbánásra, egyenlő ellentételezésre vágynak.
Sokszor ma már nem erre büszkék a résztvevők. Hanem a szexuális orientációra. Arra viszont nincs miért büszkének lenni. Ezért nem rendezünk "hetero büszkeség menetét". Ahhoz mindenki ragaszkodik, hogy "legalább ugyanannyit kapjon a társadalomtól, mint a többiek" miközben arra nem figyel, hogy ő is legalább ugyanannyit tegyen. És ez a változás nem feltétlenül jó.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Are you a gay Christian? 2016.06.30. 09:54:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.29. 18:54:04
PannonBoy 2016.06.30. 09:08:41
William Kidd 2016.06.30. 09:19:51
Croma Soma 2016.06.30. 09:23:11
Nagyon összeszedett, nagyon jó! Az nem érti, aki nem akarja érteni.
new_boy_on_the_block 2016.06.30. 10:04:13
Ön egy rendkívül okos ember, gratulálok az íráshoz. Élmény volt olvasni ezt az eszmefuttatást. Köszönöm szépe.
jandera 2016.06.30. 10:09:31
Az utolsó betűig egyetértek a bírkával!
Ön egy rendkívül okos ember, gratulálok az íráshoz. Élmény volt olvasni ezt az eszmefuttatást. Köszönöm szépe.
Nagyon összeszedett, nagyon jó! Az nem érti, aki nem akarja érteni.
A lényeg: kőkeményen bírkánaknak kell lenni, gyermekeink és jövőnk védelmében.
Aranyi Gábor 2016.06.30. 10:43:52
csedo 2016.06.30. 10:53:20
Én MINDIG, MINDENBEN egyetértek a birkával.
Ő egy Nagy Ember. Egy Szellemóriás. Élmény olvasni ezt és mindegyik eszmefuttatását.
Az nem érti, aki nem akarja érteni.
Gyermekeink, orbánviktor és vlagyimirputyin jövőjének védelmében, BEEEE!
Ja, a poszt egy hülyeség, tkp. minden évben összegyűjtik ezt a kazal marhaságot, hogy jó-jó, buzuljanak, de nehogymár családot, meg gyereket.
Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.30. 10:54:34
Nem véletlen, hogy ahol már a pride önmagában, bugyiban és keresztel a nyakban flangáló melegekkel sem veri ki a biztosítékot, ott már az utcán dugják egymást seggbe, hátha "megvédhetik" majd magukat, az egyébként jogos társadalmi felháborodástól "büszkén".
Lásd San Francisco meleg felvonulás.
BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.30. 10:57:36
Így igaz. Ellen kell állni.
BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.30. 10:58:24
Homofóbia = félelem egy betegségtől. Minden normális ember fél a betegségektől.
Kelly és a szexi dög 2016.06.30. 11:06:15
Ez olyan, mint ha a férfiak amiatt tüntetnének, mert nem ők nem kaphatják meg a méhnyakrák ellenni oltást...
Darth Revan 2016.06.30. 11:21:53
No, akkor kezdjuk az utobival: hazassagok tobb mint a fele valassal vegzodik. Na, akkor most mi van?
2013-as adat szerint a gyerekek tobb, mint 40 szazaleka hazassagon kivuli kapcsolatbol szuletett. Hmm.
Akkor mi is van a hazassag szentsegevel meg a hazassag, mint a gyerekneveles legfontosabb intezmenyevel?
Nalunk, Irorszagban nemcsak hazosadhatnak a melegek, de orokbe is fogadhatnak gyerekeket. Meglepo, de se egszakadas, sem foldindulas nem kovetkezett, miutan az irek megszavaztak az alkotmany modositast.
A Meleg buszkeseg amugy nem arrol szol, hogy valaki buszke arra, hogy meleg. Arra buszke, hogy fel meri vallalni. De ez normalis orszagokban, egyre inkabb hatterbe szorul, mert nem er retorzio amiatt, mert meleg vagy. Pl. az USA nem ilyen orszag, Magyarorszag sem. De pl. Irorszag nagyon jo uton halad, pedig nagyon messzirol indult.
Treff Bubi 2016.06.30. 11:22:28
Van egy kiváló ötletem: akinél kiderül, hogy olyan betegsége van (vagy hajlamos rá), amit tovább örökíthet, attól a melegektől hasonlóan vonjanak meg minden, a posztban említett támogatást. Nem hagyhatjuk, hogy mondjuk skizofrén vagy agyvérzésen átesett selejtes emberek továbbadják a génjeiket, és gyengítsék társadalmunkat, veszélyeztetve a jövőt. Jobb lesz minél inkább megnehezíteni a családalapítást a számukra.
Esetleg a TB támogathatná a sterilizációjukat, sőt, ha önként vállalják, kaphatnának egy szép állami elismerést is.
-JzK- 2016.06.30. 11:24:05
Minden degeneráció így teszi be a lábát, legyen szó a buzikról, vagy a muzulmán honfoglaláskor. Mint a mesében a farkas, aki először csak az egyik mancsát akarja beengedtetni a házikóba. Először még a szegény, szerencsétlen elnyomott hangján kér, nyüszörög, érzelmi zsarolásra apellál, amire a hajlítható igazságérzetű, és az "elesettek" szenvedéseit bekajáló naiv és buta nők egyből bevesznek. Aztán az így megkapott türelmet nem kegynek veszi, amiért hálás, hanem ugródszkának a további követelései benyújtásához, és természetesnek veszi, hogy az adott közösséggel azonos súlya van a szavainak. Szóval ha betette az egyik mancsát, már könnyű bedönteni az egész kaput, és onnantól nem könnyű visszafordítani a folyamatot, a szellemet szinte képtelenség visszatuszkolni a palackba.
Én amondó vagyok, hogyha az emberiség teljes civilizációs történelme során mindig is többé-kevésbé üldözte, megvetette, de legalábbis valami furcsának gondolt úri huncutságnak, szeleburdi művészek vagy unatkozó arisztokraták vadhajtásainak tekintette a homoszexualitást, semmi okunk másként tekinteni erre, és elfogadni kiindulópontnak azt, amit a kultúrmarxisták harcoltak ki. A "felőlem csinálhatják a négy fal között" szalonkonzervatív nézet (ami már nyugaton fasizmus-számba megy) is már túl van az origón, hiszen ezzel máris betette a farkas az egyik mancsát, elfogadtatta velünk azt, hogy homoszexuálisak lenni nem erkölcsi, hanem csupán ízlésbeli kérdés (ami után lecsapják a labdát, hogy pusztán azért, mert NEKED nem tetszik, nincs jogod megvetni, pláne tiltani).
www.ppek.hu/k527.htm
depositum.hu/homoszexualitas.html
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:26:31
Vagy ugyan olvasni tudsz, de egyszerűbb szándékosan mellébeszélned, valótlanságot állítanod. Nos úgy gondolom elég sok hasonló esetben látni a hasonló a melegjogokat követelőktől. Az innen jövő gyalázkodásod viszont bőven elegendő arra, hogy a melegjogokat kérőközösséghez sok negatív tapasztalt tartozzon.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:29:05
-JzK- 2016.06.30. 11:30:16
tutiblog.com/buzisugarveto-homofobia-es-jegcsakany/
kiettemeg.pestisracok.hu/2016/06/homoszexualisok-es-buzik/
"A homoszexuális emberek nem kis része ugyanis más vágyaiban teljesen normális. Vágyik stabil érzelmi kapcsolatokra, saját gyermekre, másik nemű ember szeretetére is. Tehát a normális homoszexuálisok is heteronormatív metanarratívákban érdekeltek, mert normális társadalomban akarnak élni.
A normális homoszexuálisoktól nem várható el, hogy egyetlen atípusos vágyuk, viselkedési mintájuk miatt teljes személyiségüket rendeljék alá a homonormatív narratívának és egy hamis elfogadást erőszakoljanak ki a társadalomból.
A buzi szó jelentésmódosulása tehát úgy valósult meg, hogy az akcionista, destruktív, szektajellegű, az egyéni pszichiátriai problémáikat politikai program rangjára emelő, az emberi személyiséget elsősorban szexuális perverziói alapján kategorizáló és definiáló morális terroristákat értjük alatta."
jog-ász 2016.06.30. 11:32:18
mi lesz azokkal a melegekkel akik többet melóznak, többet keresnek, költenek(ismerős melóhelyről, a neked nincs gyereked többet vállalhatsz szöveg??
és mi van azokkal akik gyereket vállalnak örökbefogadni, mert ott a kérdés az, hogy állami nevelő intézetből bűnözőket szabadítunk ki amikor 18 évesek lesznek, vagy normálisan nevel egy pár ilyen gyereket megadva az esélyt, hogy a poszt szerzője szavaival éljek: gdp termelő utódok legyenek ezek is.
az együttéléshez kapcsolódó vagyoni jogokra meg pont a sok suttyó bunkó miatt van szükség,, mert egy gyereket nem vállaló hetero vagy homo párt nem a gyerekei fognak öreg korában eltartani, hanem annyi vagyont kell felhalmozniuk hogy bebiztosítsák öreg korukat..nyugi, nem az itt hőzöngők fogják eltartani ezeket az embereket.
a házasság érzelmi és egyéb oldalával már meg sem próbálok érvelni a sötétség miatt.
büszkeségre pedig azért van szükség, mert még mindig sötét van, és ilyen posztokat írnak.
Szelid sunmalac 2016.06.30. 11:34:44
Termeszetesen csak EN es kizarolag EN donhetem el, hogy kinek mi a hasznos, kulonsokep igaz ez amikor a tarsadalmi hasznossagot kell meghatarozni. A nok vereset hasznosnak iteloket peldaul teljes mertekben a tarsadalomra karosnak minositenem, ezert oket semmilyen jog nem illetne, beleertve az eletben maradas jogat.
A buszkeseghez is szolnek egy par szot, mert ebben szinten egyetertek a szerzovel! Teljes ferto, hogy melegsegukre buszkek paran hiszen valoban nem buszkek heterosagukra a heterok sem, mert az egy veluk szuletett tulajdonsag es nem tehetnek rola. Epp ezert buntetnem ha valaki mondjuk a magyarsagara buszke, hiszen arrol sem tehet. Butetendo lenne ha valaki neveltetesebol fakadoan vallasos, mertnem tehet rola. Ezenkivul masok sikereivel buszkelkedoket (ugymint masok sport vagy tudomanyos eredmenyei) 3-tol 6 evig terjedo szabadsagvesztesre itelnem.
Peterpapo 2016.06.30. 11:35:25
Peterpapo 2016.06.30. 11:36:29
Szelid sunmalac 2016.06.30. 11:36:44
Ja...meg boszorkany, mert uszni is tud.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:38:14
A bér kérdés nem az együttélési mód társadalmi haszna, az alapján más jár nekik vissza. Pontosan tudnod kellett, hogy nem releváns mellébeszélés amit írsz, de ezzel támogatod meg a beszólásodat. Ez alapján kénytelen vagyok téged becstelen embernek tartani.
Az örökbefogadás kapcsán ugye családi pótlék, csok, stb. sem a házasság vagy nem házasság kérdéstől függ. Ha engednénk nekik az örökbefogadást akkor az nem erről szólna.
A vagyoni helyzetre kitalálták a végrendeletet.
Egyetlen érved sem releváns és nem is túl igaz úgy ahogy leírtad, de beszólni azt tudsz.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:40:18
Szelid sunmalac 2016.06.30. 11:42:16
Treff Bubi 2016.06.30. 11:42:30
Szelid sunmalac 2016.06.30. 11:44:09
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:45:07
Nos a post alapvető állítása is pont ebből indul ki: Az a hajlam amit örököltek megvolt. Csak nem egy olyan embert tudunk, aki bár homoszexuális a szexuális orientációja mégis ellentétes nemű párral alapított családot. Mert annak sok várható következménye fontosabb volt neki, mint a szexualitás vélt vagy valós minősége.
A házasság egyik fontos velejárója ez esetben pont az egyéni élvezet alárendelése társadalmi értékeknek. Itt a biológiai szülővé válás, a társadalmi minta, és sok más szempont hoz a társadalom számára hasznot.
Ebben a választási helyzetben a közösség azt mondja, ha a számára hasznos utat választod, a haszonból te is részesülsz. Ebből való részesedést érdemtelenül követelni nem egy automatikus funkció.
És érdekes módon egyik megszólaló sem azt mondja: "Ha X helyzettől természes a melegházasság akkor ők el akarnak jutni oda", hanem azt, hogy őket az nem érdekli, hanem ebből "érdemtelenül" akarnának részesedni, elvenni a motivációt a társadalom számára hasznosabb megoldásra amit a visszaosztás ad.
Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.30. 11:48:49
Elég álszent duma, figyelembe véve a tényeket, miszerint az összes ballib haverod az index bloggerei közül vadul cenzúráz.
Egyébként erről mi a véleményed ?
"A pride célja már régen nem a büszkeség kifejeződése, hanem a provokáció.
Nem véletlen, hogy ahol már a pride önmagában, bugyiban és keresztel a nyakban flangáló melegekkel sem veri ki a biztosítékot, ott már az utcán dugják egymást seggbe, hátha "megvédhetik" majd magukat, az egyébként jogos társadalmi felháborodástól "büszkén".
Lásd San Francisco meleg felvonulás."
Ballib cenzúrázók réme 14 2016.06.30. 11:51:03
Jelllemző hogy a jogok védelmére oly kényes ballibek, éppen a legkiszolgáltatottabbak, az árvahzban levő gyerekek jogaira szarnak magasról.
Magasról szarnak, szartok a gyereknek arra a jogára, hogy normális apa-anya család modellben nőhessen fel.
Feláldozzátok őket a buzik oltárán.
Darth Revan 2016.06.30. 11:55:17
Hulyeseg amitket irtal. Persze egyszerubb a masikat hulyezni, mint ervekkel alatamasztani a sajat suletlensegedet.
Azt irod, hogy
"azok a szempontok amik miatt a házassághoz jogokat, előnyöket éri meg társítani nem valósultak meg"
Erre valasz, hogy a gyerekek tobb mint 40 szazaleka hazassagon kivul szuletik magyarorszagon. Ez teny.
A masik teny, hogy nem minden hazasparnak szuletik gyereke es nincs is ra torvenyi kotelezettseg, ergo amiatt kizarni valakit a hazassagbol, hogy nem fog gyereke szuletni megint csak suletlenseg.
Harmadszor, a meleg parok is tudnak orokbe fogadni, sot meg akar gyereket szulni is, ha nagyon akarnak.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 11:57:42
1.) Homoszexuális pár - nem homoszexuális kapcsolatban
Az egyik részükre jellemző az, hogy a szexuális orientációtól eltérő szexuális tevékenységekre való számos példa rájuk is jellemző. És a család kapcsán, az eltérő minták, stb. kapcsán választ magának ellentétes nemű párt. Akár megfelelő biztonság mellett nyitott kapcsolatot is engedve.
Ők jelenleg is tudnak korlátlanul örökbe fogadni. Pedig szexuális orientáció terén homoszexuálisok. De lehetnek biológiai szülők.
Ő esetükben, ha egy válás után azonos nemű párral alapítanának családot akkor az örökbefogadást engedném.
2.) Ismeretlen szexuális orientációjú *szülő* - homoszexuális vagy aszexuális kapcsolatban.
Fent ugye említettem a második család esetét, ahol az azonos neműek kapcsolata már más helyzetet jelent. Ne feledjük, itt a gyermeket nevelő szülő amikor érzelmi stabilitásra vágyik, akkor megfelelő környezet teremtésénél az ebben lévő "párját" is keresi...
De éppen így, ha két "elvált heteroszexuális anyuka / apuka" akinek nem a szex a fontos, a gyerekeknek jobb környezet érdekében költözne össze (pedig nem is szexelnek egymással) azt is engedném.
Még akkor is, ha a tervezett közösségen kívül szexelnének.
3.) Homoszexuális szülő - Homoszexuális kapcsolatban
A másik részük viszont sem ezt, sem a saját gyerek kérdését nem tartja elég fontosnak ahhoz, hogy "jó szex" legyen.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 12:02:37
Azt mondod a 40% házasságon kívül születik. Csakhogy akkor is ellentétes neműek kapcsolatából. Egy ösztönző rendszerrel - házasság - élni akkor sem kötelező, ha te az ösztönözni kívánt életmódot folytatod.
Így amit leírsz arról magadnak is tudnod kellett, hogy mivel a házasság jog és nem kötelezettség nem lehet releváns. De nem először szólsz be úgy, hogy amit leírsz viszont súlyos ferdítés.
Ezúttal figyelmeztetlek, hogy ezt nem díjazom.
A gyermek nem törvényi kötelezettség, hiszen a házasság csak "ösztönöz" egy útra aminek lehet előnye, de nem biztos. Mivel ezt a post tisztázza, az érvelésed irreleváns voltát tudnod kellett. Irreleváns érveléssel beszólogatnod pedig továbbra is becstelenség.
Harmadrészt: A meleg párok is tudnak örökbe fogadni. - Nem feltétlenül. Ennek a jogi lehetősége nem mindenhol áll fenn.
Negyedrészt: Ha akarnak gyereket szülni, nemzeni tudnak. A post ezt pontosan leírja. Azt is, hogy aki ezt választja, és ezért ehhez megfelelő partnert választ, azzal házasodna az jelenleg is lehetőség.
Azaz a szexuális orientáció a párválasztás során nem feltétlenül döntő tényező.
2016.06.30. 12:10:49
Mindenki írja a magáét, táptalajt adva enne az egész cirkusznak.
Pedig ha azt akarjuk, hogy a buzik abbahagyják a vonulást, csak annyit kellene tenni, hogy NEM írni róla semmit!
Mert egyébként feljogosítva érzik magukat arra nézve, hogy riszálják a retkes valagukat, provokálva az egyszerű polgárt, aki egyébként - a felmérések szerint - igencsak rühelli, vagy jó esetben leszarja, hogy vannak buzik, mert nem érdekli, ellenben évente egyszer kötelezően kell látnia, hallania és olvasnia, hogy vannak buzik.
Ennyi.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 12:17:06
Ezen értékek halmazában a biológiai utód egy dolog. A deklarált fontossági sorrend egy nyitott házasságban is fokozott biztonságra int, és csökken a járványügyi kockázat (MSM kapcsolatokban ugye magasabb, mint a hetero kapcsolatokban).
Az ilyen választás sok helyen csökkenti a konfliktusok lehetőségeit.
Egy kedves, aranyos biszexuális lány fogalmazta meg nagyon jól. Biszexuális házasság sincs. Furcsa lenne, ha neki egyszerre lehetne férje és felesége is, de a hitvesi ágyban mellette lévő 2 embernek nem sok köze lenne egymáshoz.
A családalapítás miatti párválasztás kapcsán nem tudsz minden szexuális orientációt természetesen lefedni. A család viszont arról szól, hogy a "sok jó szex" helyett más kerül a középpontba. A többi szempont érvényre juttatását, mérlegelését támogatja sok jogi intézmény.
De(!) véleményem szerint az élettársak, együtt élést választó csoportok vagyon- és életközösségének szerződés útján való szabályozását (szerződési szabadság keretében) engedni kellene. És amíg nem a közösből kapnának valamit, a kapcsolódó igazolások költségét ők fizetik, stb. addig ez teremthetne a házassághoz hasonló helyzetet is.
Peterpapo 2016.06.30. 12:33:10
Mivel otthon nem azt látták a homoszexuálisok, így abból a szempontból teljesen mindegy, hogy örökölték-e, vagy sem a hajlamot, nem kellene tiltani sem a házasságot, sem a gyermekvállalást a számukra.
"A házasság egyik fontos velejárója ez esetben pont az egyéni élvezet alárendelése társadalmi értékeknek. Itt a biológiai szülővé válás, a társadalmi minta, és sok más szempont hoz a társadalom számára hasznot. "
Ez egy nagy humbug. A társadalmi értékek azért kerültek előtérbe, mert azt látták, hogy aki nem így cselekszik, azt kirekesztik, hátrányosan megkülönböztetik, stb. Sok esetben semmi köze nincs az egyéni élvezet alárendelésnek. Biológiailag a homoszexuális emberek is képesek gyermeket nemzeni anélkül, hogy érintkezniük kellene az ellenkező nemmel és ha ezt azért nem akarjuk engedni, mert az utód örökölheti a szülő szexuális beállítottságát, ha ez is egy nagy mellé duma, hiszen ez a veszély fennáll hetero házaspárok esetében is, mint a mellékelt ábra is mutatja.
"Ebben a választási helyzetben a közösség azt mondja, ha a számára hasznos utat választod, a haszonból te is részesülsz. Ebből való részesedést érdemtelenül követelni nem egy automatikus funkció. "
Na ez is süketelés, mert mit mond a közösség? Számomra a hasznos út az, ha dolgozol, gyermeket nemzel és nevelsz és kaphatsz a haszonból. Na ebből a háromból melyik az, amelyiket egy homoszexuális nem tud teljesíteni? Mindegyiket tudja.
Conchobar 2016.06.30. 12:38:28
Conchobar 2016.06.30. 12:40:57
Peterpapo 2016.06.30. 12:44:42
Jó dumád van, csak baromira nem ül a hasonlat, hiszen a homoszexuális, egy másik felnőtt emberrel szeretne egy családot alkotni, mindkettő saját akaratából és nem egy kiskorúval, halottal, vagy állattal akar csupán szexuális kapcsolatot létesíteni.
Conchobar 2016.06.30. 12:47:13
Peterpapo 2016.06.30. 12:47:19
Ezen is dolgozz még egy keveset, mert ez is elég szar lett.
Peterpapo 2016.06.30. 12:49:31
Ilyet én sosem mondtam. Azt mondtam, hogy biológiailag a homoszexuálisok is képesek gyermeket nemzeni, anélkül, hogy a másik nemhez hozzá kellene érniük. Beültetés, béranyaság, stb.
Conchobar 2016.06.30. 12:49:48
Conchobar 2016.06.30. 12:51:30
Conchobar 2016.06.30. 12:52:12
báró Csekonics 2016.06.30. 12:56:43
- szeretnének egy szép szertartást (nyilván nem templomit, hanem anyakönyvvezetőit) - persze utána buli!
- szeretnének törvényesen egy párnak számítani pl. öröklés és hasonlók tekintetében
Mindkét esetben: miért is fáj nekem ez?
Ami jobban zavar vagy legalábbis totál logikátlan:
- pride-ot élőben még nem láttam ugyan (érdekelni annyira nem érdekelt hogy elmenjek megnézni, azt meg tényleg aberrált hülyeségnek tartom ha valaki azért megy ki, hogy fújolhasson...), DE: tényleg az az elfogadtatás legjobb módja, ha fél (vagy teljesen) meztelen, testfestett manusok seggükben pávatollal vonulnak?!
Nem logikusabb lenne normál utcai cuccban, hogy tényleg azt lássa mindenki, pont olyanok mint bárki más?
- a másik, mikor azt találja mondani valaki hogy 'ez teljesen természetes dolog' - hát nem. A teljesen természetes az az egy pasi egy nő felállás. BÁRMI más már csak az egyéni élvezetekről szól - igen, kedves hetero férfitársak, az egy pasi két nő is, csak valahogy sokkal elfogadottabb.
Treff Bubi 2016.06.30. 13:00:54
Treff Bubi 2016.06.30. 13:02:28
TheSaurus 2016.06.30. 13:03:32
MR2 Sándor 2016.06.30. 13:04:38
A legfőbb félreértés a pride szó fordítása.
Ez ugyanis NEM büszkeséget jelent ebben az összefüggésben, hanem ÖNTUDATot.
Csak meg kellene nézni a szótárban az 1. után a többi jelentést is.
MR2 Sándor 2016.06.30. 13:05:29
Faszt kell itt szépelegni.
jandera 2016.06.30. 13:09:04
MR2 Sándor 2016.06.30. 13:09:29
Rossz hírem van, már jó pár éve megkaphatják.
Sőt, érdemes is oltatni magukat, mert akkor a partnerüket sem fertőzik meg, ha esetleg félrekúrnának egy HPV-s nővel.
Alick 2016.06.30. 13:09:49
Legalábbis részben valamilyen behatásnak van döntő szerepe a homoszexualitás kialakulásában. Olyan is előfordult, hogy az illető valamilyen más ok miatt terápián vett részt és "mellékhatásként" megszűnt az azonos neműek iránti vonzalma is.
MR2 Sándor 2016.06.30. 13:13:28
"Ugyanez vonatkozik mondjuk a 100 alatti IQ-val rendelkezokre"
Szép is az, amikor magadról is ítéletet mondasz.
2016.06.30. 13:16:27
"nem kellene tiltani sem a házasságot, sem a gyermekvállalást a számukra."
Biológiai értelemben a homokos nem képes gyermeket nemzeni, ezért marad az örökbe fogadás a homokosoknál, illetve esetleg a lombikbébi program a leszbikusoknál.
Az utóbbi esetben - bár egyértelműen diszkriminatív, de az evolúció már csak ilyen, valakinek szülnie kell a két nem közül - meg van a lehetőség a gyermekvállalásra, azonban a homokosok estében már más a helyzet.
Viszont jogilag, valamint erkölcsileg is kérdéses a dolog, mert például ki képviseli az örökbe adandó gyermek jogát? Őt is megkérdezik, hogy akar-e buzik között felnőni, vagy neki nincs beleszólása?
TBal 2016.06.30. 13:18:44
MR2 Sándor 2016.06.30. 13:20:49
Én már láttam, és nekem és a környéken lakó több 10 ezer embernek is kurvára zavaró, hogy nem tudsz hazajutni olyankor anélkül, hogy megkerüld a fél várost, mert a kordonokon nem tudsz átjutni.
Vigyék ki a picsába a pusztára, és vonuigassanak ott.
Ja, hogy ott nem zavarnának senkit, és az úgy már nem is annyira jó?
Darth Revan 2016.06.30. 13:23:00
ki nem szarja le magasrol, hogy mit dijazol es mit nem.
A hulyeseget probalod magyarazni.
Hulye posztot irtal azutan megsertodsz, hogy masok ezt szova teszik.
Reszemrol a "vita" befejezve, a hulyesegedre nem reagalok.
Peterpapo 2016.06.30. 13:31:01
Hát nem azt mondom. A nemzés nem csak maga az aktus, hanem a megtermékenyítés is és ez utóbbi, mint tudjuk megy aktus nélkül is.
Peterpapo 2016.06.30. 13:35:09
Már hogyne lenne képes rá? Neked is szól, amit az előbb leírtam.
"Őt is megkérdezik, hogy akar-e buzik között felnőni, vagy neki nincs beleszólása?"
Mert annak a gyereknek volt beleszólása, amelyiket a saját anyja, vagy apja megölt, vagy megerőszakolt? Ugyanez előfordult már hetero házaspárok esetében is, akik örökbe fogadtak gyereket.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 13:59:43
A post elég pontosan tisztázza: Meleg is köthet házasságot, csak ugye megvan az, hog kivel. Sok mindenre képes. És sok mindenre van példa. Nem a képességen múlik, hanem a választáson.
A legtöbb házas ember az élete során lát számos olyan más felnőtt embert akivel később jobb lenne a szex. Mondjuk Gyurcsány felvetése a feleség fiatalabbra cserélése kapcsán ilyen lehetőség. De éppen így igaz egyik-másik sokak által "ribancosnak" tekintett nőre is az, hogy azt mondják "nem feleségnek való", de szex és szexuális vonzerő terén őt tartják jobbnak.
Azaz a házasság kapcsán megjelenő váltás a "jó szex" helyett más értékek irányába elég ismert jelenség, és elég alapvető a házasság társadalmi szempontjából. Te itt azt, hogy mit nevezel humbugnak érvek nélkül beszólva önkényesen döntötted el. Más dologban mellébeszéltél, valótlan állításokkal ment a beszólásod.
Talán nem véletlen az, hogy ez a rólad alkotott véleményt is meghatározza. De azt is eldönti, hogy a melegjogok szélesítése mellett érvelők részéről, ha kb csak hazugságot, ferdítést, stb látunk, akkor feltételezzük: Ha lenne mellette igaz és jogos érv, akkor ennyi ember közül lenne aki azzal próbálkozna.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 14:05:04
A kérdés inkább az, hogy a gyermek biztonságát, érzelmi fejlődéséhez szükséges környezet meglétét, stb. ki ellenőrzi?
Ha van ellenőrzés, akkor valószínűleg ez az ellenőrzés el tudja különíteni azt, akinél "önigazolásként", "kompenzálásként" kell a gyerek, de neki a "jó szex" fontosabb, ezt a gyerek is érezné, ezért nála érzelmi fejlődés szempontjából nincs megfelelő környezet azoktól akik megfelelő szülők lennének.
A melegek örökbefogadási szándékának kifejezett támogatását (diszkriminatív lenne, és a kompenzációjuk árt a gyereknek) nem jó támogatni, de az örökbe fogadás tiltásának nincs értelme.
Éppen így az azonos neműek közötti házasság egy téma.
Amikor egy meleg férfi azt mondja, hogy "Ő is le tud mondani a jobb szexről a család érdekében, mint a heterók" és meleg férfi létére egy hetero nőt elvenne feleségül az egy másik téma.
Az utóbbi irány ugye megengedett, hasznos, és támogatandó. :)
élhetetlen 2016.06.30. 14:08:07
Afrika steht an der Elbe 2016.06.30. 14:09:48
Ezért nem szabad megengedni a buziházasságot, gyerekek örökbe adását buzi "pároknak", a buzifesztivált pedig karhatalommal szét kell verni.
Peterpapo 2016.06.30. 14:14:12
Az hogy mi a hazugság és ferdítés nem te döntöd el. Akkor sem, ha te írtad a blogot. Az hogy a homoszexuálisok hetero családban nőnek fel, tény, tehát nem számít, hogy mit látnak példaként maguk előtt, ezért ez nem érv amellett, hogy ne engedjük, hogy homoszexuálisok hasonló neműekkel kössenek házasságot, vagy gyermeket fogadjanak örökbe. Egy homoszexuális is aszerint választ pár magának, mint a hetero, tehát ebben sincs különbség. Az hogy mindenre példa, meg annak az ellenkezőjére ez is tény. És igen, pontosan jól írod. Mennyivel jobb az, ha egy gyermek azt látja a szüleitől, hogy elválnak egymástól, mert egy másikkal jobb a szex? Mennyire követendő példa ez? A házasságok nagy része emiatt, vagy hasonló okok miatt megy tönkre és válnak el. Én például azt láttam a szüleimtől, hogy többször házasodtak és váltak el, ennek ellenére én 18 éves korom óta egy nővel élek együtt és 30 év együttélés után elvettem feleségül és boldogságban szeretetben neveltük fel közösen a lányunkat.
Összegezve a hazugság és ferdítés nem a szélesítés mellett érvelők részéről van, hanem az ellenzők részéről.
Ravasz Figyelmeztetés 2016.06.30. 14:19:04
Ravasz Figyelmeztetés 2016.06.30. 14:24:01
FlybyWire 2016.06.30. 14:26:44
Ez micsoda, ezt a részt nem értem. Börtönről hallottam, de a másik kettő az mi?
Peterpapo 2016.06.30. 14:29:45
A heterok is összevissza ****nak fűvel, fával, ezért nem csak a homoszexuálisok kapják el a nemi betegségeket. Honnan tudod, hogy több lenne a válás? Honnan tudod, hogy a homoszexuálisok között mennyien élnek együtt huzamosabb ideje ugyanazzal a partnerrel? Van róla kimutatásod? Vagy csak arra alapozol, amiket a filmekben látsz?
Peterpapo 2016.06.30. 14:42:28
Úgy van! Utána pedig a zsidókat kellene megjelölni valamivel, a liberális szemléletűeket, mind börtönbe zárni és elvenni a szavazati jogukat, végül a bármilyen módon sérülten született gyermekeket kellene ledobálni a Gellért-hegyről.
Peterpapo 2016.06.30. 14:43:40
Így létre jöhetne egy új árja faj, aminek te lehetnél a vezetője és letéteményese. De jó lenne!
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 14:50:32
Ráadásul a család "heteroszexuális" volta sem feltétlenül egyértelmű, hiszen a szexuális orientációja a szülőknek sokszor nem ismert, mint a házasság mellett lévő házasságon kívüli kapcsolataik sem.
Te ennek kapcsán teszel egy olyan tényállítást, amit a fentiek miatt nem tudsz igazolni, viszont a genetikai hajlam, az "annak születés" érve jelentős részben azt feltételezi, mégis az átlagosnál jóval magasabb eséllyel meleg az egyik szülő.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.30. 14:51:56
sas70 2016.06.30. 16:31:52
sas70 2016.06.30. 16:39:30
Felőlem az házasodik és azzal akivel akar, neki se legyen már jobb, csak ezt az asszony meg ne lássa, mert a fejemre csap!
élhetetlen 2016.06.30. 17:16:46
élhetetlen 2016.06.30. 17:42:01
élhetetlen 2016.06.30. 17:56:00
élhetetlen 2016.06.30. 18:10:29
élhetetlen 2016.06.30. 18:25:36
élhetetlen 2016.06.30. 18:34:04
BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.30. 18:39:40
Normális férfinek a leszbikus pornó nyilván kevésné baj, mint a férfihomokos, de ez nyilvánvaló.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.01. 01:15:32
Akkor az esetenkénti sikertelenséget nem is próbálnád érvként használni. Mert az a valószínűségekről, esélyekről szól helyzetben teljesen irreleváns érvelés.
És kb. minden hozzászólásodban legalább ennyi torzítás van, azaz alapjaitól rosszak. És figyelembe véve, hogy mindezt úgy, hogy a hasonló torzításokra rámutató kommentek után adod elő ezt, ahol a "biztos vagy nem biztos" kérdés, stb. sokszor elő lett véve érzésem szerint a torzításod valószínűleg szándékos.
Ráadásul amit mondasz azon belül van egy másik fő gond: Egy válás után a volt házastársaknak nem maradnak meg a házasságból eredő jogai. Egy ember a döntését megváltoztathatja, amit felépít lerombolhatja, amit lerombolt újra felépítheti.
Az, hogy te nem akarsz ugyanannyi hasznot hajtani, de a fent említett torzítások árnyékot vetnek a jellemedre, mert azon a téren nem vagy egyenes, egy dolog.
De a post sem azt mondja én mondom meg miért jár sok kedvezmény. Azt mondja ezt a társadalomnak joga van megmondani. Innen alapvetően 5-6 út között választhatsz.
1. Megteszed azt amiért ezeket az előnyöket adják.
2. Próbálsz máshogy, mást adni, de nem kevesebbet. És ezért kialkudni ugyanilyen kedvezményeket.
3. A postban leírt gazdasági racionalitással, úton megpróbálhatod elérni a kedvezményeket.
4. Felfogod, hogy nem jár, követelés helyett kérsz, és másban igyekszel ezt viszonozni. Nem jár, nem racionális, de megadható a kedvezmény.
5. Elfogadod a párodat azzal együtt, hogy így nem minden kedvezményt tudsz igénybe venni.
6. Hisztizel, ismerve annak a következményeit.
élhetetlen 2016.07.01. 18:02:47
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.01. 23:06:38
A homo párnál nem a kapcsolat végén lévő választásról van szó, és ezt pontosan te is tudod. Arról van szó - és ez a válás után elvett fiatal feleségre is részben válasz lesz - ami a kapcsolat elején történik. Csúnyán megfogalmazva: A válás mindig kudarc.
A kapcsolat ellehetetlenülésének lehet olyan oka is, hogy valaki "mégsem tud lemondani a jobb szexről". Vagy egyszerűen státusszimbólum a fiatalabb csaj. Nem a válás után jönnek a kedvezmények. És ezen kedvezmények hatását elég sokszor kimutatták, ennek tagadásával nem mész semmire.
Igen érdekes, hogy a lehetőségekről, valószínűségekről van szó, és nem automatikus sikerről alap helyzet elmagyarázása kapcsán te csak a kudarc utáni helyzetről beszélsz.
Ez esetben is van pár lehetőség:
1.) Előítéletes bunkó vagy aki azért nem hajlandó megérteni, hogy erről van szó, mert akkor nem szólhatsz be az előítéleted alapján. Ez neveltetés kérdése azt hiszem.
2.) A szellemi képességeid nem elegendőek ehhez. De otthon nem tanultad meg, hogyha valamihez hülye vagy, akkor legalább ne szólj be... Ez a gyerekszobádról is mesél szépen.
3.) Vagy szándékosan nem vagy hajlandó felfogni. Ez is rólad és a neveltetésedről szól.
A három közül bármelyik is igaz, tartsd meg a viselkedésedet a szüleidnek akik ilyenre neveltek.
Huffnágel Pista · http://www.huffnagelpista.com 2016.07.02. 11:34:45
#feminizmus #férfiholokauszt
www.huffnagelpista.com/milo-yiannopoulos-a-rettegett-ratyi.html