Elhangzott, hogy az új KRESZ miatt újra kellene vizsgáznia az autóvezetőknek. Ez pénzbe is kerülne, időbe is kerülne, és bizony a vizsgaalkalmak jó ideig telítettek lennének. Ráadásul a dolog értelméről viszonylag nehezen lehetne meggyőzni a hazai társadalmat. Az ok pedig nagyon egyszerű: Nem csak magyarok vannak az útjainkon. A profi sofőröktől persze el lehet várni az alkalmazkodást, de nem csak profik vannak itt, hanem egyszerű turisták. És nem csak a balatoni főszezonban, hanem az egész évben Budapesten.
Nyilván: Aki lecsap a €10-€15 közötti áron kínált akciós jegyekre, majd az első útja egy €30 alatti éjszakát kínáló AirBNBs szállásra vezet, és a reptér és a szállás közötti úton kívül mindent meg akar oldani gyalog, és élvezi a bulinegyed olcsó street food kínálatát az eleve nem érintett. És igen, itt olcsóbb az ital, a kaja mint Londonban, vagy sok más drágább városban, így könnyen lehet, hogy az útra és a szállásra költött pénz az olcsóbb bulival behozza az árát, és még várost is néztek, utaztak és micsoda kaland az egész.
Amikor magyarázzuk neki, hogy mennyire ég a pofánk egyik-másik vasútállomáson tapasztalható állapotok miatt, akkor kedves mosollyal adja a tudtunkra, a Tour de France közvetítésén is látunk omladozó tűzfalat, és ő is tud mondani legalább ennyire összefirkált, elhanyagolt állomást Párizsban. Ő laza aki ezen jót mosolyog, csak mi vagyunk azok akik kifelé élünk. És persze az is eszébe jut, hogy az AirBNBhez olcsón vett felújítandó lakás sokszor egy felújítandó házban van, és a lakóközösség éppen úgy vegyes, mint a szomszéd hasonló lakásba érkező legénybúcsús társaság összetétele.
Csakhogy a hazai szállás kínálatban éppen úgy van gellérthegyi párszáz eurós szállás 8-10 főre, ahogy szálloda is. Aki drágább jegyet vett, kifizeti azt, hogy a szállásáról szép legyen a kilátás, elkölt egy vagyont belépőjegyre, az jó eséllyel nem a buszt választja a metróig, majd a metrótól gyaloglást a szállásig. Ő szépen odalép a Herz autókölcsönző pultjához, mert már foglalt magának egy autót. És azzal jön be a városba. Részt vesz ő a városi csúcsforgalom káoszában is, ahol igazán kell tudni a szabályokat, és nem árt a szokásjog megértése sem. Ha pedig valahova nem jó a bérelt autó, hát a városnéző busz és a bubi egymást váltva is használható. Azaz a kerékpár, az autózás, a gyaloglás keverve is játszik.
Nos ő nem fog újra vizsgázni. Pedig az is zavarja, hogy Dublinhoz képest rossz oldalon közlekedünk. De a Németországba tartó török vagy román vendégmunkástól sem várhatunk mást. Nekik jó lesz az eddigi vizsgájuk is, ami még véletlenül sem a magyar szabályokról szólt. És igen, akár az USAból érkező ember is vezethet nálunk "újravizsgázás" nélkül. Pedig ott más mértékegységek, más forgalom, sok esetben más táblák, más elsőbbségadási szabályok vannak.
Az egyszeri újravizsgázás pedig a változó szabályok, a felejtés mellett semmit sem old meg. Ha a szabályok pedig rendszeres felfrissítő vizsgát írnának elő, aminek még lenne értelme is, akkor az egyszeri változás miatti vizsgán nem lenne mit görcsölni. Azt hiszem ezt bárki megértheti. És persze az említett külföldi sofőrök mellett, ha valaki a magyar sofőrök közlekedési morálját, közlekedési kultúráját említené, hát meg kell jegyeznem: A magyar is mehet külföldre, és a KRESZ változásaiból ekkor sem kell vizsgát tenni.
Ha valaki egyszer képes a KRESZt megérteni, abból felkészülni, alkalmazkodni, akkor erre a törvényi követelmények és a felkészületlenség kockázata miatt máskor is képes lesz. Annak, hogy nem készül fel, nem foglalkozik a szabályokkal többnyire más oka van, ezt pedig elsősorban egy pszichológiai alkalmassági vizsgálattal lehetne kimutatni. Ez utóbbi viszont nem csak a vezetésre, hanem mondjuk a családon belüli erőszakra és sok minden másra segíthetne választ találni.
Ha az új KRESZ miatt mindenkinek hirtelen, jelentős felárral újra kell vizsgáznia azt nem lehet máshogy nevezni, mint durva lehúzásnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DFK 2016.07.20. 15:59:02
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.20. 16:01:08
Lady Ann 2016.07.20. 16:26:22
esetleg: Honnan tudod, hogy hazudik egy politikus? Itt mondjuk rendőr vezető.
Croma Soma 2016.07.20. 16:42:37
borso 2016.07.20. 17:05:05
Bafana 2016.07.20. 17:53:20
A Nemzet Gázszerelőjéből lehet a Nemzet Vizsgabiztosa.
M_R 2016.07.20. 18:28:52
a távoli rokon 2016.07.20. 18:35:00
midnight coder 2016.07.20. 19:31:10
odamondó 2016.07.20. 19:52:11
2. Ha az emberek nem mennek el akkor mi történik? Leállítanak mindenkit?
@midnight coder: persze 40 éve ugyanezt mondták tehát 80 éve amikor mindenki gyök2vel haladt igénytelen utakon az ugyanúgy jó szabály ma is.
Lucifer Morningstar 2016.07.20. 20:02:13
1. Aha. fideSS. Tudod, az anyjukat is megbasznák 3 fillérért. Nem ez lenne az első amit ezerrel tagadnak aztán mégis megtörténik.
--------------------
Amúgy a sok seggfej hirtelen szabálykövető lesz? Nem azért megy mint a hülye a sok barom, mert nem tudja a KRESZT, hanem azért mert nincs megfelelő büntetés. Autó elvesz, bezúz, és egyből eszébe jutna mindegyiknek a szituációra vonatkozó szabály.
efi 2016.07.20. 21:19:51
odamondó 2016.07.21. 13:42:08
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.22. 18:38:08
A kötelezés módja egyszerűbb: Ahogy a jogsi megújításánál orvosi vizsgálat kötelező, úgy azt lehet mondani, hogy a KRESZ vizsga is. Az egyszeri teljes újravizsgázás hülyeség, a postban leírtak alapján. De azt, hogy siker esetén plusz költség nélkül legyen egy 10-15 perces elektronikus gyors teszt, akár kérdésekkel, akár szimulátorral (a jogsi árában) minden megújításhoz, és erre az állam kiépítse az infrastruktúrát, az már pl. megvalósítható.
déjá vu39 2016.07.24. 10:20:40