... mert választani kell

Közmunkásból katona? "De mit kezdenek egy 50kg-os nővel?"

2016/07/25. - írta: Válasszunk

A Kisalföld beszámolója, a magyar sajtóra újabban jellemző tendencia szerint már az elején keveri a közalkalmazott, és a közfoglalkoztatott (közmunkás) státuszt. De idézik az olvasói levelet, aminek egy részét viszont a szükséges idézetként (szabad felhasználás) keretében én is idéznék: "Huszonéves fiatal nőként, alig több mint ötven kilogrammosként mit akarnak velem a katonaságnál?" Ezt a mondatot pedig nem sokkal később a következő követte: "Valószínűnek tartom, hogy felmondok: akinek van munkája, attól is el akarják venni?!"

Elnézést a bunkó és szexista megfogalmazásért, de bizonyára útban lenne a melle ahhoz, hogy katonai szabványú íróasztal mögé beférve a seregnek szervezzen ugyanúgy rendezvényeket, mint ma az önkormányzatnak. Vagy esetleg az 50kg nem fér össze azzal, hogy az valóban munka és nem közfoglalkoztatás lenne, számon kérhető elvárásokkal? De tegyük fel nem rendezvényt kellene szervezni, nem is valamely katonazenekar fellépéseit, hanem mondjuk a toborzóirodán birkózni egyszerű irodai alkalmazásokkal. Tudják: A többi olyan ember miatt, aki papíron állást keres, ilyen lehetőséget, de amikor felmerül, hogy valahol lenne feladat... Hát mindig van kifogás.

De úgy látszik sokak számára minden működik, a legmegalázóbb közmunka is, de a laktanya konyháján végezni ugyanazt a krumplipucolást, már nem fér bele. Az ugyanis munka lenne, fegyelemmel, számon kérhető elvárásokkal, és nem csak "ne legyen ingyen a segély, ne dolgozzon mellette feketén" alapon való közlazsálás.

Az egyen kiképzés, egyen szolgálat a sorkatonáknál valóban olyasmi, amire számos ember egészségügyileg alkalmatlan. A fegyver nélküli szolgálat szerződéses állományban, ami pont olyan munka is lehet amit civilben is végezne viszont éppen azért más helyzet, mert a seregnek is csak azt kell megnéznie, ki is alkalmas az adott feladatra amire ők keresnek embert. És ha tetszik, ha nem, ha ez is ugyanolyan munka, mint a többi, és csak annak jár segély, közmunka aki nem utasítja vissza a felajánlott állást, akkor ez így megy. Fegyveres szolgálatot, klasszikus katonai feladatot vallási és lelkiismereti okokra hivatkozva is el lehet kerülni, ilyenkor nincs állásajánlat sem, maradna a közmunka. 

A "40 perc lenne az ingázás", a "rossz arra a menetrend", a "nem voltam jó oda igazgatónak, miért lennék jó oda takarítónak" és hasonló kifogások nagymesterei viszont nem a munkát vesztik el, ha nem mennek el a toborzásra, hanem a közfoglalkoztatáson megjelenésért megkapott "köznaplopási segélyt". Ha az ember körbenéz egy kicsit a világban, számos helyen a szegény emberek éppen úgy próbálnak kitörni a szegénységből, hogy aki a sereghez megy, az szállást is kap, félre tud tenni, a CVben később ott lesz a gyakorlat, és sokhasznos dolgot megtanul. Ha mást nem, hát nagy konyhán, a biztonsági előírások szerint mosogatni. Van akinek viszont ez büdös.

Mindenesetre érdekes, hogy aki "inkább felmondok, csak nehogy dolgozni is kelljen" alapon reagál a lehetőségre, az ugyanezzel az erővel megfelelne mondjuk a MÁVnál is sok olyan feladatra, amire keresnek embert, és nem közunkások éhbérét fizetve nekik. De az se jó, ott is dolgozni kell. Toboroz a rendőrség, a Tesco, számos szállítmányozási cég, sok helyre keresnek konyhára is embert, stb. de kifogás mindig van, és csak az a fontos, hogy maradjon meg a köznaplopási segély. 

Ha munkahely jöhetne a helyére, és akinek az büdös az meg ne vegye el a valódi álláskeresőktől a lehetőséget? Na akkor jön a hiszti, hogy akinek van munkája (nincs, közfoglalkoztatott), attól is el akarják venni (ő mond fel, csak dolgozni ne kelljen). Igen, a 70-es években, a 80-as években kapun belüli munkanélküliség keretében teljes fizuért is ment a főállású láblógatás, de ma már nem ez a helyzet van, aki fizetést akar hazavinni, annak ott kell dolgoznia ahol szükség van rá. És piszok sok helyen panaszkodnak a munkaerőhiányra. 

Az a pénz amit fel lehet venni valódi elvárás nélkül havonta, azért van, hogy akinek nem jutna több, más, sem a seregtől, sem a MÁV-tól az elkerülje az éhhalált. Ha valakinek a sereg is büdös, a MÁV is, a konyhai mosogatás méltóságán aluli, de lapítva, sunyítva elveszi az éhezőnek szánt alamizsnát és az a "munkája" és ha dolgozni kellene a pénzért akkor "elveszik a munkáját" érzésem szerint nem sok megbecsülést érdemel.

Aki alkalmatlan, legyen az férfi, vagy nő, az a toborzáson így is úgy is kibukik. De azok akiknek sem állás, sem közmunka nem jut sorban állnak. És pofátlanság az, ha valaki azzal akarja előlük tartósan elvenni a lehetőséget, hogy neki valamely állás büdös, és 50 kilóval, meg a mellekkel lehet egy kicsit hangulatot kelteni. 

Nem tetszik a toborzás? Van rá baromi egyszerű megoldás: El kell menni a MÁVhoz, pl. jegyvizsgálónak, kocsivizsgálónak, forgalmi szolgálattevőnek. Van egy csomó állásajánlat. Én nem teszek ki hirdetést a blogra, de te kitehetsz és meg lehet próbálni abból is élni. Csak azt ne várd el, ha a nálad nyomorultabb ember segítségként kapott utolsó esélyét elvennéd, de minden felajánlott munka büdös neked, akkor bárki is tiszteljen. 

Ez is baj, és piszok rossz dolog, hogy akiknek lenne lehetőségük érdemi állásra, azok végzik a közmunkát, míg akiknek ez lenne az "utolsó esélyük" éhezhetnek. De a "mit kezdenek egy 50 kilós nővel" című történet kimondottan zavar. Számos munkára alkalmas, és amikor elkezdte felvenni a pénzt, felvállalt egy programban való részvételt, akkor tudta azt, hogy amire alkalmas, azt a munkát el kell vállalni. És nem feltartani egy táblát, hogy "én 50 kilós nő vagyok". És igen, a munkahelyen lévő munkaköri kötelességeknek is meg kell felelni. 

Amikor sikerül azért hisztizni, hogy valaki szerint "nem feladata egy nőnek ugyanannyit keresni", mert igenis feladat és nem csak jog, mert mást feltételezni is szexizmus, akkor ilyenkor is működjön az emancipáció, tessék szépen elvállalni a felajánlott munkát, és megfelelni.  A törvény előtti egyenlőség, az egyenjogúság akkor is fontos, amikor a bárki által elvégezhető feladatokat kell elvállalni és nem azon picsogni, hogy "mit csinálnának egy 50 kilós nővel" és elvárni, hogy a másik fizesse a kozmetikust, a fodrászt, stb. 

Akinek ez "büdös", mert ő nő, miért kéne neki éppen úgy elvállalni, azok közül sok amikor hazaér, akkor persze közli ő is rengeteget dolgozott, miért is tenne ő bármennyivel többet otthon, mint az aki ingázik, valódi teljesítményt várnak érte, túlórázott, és valóban hulla fáradt lehet. Ja... És heti 6 nap eldönteni "mit néznek közösen" természetes, de a hetedik napon amikor a másik nézne valamit, akkor felháborító, hogy őt ennyiben irányításra, alkalmazkodásra kényszeríti a "férfiprivilégium". Az egyenlőségben az is benne van, hogy nem mindig romantikus műsor megy, hanem van amikor meccs vagy Forma 1, vagy akciófilm. 

Aki számára az egyenlőségbe nem fér bele, hogy neki is ugyanolyan feladatai, kötelességei vannak, a kölcsönös alkalmazkodás kapcsán ő is alkalmazkodik (jujj irányítják ezzel, amit a femcsi barátnők utálnak) az nem egyenlőséget akar. 

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr268912106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szakura 2016.07.26. 09:07:53

Szerintem a munkáért munkabér jár. A közmunkáért meg nem. Ha nem kap érte annyit, amennyiből a befektetett energiát visszakaphatja, igazi idióta, nagyon-nagyon buta dolgozik érte.

metal · http://electric.blog.hu 2016.07.26. 09:13:09

Az elejével egyetértek, de nem ártana megtanulni fogalmazni.

Azonban ezzel mit is akartál írni, és hogyan jön a témához?

"Akinek ez "büdös", mert ő nő, miért kéne neki éppen úgy elvállalni, azok közül sok amikor hazaér, akkor persze közli ő is rengeteget dolgozott, miért is tenne ő bármennyivel többet otthon, mint az aki ingázik, valódi teljesítményt várnak érte, túlórázott, és valóban hulla fáradt lehet. Ja... És heti 6 nap eldönteni "mit néznek közösen" természetes, de a hetedik napon amikor a másik nézne valamit, akkor felháborító, hogy őt ennyiben irányításra, alkalmazkodásra kényszeríti a "férfiprivilégium". Az egyenlőségben az is benne van, hogy nem mindig romantikus műsor megy, hanem van amikor meccs vagy Forma 1, vagy akciófilm. "

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2016.07.26. 09:34:56

Amikor emberek odakerülnek, hogy munkanélküliek lesznek, akkor jönnek a közmunkával, hogy "de meg kell szolgálni azt a segélyt." Szerintem a "segílykéért" megszolgálnak az emberek akkor, amikor hosszú évek során végig fizetik az adókat és a járulékokat. A közmunka NEM munkahely, csak ingyen rabszolgatartás, hogy lehessen fényezni a hazug foglalkoztatási statisztikákat.

A seregnek pedig pacifista akkor sem dolgozik, ha csak a konyhán kell krumplit pucolni, vagy az irodában papírt tologatni. Legalábbis én semmilyen körülmények között nem tenném.

Aldou Raine 2016.07.26. 09:58:05

.... és ha egyszer a hadsereg állományába kerül valaki, akkor úgy elvihetik külszolgálatra mint a pinty. Aztán pisloghat Afganisztánban fél évig, távol a gyerekeitől, családjától, barátaitól! Na, az lesz csak a fasza!

kris69 2016.07.26. 10:06:13

egyaltalàn nincs pontositva,hogy milyen poziciora keres a magyar néphadsereg embereket;mindenesetre biztosithatlak,hogy ez ismét egy orbànista hungarikum;ugyanis az EU tagàllamoknak senkit nem kényszeritenek a seregbe.Arrol nem beszélve,hogy olyan stàtusz,hogy kozmunkàs nem létezik,vagy alkalmazott vagy munkaszerzodéssel,és azzal jàro jogok,kotelezettségek, vagy jovedelempotlo juttatàst kapsz kulonbozo jogcimen,bizonyos feltételekkel...

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 10:09:37

Azt hiszem erőteljesen sikerült félreérteni a toborzásra adott munkavállalói reakciókat. Ezeknek az embereknek nem a munka büdös, hanem a sereg. Lássuk be, a kitűnő munkáltatói kultúrájáról híres "cég". Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a szerződéses állományba kerülve olyan munkákat kap, amit a civil életben is csinálna. De ha már a szerződést aláírta, nincs kiút. És igen, el lehet menni MÁV-hoz, Tescoba, és egy csomó helyre dolgozni, ha épp van olyan a közelben. Egyes zsákfaluk egyes közmunkásainak nincs ilyesmi, és utazni meg csak akkor tud, ha van rá pénze. Ördögi kör.
Ugyanakkor a közmunkásság mögötti kárörvendő filozófia teljesen elhibázott: ahogy fentebb is írták, munkáért munkabér jár, nem segély. Illetve, ha van közmunkában feladat, akkor az feladat lenne akkor is, ha nem közmunkában kellene végezni. Miért kell közmunkában közparkot gazolni? Miért nem lehet önkormányzati alkalmazottként minimálbérért?

monddazigazatmar 2016.07.26. 10:47:26

@Aldou Raine: Ja. Az USA hadseregében, te idióta.

monddazigazatmar 2016.07.26. 10:56:40

@jobangel: Te ezzel foglalkozol, akkor mit nem értesz rajta?
Munkabér a munkerő ára. Jelenleg aki közmunkás az a piacon nem kap normális munkát- a munkaereje senkinek nem kell (nyilván mert képzetlen, semmire sem alkalmas). Ha valamire kicsi a kereslet, akkor az ára a piaci szabályok alapján lefele megy. Ha nem kell senkinek a munkaereje, akkor az semmit sem ér.
Innentől kezdve a közmunkabér egy segély, amiért cserébe kell kicsit parkot takarítani.
Jelenleg mondjuk takarítja a parkot 10 közmunkás. 10x 47ezer.
Szerinted az a megoldás, hogy parkot takarítson három minimálbéres (3x90) plusz a maradék 7 kapja a segély? (7x?) Mégis miből?

metal · http://electric.blog.hu 2016.07.26. 11:06:37

@Hujber Tünde: " seregnek pedig pacifista akkor sem dolgozik, ha csak a konyhán kell krumplit pucolni, vagy az irodában papírt tologatni. Legalábbis én semmilyen körülmények között nem tenném. "

Ez oké, mindenkinek saját döntése, hogy dolgozik-e a seregnek, vagy sem. De aki úgy dönt, hogy a felajánlott munka neki büdös, az nem siránkozzon, hogy nem kap se segélyt, se közmunkát az államtól (gyakorlatilag az adófizetőktől). Lehet pacifistának lenni, de akkor tessék megállni a saját lábadon, ha nem megy, akkor meg nem válogatunk!

Janossz 2016.07.26. 11:15:06

@monddazigazatmar: "Ha nem kell senkinek a munkaereje, akkor az semmit sem ér."
Van benne valami. De ezekkel kéne kísérletezni a Honvédségnek, kiképzésen bohóckodni velük? A vezérkarnak csípőből kellett volna ezt az ötletet lesöpörni.
És irodista, tintanyaló nem kell! Abból van rengeteg, meg főtisztből is túl sok.
Katona kell, aki fegyvert fog, kúszik, mászik, harcol, ilyet nem találsz a közmunkában.

Lucifer Morningstar 2016.07.26. 12:08:02

Látszik, hogy katonaságnak a közelében sem jártál, azért firkálsz ekkora marhaságokat.
Gyorstalpaló, ebben úgy minden benne van:

Ami szögletes azt gurítják, ami kerek azt viszik.

Még ezek után is úgy érzed, hogy valaki akinek kedve sincs a haptákos hülyékhez, katonáskodjon?

Budapesti örömalakulat.
Debreceni gyerekből sofőrt csináltak. Jogsija volt, soha nem vezetett vele. HM-II-ből bement a Nyugatiig, és eltévedt, nem talált vissza, ki kellett küldeni érte egy másik autót. Ja, parancsnoki UAZ-t vezetett, mondjuk a parancsnok sem volt sokkal kvalifikáltabb a rendezvényen benyögött "1948-as nagy szabadságharcos elődeink" után.
Budapesti buszsofőrből távírászt.
Rakodómunkásból távírászt.
Fogtechnikusból tankelhárítóst.

A végtelenségig lehet folytatni, olyan nagy csoda és elítélendő, ha valakinek nő létére nincs kedve idiótákkal küzdeni?

Mérnork 2016.07.26. 12:08:26

LOL, a közmunkások 90%-a cigó, akik az ordítozáson meg seprűn/lapáton támaszkodáson kívül valami minimál szüttyögést produkálnak a 8 órából kb. másfélben.
Ezekkel aztán kurvára ki lenne segítve a sereg.
Már anno '88-ban, mikor én voltam sorkatona, a nagy diktatúra hadseregében se igazán tudtak semmit kezdeni a cigókkal, örültek ha elvannak nagyobb balhé nélkül. ;-))

Kelly és a szexi dög 2016.07.26. 12:11:24

Talán a seregben manapság már nem kell takarítani!? - oda jók lennének!

lol7 2016.07.26. 12:59:48

"A többi olyan ember miatt, aki papíron állást keres, ilyen lehetőséget, de amikor felmerül, hogy valahol lenne feladat... Hát mindig van kifogás."

1. A közmókus nem munkát keres, hanem átnevezett munkanélküli.
2. Ha beránt a sereg az azért gáz, mert onnantól nem mondhatsz ellent, parancsuralom van, ha szart kell lapátolni puszta kézzel, akkor azt kell, nincs "kabbe faszom" meg "nem erre jelentkeztem, nincs a munkakörimben".

És valljuk be, nem pilótának meg harckocsizónak kell a "magasan képzett", többnyire cigány munkanélküli, hanem ingyencsicskának. Bevisznek hogy "adunk neked fizetést, minden fasza lesz", aztán a határon találod magad GYODA-t barkácsolni. Persze hogy nem kér belőle senki.

lol7 2016.07.26. 13:04:01

Ja és a lényeg: ha ez egy lehetőség lett volna, semmi baj nem lett volna vele, hiszen akit érdekel, az majd elmegy oda. De ezt kötelezővé tették minden nyakon csípettnek, ha akarja, ha nem, ha teljesíti az előfeltételeket, ha nem. Ha majd a kórhzaka is így fogják feltölteni orvossal, a kedves poszter azt is biztosan ljkolni fogja, és lehetőleg el is megy egy ajndék műtétre...

lol7 2016.07.26. 13:11:27

"Az egyen kiképzés, egyen szolgálat a sorkatonáknál valóban olyasmi, amire számos ember egészségügyileg alkalmatlan. A fegyver nélküli szolgálat szerződéses állományban, ami pont olyan munka is lehet amit civilben is végezne"

Ez nem így működik! A közalkalmazott abban különbözik a hivatsostól hogy kevesebb pénzt + szabit kap, de ugyanúgy parancsuralom van, nem mondhat ellent akkor se ha nem a szakmájának megfelelő állásra viszik. És biztos lehetsz benne hogy nem arra fogják, hacsak nem "OKJ-s csicska" végzettségű.

lol7 2016.07.26. 13:17:46

"Ha az ember körbenéz egy kicsit a világban, számos helyen a szegény emberek éppen úgy próbálnak kitörni a szegénységből, hogy aki a sereghez megy, az szállást is kap, félre tud tenni, a CVben később ott lesz a gyakorlat, és sokhasznos dolgot megtanul."

LOL, te túl sok amcsi filmet nztél, ez itt Hungarisztán, hol láttál te itthon ilyesmit? itt csak "Kisváros" szintű punnyadás van, az mennyire mutat jól egy CV-ben?

lol7 2016.07.26. 13:20:41

"Toboroz a rendőrség, a Tesco, számos szállítmányozási cég, sok helyre keresnek konyhára is embert, stb. de kifogás mindig van, és csak az a fontos, hogy maradjon meg a köznaplopási segély."

És vajon miért nem sikerült ezeket a remek állásokat betölteni? Bizonyára európai fizetés is jár mellé... Aki erre alkalmas lenne, az 2 határral nyugatabbra csinálja ugyanezt 5-10x annyiért.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2016.07.26. 13:26:01

"El kell menni a MÁVhoz, pl. jegyvizsgálónak, kocsivizsgálónak, forgalmi szolgálattevőnek."

Elnézést, de ezt hogyan gondolja, képzeli el? Ezek forgalommal összefüggő munkakörök, ráadásul nem úgy megy a képzés, hogy házon belül betanítják, és 3 hónap után mehet. Egy vasútforgalmi szolgálattevő képzése kettő év.
A kocsivizsgáló sem egy 70IQ-val végezhető kisegítős poszt (még ha egy laikus annak is hiszi a "kerékkopogtatókat"), halom utasítást (szabályzatot) kell vágniuk, és elég komoly műszaki ismeretekkel kell rendelkezniük (kocsiszerkezet, vasúti légfék-rendszerek).
A jegyvizsgáló is elsősorban forgalmi ember, nem jegylyukasztgatásban merül ki a feladata. Minden olyan helyen, ahol forgalmi szolgálatot ellátó személyzet nincs, az ő feladata a vonat "menesztése". Évekkel ezelőtt egy órát kellett dekkoljak a vonaton, míg jött a váltás, mert a vizsgáló megcsúszott a lépcsőn, lábát törte és nélküle a vonat nem a fentebbi helyekről nem lett meneszthető (indítható).

S bizony irtó szigorú alkalmassági követelmények vannak, nem csak jó látás/hallás, de pszichikailag is ott kell lenni. Egy tartós munkanélküliség/közmunkában ragadás a depresszió, egyéb mentális zavarok elsőrendű szövődménye, melegágya.

Eh, mindegy!

Ravasz Figyelmeztetés 2016.07.26. 13:28:47

@Hujber Tünde: De elvárnád, hogy a magyar katonák - akikkel te semmilyen közösséget nem vagy hajlandó vállalni - megmentsék a segged, ha mégis beüt a ménkű és az iszlamisták kezdenek el robbantgatni, mi?!
Érdekes elképzelés. Én ha katona lennék, a sorsára hagynám a hozzád hasonlókat, de hogy a szavazati jogot nem érdemled meg, az is biztos. Miért kockáztassa egy magyar állampolgár érted az életét, ha te ugyanerre nem lennél hajlandó érte?

lol7 2016.07.26. 13:31:53

"El kell menni a MÁVhoz, pl. jegyvizsgálónak, kocsivizsgálónak, forgalmi szolgálattevőnek. Van egy csomó állásajánlat."

Már csak fizetés is kéne hozzá. Nem zsebpénz! Szerinted ha ezeket az üres állásokat megfizetnék, üresek lennének? Főleg ha Miskolcról kéne a munkás Zalába, honnan lesz még szállásra, utazásra is pénz? Ha a nettó 47 elmegy csak az albira, se kaja, se semmi, akkor minek menne oda bárki is dolgozni? Látszik poszter hogy fingod nincs az életről, csak hőbörögni tudsz.

lol7 2016.07.26. 13:37:28

És nem, nem vagyok érintett, de akár lehettem is volna. Voltam már munkanélküli, diplomásként, állítólag hiányszakmában. Természetesen 1 deka állást nem tudtak felmutatni nekem, csak pecsételtek, pedig külön kiemelt dipis munkanélküli hivatal is van (de minek?). Bizonyára segített volna az álláskeresésben ha még a határra is elrángatnak GYODA-zni, árkot ásni. Mert ez minden munkanélkülit szopatja ám, nemcsak a cigókat. Sőt, legkevésbé azokat, nekik úgyis lételemük a sumákolás, ezt is megoldják rutinból, csak az nem aki valóban álláskereső.

lol7 2016.07.26. 13:41:06

@Ravasz Figyelmeztetés: Én is sorsára hagynám a fideSSnyik birkákat ha katona lennék és háború lenne.

Igazából velük kéne visszafoglaltatni Erdélyt. Ha győzünk miénk Erdély, ha vesztünk miénk Magyarország.

Minimálisan Szükséges Változtatás 2016.07.26. 13:41:13

@lol7

A bérről meg nem is beszélve. Kurva szar pénzért vállalja a két műszakot, a kiszámíthatatlan munkakezdési időket (hajnali kettőtől este tizenegyig bármi), a rengeteg túlórát és mellé a felmérhetetlen - meg nem fizetett - felelősséget.

Elég csak véletlen elnézni egy hektikusan hol szoruló, hol kioldó féket, felizzik a kerék, leugorhat az tárcsáról az abroncs, kiborul a teherkocsi, több milliós kár - kiborul az intercity, egy ember meghal, megy a börtönbe évekre.

Mindegy; ez egy indulati poszt, kár a szót vesztegetni.

lol7 2016.07.26. 13:47:04

@Minimálisan Szükséges Változtatás: Így van, a munkanélküliek számának csökkentése nem a közmunkássá átnevezéssel történik. Ez a kádárista megoldás, csak idő kérdése a jelenlegi kommunizmus mikor bukik meg ismét. Képzésre kell koncentrálni (persze nem kosárfonónak, meg amilyen faszságra épp van tanár), és ezzel együtt az ingyenélő, gyerekgyártási segélyeket el kell törölni. Ne legyen vonzó megélhetési forma a mégtöbb munkanélküli legyártása. Persze a már legyártott munkanélküliek sajnos nem tudnak csak úgy felszívódni, de érdekeltté kell őket tenni a körforgás megállításában, pl. ha az újabb purdéra nem bónuszsegély jön, hanem a már meglévőt kell több részre osztania, hirtelen abbahagyja a baszást.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 13:48:07

@monddazigazatmar: ezzel foglalkozom, azért nem értem. Nem igaz, hogy kicsi a kereslet képzetlen munkaerőre, mert nagy lenne (kézi munka leginkább mezőgazdaságban), sőt, pont az, hogy közmunkát kapnak, azt mutatja, van nekik megfelelő munka. Innentől munkáért munkabér jár.
Hozzáteszem, az sem igaz, hogy minden közmunkás képzetlen. Csak rossz heylen van rossz időben.

_Molly 2016.07.26. 13:50:44

Úristen, ki ez a barom, aki ezt a posztot írta?!

Azon túl, hogy egy teljes káosz a gondolatmenete, még egy jó nagy bunkó is ("Elnézést a bunkó és szexista megfogalmazásért, de bizonyára útban lenne a melle"), amit én bizony csöppet sem tartok megbocsáthatónak.

Szerencsétlen ráadásul írni sem tud. Ember! Mi az az "egyen kiképzés, egyen szolgálat"?? Talán létezik igyon kiképzés is? Meg mondjuk igyon ruha?...

Sötét vagy blogíró: Felkészületlen, előítéletes és rosszindulatú.

VT Man 2016.07.26. 14:03:41

@lol7:
"Bevisznek hogy "adunk neked fizetést, minden fasza lesz", aztán a határon találod magad GYODA-t barkácsolni. Persze hogy nem kér belőle senki."

Erdekes, de azt a GYODA-t valaki felepitette, es nem is haltak bele a katonak, hogy leszurtak par karot meg tettek ra keresztbe drotot.

Bekeido van, meg csak nem is veszelyesebb katonanak lenni, mint rendornek, tuzoltonak... sot!

VT Man 2016.07.26. 14:05:44

@lol7:
"Már csak fizetés is kéne hozzá. Nem zsebpénz! Szerinted ha ezeket az üres állásokat megfizetnék, üresek lennének? Főleg ha Miskolcról kéne a munkás Zalába, honnan lesz még szállásra, utazásra is pénz? "

Na nehogymar a MAV ne tudja megoldani az "utazasi koltseget". Adjon ingyen jegyet, es meg van oldva.

_Molly 2016.07.26. 14:06:06

@jobangel: "az sem igaz, hogy minden közmunkás képzetlen"

Egyetértek. Személyes tapasztalatom szerint ma MINDEN regisztrált, tartósan munkanélküli embert előbb-utóbb berendelnek közmunkásnak.

Utcát seperni, havat lapátolni heti 5 napban, napi 8 órában nettó 47-ért. A többség természetesen nagyon is képzett, csak talán nem trendi a szakmája, vagy nem tud angolul (manapság mindenhol elvárás), esetleg nem elég fiatal, nem elég csinos (jóképű) vagy nem tud elég rafinált önéletrajzot írni, esetleg pechére távol lakik a megyeközponttól stb. És a munkanélküliek között sok a pályakezdő diplomás is, mert nincs szakmai tapasztalatuk - ahogyan egyébként az átképzett emberek is a hajukra kenhetik a friss szakmájukat, ha nincs hozzá 4-5 éves szakmai tapasztalatuk.

@monddazigazatmar: Unalmas már ez a 'munkanélküli=képzetlen roma' sztereotípia.

monddazigazatmar 2016.07.26. 14:13:32

@Janossz: Na most mivel pontosan nem tudjuk, hogy mire kellett volna elmennie. Ahogy a cikkben is meg van írva, a hadseregnek sem érdeke, hogy olyan embert vegyen fel aki alkalmatlan (vak vadászpilóta). Valószínűleg ugyanolyan melóra kell az 50 kilós nő, mint a közmunkán. Krumplipucolás, takarítás...

monddazigazatmar 2016.07.26. 14:22:41

@jobangel: Hogy közmunkát kapnak az nem azt jelenti, hogy van megfelelő munka, hanem ez egy program arra, hogy ne otthon üljön a segélyért. Azt és amilyen intenzitással dolgoznak egy normális piaci cég kirugással tolerálná.

Jó nagy marhaságot montál azzal, hogy "nem képzetlen, hanem csak rossz helyen van rosszkor." Igen, lehet, hogy afrikaans-zulu tolmácsként meg lehet élni Pretoriában, meg hogy hatvan éve a gőzmozdonyvezető egy elismert szakma volt, de gyakorlati értéke ezeknek a tudásoknak 2016ban Budapesten nulla. Innentől kezdve a munkaerejük piaci értéke nulla, hiába "képzett". A képzettsége semmit sem ér, tehát pont ugyanolyan képzetlen azokban a dolgokban amire szükség van, és megfizetik mint az aki írni olvasni nem tud.
Hogy egyszerűbb legyen: Tök mindegy, hogy a tolmács, a gőzmozdonyvezető vagy az analfabéta áll neki megcsinálni a vakbélműtétedet, te beledöglesz.

( mivel hirtelen nem tudok olyan szakmát mondani, ami egyik pillanatról a másikra halt ki, elég szégyen az, ha valaki évek során nem volt képes valami újat megtanulni, átképezni magát. Hanem csak ragaszkodott a képzettségéhez, és várta a csodát)

monddazigazatmar 2016.07.26. 14:25:47

@_Molly: Ha unalmas, ha nem akkor is ez van. Jelenleg munkaerő hiány van, nem is kicsi, szóval a "nagyon is képzett, csak talán nem trendi a szakmája, " duma nem igaz.

Ja, a nemtrendi szakmákra sajnos nincs szükség a világban, feldughatja a képzettségét.

Az apokalipszis lovasa 2016.07.26. 14:42:21

@Hujber Tünde: "Szerintem a "segílykéért" megszolgálnak az emberek akkor, amikor hosszú évek során végig fizetik az adókat és a járulékokat. "

Elméletben igen, gyakorlatban meg vannak emberek, akik életük végéig adóznak, meg akik életük végéig segélyen élnek. ÁTLAGOSAN persze igazságos, egyesével meg nem.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 14:52:48

@lol7: Aki a MÁVhoz megy azt utaztatják.

@Hujber Tünde: Ha te azt mondod "pacifistaként", hogy te nem mész mondjuk árvíz idején segíteni, mert dögöljön meg a másik, elveid vannak, akkor mi a faszért vársz tőle segítséget amikor te vagy a bajban munkanélküliként? ű

@_Molly: Lehet, hogy van benne elgépelés. De tudod, ha már a nyelvi készségeknél tartunk, akkor pontosan tudod a mellek emlegetése ugyan szexizmus, de az alapja pontosan az, hogy a panaszkodó nőstényegyed pont a nemével akarta megúszni a feladatot. Hoppácska. Ha ezt nem tudod felfogni, mert itt tartasz szövegértésből, akkor bizonyára lejjebb vagy ennél a szintnél.

Munkaerőhiány van. Szinte mindenkit felvesznek, és igen sok helyen az utazást, szállást is megoldják. Te mondjuk a beszólásaid, stb. alapján nem vagy munkahelyi közösségbe való így marad vagy a szexmunkás hivatás, mert szopás közben csak nem beszélsz hülyeségeket, vagy a közmunkás státusz. De ez nem képzettségen, hanem neveltetésen, hozzáálláson múlik.

kris69 2016.07.26. 14:54:29

jajj istenem vannak àm egyszeru lelkek
-kozmunkàs egyenlo roma,persze meg aki 40feletti esetleg egészségugyi problémài vannak,pàlyakezdo,falun élo,stb...
-Katona megvéd a terrorista ellen,aha melléd àll és felfogja a robbantàs erejét,nem a titkosszolgàlatokra gondoltàl véletlenul?
-Takarito hadnagy,igen màr hallottam, roluk.
-Màv utazhatsz ingyen,igen ha az otthonod és a szolgàlattevo helyed 4ora tàvolségra van,sokat érsz vele.
-Tovàbbképzés,jogos légyszives vezesd le hogy tud valaki egy borsodi,zalai stb.falubol képzésre jàrni,ugy hogy kozben egy kanyi jovedelme sincs?

kris69 2016.07.26. 15:03:34

@Válasszunk: Csusztatsz dehàt ez az agitprop osztàlyrol nem csoda.
-ingyenes Màv tokjo,ha nem 4oràra van a szolgàlattevo helyed.
-àrvizvédelem,civilként onkéntes alapon résztvettem benne,szo sincs arrol hogy erre kellenek a néphadseregbe a kozmunkàsok.
-Egy friss példa Tesco 90ezret fizet a raktàrosnak,Gyàlon. Nogràdi,zalai,borsodi falubol,hogy jut el oda a szerencsétlen?

_Molly 2016.07.26. 15:06:51

@Válasszunk:
Te tényleg egy primitív arrogáns barom vagy, aki számára egy nő csak "nőstényegyed" vagy kurva lehet. Nyilván az anyádról is ez a véleményed.

Érthető, hogy a Facebook profilodat csak egyetlen ember kedveli. Amíg megvetéssel és sértegetéssel reagálsz a hozzászólásokra, ahelyett, hogy tanulni próbálnál belőlük, addig ez így is marad. A gonosz és buta emberek magányosan élnek. Ezért próbálnak a földbe taposni mindenkit, aki nem ilyen.

Janossz 2016.07.26. 15:16:40

@_Molly: A tapló kommenteket megszokja már az ember, de, hogy a blogger így társalogjon, nem piskóta!

monddazigazatmar 2016.07.26. 15:18:21

@kris69: Megoldhatatlan. Kész. Ennyi. Tehát a zalai faluban akkor le kell ülni, aztán nem csinálni semmit. Szidni a zorbánt. Vagy a másikat. Ennyi.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 15:18:24

@jobangel: Amit leírsz több okból sem igaz.

Ha munkaerővel foglalkozol és nem érted azt, hogy miért nem, akkor az azt jelenti, hogy a cég, a brand amit képviselsz egy kókler, semmihez sem értő cég, amivel sem álláskeresőnek, sem az állást meghirdető ügyfeleknek nem lenne szabad szóba állnia.

A hagyományos foglalkoztatás kapcsán az alapvető feladat, hogy az adott feladatot a lehető legkevesebb költséggel, ehhez alkalmazkodó létszámmal vigyék véghez. Hatékonyság, és ehhez az adott munkára való megfelelőség a fontos.

A közmunka esetében viszont a cél az, hogy ugyanazt a feladatot nem a lehető legkevesebb emberrel, eszközzel, hatékonyan végezd, szaktudást használva... Hanem a lehető legtöbb emberrel, egyszerű de sok eszközzel, a szaktudást nem használva, a munkaerőt lekötve.

Az utóbbi helyzetben irracionális lenne az előbbi helyzetre vonatkozó bért adni, hiszen annak megfelelő érték teremtés nem történik meg. A közmunkáért járó illetmény azért segély (és szociális kiadás) jellegű és nem bér jellegű, mert a bér az általad megtermelt értékből a részesedésed. A közmunka esetén nem feltétlenül van általad megtermelt érték, ha van akkor sem feltétlenül pozitív, és ha pozitív akkor is ezen felül lehet a közmunkások által kapott pénz.

Igen: A helyzet az, hogy amire semmi szükség sincs, arra inkább költünk az ő pénzén, anyagon, stb kívül PLUSZBAN, hogy ne otthon üljön, hanem csináljon valamit, mert addig sem unatkozik, bűnözik. És pont ezért nem veszteség, ha ő vagy a tudása kiesik a közmunkából, ezért nincs annyira válogatás, nincs olyan toborzási feladat ahol máshol. Mert nem a feladat, hanem a foglalkoztatásra elkölthető pénz a meghatározó.

Az állásnál mindig a célra keresnek megfelelő embert. Itt pedig a lekötendő ember mennyiségre és az erre költhető pénzre keresnek "csináljon valamit" alapon tevékenységet. Az utóbbi esetben a személy adott tevékenységre való jelentkezésének az értéke negatív. Ebből negatív részesedés lenne a bére.

Ha ezt nem érted, akkor nem érted azt sem, hogy a bérezésnél a piaci értékkel arányos bérezés, a piacnak megfelelő végzettségek, hozzáállás mire van, ez esetben te a teljesen dilettáns marha szerepébe kerülsz.

A MÁV említése azért hangsúlyos, mert a szabadjegyet azonnal megoldják. De sok esetben a lakhatást is, amit egyre több munkáltató is megold. Többek között a szerződéses katona is előkerül, de az is aki a sereg vagy más egyenruhás csapat civil alkalmazottjaként kap munkát.

Azt mondod egyáltalán nem biztos, hogy a seregben azt csinálná amit civilként... Kérlek szépen, ha holnap behívják, hogy "kaptál állásajánlatot" te a legkoszosabb újrahasználható csomagolóanyagot (ládát, stb) mosod a Tesco számára X üzemben, akkor civilben is annyi a rendezvény szervezésnek közmunkában.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 15:19:22

@monddazigazatmar:

Ha ez arra program, hogy ne otthon üljön segélyért, hanem dolgozzon, akkor miért is nem munkabért kap? Munkáért munkabér jár, még az Mt. szerint is. Ami pedig közmunkában feladat (pl. árokásás), az akkor is feladat, ha nem közmunkában csináltatják, hanem rendes alkalmazotti státuszban (kell az árok, ha kiásatják). A munka intenzitására egyértelmű a magyarázat: 47 ezerért ne várj első osztályú munkát lelkes dolgozóktól. A munkát meg kell fizetni, és nem segélyt kell adni érte.

A strukturális munkanélküliség létező jelenség, még akkor is, ha te marhaságnak tartod. Pl. ha Békés megyében van szabad munkaerő, és a kereslet rá Győr-Moson-Sopronban, akkor a békési munkanélküli marad. Az átképzés csak akkor működik, ha van miből. 47 ezerből nem fog átképződni, de még nyelvet tanulni sem. Azt hiszem, jó lenne körülnézned a közmunkás-világban: néhol nem az átképzés a kérdés, meg hogy neten ingyen is lehet nyelvet tanulni, hanem ott kezdünk, hogy áram sincs. Nemhogy számítógép, meg net.
Másik példával: ismerős cég majd megőrül, hogy végre képzett mezőgazdászt találjon. Nem talál. Átképzést is vállalna, sőt már érettségit sem akar, elég neki a szakmunkás végzettség. Ennek örömére ki is tett több releváns szakmunkásképzőben hirdetés, helló, fiatal, ha végzel, gyere hozzánk. 1 diák sem jelentkezett, de 3 tanár látott perspektívát abban, hogy raktárban alkatrészt pakoljon 100 kilométerrel odébb. Nyilván mert ők el tudták dönteni, hogy költöznek, a diák meg nem teheti meg nulla forint kezdőtőkével. De ahhoz, hogy albérlet-támogatás kapjon az államtól költözésre fél évig munkanélkülinek kell lennie...Pedig képzett, kereslet is van a képzettségére, mégsem jön össze a dolog. A mezőgazdaság meg pont olyasmi, hogy a cég nem tud költözni, amíg nem viheti magával a sok hektár termőföldet, ez van... így les közmunkás Békésben az, akit halálra keresnek Győrben.

Janossz 2016.07.26. 15:20:56

@monddazigazatmar: Ez fából vaskarika, ha a seregnek takarítónő, meg konyhás kell, akkor igényel a Központi Közmunkaellátától. Ezért teljesen kár lenne besorozni embereket, meg dupla pénzt, ellátásokat adni.
Értelmetlen akció az egész, sorozgathatnak nyugodtan, de ha 5 % alkalmas lesz, sokat mondok.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 15:26:34

@Válasszunk: A közmunka megideologizálni eddig még senkinek sem sikerült, neked sem fog. Aki megette a kormánypropagandát a témában, akkor fogja megérteni, miről beszélek, amikor megy 47 ezerért közmunkázni.

Tekintve, hogy önkéntesként segítek álláskeresőket, és nem "munkaerővel foglalkozom", a cég, meg amit (nem) képviselek, (nem) létezik, ellenben több mint 1000 ember talált állást a segítségemmel, lehet, hogy mégis értek hozzá :) Az egyik küzdelmem mindig az, hogy a közmunkást pl. hogyan juttassam el rendes állásinterjúra, mert nekik szabadság sem úgy jár, mint egyéb helyeken. Sokszor azért mondanak nemet a közmunkára, mert nem lehetne mellette állást keresni. És akkor jön, hogy "visszavezet a munka világába". Ha nem emberek nyomoráról lenne szó, ezen jót nevetnék. De így csak siralmas. Ennek ellenére is sikerült már embereket kiszedni a közmunkából, szintén ellentmondva a propagandának, miszerint a közmunkás az csak képzetlen lehet.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 15:27:42

@Janossz: Igen, pont ez támasztja alá, hogy nem civilben is végezhető munkára szerződnének.

Uni1002 2016.07.26. 15:38:41

@lol7: Egyetértenék veled, de az a "kádárista megoldás" kiverte a biztosítékot nálam.
Nem tudom menyit éltél, és dolgoztál a kádár korban, én a fél életemet ott éltem le.
Soha, semmilyen közmunkás nem létezett. Aki dolgozott, csakis munkakönyves alkalmazásban, az MT szerint tette.
Ez a közmunkás obció a rohadó kapitalizmus terméke, arra a célra szolgál, hogy növelje a kizsákmányolást, a kiszolgáltatottságot, kivéve őket a munka törvények hatálya alól. Hogy még a létminimum alatti minimálbért sem keljen megadni! Gyurcsányék korában még megkapták, a "családbarát" Orbánkormány még ezt is lecsökkentette, rabszolgává téve az embereket, megfosztva az őket emberi léttől...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 15:43:45

@_Molly: Nem. Vannak nők. És van aki nem érdemli meg, hogy annak nevezzék. Nem véletlenül teszek különbséget azzal, hogy melyik egyénre milyen szót használok. De látom, rád a nőstényegyed indokolatlan volt, lejjebb vagy te annál. Te szuka lehetsz mondjuk?

Ha valakinek beszólsz akkor onnan a kölcsönös tisztelet alapjait ne várd. A profil kapcsán azt látod, hogy van egy *nem hirdetett* profil, amihez nem látom, hogy kint lenne doboz. Kommentelés megkönnyítéséhez kötelező, de nincs érdemben használt profil. Te ennek a nem használt dolognak az alapján akarsz személyeskedni, beszólni, majd a gyűlölködő emberről papolsz, mikor semmi mást nem csinálsz itt csak gyűlölködsz, fröcsögsz, sokszor alap nélkül támadva, de amikor a viselkedésedről megvan a vélemény, akkor sipákolsz, hogy nem tisztelnek.

Azt te már rég eljátszottad.

Miután az anyámat a szádra vetted, az amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten alapon kapott válasz kapcsán a "csak kurva lehet" feltételezésre megkapod a választ, de nem fog tetszeni.

Tudod az én anyám nem keveset dolgozott, és gondja lenne azzal, ha én nem akarnék dolgozni. Mert ez értékválasztás, értékrend.

Mint az is, hogy számodra természetes az, hogy nem akarsz dolgozni, mert majd lesz aki téged eltart, kitart a szexért cserébe. Te ezt tanultad otthonról úgy látszik, ezért érvelsz mellette. Na az a nő aki neked ezt a példát mutatta otthon...

Anyázni a hozzád hasonló alak is tud. Annyit is ér a sértésed, véleményed amennyit emberként te magad, meg szülőként azok akik téged ilyenre neveltek. De a te esetedben a különbség annyi, hogy aki gondolkodik az az anyázást az érték választásoddal, elveiddel állítja párba. Amiből már nem lehet azt mondani, hogy "Minden barom anyázik" nincs benne semmi.

És ezt a képet az anyádról te magad építetted fel.

És, hogy a szukánál lejjebb lévő jelzőt is megkapd, ahhoz picsának vagy hülyepicsának kell lenni, hogy akkor beszélj előítéletekről amikor adott ember, adott cselekvéséről (neméről ír valamit). Ugyanis ott az adott ember adott nyilatkozata kapott egy azzal alátámasztott jelzőt ami nem általánosító.

Te viszont ezen nem gondolkodtál, előre ítéltél, gyűlölködtél. Pont az a fajta szar alak voltál amivel a másikat vádoltad alaptalanul. És ha ehhez 0 megbecsülés járna szerinted, akkor ez veled szemben is igaz. Abban pedig a picsánál, hülye picsánál, kurvánál, tetves kurvánál, szifiliszes drogos ribancnál durvább jelzők is előkerülnek a 0 megbecsülésbe.

A nő és a nőstényegyed kapcsán fontos elkülönítés van. A nő egyik fontos adottsága az, hogy *elsősorban* ember, és az ember jogaival, kötelességeivel bír, és természetesnek érzi azt, hogy ez alól sem bőrszín, sem faj, sem nem, sem hajszín, de még csak születési hely sem mentesít.

Az az ember aki azt mondja, vannak az embernek kötelességei, de őt ez alatt ne értsük, mert az emberségét felülírja a melle és szerinte a szar dolgok csak az általa semmibe vett többieknek járnak... Na az saját maga vette ki magát az elsősorban ember kategóriából, és játszotta el azt, hogy róla tisztelettel írjak.

Aki úgy gondolja a családban is neki büdös elvállalni sok munkát, mert őt tartsák ki és sok ilyentől teszi függővé a szexet, az akkor is pénzért szexel, ha ezt házasságban teszi. Aki pénzért szexel az meg kurva.

A közmunkás nők jelentős része szó nélkül elment a toborzásra. Nem csak most, mert erről hónapokkal ezelőtt is volt ugyanígy hír. És ott megjelent nők közöl sok a megfelelő században a többi ott szolgáló nővel, lánnyal együtt jól érzi magát.

Ők megteszik azt, hogy emberként, egyenlőként ami rájuk jut feladat elvégzik. Őket sértené meg, ha azokat akik erre nem hajlandóak, mert az emberi dolgokat felülírják 2 mellel ugyanúgy nevezném mint őket.

Ahhoz, hogy ugyanazt a jelzőt kapd, mint ők... Na ahhoz ezt a helyzetet kell megszüntetni. Amikor megszólaltál, gyűlölködtél eldönthetted melyik csoporthoz állsz. Közéjük nők közé, akik elsősorban emberek és tisztességes emberek... Vagy mindezt feladod és a kitartottság, a "jajj nekem a mellem alapján ne kelljen" oldalra. Eldöntötted ki vagy. Akkor ne is csodálkozz, ha annak is tartanak, annak is kezelnek.

A nők nagy többsége mindenhol helyt áll, azért dolgozik, hogy mindenki tudja, tőlük sem kell kevesebbet várni, ők is megteszik ami kell, nincs fenn címke, hogy "tőlünk ne várj semmit". És ezt vállalva várják azt, hogy mikor hiszik el nekik, hogy ők tényleg megteszik ami az egyenlősdivel jár.

AZ ő munkájukat, kockázat vállalásukat teszi minden olyan ember semmissé, több millió nő több évtizednyi munkáját húzva le aki amikor munka lenne, amikor egyenlően helyt kellene állni a neme és előítéletek mögé bújik és nem vállalja a következményeket.

ÉS ez a történet ezen nők millióiról, százmillióiról szól, és nem arról a párról, akinek büdösek az egyenlő követelmények, mert neki cicije van.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 15:46:49

@jobangel: A propaganda nem ez, ezért van direkt szellemi vonala. Állásinterjúra elmehet, ha azt a megfelelő hivatalon keresztül közvetítik még kötelező is elmennie rá, így a "nem tud mellette állást keresni" nem feltétlenül igaz.

Ha a hivatalnak eljuttatja mikorra kapott időpontot, minden adatot CCz a külső irányt is megoldják.

monddazigazatmar 2016.07.26. 16:04:08

@jobangel: A békési tudására ott semmi szükség nincs. Vagy elköltözik Győrbe, vagy szerez olyan képzettséget amire ott van szükség.
Egyébként nem a 47 ezerből kéne átképződnie, hanem már előtte. MOndom, olyan ritkán van, hogy a szakma egyik napról a másikra tűnik el a föld színéről.
Nyelvet tanulni sem akkor kell elkezdeni amikor megszűnt az állásod.
Egyébként ez vicces. A közmunkás világban még áram sincs. Hmm, tehát a hiperszuper békési képzett munkaerő amíg ment a szekér addig képtelen volt áramot köttetni a házába?
Vagy hogy sose volt olyan nagy kaliberű fizetése, hogy az áram luxusát megadta volna neki? Akkor milyen melót is végzett eddig?

Tehát a tanár képes volt 100 km-t utazni, de a diák nem? Tyű. Tehát egy olyan diák nem volt, aki napi 100 km utazást vállalt volna, hogy legyen munkája? Na, az ilyen dögöljön éhen, közmunkásként.
Hagyjuk már a faszba, hogy jajj, az állam így, meg úgy, nem támogatja az albérletet. Ne bassza már meg a kurva élet, hogy ha annyira akarsz dolgozni, akkor 2 hónapig nem utazhatsz napi 2-3 órát, vagy nem tudsz szobát bérelni.
Lusta szar ennyi.

Ja, meséljek öreganyámról aki a VH alatt a pincében tanult? Vagy a másikról aki napi 30 kmt biciklizett az iskolába? Vagy megkérdzed a sajátodat, hogy neki milyen történetei vannak? Milyen kurva érdekes, hogy 70-80 éve a mainál ezerszer nehezebb körülmények között emberek képesek voltak tanulni, meg munkába járni. Milyen baszott érdekes, hogy faszbookon fent van mindenki, de munkát már nem tud keresni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 16:14:44

@Janossz: De nem jó közmunkában végeztetni a takarítást. Pl. a közmunkás nem egy állandó ember, nem tudod átvilágítani, hogy hozzáférhet-e olyan helységhez ahol valami elől van :)

De tök jó, elmennek a toborzásra. Egyelőre ennyi a feladat. Azt mondják, hogy HA kapnak állásajánlatot akár szerződéses állományra, akár civil alkalmazottként, akkor kell elfogadni.

De ilyen ajánlat kapcsán ugye a megfelelésnél pl. a fegyveres szolgálatot kizáró lelkiismereti ok fennáll, akkor eleve alkalmatlan és nem is kap fegyveres szolgálatra ajánlatot.

Sokkal nagyobb gond az, hogy az átlag munkavállaló nem tudja, hogy lehet menni toborzásra. Sokan panaszkodnak, hogy nincs munka. Mert ez nincs ott az állás portálon. De ott helyben megvan az állásajánlat a MÁVnál.

A fő gond a lehetséges munkahelyek nem megtalálása, és a munkahelyekkel kapcsolatos előítéletek amik megoldandóak. Ehhez van szervezett toborzás, ehhez van lehetőség a MÁVhoz mindenkit beküldeni.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 16:34:30

@monddazigazatmar: Ha már Békés: a sarkadi cukorgyárat pl. egyik napról a másikra zárták be. A mezőhegyesit is. 800 munkanélkülit termelt azonnal, az ingatlan értéke 0 Ft lett arrafelé, megtakarításuk nem volt. Költözz 0 Ft-ból, ha tudsz.
Mondom, tökjó, hogy van állami albérlettámogatás. Ha előtte fél évig voltál munkanélküli, akkor megkapnád. Addigra minden tartalékod felélted, nincs miből költözni indulni... Nagy barátja vagyok a költözésnek, de a Mission Impossible-t meghagyom Tom Cruise-nak.
A napi 100 km az valójában 200 km. Haza is kell érni. Vonattal 100 km 3 óra. Vissza is annyi, az már 6. Kicsit sok a 8 óra munka mellett. Mondom ezt úgy, hogy nap 2x2 órát utazom.
Persze lehet trágárkodni, de az nem lesz érv. Igen, fogja meg a kapát, üljön be a teszkópénztárba, ha nincs más, azért is fizetnek, egyetértek. De ennek is vannak korlátai. Pl. nincs teszkó... A kapás melók közmunkában mennek.
A diákokból párat megkérdeztem, hogy miért nem. A válasz sokféle volt, a legtöbb az, hogy nincs pénz megindulni. Tudom, hihetetlen a kényelmes székből, a monitor előtt ülve, de van ám ilyen. Ráadásul nagyon sok, csak fel kell állni, körülnézni. Nekem "könnyű", én onnan származom, láttam sok ilyet, éltem így. És nem azért nem élek már így, mert olyan nagyon különb lennék náluk, hanem mert szerencsém volt.

monddazigazatmar 2016.07.26. 17:02:11

@jobangel: Bazmeg a sarkadi cukorgyárat 98ban zárták be! 18 éve!!!!!
A mezőhegyesit is. Azóta ott ülnek, és néznek?
Igen bazmeg, ha az elmúlt 30 év munka alatt egy fillért nem tettél félre, és végkielégítést sem kaptál, sőt a családban sincs senki akinek volna százezer forintja kaucióra, és még egy cofidis hitelt sem tud felvenni, akkor tényleg költözzön nulla forintból.

Állami albérlettámogatás ha fél évig munkanélkül vagy? Addig feléled a tartalékod? Miért? A sajátból nem lehet menni?

Teljesen életszerűtlen baromság amit írsz. Aki egy kicsit is akar csinálni valamit, az csinálja. Igen, emberek ezer kilométereket utaznak egy szál ruhában egy jobb élet reményében (mint most a migráncsok)
de a magyar békési az aztán nem tud.
A napi 200 km-t meddig kéne utazni? 2 hónapig, hogy találj egy szobát? Ez is vállalhatatlan.

Nincs pénz megindulni. Elárulom neked, nem is lesz. Mert ha van vonatjegyre, akkor nincs autóra. Ha autóra van akkor abban nincs légkondi. Nem akarásnak nyögés a vége.
Ja, és nem azért ülök a kényelmes székben, mert ezt idetette valaki, hanem azért mert megteremtettem magamnak. Nagy gáz, hogy te csak azért élsz jobban mert szerencséd volt. Akkor te is egy lusta tróger vagy, csak szerencsés.
Én nem voltam szerencsés. Amit elértem azért megdolgoztam. És igen, különb vagyok, meg voltam is mint a munkanélküli közmunkás söpredék. Ja, aludtam erdőben, stoppoltam térdig hóban, dolgoztam egyszerre 2 munkahelyen.
Csak akkor sajnos nem volt jobangel aki széttárta volna a karját meg a szárnyát aztán közölte volna, hogy ez mission impossible.

VeronikaS 2016.07.26. 17:43:28

Ennyire végtelenül ostoba bloggerrel még soha nem találkoztam! Lövése sincs az életről, csak dobálózik a szavakkal minősíthetetlen stílusban. Ha már emlegetted anyukádat, lehet sokat megtanított neked, de jó modorra és empátiára arra nem...

kris69 2016.07.26. 18:03:46

@monddazigazatmar: ''munkanélküli közmunkás söpredék.''Gratulàlok!

lol7 2016.07.26. 18:04:41

@VT Man: Te se halnál bele ha téged vinnének be, nemigaz? 2-300k helyett keresnél mondjuk 47k-t, de végülis túlélhetnéd mint a zsidók a lágert, akkor ez végülis egy tökjó ötlet, nem? Vagy csak másnak a faszával vernéd a csalánt?

lol7 2016.07.26. 18:06:52

@VT Man:
1. Nemcsak a MÁV-ról van szó.
2. Ingyen van neki a Volánbérletet egy vasútmentes zsákfaluba?
3. És időben? Te ingáznál napi 5-6 órát Miksolcról Sopronba?

lol7 2016.07.26. 18:09:39

@monddazigazatmar:

"Valószínűleg ugyanolyan melóra kell az 50 kilós nő, mint a közmunkán. Krumplipucolás, takarítás..."

Ez szinte biztos. És mindezt mondjuk a határ mellett, a GYODA-zó katonákra főzve, a szokásos 47k-t megfejelve mondjuk 3-mal, mert ez egy igazán pénzes társaság.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 18:11:47

@jobangel: 3 dolgot felejtesz el.

1. a cukorgyár bezárás az nem ma volt, akkor a munkanélküliség volt a probléma, most a munkaerőhiány. És az ország igen nagy részén keresnek munkaerőt. Drasztikusan más a helyzet. A TESCO nem csak budapestre keres embert, de a környékbeli TESCO Expressbe is, mert munkaerőhiány ennyire nagy.

2. Amikor a határra kerestek embert, akkor azonnal szereztek volna szállást, megoldották volna az utazást is. De budapesti gyorsétterem is ad szállást. Balatonra is kerestek úgy embert, hogy a lakhatást megoldják, csak mosogatni kell. A költözés megoldható. És nyugodj meg, amikor a szerződéses állományba a sereg keres embert és figyelembe veszi ki, mire alkalmas, akkor is megoldják a szállást.

Nyilván a "csak hétvégén vagyok a családdal", a "távkapcsolat" nem feltétlenül ideális, de megteremti a továbblépés alapját. Aki úgy gondolja, hogy ezt természetes a másiknak megtenni, hogy ő kapjon az államtól segítséget, de neki büdös, mert ő már nem akarja egyformán megtenni a maga részét az gond.

De a MÁVhoz mindketten elmehetnek azonos szolgálati helyre. 2-3 hónap lehet szar az ingázás. Nem 3 óra, mert van jóval közelebbi, de kényelmetlen, és nehezen megoldható, nehezen élhető. De utána a közös szolgálati helyre költözést már nem a semmiből kell megoldani. Meg nem is hitelből.

3. Mindig, minden munkahelyre van valami új kifogás, de ez mindig valami olyan, ami a másikat nem akadályozta meg az adott munka elvégzésében. Az, hogy valakinek büdös egy munka, annak sok oka van, és sok olyan ok van ami méltányolható.

lol7 2016.07.26. 18:12:44

@Válasszunk:

"Aki a MÁVhoz megy azt utaztatják."

Aha, tehát akkor neked már nem lenne probléma napi 3-4 órát vonatozni a melóhelyre, meg ugyanennyit haza? Sőt, kívánja is a szervezeted.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 18:12:45

@VeronikaS: Mondja az aki csak beszólni, érv nélkül alapon kommentel.

lol7 2016.07.26. 18:15:50

@kris69:

"-Egy friss példa Tesco 90ezret fizet a raktàrosnak,Gyàlon. Nogràdi,zalai,borsodi falubol,hogy jut el oda a szerencsétlen?"

Pontosan! Utazni tovább tart mint maga a munka, ha meg albit vesz ki, arra lehet hogy a teljes fizetése nem elég. És akkor ingyen / te fizetsz még rá alapon ki az a hülye aki dolgozna?

lol7 2016.07.26. 18:18:32

@monddazigazatmar:

Ki mást? Talán más van rémuralmon? Nem az lenne az elvtársak dolga közpénzlopás helyett, hogy munkahelyeket vigyenek oda ahol nincs? Adókedvezménnyel, stb? Megértem hogy 2 stadionépítés között nem marad idejük a néppel foglalkozni a rolexes-guccis közpénztolvaj elvtársaknak...

lol7 2016.07.26. 18:21:47

@Válasszunk:

"sok esetben a lakhatást is, amit egyre több munkáltató is megold"

Az "egyre több" az kb. annyira konkrét mint a "(nemzetközi helyzet) fokozódik". 1 helyett mostmár 2 is megoldja, tehát 2x annyi cég biztosít kecót mint előtte. Nagy taps, mostmár csak 100000-nek kéne.

lol7 2016.07.26. 18:25:20

@jobangel:

"így les közmunkás Békésben az, akit halálra keresnek Győrben."

És arról nem is beszélve hogyha költözne, már nem biztos hogy megállna Győrben, akkor már inkább Bécs, de inkább München / London.

lol7 2016.07.26. 18:28:34

@Uni1002:

"a kádár korban ... Soha, semmilyen közmunkás nem létezett."

Ilyen néven lehet hogy nem, de kapun belüli munkanélküliként igen. Sok ember azért kapott fizut hogy ne rontsa a statisztikát, ennek az ára meg a kvázi államcsőd volt (a GDP-t nem növelte, de legalább vitte a pénzt), aminek meg következménye a rendszerváltás. Még pár év és tiszta Afrika lett volna itt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 18:33:20

@lol7: A segély annak jár aki nem válogat a munkahelyek között...

Jazo 2016.07.26. 19:26:29

Inkább azt a kérdést kellene feltenni a politikusoknak, hogy miért van ebben a kis országban egyszerre óriási munkaerőhiány, miközben máshol meg munkanélküliség és közmunka. Ezt a problémát kellene feloldani és nem azon dolgozni, hogy hogyan lehet rabszolgát, olcsó munkást csinálni azokból, akik önhibájukon kívűl "rossz helyre" születtek.

én csak hallgatok 2016.07.26. 19:49:31

A közmunkával kapcsolkatosan szvsz az a legnagyobb félreértés, hogy a segély helyett adott pénzen meg lehet élni és ez milyen nagy segítség a közmunkásoknak. Hát ez elég nagy hazugság, hiszen a való világban a munkanélküli mindenféle alkalmi munkákat vállal el, hogy ha meg akar élni (a munka helyett bűnözni fogok csoportot most hagyjuk ki az eszmefuttatásból). A munkanélküli segély nem jár időbeli kötöttségekkel, ezért emellett bármilyen alkalmi munkát el tud vállalni. Na ennek tesz keresztbe az állami segítségként beharangozott közmunka program. Ez bizony időbeli kötöttséget jelent, segélytől nagyobb összegért, de a kiegészítő alkalmi munka lehetőségét kizárva. Legfőképpen ezért nem rajonganak a munkanélküliek a közmunkáért.
A másik dolog a közmunkával való visszaélés intézményesítése, sok önkormányzati szervezetnél a nem nagy szakmai tudást igénylő munkát végzőket elküldték és ugyanőket a közmunka program keretében vissza foglalkoztatták, de jóval kevesebb összegért, költségvetési pénzt takarítanak meg, tehát jogosan kapják a vezetők a prémiumot. A szerencsétlen, átvert, kényszerített közmunkásokkal meg nem foglalkozik senki, hiszen "örüljenek, hogy a semmitérő munkájukért még ilyen magas fizetést kapnak" mentalitás mellett ez teljesen természetes.
A fenti poszt nagyon jól tükrözi az általános állami vélekedést, ami szerint a munkanélküli, közmunkás az egy teljesen felesleges, élősködő.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.07.26. 20:21:23

@monddazigazatmar: a cukorgyárak egy tökjó példa volt arra, hogyan lehet egy perc alatt lenullázódni tömegeknek. És hiába trágárkodsz, ez bizony megtörtént.
A hozzászólásodat tekintve, azt hiszem, nem tudod, mi az, hogy "nincs". Amikor nincs rendes cipője a nőnek, hogy elmenjen állásinterjúra (adtam neki). Amikor elmegy vért adni, mert ott adnak 500 forintos utalványt, abból lesz vacsora 3 gyereknek... Mindez olyan békési faluban, ahol utcák állnak üresen, mert aki tehette, elmenekült. Ott kellene okosnak lenni, és ott a trágárkodással sincsenek beljebb, meg a tengernyi hülye ötlettel sem. Oda valós megoldás kell, ha költözés, akkor azt meg kell tervezni stb. És igen, emberek élnek le úgy egy életet, hogy nincs tartalékuk, mert minimálbérből nem lehet, közmunkásbérből még annyira sem. Rossz helyre születtek.

CyberPunK 2016.07.26. 20:43:07

@Ravasz Figyelmeztetés: Hát, köszönöm, ezeknek a védelméből nem kérek. Láttad mik mászkáltak fel-alá fél éve Budapesten? Taknyos suhancok kalával. Baszod, jön Abdul egy késsel, és nagyobb pusztítást okoznak, mint ő. Öngyilkos merénylő ellen meg nem jó. Amúgy, hogy miért védje meg az életünket? Azért mert eltarjuk békeidőben. Vagy nem ezért tartjuk el őket?

CyberPunK 2016.07.26. 20:48:04

Amúgy meg ez az egész közmunka egy vicc. Az még egy dolog, hogy nem bért fizetnek, hanem alamizsnát, csak abból éhendöglesz, de amikor rengeteg rendes munkahelyet szüntettek meg, és töltötték fel közmunkással az már gyomorforgató. Amikor meg a helyi méltóság a saját földjére küldette ki őket, akkor kellett volna akasztani.

kris69 2016.07.26. 21:06:56

@CyberPunK: Ez a hosszu tàvu cél,oktatàs leépitése,minisztériumok,kormànyzati szervek,rendvédelmi szervek feltoltése szervilis, lekotelezett emberekkel.EU-bol valo kilépés.Jobbàgyok(kozmunkàsok)roghozkotése,uj uralkodo osztàly kialakitàsa, viktork megkoronàzàsa.

CyberPunK 2016.07.26. 21:13:31

@kris69: Max lelépünk, aztán uralkodhat a cigányok felett. Már amelyik marad. A Vasfüggöny se tudott megállítani mindenkit.

kris69 2016.07.26. 21:14:41

@Válasszunk: Ezzel egyet is értek,jelenesetben a néphadsereg civil àllomànyànak feltoltése ellen nem is tiltakoznék.Mondjuk feltételek megteremtése,utaztatàs,betanitàs,az alap amire az EU-tol sulyos millàrdokat kapott a tolvajbanda.

lol7 2016.07.26. 22:36:07

@Válasszunk:

"HA kapnak állásajánlatot akár szerződéses állományra, akár civil alkalmazottként, akkor kell elfogadni."

Ezt hívják zsarolásnak. Az az állás nem véletlenül betöltetlen, piaci alapon, racionálisan végiggondolva eddig se ment el rá senki, de nembaj, itt vannak a közcsicskák, hát kényszerítjük őket hogy elvégezzék. Mit szólnál ha neked mostantól a munkádat (gondolom van) nem a rendes fizetésedért, hanem közmókusbérért kéne elvégezned? Hogy nem ezt vállaltad? Hát a közmókusok se.

lol7 2016.07.26. 22:42:35

@monddazigazatmar:

"Igen bazmeg, ha az elmúlt 30 év munka alatt egy fillért nem tettél félre, és végkielégítést sem kaptál, sőt a családban sincs senki akinek volna százezer forintja kaucióra, és még egy cofidis hitelt sem tud felvenni, akkor tényleg költözzön nulla forintból."

Hát te hülye vagy bazmeg! A mi bővebb családunkból csak a szüleim vitték valamire, a többiek kétkezi melósok. A vidéki lakást eladni nem tudják mert 1. nincs rá kereslet, 2. nem sokat ér, 3. abból városban még kutyaólat se tud venni. Így hogy költözgessen? Dolgoznak ők rendesen, sokszor több műszakban is, csakhát azért a fajta munkáért zsebpénzt fizetnek. Ez az ő hibájuk? Ha te születtél volna ilyen helyzetbe, neked se lenne ilyen nagy a pofád.

lol7 2016.07.26. 22:51:03

@Válasszunk:

"2. Amikor a határra kerestek embert, akkor azonnal szereztek volna szállást, megoldották volna az utazást is."
Ja, a rendőröknek, katonáknak is jól megoldották: a munkásőrség (TEK) 5 csillagos szállodában héderelt, a kiskatonával még a szemétből összetákolt esővédő bódét is elbontatták, ázzon csak nyugodtan. Ja és a fele nem kapott enni, mert még ezt se tudták kilogisztikázni. Akkor egy nem hivatásos segédmókus mire számíthat?

"Balatonra is kerestek úgy embert, hogy a lakhatást megoldják, csak mosogatni kell."
És vajon miért nem találnak? Volt nekik, csak az mind Ausztriába ment dolgozni - 5x annyiért. Ha valaki hajlandó lenne elmászni odáig, mert meg tudná oldani a költözést, az már minek állna meg ott félúton, és ne mondjuk Londonban?

"Aki úgy gondolja, hogy ezt természetes a másiknak megtenni, hogy ő kapjon az államtól segítséget, de neki büdös, mert ő már nem akarja egyformán megtenni a maga részét az gond."
Talán nem ezt a példát mutatják neki az elvtársak? Akkor miért pont neki kéne áldozatot vállalni? A kisember dolgozzon meggyőződésből, ingyen, a fidesznyik elvtársak meg (leginkább lopott) közpénzmilliárdokért?

lol7 2016.07.26. 22:54:14

@Válasszunk:

1. Nem, a segély az MINDENKINEK jár(t amíg volt olyan) aki munkanélküli élethelyzetbe került. Te a közmunkás zsebpénzről beszélsz.
2. Aki annyira lecsúszott hogy válogatni se tud, azt lehet bármire zsarolni, téged meg nem? Vagy ezentúl téged is lehessen rákényszeríteni egy kis "málenkij robotra", meg kommunista szombatra? Csak egy tollvonás kérdése az egész!

lol7 2016.07.26. 22:56:51

@én csak hallgatok:

A közmókusok nem bevallottan az elvtársak kimuytizott földbirtokainak megművelésére kellenek, rabszolgának. MErt még a lopott közpénzt is sajnálják munkabérre.

lol7 2016.07.26. 23:02:29

@jobangel:

Egyébként alapvetően ezt kéne, a gazdaságtalan falvak / tanyák felszámolása, az emberek városba költözésének megoldása. 2-3 emberre sose volt gazdaságos iskolát fenntartani, távolsági buszokat (a benzin árát se hozza vissza az az 1-2 jegy amennyit váltanak rá), az internetet se viszi ki ennyiért a vállalkozó. A mai világban nincs már szükség apró falvakra, a mezőgazdaság már nem biorobotokkal működik, hanem traktorral. Egy külföldi cég se Mucsaröcsögére akar települni a helyi 3 munkanélkülihez, hanem városba, 3000 munkás mellé.

Ez is olyan mint az egészségügy / oktatás elmaradt reformja: neki kéne már állni, de senki nem meri, senki nem tudja mit kéne. Akinek tudnia kéne, az épp közpénzlopással, mutyival van elfoglalva, nem jut ideje a pórnépre.

lol7 2016.07.26. 23:04:07

@CyberPunK:

Amíg a 25k-s seregben van 20k tábornok + irodista, és 5k katonat, addig szerintem nagyon nincs miről beszélni.

lol7 2016.07.26. 23:05:07

@CyberPunK:

"Amikor meg a helyi méltóság a saját földjére küldette ki őket, akkor kellett volna akasztani."

Így van, csakis ezért vezették be az állami rabszolgaság intézményét.

lol7 2016.07.26. 23:07:03

@kris69:

Az EU-ból kilépést azért szorgalmazza a mutyimaffia, mert már szétlopták az országot, mostmár csak meg kéne tartani a szajrét, arra meg legnagyobb veszélyt a le nem fizethető EU-s bíróságok jelentik. Inkább legyünk szegényebbek, de az ő kis lopott pénzecskéjük ne legyen veszélyben.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 23:10:08

@lol7: Nem. Azt hívják zsarolásnak, hogy te úgy állsz, hozzá, hogy a másik tartson el, mert te vagy a gemenci geci lol7kopter aki Brüsszelig és Straszburgig ajvékolja végig az utat, ha a másik munkájából termelt javakat nem csoportosítják át neked. Mert te válogatsz, te mindent ellenszolgáltatás nélkül akarsz.

Nem jár sem neked, sem jobangelnek, sem másnak *ingyen* minden, pláne nem az, hogy nagyobb TV mellett "mélyszegény és fizesse a másik a villanyát", mint az akinek nem büdös a munka... Mert ha nem kapsz meg akkor ajvékolsz. Kérlek szépen ebből lett a többségnek elege és beintett.

Abból van pénz, hogy aki tud az dolgozik. Ha a körön belül maradsz és ha tudsz dolgozol (és nem akkor, ha kedved van és luxusmunkahelyet kapsz) akkor van pénzed. Ha nem, akkor nem veheted el a többiét.

És azért menjen a Balatonra mosogatni London helyett, mert angolul is baszott megtanulni, Londonban nem adnak a munkához ingyen szállást, és nem oldják meg az utazását.

Az állások amikre azt mondod kutya sem tölti be őket, azért nem úgy mennek, hogy "0% van betölve" hanem 4-ből 3... vagy 10 szükségesből 9 és ezért szenvednek.

És annak akinek nem volt büdös elvállalni a munkát van elege abból, hogy tőle azok szedik el akiknek büdös a munka. Akkor veheted el a másik által megtermelt javakat, ha az egyenlőség kapcsán egyenlő kötelességeket is vállalsz. De te semmit nem akarsz adni, de többet akarsz kivenni a közösből.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.26. 23:23:29

@jobangel: Nincs rendes cipője? Szerinted, ha "rendetlen" cipőben jelentkezik jegyvizsgálónak, kocsivizsgálónak, stb. mit mondanak?

Tudod akinek azért veszik el a közmunkáját, mert a felajánlott munka nem kell neki, az nem azért nem dolgozik, mert rendetlen a cipője, hanem azért, mert a felajánlott munkát nem fogadja el.

És a saját fenntartására attól akarja elvenni a megtermelt javakat, aki viszont nem érezte rangján alulinak a munkát. A másik rabszolga, az csak csinálja és vegyék el a megtermelt hasznod, de ő maradhasson naplopó úr, akinek az ilyen munka nem elég jó. Na erre mondom azt, hogy az az ember akit így ki akar fosztani többet érdemel nála.

lol7 2016.07.26. 23:54:04

@Válasszunk:

Szerintem akkor MINDEN szolidaritást szűntessünk meg, ne csak a munkanélküli segélyt! Faszom fogja fizetni az adójából a te kórházi ellátásodat, taníttatásodat, nyugdíjadat, az utak felújítását (én BKV-val járok, leszarom az autósokat), stb. Ezentúl majd a rendőr piaci alapon, jutalékért fogja elkapni neked a lakásod feltörőit, a tűzoltó 1. kérdése az lesz mennyit ér meg neked hogy eloltsa a tüzet. Lehet így is csinálni. Az viszont nem járja hogy te kimazsolázod hogy mit szeretnél ingyen és mit nem. Mindent vagy semmit.

"Abból van pénz, hogy aki tud az dolgozik."
De nem mindegy mennyiért. A balatoni vállalkozóknak se azért hiányzik a munkaerő mert senki nem tudja elvégezni ezt a magasan kvalifikált munkát, hanem mert basznak megfizetni azt aki elvégzi. Ingyen meg az apja fasza fog neki dolgozni, a melósai is oda mentek ahol megfizetik őket: Bécsbe. Ha az ott felkínált zsebpénzért nem éri meg dolgozni, akkor egy rabszolgának meg fogja érni? Ha már szarban vannak, legyenek mégnagyobban?

"ebből lett a többségnek elege és beintett."
Milyen többség? A választási csaló fideszre gondolsz, aki 40%-ot hazudott be 2/3-nak?

Londoba pá k-ból kiutazol fapadossal, talán még olcsóbb is mint egy buszjegy Miskolcról Siófokra.

"Londonban nem adnak a munkához ingyen szállást"
Nem a faszt nem! Informatikus ismerősnek az átszámolva 2 milkás havi fizu mellé 2 szobás lakás is járt, most a legnagyobb gondjuk hogy nincs vendégszoba, ezért kéne egy nagyobb. Ott is van ahol adnak. Meg itthon is ahol nem adnak. Többnyire csak olyan van.

"Az állások amikre azt mondod kutya sem tölti be őket, azért nem úgy mennek, hogy "0% van betölve" hanem 4-ből 3... vagy 10 szükségesből 9 és ezért szenvednek."
Aha, tehát amikor a siófoki éttermes ÖSSZES embere lelépett Bécsbe, akkor az hány % szerinted? Ahol 4-ből 3 be van töltve, az a vállalkozó nem ajvékol, hanem boldog.

"Akkor veheted el a másik által megtermelt javakat, ha az egyenlőség kapcsán egyenlő kötelességeket is vállalsz."
Így van, egyenlő kötelesség, nem az hogy az egyik mehet Londonba is, a másikat meg ingyen kényszerítjük.

kris69 2016.07.27. 00:23:05

Qrvàra birom a "nagyokosokat"akikbol minden empàtia,szolidaritàs kiszakadt.Most van pénzed,àllàsod, holnap nem biztos.Vagy legyen pénzed, osszeesel az utcàn a Te gondolatmeneted szerint ott fogsz megdogleni.20 év mulva ki fog megmuteni,lehetne pont az a szerencsétlen cigogyerek akinek Apjàt,Anyjàt szappulod,mert nem képes a kozmunka stàtuszon tullépni.Ez a magyar tàrsadalom ràkfenéje,ez fogja a vesztét okozni az egyénkozpontusàg,a dogoljon meg a màsik tehene,a màsik utàlàsa,lenézése legyen az kozmunkàs,menekult,roma,zsido,buzi vagy bàrki màs.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.27. 04:45:47

@Válasszunk: Nem mindent vagy semmit, mert sehol nem kapsz "szolidaritási alapon" magánrepülőgépet. Mindenhol az van, hogy fontossági sorrendben arra költünk amire jut.

Erre a "nem akarok dolgozni, dolgozzon helyettem a rabszolga, én csak a hasznot élvezném" attitűd úgy, hogy a munkanélküli pozíció betöltésére nem kell "top fizetéssel" próbálni meg elérni a legalkalmasabbakat ennek a sorrendnek a legutolsó helyei között van.

Aki mosogatni tud csak azt nem hívják Londonba ingyen szállással. Az Informatikusnak meg nem éri meg így menni, mert amit arra költ a cég, annyival kevesebbet kap. És ha pl. a családban más is kapna ingyen szállást, akkor abból a 2 nem feltétlenül éri meg. A két helyzet keverése a részedről nyilvánvalóan látványos csúsztatás.

Igen: Ahol egy kollektíva jó és több lehetőséget kap, ott egyszerre lépnek. Ez ott gond. Mindenhol előfordul az ilyen, de mégis lesz újabb és újabb ember. Ráadásul a fő baj az, hogy Magyarországon a túl sok nem termelő eltartott miatt iszonyat magasak a közterhek. Ez sokszorosa a stadionra, politikusi lopásra elmenő összegnek.

Na ebből nem csak annak volt elege aki ez ellen szavazott, és nem feltétlenül csak a FIDESZre, hanem annak is aki úgy döntött, hogy nem erre termel, hanem olyan helyre megy, ahol nem kell az ingyenélőt eltartani.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.07.27. 04:48:30

@kris69: Nem fog az a "cigogyerek" műteni, mert az a cigógyerek azt látja, hogy ugyan képesek lennének a közmunka státuson túllépni, de az érdemi munkát nem akarják elvégezni, mert dolgozzon a másik, aki rabszolga, ők meg legyenek urak. Ehhez a mintához illő dolgokat tud csak átvenni, ha otthon a családtól várna segítséget a tanuláshoz.

Ellenben az akinek azt mondod, hogy "robotolj az éhhalálért mert el kell tartanod azt aki nem akar dolgozni" annak a fia megműtene, ha a hasonló szolidaritásnak hazudott rablógazdálkodás nem üldözné el.

CyberPunK 2016.07.27. 06:37:41

@lol7: Nem, de ez (is) lett belőle. Bár gondolom te ide csak óbégatni jársz.

lol7 2016.07.27. 08:34:23

@CyberPunK: Ahogy te is. Te még elhiszed hogy ezek bármit is azért vezetnek be hogy a nép érdekét nézzék? Hogy a trafikmutyival a fiatalok egészségét védték? Hogy a földmutyival a helyi parasztság kezébe adták a földeket? LOL!

heptakontanonaéder 2016.07.28. 20:40:02

@Hujber Tünde:
A seregnek dolgoznak anyagkönyvelők, járműszerelők, egészségügyisek és könyvtárosok. Ezek közül melyik derogál kisbambaságodnak és miért is?
Ha előtted esik össze egy katonaruhás szívrohamban, akkor átléped, netán még bele is rúgsz?
süti beállítások módosítása