... mert választani kell

Te hogyan kezdenéd?

2016/12/15. - írta: Válasszunk

A hármas metró felújításának halogatása örök téma. A DK jelenleg Tarlóst okolja ezért, még ki is plakátolják a telefonszámát. Mások pedig azt mondják: Más a 2010-es kormányváltás idején is veszélyes állapotok voltak. Addigra már rég mennie kellett volna a metró felújításának, helyette viszont minden hasonló állt. Az Alstom ügy, a 4-es metró körüli problémák és sok más miatt a metró mostohagyerek volt, mindenhol szükség volt tűzoltásra, és csak utána lehetett nekifogni a felújításnak. Az pedig, hogy a veszélyes elhasználódás után még sok évvel is bizonytalan a vonal sorsa nem csak a jelenlegi vezetők bűne.

Nem csak... De őszintén szólva van egy komoly gond. A BKV és a BKK még mindig sok szempontból borzasztóan pazarló módon működik. Ugyanis az utasszámlálási adatok alapján csak megbecsülni lehet, hogy az utasok merre is mozognak. Így a hálózat átszervezése, sok hatékony csatlakozás kialakítása nehéz, és sok esetben azt mondják a BKV azért versenyképtelen "mert a szomszédba is 4 átszállással jutsz el". Rendben, ezen próbált javítani a fonódó villamos és sok más apróság, de amikor valaki közli, hogy "már csak 3 átszállás, vagy az egész letudható 15 perc sétával" az még mindig nem ideális helyzetre utal.

Érdekes lehet úgy a 3-as metrót pótolni, hogy a túlzsúfolt metrópótlóra valaki 1-2 megállóra száll fel, egy jókora U alakú kerülő egy szakaszán. Ez a plusz forgalom megnehezíti a pótlást, ennyivel több utas érezheti magát veszélyben akár a metró állapota miatt, akár... akár a szükségesnél nagyobb tömeg miatt. A legtöbb kis füstölés esetén messze nem volt szó tűzről. De a zsúfoltság, a füst rossz esetben pánikhoz vezethet, ami akkor is veszélyforrás, ha a füstölés amúgy nem jelentene közvetlen veszélyt.

Az utasszámlálás megbecsüli hol és hányan szállnak fel vagy le. Talán még átszállási irányt is megmondom. De együk fel, hogy István felszáll egy megállóban, 3 megálló múlva felszáll Marcsi is. Újabb 2 megálló után Marcsi leszáll. A rendszer itt már nem tudja, hogy István vagy Marcsi a leszálló utas. Feltételezheti, hogy István leszállt. Következik a végállomás. Itt István is leszáll természetesen. Majd meg 2 megállót metróval. A rendszer nem tudja, hogy itt a busz melyik utasa szállt metróra. De amikor leszáll azt sem fogja tudni a rendszer, hogy olyan szállt le aki az előző busszal utazott. Jön egy újabb busz... István ezzel teszi meg az U másik szárát. A BKV sejti, hogy a buszra sokan a metróról szálnak fel... De nem tudja azok honnan jönnek, és azt sem, hogy vajon hol szállnak le.

Egy tisztességes elektronikus jegy / bérlet rendszer fokozatos bevezetése esetén viszont, ha nem is névhez kötve, de látjuk a megtett utakat az átszálláshoz képest. És hamar a 2 átszállással (vagy többel) megtett U alakú hosszabb útból akár lehet rövidebb, egyenes út is. De ezen az alapon könnyebb lenne a metrópótlás megszervezése is, jóval kisebb káoszt okozva. Az elektronikus jegy és bérletrendszer pedig késik.

Bizonyára azt mondják sokan: Drága dolog chipkártyára átállni. Ezért is húzódik. Arra igen, de ha az adat serveren tárolódik, akkor az utazási jogosultság biztonságban van. Ehhez szükséges azonosító lehet akár egy sima QR kód is, hozzá esetleg egy feltöltött fotóval. 

Ahol "lyukasztó" van, az kiszúrja a jegyen lévő QR kódot. És jegyhez tartozó QR kód a leolvasónál érvénytelenítésre és pecsételésre kerül. A bérletes QR kód simán leolvasható, a vezető vagy a biztonsági őr pedig láthatja a tárolt fotót. Vagy a kapunál lehet hozzá arcfelismerés vagy más azonosító is, ha az adott bérlettípus ilyet követel. Az átszállójegy, a gyűjtőjegy, a bérletek, napijegyek ismételt kezelése esetén már enne információnk a megtett útról. Innen a hagyományos lyukasztókat, jegykezelő készülékeket elég szép lassan lecserélni.

Azok a QR kódos jegyek amikhez fénykép (arcfelismerés) vagy bármi más azonosítás tartozik akár mobilkészülék képernyőjéről is leolvashatóak. A "teleportálás" vagy a többszörös használat és más gyanús jelek oda hívják az ellenőrt ahol visszaélés van. Ha kifelé is kell kezelni a jegyeket, leszálláskor is, akkor az arckép nélküli bérletek, használat közben átruházható napijegyek, stb. kezelése is triviális. 

A következő lépés amit meg kellett volna tenni számos plusz (párhuzamos) kapacitás kiépítése. Ha ugyanis akár dugódíjjal, akár máshogy az autósok jelentős részét a BKK szolgáltatásai felé tervezzük terelni akkor jelentős kapacitásbővítésre lenne szükség. Kötöttpályás kapacitás terén is. Ha ez a plusz kapacitás részben ki tudja váltani a 3-as metrót, akkor nyert ügyünk van, mert jóval kevesebb buszos pótlás kell. Itt a városon átmenő, de később elővárosokat is kiszolgáló tram-train vonalakat érdemes elképzelni.

Saját magam úgy gondolom, hogyha a metrókkal párhuzamos felszínű kötöttpályás kapacitás a cél, akkor az Örs Vezér terén sem a metrót kötném össze a HÉV-vel, hanem ott is tram-train irányban gondolkodnék, és többfelé mennének járatok a városba. De továbbmegyek: nem csak több felé vezetnének járatok, hanem idővel más HÉVből lett tram-train vonalakkal is összeköthető lenne a rendszer. 

Éppen így összeköthető a H6 HÉV is, a 2-as villamossal. Ez a vonal azért is érdekes, mert a villamosvonalat "ritkán keresztezi közút", így hosszabb peronok, hosszabb szerelvények is elférnének. Az összekötés során a következő irány a 2-es vasútvonal, és opcionálisan a H5 HÉV. De Kőbánya-Kispest és a 2-es vasútvonal közötti megfelelő kapacitású vasúti közlekedés is segíthetne a pótlásban.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr612044061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepipiktor 2016.12.16. 16:56:41

Ne fessétek már az ördögöt a falra!
Ma egy darab jegy, ami átlag 500 méterre elég 350 Ft, azaz 700 ft/km a BKV/BKK alapdíja.
A MÁV legolcsóbb jegye 250 Ft,e zért 10 km-t utazhatsz, azaz ott 25 Ft/km az ár. 28-szoros!!!!!!
A Volánnál a legolcsóbb szintén 250 Ft, ami 5 km-re jó, azaz 50 Ft/km, ez 14-szeres!!!
Ha a leghosszabb BKV utat vesszük (M3-as), ami 16,3 km, akkor ott 21,5 Ft-os kilométerár jön ki, ami az egy megálló kontra leghosszabb utazás esetében 32,6-szoros aránytalanságot jelent.
Aki nem utazik naponta mindenhova, annaka bérlet hatalmas pazarlás!
.
Tehát nem elektronikus jegy a legfontosabb, mert azt biztos úgy vezetik be, hogy 1) kötelező lesz egy nagyobb összeget előre befizetni; 2) a zónahatárok és a többi paraméter úgy lesz meghatározva, hogy azok még rosszabb arányt adnak majd ki.
.
A megoldás a vonalbérletek, optimálisabb szakaszjegyek lennének, és az alap km-díj az M3-ashoz legyenek arányosítva!
Mondjuk egy 3-5 megállóra max. 100 ft-os jegy!
.
Vonalbérletek! Egy járatra mondjuk 4000 ft/hó. Így aki egy járattal jár naponta, annak ez elég, mondjuk egy napi 6-8 megálló oda vissza melóba. Két járatra 2x4000 és teszel a bukszába jegyet, ha máshova utaznál!
A vonalbérlet egyszerű: rá kell írni a járatszámot! Most is begépeled adataidat, a pénztáros is ráírja. Az ellenőr meg csak el tudja dönteni, hogy a bérleten a 105-ös szám van és a 105-ös buszon utazunk..????
.
Ne feledjük, a BKVnak ELŐRE fizetünk! HITELEZÜNK! És ilyen aránytalan hitelezésért sem kapunk még egy minimális szolgáltatást sem. Ha megveszel egy jegyet, akkot a pénz befolyik nekik, de te lehet hogy csak hónapok múlva utazod le. Hol a kamat????
.
Szóval előbb díjszabás, vonalbérlet, olcsó szakaszjegy és erre építhető egy feltöltőkértyás elektronikus megoldás, de csak akkor, ha max. 1500 ft. a legkisebb feltöltés!

zenitó 2016.12.16. 18:27:55

@szepipiktor: Nem kell ehhez semmit feltalálni,mert annak idején volt ilyen típusú bérlet. Pontosan úgy volt,ahogyan írod,a bérleten volt feltüntetve,hogy melyik viszonylatra érvényes.
A másik megoldandó probléma a hatalmas pazarlás. Öltözzön fel valaki jó melegen, álljon oda mondjuk az Astoria környékére este 8 körül. Könnyen belátható az oda-vissza buszforgalom, és megdöbbentő eredményt lehet tapasztalni. Egész buszcsordák fognak jönni-menni,legtöbbjük csuklós kivitelben és szinte teljesen üresen. Este 10 körül már alig-alig lesz utas,de a járatsűrűség nem fog változni.
Az egész rendszer a régi beidegződés szerint működik,amikor még rengetegen jártak több műszakba dolgozni,és a BKV-nak kellett eljuttatni az éjszakai műszakba indulókat,valamint hazavinni a délutánosokat. Annak idején például a Soroksári út környékén komoly népvándorlás volt műszakváltáskor,és valóban fürtökben lógtak az emberek a megállókban. Mára ezek a gyárak teljesen eltűntek,de a BKV egyáltalán nem vette ezt figyelembe.

hovatűnt démonhill 2016.12.16. 21:01:22

@szepipiktor: a 21-es buszon szoktak a kommunista nyanyák ilyen ostobaságokat puffogtatni.
majd akkor kerüljön annyiba egy kilométer a bkv-n mint a mávon, amikor ugyanolyan sűrűséggel közlekednek.
az, hogy te bármelyik napszakban felvitetheted magad a szabadsághegyre, és bármikor állsz be a megállóba, 10 percen belül alád tolódik egy busz, az is pénzbe kerül ám. nem csak a kilométer.
de tudom, akik "felépítették ezt az országot" (kösz, elég selejtesre sikerült, nem adnék ezért jutalmat) azok megérdemlik, hogy ingyen kapjanak mindent, és még öklendezhessenek is közben mindenféle baromságokat.

tükörfúró 2016.12.16. 21:20:10

Első baj, ennyi QR olvasó kamera SOKKAL drágább, mint venni konténeres áron chipkártya olvasót (egy chip egy panelon, olvasófeje egy telercs) meg papír alapú és műanyagos chip kártyát, ami tényleg töredék-filléres valami ekkora tételben.

A dolog másik része, a kódnak a szeverig eljuttatása viszont mind2 rendszerben probléma ,és szeritnem ebbe fog a bkv bicskája mindörökre beletörni.

Amikor a buszra felszállok ,hogy "lukasztom ki" az Ejegyemet, aminek az érvényessége egy szerveren van valahol?

A tőkeerős bankok és évtizedek óta épülő terminálrendszerben is, érintéses bankártyámmal morognak mögöttem a sorban, mert a terminál "várjon kapcsolódás a rendszerhez" felirattal szórakoztat 1-3 percig.

Magyarország, még budapest LEGBELSŐ Elit Belvárosa is a digitális kőkorban él, kifelé ez előbb átmegy középkorba, átlagos kerületek, majd a külső kerületek széleinél beáll az őskori mélysötétség.

Ezen nem tud egy darab BKV segíteni sehogyan, a futárhoz kitettek mindenféle gsm alapú gprs kártyás kütyüt, vagy működik, vagy nem, vagy hülyeséget mutat épp, vagy nem.
Max az utas röhög, most jön a busz rajta, ami a valóságban 5 perce elment, éljen a futár. Esetleg bosszankodik.
De egy több ezres, tízezres büntetéssel fenyegető utazási jogosultságnál ez egyszerűen nem megengedhető, nonszensz.

Illetve az átvivendő adat mennyisége sem mindegy, egy kuton fizetnek kártyával egy óra alatt 8-10en, mégis várakozás, szerver, meg midnen van...
...egy tömöttebb csuklós buszra reggel olyan 200-300an szállnak fel le egy rövidebb szakaszon is, ki-mi,miféle rendszer kezeli ezt a terhelést elfogadható sebességgel hazai viszonyok közt?

Még a metrót megoldják, visznek vezetéket, másodhálózatot, tartalék rendszert, valamit, sok olvasót, "e lukasztót" tesznek, ...de egy gumikerekes, mozgásban lévő járművön, kint a halálban mégis mi fogja kezelni ezt? Megmondom én, soha, semmi.

Ha a kártyán van az utazási jogosultság, (mint szerintem mindehol a világon) tehát nem sima proxykártya, hanem egy fokkal komolyabb programozható, ott is rengeteg cirkusz lesz, de elméletben esélyes megoldani az elfogadható sebességű kezelést.

Más kérdés, hogyan lesz ezekben az "E lukasztókban" olyan offline memória, ami összegyűjti és néha továbbitja az utazási adatokat, majd mibe fog kerülni az a bigdata rendszer, ami ezt ténylegesen hatékonyan elemzi?

AcidJazz 2016.12.16. 22:25:39

@tükörfúró: Figyi azért ilyen rendszerek működnek ám a világban (még távol keleten is)baromi régóta. Szóval nem kell feltalálni a spanyolviaszt.

humorpalanta 2016.12.16. 23:52:29

Na öcsém, ha te össze akarod kötni a HÉV-et a 2-es villamossal, kössed, s utazzál is rajta. Ha már meguntad az életed, mert lassabb, mint a kínhalál, akkor vágd pofán magad, hogy te magad találtad ki.
A 2-es villamos a Fővám tér és a Közvágóhíd közötti maximum 5 perces utat jelenleg 10-12 perc alatt teszi meg.
Nem kezdek bele, legyen elég annyi, hogy jó sok marhaságot leírtál kisapám. Mennyi vagy? 16-18?
Ez a zenito gyerek is... hujjjujj.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.12.17. 04:26:24

@tükörfúró: Az olvasó költsége filléres a távközlési hálózathoz képest. Szóval ennek az ára a részedről nem túl releváns érv.

Ezzel szemben lényeges szempont: A chip alapú megoldást és a "lyukasztást", bélyegzést nem tudod párhuzamosan üzemeltetni. Jelen esetben amit "lyukasztani" kell annál a lyukasztás tönkreteszi a QR kódot. A pecsételés is sokszor jár roncsolással, de az is leolvasható jelet hagy. Azaz a jelenlegi hagyományos rendszer és a QR kód párhuzamosan használható. Ugyanakkor azonnal megoldja az app alapú megoldást, sőt a platformfüggetlen online jegyvásárlást. Na ez az amit chipkártyával igen valószínűtlen, hogy megoldanál.

A vezetéknélküli kommunikáció pedig gond nélkül megoldható. Bizonyára tudod, hogy mondjuk a MÁV Start elővárosi vonatain is mobilneten át érvényesítik a QR kódos jegyet. Budapesten belül. Ahol nincs megfelelő lefedettség, ott a terület beszórható WiFi-vel. Figyelembe kell venni, hogy így a lyukasztás a megállóból indulás előtt megoldandó, a gumikerekű jármű is a megállóban lévő hotspotok hatótávolságában van, 2-3 GSM hálózat lehet a backup 1 vagy 2 hotspot mellett.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.12.17. 04:59:43

@humorpalanta: Jelenleg adott irányban pont át kell szállni, így az összekötés akkor is időmegtakarítás lenne, ha a hálózat és a menetrend optimalizációja nem történne meg. Hiszen az átszállás időigényét ebben az esetben is azonnal megspórolod. Innen pedig az derül ki, hogy a személyeskedéssel indított és azzal befejezett ostoba beszólásod már egy ilyen egyszerű kérdésen is elbukik. Azaz saját magadból csináltál bolondot.

Ugyanakkor a hálózat optimalizálása, a vele együtt járó menetrendi reform, a megfelelő járművek alkalmazása az érintett szakaszon is mérsékelné az eljutási-időket. Ugyanakkor fontos megjegyezni azt a tényt is, hogy amikor a szerinted X perces út merül fel viszonyítási alapként, akkor az egy erősen szubjektív becslés a részedről.

Ezzel szemben sűrű megállók esetén a metró kapcsán a mozgólépcső fel / le játék sok esetben elegendő arra, hogy az ember ugyanarra a metróra szálljon vissza a következő megállóban, ha fut. A 4-es metró tapasztalata ez. Ugyanakkor olyan viszonylatról van szó, ahol még ennél is sűrűbben kellene megálló.

Ha a városszerkezet miatt sűrűn elhelyezett megálló következményeit összemosod a technológiával, az a részedről ismét olyan ostobaság amit egy gyerek sem követne el.

Ugyanakkor a hasonló viszonylatok célja nem elsősorban az, hogy a két végállomást kössék össze, hanem az, hogy külső területeket a sűrűn lakott belvárossal összekössék amihez az utóbbi helyen sok más járathoz kell kapcsolódni, kellene a sűrűbb megállók. A közúti forgalomtól való érdemi szeparáció itt viszonylag jól megoldható anélkül is, hogy metrót építenél.

De olyan időszakokban amikor fontos, hogy az eljutási idő csökkenjen (pl. M3 felújítása alatt) a megállók egy részének kihagyásával (minimális kényelmetlenséggel) a menetidő csökkenthető. Ugyanakkor ez jelentős részben meglévő infrastruktúrára építhető megoldás.

Személyeskedve beszólni viszont jól megtanultál. Gondolom nálatok a családban ez a szokás. Viszont, ha már a szüleid erre tanítottak téged, akkor kérlek ezt a viselkedést tartsd meg nekik, itt pedig mellőzd!

Igazság szerint a személyeskedő beszólásod kapcsán nem a fenti részletes magyarázat volt ám a döntő. Mert ugye az átszállás kiiktatása kapcsán amit leírtam az ugyan egyértelmű, de nyugodtan tegyük hozzá: önmagában nézve lényegtelen. A lényeges az, hogy felvetettem, a kapacitásra a metró pótlás idején lesz például szükség. Ennek kapcsán elhangzott a részedről egy adat, hogy ez lassú.

Miért, a dugóban álló metrópótló nem lassú? Azon nincs elegendő kapacitás sem.

És az bizony igencsak ki van téve a többi közlekedő által okozott problémáknak és ezt nehezen lehet javítani a sok szintbeli kereszteződés, stb. miatt. A buszos pótlás egy-egy megálló pótlása kapcsán is képes durván csődöt mondani. Olyan szinten, hogy már egy 4-5 éves gyerek is, ha párszor tapasztalta tudja, hogy az szívás.

kasu 2016.12.17. 07:01:18

Ácsi, ez itt kelet! Sem a hálózat, sem az emberek feje belülről nem tudja teljesíteni a modern elvárásokat. Ahogy nem tudja az állam megoldani a hálapénz mentes eü. ellátást, a gépkocsik központi nyilvántartását pl. futott km. szempotból, de a köt. felelősségbiztosítás is sántít, pedig a ráköltött pénzből működhetne is éppen. Miért tudnának épp egy jól működő, magasszintű közösségi közlekedést létrehozni -főképp pár év alatt? Hozzáteszem, a fejlődés hatalmas, a kritikusok lehet nem látták, "élvezték" a 20-30 évvel ezelőtti helyzetet és nincs viszonyítási alapjuk.
A fejekben nincs rend, a tudat jobban el van maradva, mint az eszközök. Mondom a példát: ott vannak a jegyautomaták, csak éppen vagy működik vagy nem, vagy ad vissza vagy nem, a karbantartást "nem győzik", ami egy vicc és nevetségessé teszi az egész rendszert. A fő végállomáson, a Mexikói útnál háromból nulla a működő és a 6 db nyugger jegyellenőr széttárja a kezét: nekik elfogyott a jegyük, nincs. Sorolhatnám mennyire nem működik a jegyhez jutás sem. Ehhez képest jók a járművek és egész pontosan tudnak járni: ne feledjük, pár éve még azt kiáltották a szemünkbe, hogy ez lehetetlen...

Nancsibacsi 2016.12.17. 07:45:38

BKK árakkal nincs baj, vagyis van, hogy alacsonyak, éppen ezért piaci alapon nem működőképes az egész. A gond a fizetésünkkel van.

Ilyen sűrűségű és lefedettségű a tömegközlekedés mint Budapesten sehol az ég világon nincs. Volt néhány szopó viszonylat - pl. Buda észak-dél -, de pl. a fonódóval ez is megoldódott. Amikor a tömegközlekedésünket próbáljuk értékelni, akkor rakjuk mellé az egészségügyet meg az oktatást is, hiszen azoknál is nyugati színvonalat várunk el, kevés pénzért. A BKK pl. be tudott húzni piaci céget partnerként, reklámért cserébe (MOL BuBi) - ezt sem az EÜben, sem az oktatásban nem sikerült, legalábbis ilyen léptékben nem. A BKK mintacég: mindenkinek tanulnia kellene tőle. Nyilván nem hibátlan, de sokkal jobb, mint amit egy átlagos állami cégtől látunk.

Elektronikus jegy kell, és nyilván elemezni kell az adatait, de pl. a QR kód olvasás egy forinttal se olcsóbb, mint a "chipkáryás" - ami valójában egy RFID-s rendszer. Csak éppen hamisítható, mert scanner meg nyomtató mindenkinek a rendelkezésére áll, RFID író meg nem. Egy RFID írható kártya kb 100 Ft. Az olvasó az persze több, de ez függ attól hogy mennyi a hatótávja, viszont nagyjából igaz az, hogy az ipari kiszerelés dobja meg az árát, nem maga az olvasó rész. Ipari kiszerelés meg kellene QR kód olvasó kamerából is.

cso zsi 2016.12.17. 08:02:55

@Nancsibacsi: 1 utazásra kicsit sok a ~1€-s jegyár, amennyiben nem a Déliből metrózunk Újpestre.
Amszterdamban közel a duplája, zóna, és időkorlátos. De ott már van chipes bérlet, jóval olcsóbban.
Ami nagy baj, hogy nem csak külvárosi, hanem viszonylag frekventált helyeken is szükség van két átszállásra, pedig 30 évvel korábban volt akár egyjárműves lehetőség is.
Az elektronikus jegyet mindenképp be kéne vezetni, mert az elsőajtózás az nem belvárosi járatokra való.

cso zsi 2016.12.17. 08:22:34

@szepipiktor: Ezekkel a bérletárakkal nem lennél népszerű, és akkor finoman fogalmaztam. Manapság 1-2 átszállással jutsz el 12-15 kilométeres úton, vagy "földkörüli" pályán.
Indulj el pl. a XIII Párkány utcából, és legyen a cél mondjuk a XI Sopron út.
És akkor nem számoltunk a békási, káposztási, vagy újpalotai lakótelepekkel.
Ahonnan tömegek özönlenek befelé, vagy épp a város túlsó vége felé.
Mert a termelő ipart ugyan kiűztük a városból, oda el kell jutni.
Sok évvel ezelőtt kínáltak fel olyan melót, ahol napi 2x másfél óra lett volna az út, és a BKV bérlet mellé még a HÉV-re is kellett volna valamennyit költeni. A várható bevétel nem állt arányban a költségekkel. Tudom, sokan csinálják ezt az agglobol befelé, de az vagy az ő, vagy az őseik választása okán van.
Fordítva épült fel a város, pedig a kezdetekkor a belváros a lakhatást szolgálta. Ma az irodabirodalmat kellene kihelyezni, ekkor megfordulna az utasáramlás iránya.

Töhötöm Kolompos 2016.12.17. 08:47:31

,,mert a szomszédba is 4 átszállással jutsz el" soha nem kellett 4x átszállnom egy BP-n belüli úthoz, de még 3-szor sem. Ha valaki képtelen ésszerűen megtervezni az utazását, azért ne a BKK legyen már a hibás.

fénycsepp 2016.12.17. 08:58:28

Nancsibacsinak igaza van. Van meg mit javitani a bkv-n, de mar a Volan es Mav bevonása is óriási húzás volt. Nem a BKV drága, hanem a fizetések alacsonyak. Aki meg jol keres, kocsival közlekedik.

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.17. 11:27:13

@Töhötöm Kolompos: de jó neked hogy a metró mellett laksz és nem kell átszállni, na meg nem is nagyon bkvzol... Csak nem mindenki lakik ott. Nekem minimum 2 járatot kell igénybe vennem hogy csak átjussak pestre budáról. Ezért is olcsóbb az autó, nyaron meg a motor és bringa.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.12.17. 13:14:48

@cso zsi: Viszont a holland chipkártyás rendszerben pontosan annyit fizetsz amennyit utaztál, fix kilométer tarifa van (vonaton és buszon különböző, utóbbi jelentősen olcsóbb), se zónák, se limitek.

Töhötöm Kolompos 2016.12.17. 14:47:33

@fidesz maszop dk egykutya: csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem tudok két olyan budapesti címet beírni az útvonaltervezőbe, melyek között 4 átszálásos útvonalat dobna ki, 3 átszállást is csak extrém esetben. Szóval szerintem azok nem szoktak BKV-zni, akik ezeket a 4 átszállásos dumákat nyomatják. Ahhoz képest, hogy az elmúlt 40-50 évben mennyi kísérlet történt a fővárosi tömegközlekedés elcseszésére, még mindig abszolút reális alternatíva. Persze van mit javítani, a vonaljegyes téma pl pont ilyen.

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.17. 17:09:33

@Töhötöm Kolompos: "3 átszállást is csak extrém esetben." hú akkor sok extrém eset van ebben a városban...

A fél kerületből el lehetett jutni a metróhoz egy darab buszjárattal. Megépült a fonódó villamos, és: "jaaaa a busz útvonala egybeesne félig a villamossal? Hát rövidítsük meg a buszjáratot a villamosig." Juj de jó hogy van végre plusz egy átszállás...

cso zsi 2016.12.17. 18:52:52

@Töhötöm Kolompos: Ott van fölötte a korábbi hozzászólásom, tervezd meg az utakat.
Metró? A Váci úton, és az Üllőin nincs felszíni választás, a környékről 5-600 méteres rágyaloglás, esetleg egy nagy kerûlővel járó ritka busz.
Mondjuk, hogy az Árpád hídtól a Fehérvári útra (fenti példa egyszerűsítése) el lehet jutni egy átszállással, metró>47-es, vagy 1-es villamos>17/41/47/56.
De célszerűbb a ritkított 47-es helyett átszállni a 4-esre, és a budai oldalon a már sűrűbb villamossal továbbhaladni. Rögtön megvan a két átszállás - három jármű.
Az idő is tényező.
De ha az Árpád hídtól csak a Lehel - Dózsa sarokra teszed a kiindulópontot, ami elvileg közelebb van a célhoz, a gyakorlatban időt vesztettél, és tuti a plusz átszállás.

Töhötöm Kolompos 2016.12.17. 21:28:54

@cso zsi:Megterveztem, nekem is 1 vagy max 2 átszállás. Az még mindig nem 3, főleg nem 4. Plusz még választhatsz is, hogy gyorsan akarsz eljutni és metrózol, vagy útálod a tömeget és inkáb mész a 15-ös busszal, esetleg sétálni szeretsz és elgyalogolsz az 1-es villamosig, cserébe olvashatsz fél órát amíg leérsz dél-Budára. Amúgy szinte pont ezen az útvonalon jártam sokáig és én nem éreztem soha hogy nehézkes lenne a közlekedés.
De szerintem egyéni preferencia kérdése is a dolog, nekem pl fontosabb az idő, mint hogy kevés átszállással vigyen várost nézni a kék busz. És a több átszállás nem feltétlenül jelent hoszabb menetidőt, sőt. Abból sem csinálok ügyet ha gyalogolni kell pár száz métert a megállóig, de akkor úgy tűnik hogy ezzel kisebbségben vagyok.
Mindegy, nem tisztem védeni a BKK-t, csupán a gyakorlati tapasztalataimat írtam le, de igaz, valóban nem Rákosborzasztón lakom.
De az meg nem reális elvárás, hogy az ember bárhonnan bárhova eljusson a városban A-ból B-be, átszállni se kelljen, vagy max 1x, gyalogolni se kelljen, plusz még gyors is legyen

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.12.18. 23:22:13

@Nancsibacsi: Nem, nem RFID a legtöbbször, mert a jelenleg elterjedt kártyák programozható smartcard kategóriájúak, hiszen maguk tartalmazzák a jogosultságokat és a kommunikáció kétirányú.

A QR kód nyomtathatósága viszont semmit sem jelent. Mert attól, hogy nyomtatsz magadnak egy QR kódot semmit nem jelent.

Ugyanis: Tisztán elektronikus rendszerre átállva a jogosultság csak a serveren látható adattól függ, a QR kódban lévő üzeneten pedig RSA algoritumussal aláírt a blokk.

Átmeneti hibrid rendszer: A QR kód mellett az optikai azonosítás mást is érzékel. Ugyanakkor az utazási jogosultság az elektronikus (idő alapú) jegyeknél "névre és időpontra" szól => Hiába másolod. Ezeket csak az elektronikus kapunál kezeled, ahogy most sem kell buszon kezelni pl. a napijegyet, 72 órás jegyet.

Vonaljegy típusú hagyományos jegyek esetében: Vagy a megvásárláskor rögzített útvonal (Útvonaltervezőben megadod) kerül kódolásra és ugyanúgy személyhez kötött. Vagy ami papír alapú és "bárhol" felhasználható ott a hagyományos lyukasztás mellett hagyományos ellenőrzés is van. Ugyanakkor a hasonló jegyek optikai ellenőrzése során sok másolat könnyen kizárható...

humorpalanta 2016.12.26. 11:21:15

@Válasszunk: Mihez képest időmegtakarítás? :D
Jah hogy neked jó a fos is a szar helyett? Ember, ha már pénzt költünk valamire, azt költsük el rendesen, ne csak azért, hogy költsük. Azt meg elfelejted, hogy ezáltal rendkívül sok utast vesztesz az optimálishoz képest. Mert a buszközlekedés ugyanúgy meg fog maradni mellette. Az átszállás meg csak Magyarországon halálos, amúgy pedig egy működőképes rendszer sok helyen.
Öcsém, ha tisztában lennél bizonyos dolgokkal, akkor nem a személyeskedéssel lennél elfoglalva, hanem azzal, hogy mekkora marhaságokat hordtál össze.
Bazdmeg, nem szubjektív becslés te barom, hanem mindennapos tapasztalat. Én használom ezt, amiről te csak hadoválsz, úgyhogy fogd be.
Milyen sűrű megállók? Te tudsz valamit? Fingod nincs, hogy milyen megállók lennének és mik nem, de már kötözködsz.
Milyen hasonló viszonylatok? Te miről beszélsz? Ezek a viszonylatok jelenleg a kurva nagy semmin (magyarán Ferencváros) mennek keresztül, ahol 0 forgalom van. Ha elkészülne a metró, az felvirágoztathatná, de a villamos összekötése és kivezetése semmit nem fejlesztene, mivel egy életet leélnének, mire ideérnek az emberek. Nyugodtan nézz csak oda. Egy utcával lejjebb ott az 51-es villamos, jó belvárosi kapcsolatokkal, mégsem használja SENKI! Miért? Mert kurva lassú és megbízhatatlan, ahogy az összes villamos Bp-en.
Ha pedig képtelen vagy elviselni azt, hogy valaki felhívja a figyelmedet arra, hogy hülyeségeket beszélsz, akkor ne írjál blogot, inkább csak írjad a naplócskádba és rejtsd az ágy alá.

Mi lassú? Ne zavarjon, hogy Budapest egyik majdnem 5*-os buszsávja van végig az úton. Ráadásul a busszal könnyebben és nagyobb területet lehet lefedni. Akár a Határ út felől is be lehet kötni.
Ha szerinted a buszos pótlás megbízhatatlan, akkor mit mondjunk a villamosokra? Naponta órákig nem járnak valami miatt (hülye autós, hülye utas, lerohad, elmegy az áram, eltörik a szedő, nem működik a váltó, stb stb), nézz csak rá a 4-6-osra, vagy az 1-es villamosra, vagy a 3-asra, vagy a budai fonódóra.
"És az bizony igencsak ki van téve a többi közlekedő által okozott problémáknak és ezt nehezen lehet javítani a sok szintbeli kereszteződés, stb. miatt. A buszos pótlás egy-egy megálló pótlása kapcsán is képes durván csődöt mondani. Olyan szinten, hogy már egy 4-5 éves gyerek is, ha párszor tapasztalta tudja, hogy az szívás. " Ez például teljes marhaság, amit ide vetettél.
Azt ajánlom, hogy mielőtt leírsz valamit, kezdj el tájékozódni. Elég sok anyag olvasható, csak meg kell őket keresni. Így legalább legközelebb nem fogsz óriási marhaságokat leírni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.02. 21:00:14

@Töhötöm Kolompos: Az, hogy te nem tudsz beírni ilyen címet alapvetően a te problémád.

Nagyon egyszerű a dolog. Kiválasztottam egy temetőt. Pl. Megyeri temető. Megkerestem ennek egyik bejáratánál lévő megállót. Levettem a séta hosszát, mert 2km sok... De 500 méter belefér. Ugye a legközelebbi megállóig is el kell jutni.

Majd kerestem olyan olcsóbb lakónegyedeket a városban amiknek nincs közvetlen metrókapcsolata. Sőt ahol a nagyobb közlekedési csomópontok, főbb járatok eléréséhez is át kell szállni.

Mondjuk Csepelen ahol busszal kell elérni a HÉV-et, de igen akár valamelyik "rákosborzasztó" is lehetne...

De éppen így érdekes ötlet: A Fogaskerekű tetszőleges megállója (ahol nem nagyon áll meg más), mint célpont.

Elméletileg: A város tetszőleges pontjáról 1 átszállás után el tudsz érni egy olyan nagyobb csomópontot, ahol metróra, 1-es villamosra, vagy a körúti villamosokra, esetleg más a várost átszelő járatra tudsz váltani.

Erre a fontosabb vonalra való átszállás és az arról való átszállás a másik 2 átszállás amivel számoltam.

Ha a hasonló főbb vonalak között át kellene szállni az lenne a 5. de az kb. az elméleti maximum.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.02. 21:54:36

@humorpalanta: Azt mondod, a személyeskedés ekkor meg akkor zavar? Nem, öreg. Azért zavar, mert nincs normális on topic érved, Azt állítod, a gyorsabb eljutást kÍnáló rendszer utasvesztességgel járna. Ennek a világon mindenhol az ellentétét tanítják, és az utasnak nem érdeke lassabban eljutni. Nem az egész világ a hülye, hanem te vagy a személyeskedő barom, amire csak azt lehet mondani, biztos anyádtól, apádtól tanultad. És, hogy tartsd meg nekik a stílust.

Azt mondod, aki nem képes elviselni, ha kijavítsák, ne írjon blogot. Engedelmeddel kiegészíteném a tanácsot: Ha zavar az, hogy a szüleidről rosszat gondolnak, rosszat mondanak, akkor ne kezdj hazug személyeskedő flamebe. Mert a minimum az, hogy levonják a következtetést ezt a stílust tőlük is tanultad, az ő szégyenük is. A várható reakció, hogy elküldenek a kurva anyádba. A legrosszabb pedig az, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten alapon még elemzést is kapsz a családodról. Ha mindenáron bunkón beszólni akarsz, akkor azt tedd meg egyenesen azok felé akiktől a viselkedést tanultad, örökölted. Mert megérdemlik.

Hogy mennyire nyilvánvalóan faszságokat beszélsz: Jó példa az, hogy a Tram-Train jellegű összekötés hibájaként olyan szakaszon lévő lassúsággal (Közvágóhíd környéke) példálózol, amin az összekötés nem tud rontani, maximum a követési időt korlátozza a belvárosi szakasz (ami kapcsán a sűrű megálló szerepét nem érted, csak röhögsz). Ellenben szinte biztosan tud javítani. Nem is keveset.

Viszont a "mennyit költünk" kapcsán meg szeretném jegyezni, hogy az elkülönült szigetüzem mindenhol drága. Ez csak akkor olcsóbb, ha integrált rendszert üzemeltetsz, olyan eszközökkel amiket máshol is járatsz. Erre pedig a tram-train a kézenfekvő megoldás. Hiszen a HÉVeket a MÁV veszi át. A MÁV pedig máshol is belefutott tram-train beruházásba. Tudod: Ahol kell villamos (közúti vasút), ahol kell nagyvasút ugyanaz a szerelvény...

Innen az a probléma, hogy "meddig menjen villamos, hol legyen gyorsabb HÉV" új értelmet kap azonnal. Egyszerűen azért, mert ahol nincs olyan keresztforgalom, stb. ami kapcsán csak a villamos a jó megoldás, ott bőven lehet vasútvonalként kezelni.

Igen, a megengedett sebesség is magasabb így. De az is fontos, hogy az ide érkező szerelvények kapcsán az agglomeráció és a belváros közötti kapcsolat során nem merül fel átszállás, csatlakozásmulasztás. A kapcsolódás természetesen más vasútvonal felé is megoldható.

Ugyanakkor a busz nem csak többszöri átszállás idővesztességét jelenti, de az általad említett 5*os buszsáv csak a teljes érintett útvonal egy részén áll rendelkezésre, az átmenő járatok jelentős része a belvárosi szakaszon a dugóban vesztegelne, a külterületi szakaszokon pedig a busz megengedett legnagyobb sebessége alacsonyabb a tram-train szerelvényekénél. Biztonsági öv nélkül, álló utasokkal ez maximálisan indokolt is.

De a buszos érveddel eleve az a gond, hogy a meglévő vonalak összekötése eleve nem a buszvonalak utasait érinti, hanem az érintett vonalak utasait. Az ő esetükben MINDENKÉPPEN javul az eljutási idő a nagyobb sebesség és a kevesebb átszállás miatt. Ők pedig nem véletlenül nem választják a számukra jelenleg rosszabb buszt. Tudom: Ők hülyék, csak te vagy a helikopter, mert a szüleid gondolkodás (hülyék dolga) helyett beszólni tanítottak meg.

Vagy olyan apró gond van, hogy azokról a buszokról jelenleg is főbb átmenő vonalakra szállnak át, amik között ott van az M3, aminek a rekonstrukciója során olyan káosz és kapacitáshiány lesz, hogy jó nézni. Igazán nagy kapacitást, komolyabb távolságra vagy kötöttpályán valósítanak meg (amire itt van hely), vagy zárt pályás "bus rapid trainsit" rendszerekkel, amik kapcsán a zárt pályára itt nincs hely. És a normál kereszteződések, a biztonságos követési idő mellett a szükséges kapacitás busszal nem megvalósítható.

Ezt a pótlás tervezésekor MINDENKI elmondta.

A helyzet egyszerű: Ha az M3 mellett rendelkezésre álló más nagyobb kapacitásra képes Észak-Dél irányú összeköttetéseket nézzük, akkor minden perc időnyereség amit elérsz azt jelenti, hogy "ennyivel messzebbről" versenyképes az az útvonal a másik alternatívával szemben. Az ilyen plusz távolsággal lefedett területről érkező utasok könnyen átterelhetőek. És ez az M3 pótlás kapacitás problémáját mérsékli.

Nyilván végigszámolni nem vagy képes, mert otthon csak személyeskedni, beszólni, anyázni tanultál.

Ugyanakkor a buszos megoldás kapcsán: Ha a hosszútávú, a városon átmenő járatott busszal akarod kiváltani minden útirányon, akkor fontos az, hogy a belvárosi szakaszon tapasztalt dugó azonnal borítja a teljes vonal menetrendjét. Ez pedig olyan káoszt tudna hozni az általad féltett területen ami komoly gond.

A "busz jobban feltár" területeket pedig nem az olyan járatoknál szempont, ahol kb. a metró, a gyorsvillamos, a HÉV, és a tram-train az alternatíva. Ott a busz maximum ráhordójárat.

Azaz az átmenő járatok és a ráhordó járatok szerepét is kevered.

humorpalanta 2017.01.08. 14:21:48

@Válasszunk: Óh baby, annyira nem bírod a hozzászólásokat kezelni :D (Én vagyok a gonosz de te anyázol, aha. :D)
De még mindig ajánlom, hogy olvass el pár tanulmányt.

"amin az összekötés nem tud rontani," Ez úgy hülyeség, ahogy van.A megállók távolsága, illetve a kereszteződések, illetve az óriási forgalomnövekedés ezen a szakaszon még nagyobb lassuláshoz vezethet. Amúgy ezt nem a TT ellen hoztam fel, mert az úgy marhaság, ahogy van. Nem fogom megindokolni, mert tele van vele a net, meg a megvalósíthatósági tanulmányok, olvasd el őket.

A HÉV-ek pár évente mindig tulajdonost cserélnek, egy kormányváltás után azonnal vissza fogják adni a BKV-nak, mert ott értelmes, nem a vasútnál. A HÉV-et az 5-ös metróvá kell alakítani, ez tiszta és elfogadott már vagy 50 éve, csak a mai ifjú zsenik hiszik azt, hogy ők majd most megmondják.

"Igen, a megengedett sebesség is magasabb így. " Ez is marhaság. Ugyanis az összekötés esetén a városon belül villamosnak fog majd számítani, innentől kezdve 50 km/h a max.

Éppen a sebesség, az utasmennyiség és az átszállásmentesség miatt az 5-ös metró a megoldás, nem ez a megerőszakolt tram-train.

A buszos részed úgy hülyeség, ahogy van :D Nem is érted, hogy akkor miről beszéltem, de mellé csúsztatsz is, szép.

Annyira átüti a hozzászólásodat a sértettség a stílussal kapcsolatban, hogy képtelen vagy értelmezni. :D :D Cserében személyeskedsz :D

Nem én keverem, hanem te nem érted ennek a résznek a közlekedését, a jövőképét, Budapest, mint város szükségleteit. Felejtsd el a tram-traint, mert az nem ide való, inkább értsd meg, hogy az 5-ös metró megépítésére van szükség.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.08. 14:59:21

@humorpalanta: Jeleztem öreg, személyeskedésre előbb-utóbb csak kétféle válasz lehet: 1 "in kind" válasz, mert ott másra nincs mit reagálni, csak a személyedre. 2. Ha abból sem értesz akkor ban és egy ajánlás hogy folytasd a tevékenységedet a hülye tahópalánta és a jó édes anyja anyázóblogon.

Arról beszélsz, hogy mi elfogadott vagy 50 éve. Ezzel az a baj, hogy 50 éve az volt az elfogadott, hogy autópályát építettek a városba. Most pedig az, hogy nem. Ez előtt 50 éve a metró a felszíni közlekedés megszüntetésével járt. Azóta felismerték: Ennek a jelentős része úgy faszság ahogy van. Azért, mert egy átszállásnál várható idővesztesség sokszor 10 perc körüli nagyságrendű. Egy 10km-es szakaszon, ha a sebességet 60km/hról 120-ra emelnéd (ami irreális kb) akkor azzal 5 perc takarítható meg.

A 4-es metró a legtöbb vonalon nem lett gyorsabb a felszíni közlekedésnél, a védett felszíni közlekedés viszont tud ahhoz képest még gyorsabb lenni.

Ezek olyan tények amiket rajtad kívül mindenki tudomásul vesz a világban. Mint az új fejlesztések irányát is. Te viszont tények nélkül nyilatkoztatsz ki, mocskolódsz.

Azt állítod a tramtrainre, hogy "városon belül villamosnak fog számítani és onnan 50km/h a max", ami kapcsán nem igaz, hogy annak számítana. Mert ahol pl. külön vasútvonalon megy, ott miért is számítana annak? Ahol nincs a közúttól elszeparált pálya és városi vasútként megy, ott tud lassulni.

Azt, hogy a közös szakasz forgalomnövekedése, megállótávolság a külső területen a követés frekvenciáját befolyásolhatja leírtam. De azt is, hogy ott ez miért nem okoz problémát.

Az ötös metró kell és kész c. általad idézett vagy hivatkozott érv nélküli kinyilatkoztatásod kapcsán csak azt nem sikerült tudomásul venni, hogy a 4-es metró tanulságai miatt az úgysem lesz.

Azt mondod az összevonás, szétszedés a kormányváltásoknál megváltozik, és ez rendszeres. Ehhez képest eddig nem kormányváltáskor történt ilyesmi, nem rendszeresen, annak mindig pontosan megindokolt oka volt és egyik sem politikai ok. Hanem pl. az, hogy az agglomeráció közlekedésének finanszírozása nem a főváros feladata. Hogy a HÉV hálózatán vonat gyakrabban jár, mint villamos. Hogy technológiai szempontból sok minden közös bennük.

Nem baj, letagadod. Otthon hazudni és beszólni tanultál, hátha párszor ülsz majd rágalmazásért...

Buszokat említesz: Ez előtt 50 évvel mondottakra hivatkozva. Akkor még nem nagyon voltak környezetvédelmi szempontok. Érdekes módon amióta volt pár klímakonferencia nem a busz meg a városi autópálya a fő jövőkép. Csak ezt nem akarod tudomásul venni.

Ha hazug bunkót, mint téged, párszor meg kell cáfolni. Párszor rá kell mutatni a hazugságaira, mert más is olvassa őket. Rá kell mutatni arra, hogy az érveihez hol nincs értékelhető forrás, mi a baj velük. És utána ki kell vágni, mert felesleges a fajtádra egy perccel is több időt vesztegetni a szükségesnél.

dvm1093 2017.01.12. 19:17:30

@Válasszunk: :D Mekkora debil fasznak kell lenni ahhoz, hogy kitilts valakit, miután beszóltál neki? Nehogy véletlenül vissza tudjon beszélni? Grat. Egy beszari kis senki vagy, aki képtelen a normális kommunikációra.

Egyetlen csúnya szót írtam le, hogy marhaság. Mi a válaszod? Anyázás és bannal fenyegetés... Ennyire vagy komolyan vehető...

Elutasítasz valamit, mert 50 éves? :D Nincs érved, nincs semmid, csak mert. Grat. Fel kellene ismerni, hogy a hiba benned van.

Képzeld el, az átszállás természetes része a közlekedésnek. Attól, hogy a házadtól nem visz közvetlen a célodig, a közlekedés még nincs szarul megtervezve. A világ minden részén képesek emberek arra, hogy átszálljanak, mert ez így működik. Csak nálunk túl nehéz.

Azért megnézném, ahogy az óváros kellős közepén metrónyi embertömeget utaztatsz a felszínen. Ó várj, ezt csinálta a 7-es buszcsalád. A 4-es metrónak meg nem az a célja, hogy a Móricz és Újbuda-központ között időben versenyképes közlekedést nyújtson, ahogy a 3-as metró sem a Nagyvárad tér - Kálvin tér szakasz miatt épült.

A 4-es metró egy valódi kelet-nyugat-tengely céljára jött létre. Amint eléri Újpalotát és Budaörsöt, óriási terhelést fog levenni a felszínről. Csak olyan apróságokra kéne emlékezni, hogy a 3-as metró sem egyből épült ilyenre.

A tram-traint Magyarországon villamosnak hívják városon belül, akár tetszik neked, akár nem. Nyugodtan megnézheted. Szegeden is városon belül 50 lesz a max. Budapesten is 50 a max az 1-es villamosnak. Méghozzá azért, mert valami marha egyszer beleírta a Kreszbe és kész. Nincs akarat módosítani. Ezek tények, tisztában kellene lenni vele. Nem hasból beszélek.

Azt nem érted meg, hogy az, amit leírtál, még nem válik igazzá azzal, hogy leírtad. Ugyanis a valóság nevű valami, amiben élünk, éppen azt bizonyítja, hogy nincs igazad.

Az 5-ös metrót nem kell megindokolnom, mert nem az én ötletem. OLVASS EL EGY KURVA TANULMÁNYT! Csak egyet, ember.

Jó, látom fingod nincs az egész HÉV-dologról. Tájékozódj és lesz értelmes érved. Rajtad kívül mindenki tudja, hogy ez politikai döntés volt.

LOL :D

Öcsém, te tényleg nem érted. Egyszer elmondtam, hogy miért hülyeség, amit írsz, erre neked az esett le, hogy én csak buszokban gondolkodom, miközben folyamatosan kötöttpályás építés mellett érvelek :D Ez teljesen reménytelen...

Fajta... Aha. Az anyád picsája, az.
1: Tanulj meg olvasni.
2: Tanuld meg értelmezni, amit ír neked valaki.
3: Tanulj meg logikai kapcsolatokat levonni belőle és nem néz majd mindenki hülyének.
4: Tanulj meg érvelni és akkor talán képes leszel elvonatkoztatni a stílustól, emellett mással is tudsz majd hatni, nem csak bannal.
5: Ha kivágod az összes neked nem tetsző véleményt a szaros kis blogodról, akkor nem lesz aki olvassa. Ennyi erővel papírra is írhatnád, hogy berakd a fiókba, talán akkor nem mutat majd rá senki a marhaságaidra.
6: Tudom nehéz, de meg kell tanulnod kezelni a tiéddel ellentétes véleményt, mert elég sokszor fogsz vele találkozni a világban, főleg úgy, hogy képtelen vagy megérteni, amit mondanak neked.
Na viszlát és kösz a halakat.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.13. 02:07:31

@dvm1093: Nem hasból beszélsz? Leírtad mennyire természetes a személyeskedés szerinted, pedig jeleztem: Onnan hasonlóra számíthatsz. Eddig viszonylag finoman minősítettem az itteni viselkedésedet, most már az általad is említett beszólást is megkapod.

Azt állítod a HÉV milyen sűrűn kerül ide, oda mihez időzítve. Nem igaz. Tényszerűen valótlan amit állítasz de azt mondod a kérdésben más a hülye. Ha valóban nem azért jönnél ide, hogy anyázz és téged is elküldjenek a kurva anyádba, mert neked csak akkor áll fel, ha az anyádat szidják / reklámozzák akkor itt például elismered, hogy faszságot mondtál, és érvekkel kezdesz nem pedig beszólással. Nem így történt.

Mint ahogy azt mondod a kötött pálya mellett érvelsz, miközben 5*-os buszsávot írsz. Meg azt, hogy a busz mennyivel jobban feltárja a helyet. Ez nem kötöttpálya melletti érv. Ha azt mondod végig ilyen érveid voltak akkor kiderül, ebben is hazudsz. Ha valóban érvelni akarnál, akkor kerülnéd az ilyen hazudozást, mert ezzel csak szart csinálsz a szádból. És mint mondtam, ha személyeskedéssel indulsz, eléred az egyetlen logikus választ: Az anyádat fogják szidni és ki fognak penderíteni.

Azt mondod, hogy végig... Végig lehet nézni mikor említettél érdemben ötös metrót. Amivel nem csak az a baj, hogy 50 éves terv, hanem az is amit leírtam: Ugyanez a terv volt a 4-es metróra. Csak éppen sem a tervezett utasszámok, sem a tervezett megtérülés nem jött be, és a teljes útvonalon sem sokszor termel időnyereséget. Ha pedig lesz dugódíj és csökken a forgalom, lesz villanybusz akkor érdemben 0 időnyereség, 0 környezetterhelési nyereség, stb.

De van egy másik gond az utólag általad berakott 5-ös metrós érvvel: Ha a pénzügyi szempontokat megnézzük, akkor még legalább 20-30 évig nem reális. Ezzel szemben itt a cél olyan megoldások megtalálása amik az azonnal jelentkező igényekre adnak választ. Márpedig időgéppel józan ember nem tervez. Márpedig aki érvekkel vitatkozni akar, és komoly emberként hiszi azt, hogy jobban ért a másiknál a dologhoz, az nem megy bele abba a csapdába, hogy amit leír az időtáv miatt bárki szerint megvalósíthatatlan. Mert onnan az érvelése hazugság, a személyeskedése pedig csak az a bunkóság ami őt és a szüleit minősíti.

Ha az "anyád picsája" megy, meg az, hogy hazudsz mint a vízfolyás, akkor megjegyzem, nem a blogokon parasztkodva kell azt kompenzálni, hogy kisfiúnak érzed magad, mert a szomszéd Laci 5 kurvát futtatott a 6os úton az apád meg anyáddal együtt 3-at. Ja, neked sem esik jól az anyázás? Akkor már érted pontosan, hogy aki hazudni és személyeskedni jön ide, azt miért vágom ki. Aki pedig visszajön más nicken azt a következő nickjein is. Egy idő után a hozzászólásait is törölve.

És még egy dolog: Aki komoly ember, az nem azt prezentálja, ha kivágják egy nicken visszajön egy másikon. Mert ez csak azt mutatja be, hogy a komolytalan anyázásod utáni visszamászásban mekkora rutinod van, hogy nem egyszeri eset, hogy így viselkedsz, hanem nálad, nálatok a családotokban állandó.

Aki egy percig is hiszi, hogy vannak érvei megtalálja azt ahol biztosan nem mondott igazat, korrigál, elnézést kér, és eléri, hogy komolyan vegyék. Akár akkor amikor kommentel, akár amikor elnézést kér a nyilvánvaló valótlanságai után. Te nem ez az ember vagy. Te úgy látszik azért jársz blogokra, hogy elküldjenek a kurva anyádba, és hogy az anyádat szidják.
süti beállítások módosítása