... mert választani kell

Hogyan spórolj 10 perc munkával tízezreket a köteleződön?

2016/12/19. - írta: Válasszunk

Nem egy, nem két ember jelezte, a biztosító levelei a spam mappába kerülnek: Gyanús kulcsszó van bennük, ismeretlen címről jönnek, sok phishing levélben is hasonló kulcsszavak szerepelnek. Soroljam az okokat? A biztosító választhat: ha a levelek elkeveredhetnek, akkor vagy nem áll veled szóba, az ügy elhúzódik, bukod a váltási időszakot. Vagy nem ellenőrzi túl szigorúan az e-maileket, így azok el is veszhetnek. A KGFB sokszor veszteséges, és a "pár telefonhívás díját" nem termeli ki. Mert ott nem csak távközlési költség lenne, hanem a munkaerő költsége is

Ha tudjuk mikor kellene az új igazolást betenni a forgalmi mellé, nincs más dolgunk, mint hozzáadni az eseményt a naptárunkhoz, és kérni előzetes értesítést 1 héttel előbbre. Ha a megfelelő időpontban ellenőrizzük a biztosítást, intézzük a kapcsolódó papírokat akkor nem büntetnek meg, és nem lesz fedezetlenségi díj sem. Erre alkalmas naptár software és megfelelő okostelefon pedig többnyire van a családban.

De tegyünk hozzá még egy apró lépést: Ha a biztosítóváltás, biztosításkötés kapcsán számos várt dokumentumot nem kapunk meg "azonnal" akkor feljegyezhetjük a naptárunkba azt, hogy ezt nézzük meg pár nap múlva. Ha akkor sincs meg, érdeklődhetünk telefonon. Ha ekkor pár nap türelmet kérnek ismét írhatunk ezt-azt a naptárunkba.

A fedezetlenségi díj, a biztosítás felmondása és számos kapcsolódó helyzet ebben az esetben megelőzhető. Ez eddig csak 2-3 perc. A 10 perchez pár apróság még hozzá tartozik, és a program akár 20 percesre, fél órásra vagy hosszabbra is kibővíthető egyéni ízlés és igények szerint. 

Az igazság szerint nem állnék meg itt. Lehet nyilvántartani az autóval kapcsolatos várható és aktuális költségeket. A várható költségek között pedig ott szerepelne a kötelező. Ha az sokáig nem kerülne át az aktuális költségek közé és a várható dátumon rég túlesünk szintén léphetnénk magunktól is. 

Természetesen nem a kötelező ellenőrzése az egyetlen dolog amit ilyenkor érdemes megtenni. Ellenőrizni lehet az autó állapotát, ezzel a várható költségeket jobban meg lehet becsülni. Akár negyedéves ellenőrzést, akár havi ellenőrzést tartunk az jó dolog. Persze nem csak a kötelező miatt. 

Nem árt ilyenkor dokumentálni az autónk állapotát, beleértve a KM óra állását is. Ha feltöltjük a képeket olyan tárhelyre, ahol később igazolható, hogy mikor töltöttük fel őket, és az autó eladásakor sok képet, adatot tehetünk nyilvánossá. Ha pedig a vevő a rendszámra, típusra keresve megtalálja ezeket az adatokat, akkor őt nehezebben verik át. Ha pedig átverik és mindenki mutat mindenkire, könnyű bemutatni, hogy jóhiszeműen jártunk el.

Ez utóbbi nem csak óratekerés esetén érdekes. Hanem pl. az autó állapotát is bemutatjuk. Ha mire egy vevőhöz jut nem teljesen ilyen lesz akkor a sorozat fotó végén ott lesz a kereskedőnek való eladáskor készített fotó. Aznapi újsággal, a kereskedő telepén épp eladás előtt készítve. Ez egészíti ki az autó visszakereshető előélete.

Ha nem kereskedőnek adjuk el, akkor a fotók segítenek bemutatni, hogy az autót nem csak "úgy ahogy" rendbe tettük eladás előtt, hanem volt gazdája. A dokumentált költségvetés is hozzátesz ehhez valamit. Az igazi nyereség azonban az, hogy minket magunkat sem ér akkora meglepetés. Sem az autó állapota, sem a KGFB befizetés kapcsán. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr7312056699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása