... mert választani kell

A DK szerint a 2006-os Rendőrattack súlyosabb bűncselekmény volt

2019/01/21. - írta: Válasszunk

Mindig kellemes az, amikor egy párt egyértelmű közleményt fogalmaz meg. Mert lehet igazuk, lehet olyan, hogy tévednek, de lehet belőle következtetni arra, hogy a jelenlegi véleményük szerint a jelen és a múlt eseményeit hogyan ítélik meg, és ez alapján a saját mércéjük szerint a munkájuk minősíthető. Nézzük hát a közleményüket, ami az Indexhez is eljutott.

"DK: Az ügyészség lesz a felelős, ha mostantól erőszak ér egy ellenzéki vagy kormánypárti képviselőt

A Központi Nyomozó Főügyészségen dolgozó fideszes pártkatonák ma azt a döntést hozták, hogy törvényes volt az ellenzéki képviselők elleni erőszak az MTVA-székházban. Diktatúrához méltó döntés született.

A Demokratikus Koalíció szerint csak egyféle törvény létezik. Azt nevezzük törvénynek, ami mindenkire egyformán vonatkozik, legyen kormánypárti vagy ellenzéki. A fideszes ügyészség ma úgy döntött, hogy szabad országgyűlési képviselőket verni. Ahol pedig lehet ellenzéki képviselőket verni, ott szabad kormánypárti képviselőket is, hiszen a törvény előtt mindenki egyenlő. A fideszes ügyészség ma két és fél millió ellenzéki szavazót köpött le és mondta ki, hogy nem védi meg a képviselőiket is. Ezek után az ügyészség felelőssége, ha akár ellenzéki, akár kormánypárti képviselőket ér erőszak a jövőben."

Bizonyára emlékeznek, hogy 2006. Október 23. azért volt különleges helyzet, mert a balhézókat és az ünneplőket összetolták, országggyűlési képviselő is sérült. Olyan országggyűlési képviselő, aki akkor megemlékezésen vett részt. Olyan képviselőket, akik az erőszakot látva, nem demonstráltak, tiltakoztak, magánemberként tevékenykedtek, hanem a törvénytelen eljárást képviselőként, hivatalos személyként ellenőrizték. Az ügyben a civilek elleni túlkapások, az azonosító nélkül tevékenykedő, tiltott eszközt használó rendőrök ellen is csak a kormányváltás után léptek fel.

Sem a rendőrség működéséért is felelős miniszter, sem annak feletteseként a miniszterelnök semmilyen felelősséget nem vállalt. 

Ez a mérce valóban egyértelmű, és 2006. kapcsán a mai nyilatkozat mércéje kimondta, hogy az ilyen erőszak kapcsán milyen felelősség terhelheti az ügyészséget, vagy a felelősséget elkenő politikusokat, így személyesen Gyurcsány Ferencet. 

Apró hiba a beismerő vallomásban, hogy az ügyészség jelenleg indokolt. 

Elmondta azt, hogy például az akkor viperával védekező rendőrök sem hivatalos személyek, ha egy házibuliban mulatoznak. Ahhoz a hivatalos minőségben tevékenykedő, ilyen eljárást folytató embereknek kellenne lenniük. A tüntetés követeléseit közvetíteni pedig nem egy olyan hivatalos eljárás, amit a képviselő hivatalos személyként, hivatalos minőségében folytathat. Így a hivatalos személy elleni erőszak nem áll meg.

Maradna a súlyos testi sértés esete, ha lenne 8 napon túl gyógyuló sérülés, csakhogy nem 2006-ot írunk. A könnyű testi sértés lehetősége, ha erre induló magánindítvány lenne. És felmerülhet a garázdaság, ha az őrség tette kihívóan közösségellenes lenne. 

Az, hogy a törvényes utat megkerülve bármely szerkesztőséget adott tartalom közzétételére vagy nem közzétételére akarunk kötelezni, alapvetően ellentétes a sajtószabadsággal, antidemokratikus. Ha az ilyen próbálkozás várhatóan nem csak az MTVA-nál, a közmédiánál, de az erre a tájékoztatási láncra épülő bármely más intézménynél zavart okozhat, azt viszont szintén a mindenkire egyformán érvényes törvények szerint kell mérlegelni. Ha a bemászás, a sajtószabadság erőszakos megsértése ezen a ponton nem zavarná meg egyetlen közérdekű üzem működését, akkor is garázdaság lenne. 

A kérdés során alapvetően egyetlen helyzet volt furcsa, és ezt vizsgálni is érdemes. A képviselők viselkedése nem egy hivatalos eljárás, ők ott magánemberként olyan cselekményt hajtottak végre, ami józan mérlegelés szerint bűncselekmény. Ennek a megakadályozása a szükséges, elégséges, arányos eszközökkel valószínűleg helyén való. Csakhogy az elkövetőt a rendőröknek kellett volna átadni, nem szélnek ereszteni a székházból való kidobásukhoz.

Ugyanakkor a folyamatban lévő veszélyhelyzet elhárításán túl a képviselővel szemben intézkedni akkor sem szabad, ha azt éppen előtte tetten érték. Amikortól megszűnik minden olyan kényszerítő helyet, amiben el kell tekinteni a mentelmi jogtól, az intézkedés megszüntetése, a képviselő kidobás utáni szélnek eresztése is indokolt. Meg szeretném jegyezni, hogy 2006-ban egyetlen ellenzéki képviselő sem élt vissza a képviselő jogosítványaival, hogy hivatalos eljárást színlelve (mintha az ellenőrzési jogkörét akarná gyakorolni) tüntetői üzenetek képviseletére kényszerítse a közmédiát, eltaposva az ott lévő szerkesztői szabadságot, sajtószabadságot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4914580670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása