... mert választani kell

Nem hiszek Berkecznek

2017/12/13. - írta: Válasszunk

Kezdjük egy részlettel az Együtt közleményének az Index egy cikkében megjelent változatából:

Az Együtt most kivizsgálta az ügyet. Közleményükben azt írták, Berkecz Balázs azt a tájékoztatást adta, hogy ő készítette a felvételt, azonban annak névtelen blogon történő elterjesztéséhez nincs köze.

A párt alelnöke a vizsgálat során elmondta, hogy a felvételt még múlt pénteken

saját Facebook oldalán publikálta kevesebb mint 10 percig, de mivel felismerte, hogy a Párbeszéd és az Együtt pártok közötti szövetség felmondása miatti csalódottság vezette csak, így azt azonnal törölte.

A hangfelvétel napokkal későbbi, névtelen blogon történő publikálásához semmi köze nincs, írja az Együtt.

"Mindezek alapján az Együtt elnöksége a párt Etikai Bizottságát kérte fel eljárás lefolytatására. Berkecz Balázs a vizsgálat lezárultáig önként felfüggesztette elnökségi tagságát. Berkecz Balázs bocsánatot kért a hangfelvétel érintettjétől", zárul a közlemény.

A történet első látásra kerek lenne. Csakhogy van egy kis gond. Áldom a szerencsémet, hogy a saját történetemet már az előtt leírtam, hogy Berkecz itt lebukott volna. Mert ugye amikor hazudott, erre rámutattam, a személyem azonosítására alkalmas adatok engedély nélküli kiadásával reagált. Ami bűncselekmény, és pontosan úgy etikátlan, és tisztességtelen, ahogy a mostani ügy is. Csak utána levette. A dühből elkövet, majd amikor a másiknak már árthatott levesz c. recept először emberi hibára, véletlenre utal.

A második eset után viszont felmerül, hogy na vajon még hányszor követte el ezt? Vajon nem tanult belőle, vagy azt tanulta meg, hogy a másiknak szándékosan árthat ezzel a módszerrel. A kettőnk ügyében jeleztem: ártott, anyagi kárt okozott, de becsületkasszával mentheti a becsületét. Az 1 forintot nem ért neki. Aki amikor ártott utána évekig nem tompítja, annál azt kell hinni, elfogadta, hogy kárt okoz. Kárt akar okozni. Ha az ügy ismétlődik és akad még pár olyan eset, hogy más is jelzi: Berkecz valamit közzé tett, adatokat, beszédeket, képeket, bármit, majd amikor már kárt okozott levette, akkor az egy tendencia, egy jellem.

És azt mutatja, hogy Berkecz azt hiszi, hogy a kár okozás után levenni valamit is belefér a bűncselekménytől való önkéntes elállásba akkor is, ha már sokszor megtörtént a kár. Nem az. Berkecz egy mások alapvető jogait politikai érdekből, haragból ismételten megsértő bűnöző. Az Együtt pedig egy olyan párt, ahol ezzel csak akkor foglalkoznak, ha az eset végigment az országos sajtón. 

Nyilván: Nem tudok minden Berkecz elleni vádat ellenőrizni. De sokan megjegyezték, ha csak egy-két eset lenne igaz, akkor megérné felelősséget vállalnia, fizetnie, mert az Együtt erősödne és elérne annyi szavazatot amivel jár állami támogatás. Hogy sok ügyben a mai napig nem a becsületet választja azt jelenti, ha egy olyan esetben, amikor kisemberrel szemben követett el bűncselekményt vállalná az a felelősséget, akkor mindenki más is elvárná. Akkor racionális Berkecz viselkedése, ha ez rendszer.

És nem azt sajnálja, hogy elkövette a bűnöket, hogy most is szivárogtatott, hanem azt, hogy az eddig néma cinkos Együtt most vizsgálódni kénytelen és lebukott. Ha egy párt ilyen ellenzékben, vajon milyen lenne egy koalíció tagjaként? 

Mindenesetre megjegyzem: Ilyen emberekkel végig hiteltelen volt az Új Pólus. 

És nem csak arról van szó, hogy azért lehetett tudnom, hogy Berkecz ilyen, mert velem szemben is bűnözőként, maffiózóként viselkedett, hanem mert kerestem más áldozatokat is. Ha csak utólag írnám meg, azt mondhatná bárki, amikor lebukott könnyű azzal vádolni utólag, hogy tendencia. De hatalmas szerencse, hogy vele kapcsolatban az ilyen vádjaim már korábban is megjelentek. 

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4013498723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2017.12.14. 06:16:39

Balatonboglári Berkecz Balázs Béla a Baloldali Bayer ....
Bocs Zsolt, csak vicc volt...)

funfun 2017.12.14. 06:20:59

Basszus, olyan zavarosan fogalmazol, hogy le se jön, mit akarsz írni. Kár okozás, ja. Az helyesen károkozás. Amúgy ki vagy te? Mert E/1-ben írsz valami esetről, de nem derül ki, mi az. Vagy az alapvető műveltség része, ismernie kell mindenkinek?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 06:34:00

Berkecz közismerten izgága alak, de nem idióta.

Soros közismert csicskása, szóval ez megtervezett akció volt.

Kánikula 2017.12.14. 07:19:21

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Soros tudta, hogy karácsony mit fog mondani, igy szolt balázsnak, hogy vegye fel és szivárogtassa ki. Gyuri bá má most a baloldalt is támadja, ùgy , hogy közben a fidesznek állit csapdát. ÁRmányos az öreg az biztos.

Krutzifix 2017.12.14. 07:31:25

@funfun: Ez nekem is szöget ütött a szövegértelmezésemben, hogy vajon ki is írhatta ezeket a sorokat? Mivel nem jöttem rá, ezért elszégyelltem magam, mert biztos bennem van a hiba, hiszen ismernem kelleme őt! Avagy valóban csak egy "bátor", névtelen fogalmazóval van dolgunk?

CoolKoon 2017.12.14. 07:35:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Szerintem a Napot, a Holdat és a csillagokat az égen szintén mind-mind Soros mozgatja.

ursus artos 2017.12.14. 07:43:56

Balázs aztán jól belefingott a nullás lisztbe...

guvat 2017.12.14. 08:13:16

Na most őszintén! Nem teljesen mindegy? Úgyis Gyurcsány lesz a főnök köztetek, mert neki van a legtöbb pénze és a "befektetők" is őt támogatják hálából a zsíros haszonért. Rátok meg a kutya sem fog emlékezni...

meggyes alfonz 2017.12.14. 08:33:33

Nehezen érthető körmondatok, tele helyesírási hibával Index címlapon....

Brained 2017.12.14. 08:38:23

Én igazából azt nem értem mi a baj azzal, hogy Karácsony kifejezi a bizonytalanságát, kétségeit, egy “munkahelyi” környezetben.

Csak a pszichopatáknak nincsenek kétségeink!

Aki viszont egy ilyen intim pillanattal visszaél, a kontextusaiból kiragadva befeketítésre használja, no az is pszichopata, attól félni kell.

A sztori ebben a tekintetben igen nagyon is hasonlít az öszödi beszéd történetére.

Gyurcsány nem az öszödért illetve az öszöd előtti viselkedéséért alkalmatlan bármilyen politikai vezető szerepre, hanem azért, amit öszöd után csinált.

Belőle öszöd csinált egy alkalmatlan pszichopatát. Reméljük Karácsont ez a dolog csak erősíti!

E.Katolnai 2017.12.14. 09:00:13

Ez a berkecz egy alávaló magyargyűlölő dagadt disznó, idegen imádó, nemzetünkre nézve egy kártékony patkány. Minden irásából csak úgy sűl, izzik fajtánk útálata, ellenségeink hazudozásának ismétlése, a nemzetközi liberalizmus istenesitése.
Ja és különben nagy demokrata, a neki nem tettsző hsz.-eket azonnak törli mocskos firkálmanyai alól és kitiltja a magyar érdekeket hangoztató olvasókat.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 09:01:10

@Kánikula:

Soros a háttérhatalom embere, az ő érdekük a liberalizmus. Más nem jó.

CoolKoon 2017.12.14. 09:07:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Igazán?! Hát pedig annyira imádsz mindig, mindent vagy a Soros, vagy valamiféle obskurus, homályos "háttérhatalom" nyakába varrni (megint csak a KFC-s eset ötlik fel bennem). Kicsit kilóg a lóláb, nem gondolod?

CoolKoon 2017.12.14. 09:09:20

@funfun: Nem lehet, hogy a posztot Karácsony Gergely írta? De való igaz, tényleg oda kellett volna biggyeszteni a szerző nevét, mert anélkül eléggé zavarosnak hat (még ha a célozgatások eléggé egyértelműek is).

CoolKoon 2017.12.14. 09:10:49

@guvat: "Úgyis Gyurcsány lesz a főnök köztetek, mert neki van a legtöbb pénze és a "befektetők" is őt támogatják hálából a zsíros haszonért." - Ezzel a gondolatmenettel csak az a baj, hogy szarból nem lehet várat építeni...

CoolKoon 2017.12.14. 09:12:23

@Brained: "Csak a pszichopatáknak nincsenek kétségeink!" - Ez aztán a Freud-i elszólás a javából :D

hidroponi 2017.12.14. 09:20:12

berkecz a sokadik baromsaga utan elmehetne vegre dolgozni..
hagyja a politikat azokra akik nem hulyek..

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 09:32:53

@CoolKoon:

Soros térségünk legaktívabb hátérhatalmistája, ez közismert tény.

CoolKoon 2017.12.14. 09:45:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Még az is lehet, hogy ebben igazad van, csak amikor már a legkisebb falevél rezdülése mögött is valamiféle (magas szintű) szervezkedést sejtesz (meg minden politikai jellegű megnyilvánulás mögött a Soros Györgyöt), akkor kissé hiteltelenül hatnak a szavaid.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.12.14. 10:08:38

@CoolKoon: Nem. De gondold végig a név hiányának okát.

Egy politikai blogot üzemeltetni kockázatos, ha a szerző olyan helyen is dolgozik ami bármilyen értelemben politika-közeli. Itt minden esetben fontos kérdés, hogy mit írhatsz meg névvel, mit írhatsz meg névtelenül, és mi az aminek megírásának következményei lennének.

Ha ebben a helyzetben Berkecz azonosíthatóvá tesz az gond. Ellenben, a "Berkecz részben elvette az itt szükséges anonimitást, ebből lett milliós károm" helyzetben, arról írni miért nem jó, ha kiadják a nevemet, úgy, hogy közben magam is kiadom nem lenne túl hiteles. Akkor sem, ha a megváltozott helyzet (mert ő már kiadta) óta lett Facebookos kommentelés.

Vagy, ha Együtt politikusok, potenciális partnerek oldalán névvel jelent meg a probléma.

Ugyanis tartom annyira értelmesnek a kommentelekők egy részét, hogy felfogják: Nem ismernek, nem tippelnek. De ez azt jelenti, hogy sok ügyfél, sok partner aki politika közeli sem feltétlenül tud azonosítani. Ha tudna akkor abból baj lenne. Innen pedig sok esetben pl. a munkahely védelme is az, hogy névtelen maradsz.

Ha ugyanazt névvel, aláírva írod le, akkor azonnal jogos a "miért baj, hogy megmondja ki vagy, amikor te is megteszed a postban" szöveggel üthető el a téma.

Károkozás, mint tevékenység, akkor is megfogalmazásra kerül, hogy nem keletkezett még konkrét kár, csak az a tevékenységnek normális része. A ... okozása, ... okozás viszont a ... helyére mindig konkrét, megvalósult dolog kerül. Ezért írtam külön.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 10:13:20

@CoolKoon:

Ez a rendszer logikája, nem valamiféle egyéni Soros-terv.

CoolKoon 2017.12.14. 10:23:59

@Válasszunk: "és mi az aminek megírásának következményei lennének" - Az a baj, hogy ebben a posztban olyan sok a konkrétum (és annyira konkrétak a célozgatások meg a megfogalmazott vádak), hogy a későbbi következmények lehetősége bizony ezúttal tényleg benne van a pakliban. És egy perben a "névtelenség" se feltétlenül véd meg.

"Ha ebben a helyzetben Berkecz azonosíthatóvá tesz az gond." - Ugye a posztodból felsejlik, hogy Berkecz egy aljas, gerinctelen ember (pont mint pl. a kuruc.infó "névtelen" trolljai is, akiket némi angoltudással és egy ügyes amerikai ügyvéddel vsz. könnyen nevesíteni is lehetne). Viszont ha az ember ennyire aktívan belefolyik a politikába, akkor előbb-utóbb úton-útfélen ilyen és ehhez hasonló, gennyes alakokkal találja szembe magát.

Azt a "kéne a név is" dolgot leginkább azért írtam amúgy, mert amikor elolvastam a posztot, nekem az E/1. személyből (és a személyes érintettségből) a kezdetektől fogva az volt a benyomásom, hogy ezt a posztot Karácsony Gergely írta. De oké, akkor bocs és vegyük úgy, hogy nem mondtam semmit :P

CoolKoon 2017.12.14. 10:27:06

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A rendszer logikája?! Milyen rendszeré? Az milyen logika mentén magyarázható, hogy egy (néha tényleg kissé idegesítő) Indexes újságíró véresre verése valójában bújtatott KFC-reklám? Vagy abban se érzed a hatalmas logikai bukfencet, hogy a "Soros-bérenc" pártoknak maga Soros György tesz be? Tudod egyáltalán, mi az a logika? Képeslapon már láttál olyat egyáltalán?

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 10:50:41

@meggyes alfonz: "Nehezen érthető körmondatok, tele helyesírási hibával Index címlapon.... "

lehetne akár hivatalos indexes cikk is, minden kritériumnak megfelel.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.12.14. 10:55:00

@CoolKoon: Ha Berkecz perel, akkor nyerem a pert, mert amit állítok az igaz, de azonnal lesz viszontkereset az összes általa okozott kárra. Ezt nem akarja, mert nem akar fizetni.

De több esetben jeleztem, olyan a munkám, ami kapcsán pl.

1. Végzünk adott szolgáltatást erősen kormánypárti ügyvédnek...
2. Kormány által létrehozott új intézetnek (nem ideológilag semleges)
3. Miniszterelnökség részeként működő szervezetnek
4. Ellenzéki oldalról neves civil szervezetnek (Helsinki bizottság)

vagy más hasonló politikailag nem éppen semleges csoportoknak dolgozunk.

Ha megnézed, akkor sok "drága a közpénzből lett weboldal" kapcsán az is kiderült, hogy ez az iparág amiben érintett vagyok. Nem túl hiteles az, ha bizonyos kérdésekben egy állításért egy partner oldaláról, közösségi felületéről le kell tiltanod valakit, de közben hozzád visszavezethető módon a blogodon "ne legyen tényállítás, mert az tilos, de vélemény *bizonyíthat* konkrétumokkal alátámasztva törvényes" alapon ugyanarra mutatsz rá az nem lenne helyes. Ha viszont a blog anonim, azzal nincs gond, a véleményszabadságba belefér.

Ebben a helyzetben a partnerrel, munkaadóval való alkutól függ milyen mértékben kötelező az anonimitás. Ha Berkecz kiadja az azonosításodhoz vezető bármely adatot, akkor ez EZÉRT is veszélyes.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 10:57:28

@CoolKoon:

A liberális világrendének. A kapitalizmus mai vezető és uralkodó verziójának. Ennek végső védelmi ereje a háttérhatalom, mely gazdaságilag, politikailag, s kulturálisan védelmezi magát.

A dolgok nem olyan fekete-fehérek, ahogy gondolod. Lásd rövid elemzésemet: bircahang.blog.hu/2017/12/13/miert_balek_az_ellenzek

Kánikula 2017.12.14. 11:49:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: a háttérhatalom embere vagy ő maga a háttérhatalom vagy a háttérhatalom vezetője?

Próbálom összerakni a képet, tehát Sorosnak csak a liberalizmus jó, Orbánnak mennie kell szerintem mert már nem liberális. OK.

Ezután egy balos/liberális összejövetelt szervez, ahol az embere BB felveszi és kiszivárogtatja az elhangzottakat, amivel ad egy pofont a balos-liberális ellenzéknek meg az összefogásnak.

Ezt mind Soros akarja így? Esetleg lesz valami csavar és ez csak az első felvonás? ravasz az öreg ez köztudott.

Brained 2017.12.14. 12:25:32

@CoolKoon: igen, az is minősít, hogy pont ezt vetted észre.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.14. 12:58:47

@Kánikula:

A háttérhatalom nem egy formális szervezet, tagsággal, gyűlésekkel, vezetővel. Ez egy informális érdekszervezet.

Soros egyik tevékeny képviselője, térségünkben ő az egyik döntő személy.

Ez a hatalom a nyitott liberális társadalom és annak gazdasági rendje, a globális kapitalizmus szószólója. Támogtaják azt, aki ebben segít, s fellépnek az ellentétes nézetek ellen.

Kezükben van sok szervezet, pl. az EU és a NATO.

Orbán és más kelet-európai politikusok beleköütek a banda levésébe, ezért ellenük a sok akció.

Sorosék számára nem Orbán az egyetlen veszély Mo-on, hanem a baloldal is veszélyt jelent. Így lett a Botka elleni támadás is. A legnagyobb tragédia az lenne a bűnbanda számára, ha az ellenzékben is eluralkodnának az antiliberális nézetek.

apterus 2017.12.14. 21:41:17

Vihar a biliben. Az MSZPben minden héten játszanak egy Fekete Pétert. Aki veszít, annak egy hétre el kell vállalnia a miniszerelnöki jelölt szerepét. Most Karácsony is beszállt egy körre és veszített. Meglátjuk, jövő héten milyen lesz a lapjárás.
süti beállítások módosítása