... mert választani kell

Pár szó a becsületről

2018/01/03. - írta: Válasszunk

A becsület különös dolog. Laár András ügyéről egy mémesült mondás jut eszembe. Lázár János mondta: akinek semmije sincs, az annyit is ér. A fél ország felhördült. Az olyan értékek, mint egészség, élet, emberség, barátok, család vagy éppen becsület valahogy leltározásnál kimaradtak. Mint a gerinc is. Élete mindenkinek van. Tulajdonképpen édesanyával is mindenki rendelkezik akár élővel, akár sajnos elhunyttal. Csak aki ezt nem sorolja a fontos dolgok listáján a pénz elé, és csak a pénzt számolva úgy gondolja, hogy semmije sincs...Eme kincsek listáján ott van a becsület.

Ez is olyan, hogy azért egészen sok embernek van. Van akinek akkor, amikor dönt valamilyen kérdésben. És van akinek akkor, ha el lehet adni, vagy éppen becsületsértésért perelve pénzt lehet vele keresni. Nem állíthatom azt, hogy Laár Andrásnak ne rendelkezne ilyennel. Hiszen könnyen lehet, hogy megtudnám, nem csak létezik, de meg is sérült miattam. Csak ez a becsület, valahogy olyanra sikerült, mint Pistika házi feladata. Amikor kellene, kiderül, hogy van, volt, elkészült, csak éppen otthon maradt, a húgi füzetében van vagy éppen megette a kutya.

Ismerjük a Stenk cikkét is a történetről. Laár úr erősítőjét ellopták. Valaki vásárolt egy hasonlót, felhívta Laár urat. Szerencsére a megvett erősítő nem a Laár úrtól ellopott darab volt. Az emberünk az ügyben sem pénzt, sem mást nem kért, becsületes volt, a vesztességet is állta volna. 

Emberünk becsületes volt. Nincs ezzel gond, a történeten a rendőrség is csak annyit pontosított, nem őrizetbevétel volt az, csak előállítás. A gond csak az, hogy amikor kiderült, hogy Laár úr  beszélt az emberünkkel, majd úgy döntött, hogy rendőrrel megy a helyszínre. Tudta a számot, nevet, adatokat, egyezés  és pénzkérés esetén is lehetett volna riadót fújni, de ki az a hülye aki követhetővé teszi magát? De amikor a számok nem egyeznek gondoskodni arról, hogy aki valószínűleg segíteni próbál annak nagy eséllyel szar napja legyen patkány viselkedés. 

Majd amikor kiderült, hogy ott sem stimmelnek a számok, akkor sem az emberünk mellé állt. Majd azóta eltelt pár nap és valahogy egy dolog nem merült fel a mai napig: Ha az emberünk azért szív, mert neki segítene, akkor mellé álljon, kompenzáljon. Magától, őszintén, idejében. Hogy a másik ne azt tanulja meg, hogy nem érdemes becsületesnek lenni.

A baj nem itt van. Nem csak egy mentőst sikerült ártatlanul meghurcolni. Nem csak vele szemben inkorrekt, hogy ködös részletekről ködösítesz. Sorszám nem stimmel, egyéb jelek (használati kopások) sem ismerted fel az erősítőt, nem a te erősítődről van szó, nincs mit visszakapni. Csakhogy történt itt még valami. Azt látjuk, hogy csak erre a bulira az erősítő értékének a többszöröse ment el.

Az Orbán féle esküvő során eltűnt két telefon. Minden országos szerv nyomozott, mert a fontos ember. Laár András  pontosan tudja, hogy ebben a történetben ő a fontos ember. Ő az akiért a Nemzeti Együttműködés  Rendszere akkor is megvizsgálja a sértetlen, láthatóan eredeti sorszám eredetiségét, mert amit nem ismersz fel, arról ezt nem mondtad  ki. És a nyomozás során mindent meg kell tenni.

A gond csak az, hogy a humor világa az ilyen helyzetből gúnyt űz, és nem visszaél vele. Pláne nem ködös részletről ködösít, akkor az a tény, hogy nem egyezik a sorszám, András is látta, hogy eredeti és sértetlen a sorszám, hogy az erősítőn a használati nyomok sem stimmelnek. Ezzel a mostani ködösítéssel akkor is megaláz egy mentőst, ha pontosan tudnia kell a helyzetet.

Laár András, ahogy a segítőjére rendőrt hívott, cseppet sem lenne meglepő, ha azokat meg beperelné, becsületsértés miatt, akik esetleg megkérdezik, ebben az időszakban hol volt a művész úr gerince, becsülete. Húgi füzetében megrágta a kutya és így otthon maradt. Akkor amikor a PR tanácsadó, a marketinges és mindenki kitalálja, hogyan kell becsületesnek látszani lépni, és esetleg a Facebookra ígért reakció kapcsán tűzoltó postot kitenni már késő. Amikor kellett volna népni, az az időpont már elmúlt. Ha a sajtó megkeresés után 5 perccel már reagált volna a Facebook csapat az is késő lenne, hiszen ennek a lépésnek már az áldozat postja előtt kellett volna megtörténni.

Laár András, most áll, bambán... Tanárnő kérem... őőő... kérem... az teszik tudni... őőő kérem... majd két hét múlva a Facebookon megmagyarázom, hogy az úgy volt, hogy a hugi füzetét megette a kutya. Kedves András! Addigra erre a házi feladatra, erre a becsületre a kutya se kíváncsi. És, a művész az akire felnézünk. A celeb meg az akire le. Reméljük, addigra te már az a celeb leszel, akire a húgi füzetében lévő becsületeket rágcsáló tacskó se kíváncsi! 

De nem ez a legrosszabb. Nem a mostani ködösítés, felelősség nem vállalás és sok minden más. Hanem az, hogy belengeti, majd az eset után kárpótolja az érintettet. Csak a majd akkor, sok kérdés után, profi PRosok javaslatát figyelembe vevő kárpótlás nem arról szól, hogy bármi őszinte lenne. Hogy az valóban jó lenne a mentősnek, akinek a segítő szándékába, emberségbe vetett hitébe rúgott bele Laár András. Hanem arról, hogy őt minderre emlékeztetve fel lehet használni arra, hogy Laár András akkor és ott újra publicitást kapjon.

Az ilyen ígéret  utáni kompenzáció az esetek többségében nem ad az áldozatnak valamit, hanem elvesz. Visszaél azzal, hogy a híres ember bocsánatkérő ajándékát illik elfogadni. De humor nincs arányérzék nélkül, és Laár úr, aki ezt cinikusan felajánlja, tudja mibe rúg bele a mostani ködös történetezéssel, és azt is, hogy ezzel miért nincs arányban a VIPben jópofizás. Akkor sem, ha egy olyan művész adja, akiből az ilyen történetet nem nézzük ki, és nem egy olyan nyerészkedő kopottaska celebecske aki ezen épp túl van. 

Lehet, hogy még a puzséri értékrend szerint is alávaló azt mondani: Leülhetsz, egyes! Lehet, hogy Puzsér Robinak ebben ezer esetből kilencszázkilincvenkilencszer igaza van, mert a kommentelő alaptalanul helyezi a célpont fölé magát, a virtuális osztályterem megalázó. Most neked, a nem ott lévő leckére, a  nem ott lévő becsületre bárki mondhatja azt, hogy "Bandikám leülhetsz, elégtelen!" Én is csak egy oknál fogva nem értékelem így itt Laár András emberségét, becsületét az ügyben. Mert ahhoz, hogy valamit elégtelenre értékeljük, értékelhető teljesítmény kell. 

És zárszóként még egy gondolat. Amikor eltűnt az erősítőd, volt aki kommentben némi egyensúlyt emlegetett. Amikor egy mentős lényegét, a segítő szándékba vett hitét kezdtel el rombolni, akkor mást is elkezdtél szétverni. Addig a pontig lehetett arról beszélni, hogy téged még a Puzsér is humorosnak tart, művész vagy akire fel lehet nézni. Ehhez emberség is kell. Ezt ezért leromboltad. Most lettél figyelemre, jegyvásárlásra, érdeklődésre érdemes művészből érdektelen, huszadrangú celeb. VV Aurélió méltó kollégája. Az egyensúly megvan. Remélem megérte. 

Nyugi, a hírverést megkapod. A NER és a híres emberek elleni bűncselekmények témáját aktuálissá tetted, az pedig a két ominózus telefon miatt is veled együtt pöröghet a választásig. 

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3413544579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wandál 2018.01.04. 11:43:26

Ezt most nagyon messziről kezdted, és nagyon messzire jutottál, de sajnos hiába. Az erősítő pont az ellopott erősítő volt. Emlékszel még a kilencvenes években az "ellopott autómat visszavásárolnám" apróhirdetésekre? Na nekem pont azok jutottak eszembe a "segítő mentős" kapcsán...

w

2018.01.04. 11:46:47

Nem ilyen egyszerű, hogy 'rendőrt hívott' a találkozóra és 'később sem állt mellé'- nyomozás van, mert a lopás után feljelentés volt, innentől, ha nem szól a találkozóról a rendőrnek, az is bűncselekmény lehet, azt meg nem a Laár András dönti el, hogy az 'okos' rendőr kit visz be.

Ad Dio 2018.01.04. 11:50:44

Mielőtt az ügyben ilyen karakán véleményt formálnék - és pláne azt publikálnám - megvárnám a dolog tisztázódását... lehet hogy semmi nem az aminek látszik.

Aurora86 2018.01.04. 11:57:03

Köznem egyre biztosabb, hogy Laáré az erősítő...

Arcade Macho 2018.01.04. 11:59:18

nem veszunk gyanus es tolvaj kinezetu egyedtol fel millas cuccokat csak ugy adasveteli es szemelyi igazolvany nelkul, kulonben orgazdanak neznek

midnight coder 2018.01.04. 12:06:35

Ja, és ha minden igaz, egyrészt a sorozatszámot módosították az erősítőn, másrészt véletlenül megtalálták a csávónál az ellopott mikrofont is.

sunabajnok 2018.01.04. 12:37:18

Egyszer szemtanúja voltam egy autófeltörésnek. Rendes pógárként tárcsáztam. Rossz döntés volt. Kijöttek a munkahelyemre,hogy bevigyenek kihallgatni, bedobták az értesítőt,hogy másnap reggel jelennek meg stb.... Közben kiderült,hogy egy vacak rádiót loptak el,a drága napszemcsi már nem is kellett. Na igen. Legközelebb majd nem nézek oda.
A mentőst sajnálom. Se Laár,sem ő nem tudja számlával igazolni,hogy az övé. Mégis ő húzza a rövidebbet. Remélem tisztázódik, és Laár megfogadja a yard tanácsát,és nem hagy értéket a kocsiban.

Chr1$ 2018.01.04. 12:40:12

Nincs mit szépíteni, az orrgazdasag is bűncselekmény, akár mentős ruhában, akar öltönyben teszi valaki...

Hivatásos Beszólóművész 2018.01.04. 12:50:00

Az a baj a poszttal, hogy nincs ápdételve, már régen másról szól a sztori.

Továbbá már az elején szaglott a dolog, mert egy ilyen cuccal nem talál meg a Tesco parkolójában a születésekor véglegesen lebarnult vállalkozó, hogy van neki éppen egy eladó. Ez a cucc olyan, hogy 10 emberből 1 tudja mi az, és abból az egyből 0,3 tudja csak az értékét hozzávetőlegesen...
Ez nem olyan, hogy ellopják és már tudják is mi az, és tudják is kinek lehet eladni kéz alatt, vagy szakmabéli volt a tolvaj is. :)
Továbbá az a tény, hogy a "jóhiszemű" vevő semmit nem tudott arról az emberről, akitől éppen pár napja vett egy 150 000 Ft.-t érő készüléket, az már rögtön büdös. 150 000-t nem fizetsz csak úgy kipróbálás, és átnézés nélkül, nem elég egy 5 perces találkozás a Blahán egy ilyen adás-vételhez.

De én biztos naiv vagyok, és mindenki bátran dobálja a 150 ezreket mindenre, mindenkinek.

Az meg hogy mentős az illető, teljesen irreleváns információ, akár rendőr is lehetett volna.

Bright side of life 2018.01.04. 13:31:19

Ez jócskán mellément. Tipikusan hiányos információk alapján megfogalmazott, agresszív, személyeskedő, hatásvadász poszt.

Ballib vagyok rettegek 2018.01.04. 13:44:29

Laár sokkal többet tett le az asztalra, mitn a posztíró valaha is fog.

Azt nem tudom honnan veszi, hogy a NER része lenne, de vélhetően mindenkit ide sorol, aki számára ellenszenves.

Viszont a történetnek van folytatása is:

hvg.hu/kultura/20180103_Laar_Andras_fia_is_megszolalt_apja_ellopott_erositojenek_ugyeben
Laár András fia azonban arról ír, hogy a történet nem teljesen így zajlott, mert ha Király Edu jószándékú és ártatlan ember is, az erősítő tokjában ott volt Laár András ellopott mikrofonja is, az erősítő sorozatszámáról pedig végül kiderült, hogy mégiscsak az előadóművészé. A férfi emellett azt sem tudta megmondani, hogy kitől vette a berendezést, a rendőrök pedig azért vitték be, hogy ezeket "kiszedjék" belőle.

Laár Dávid szerint a férfi minimum orgazdasággal vádolható, de miután ők bejelentették az erősítő ellopását, az egész ügy a rendőrségre tartozik, akik pedig teszik a dolgukat.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.04. 13:55:09

Úgy tűnik, ez az tolvaj srác túl okosnak hitte magát, s belebukott.

Legközelebb ha lop, ügyesebb lesz.

Norx 2018.01.04. 14:00:20

Függetlenül attól, hogy fasság vagy nem, szóltál egy örökbecsüt:
"A művész az akire felnézünk. A celeb meg az akire le."
Nem találom a neten, tehát vlsz eredeti, ezért jelzem, hogy ezt már el is loptam!

Ballib vagyok rettegek 2018.01.04. 14:01:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Nem hiszem hogy ő lopta el.

Szerintem tényleg csak olcsón vett egy loptt holmit, és tényleg segíteni akart.

És lehet tényleg nem tudta, hogy az orrgazdaság büntetendő.

Azaz ha 2000 Ft-ért veszel 200.000-es erősítőt, akkor nem biztos hogy az törvényes, gondold azt bármennyire is annak.

Norx 2018.01.04. 14:19:51

@Hivatásos Beszólóművész:

"Ez a cucc olyan, hogy 10 emberből 1 tudja mi az, és abból az egyből 0,3 tudja csak az értékét hozzávetőlegesen...
Ez nem olyan, hogy ellopják és már tudják is mi az, és tudják is kinek lehet eladni kéz alatt, vagy szakmabéli volt a tolvaj is. "

Tudod, van egy olyan dolog, hogy a zinternet.
www.arukereso.hu/CategorySearch.php?st=aer+er%C5%91s%C3%ADt%C5%91

Kortól, nemtől, bőrszíntől és vallási hovatartozástól függetlenül használják emberek és állatok; és talán még a mobilnet penetrációja is meghaladja az általad feltételezett 3%-ot, ha más nem, a budapesti lakosság körében. (Direkt nem nézek utána, hogy bárkinek legyen mibe belekötni, ha egyszemélyes cicaharc indulna.)

Persze ettől még lehet igazad, csak az érvelésed a 21. században csak segghülyék előtt állja meg a helyét.

KunhalmiAgnes 2018.01.04. 14:25:43

Ez a Laar Andras amugy egy mocskos Orbanista naci, es emlekzunk, a holokauszt is pont igy kezdodott, hogy eloptak a Hitler egyik baratjanak erositojet.

2018.01.04. 14:48:55

@Chr1$: ha az orrgazdaság bűncselekmény volna, mind bűnösök lennénk, hisz mind gazdái vagyunk egy-egy orrnak.
Az orgazdaság viszont a Btk.-ban is nevesített bűncselekmény. Egy r-rel.

2018.01.04. 14:55:22

@Hivatásos Beszólóművész: ha csak egy telefont veszel aprón akkor már ez a nagyságrend, miért ne venne az ember. oké kicsit speckó lehet egy ilyen erősítő de tényleg nem szokás használt cuccoknál erkölcsit kérni, max ha gyanús a fickó nem veszek tőle de azért a világ úgy működik, hogy az emberek csomó cuccot adnak-vesznek minden nap. Ha nem erősítőt akkor tv-t vagy pc-t.

Azt, hogy itt ki hazudik én továbbra sem tudom, várjuk meg a végét, talán megtudjuk. De a mentős kihangsúlyozása demagógia, felőlem lehet pap de akár taxis is, nem gondolom, hogy változtatna a lényegen.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 15:16:07

@Norx: Persze. Csak a történet kapcsán piszok sokan azt mondják gyanús, gyanúsan olcsó.

460.000 Ft a bolti listaára, ha nem keresel túl sok helyen utána.
Árukeresőn megkeresve az ezzel akciózó webáruházakat, a minimálár már jóval alacsonyabb. Hopp, 3 kiló környékén járunk.

A használt termék, garancia nélkül ez utóbbinál alacsonyabb irányáron hirdethető meg. Nyilván, itt nem lesz ÁFÁs számla, nem lesz ÁFA visszaigénylés. A 200.000 forintos irányár egy használt eszköznél természetes. Akinek karácsony előtt kell a pénz és karácsonyra kap jobbat, annak alku utáni árként 150.000 Ft, mint piaci érték nem az irreálisan olcsó vagy gyanús vásár.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 15:20:29

@Ballib vagyok rettegek: Szerintem még olcsón sem vett.

Ugyanis 460.000 Ft, márkaboltos listaár
Árukeresős webáruházas minimálár 300.000 Bruttó.

Használt piacon, ahol már nem nagyon egyszerű ÁFÁt visszaigényelni, nincs garancia, ennél mimum egy ÁFÁnyi összeggel olcsóbb. Ez 235.000 forint lenne, ha a használatból és a garancia hiányából eredő értékcsökkenést nem számoljuk.

Reális piaci áron, használtan, kopottan, amikor az eladónak sürgős ott ezek a szempontok azonnal csökkentik az árakat.

A rendőrség kommunikációja szerint Edu-t tisztázták... Ennek csak a Laár gyerek mond ellent.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 15:22:10

@Ballib vagyok rettegek: Laár Dávid állításait ugye szintén sikerült végig elemezni, ellentmond többek között a rendőrség állításának, és eleve lehetetleen dolgok vannak benne.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 15:26:07

@Hivatásos Beszólóművész: Nincs szükség Update-re. Laár Dávid vádjaival újabb post foglalozik, amelyik elég sok szempontot megvizsgálva bemutatja, hogy Laár Dávid miért az egyetlen szereplője a történetnek aki állításai között olyan is van, amiről azokat átgondolva bárki tudja, hogy miért lehetetlen. Aki pl. a rendőrség hivatalos állításaitól gyökeresen eltérő storyt ad elő, ami eléggé hihetetlen.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 15:32:39

@croc: Nem az a baj, hogy rendőr volt a találkozón.

Ha valaki engem keres meg névvel, kiírt telefonszámmal, a név és a telefonszám tényleg összepárosítható, nem csak friss dolgokból, rákeresek a Facebookon és sejtem, hogy tényleg vevő....

Akkor eleve azt ajánlom fel neki, hogyha lopott a cucc neki is vallomást kell tennie, átverték a jó hely a kapitányság, ha pedig nem lopott a cucc, nem érintett, akkor is ez a jobb... Mert Facebookon keressük az infot, kinél láttak frissen hasonlót, ha az övé már rendőr előtt tisztázódott helyzetű, akkor emiatt biztos nem törik rá az ajtót.

Az első hívásnál. És utána a rendőr már erről a megbeszélt találkozóról értesül. Megkérdezlek, ha ezen az alapon, eleve úgy megy oda mindkét fél, hogy minden adatot összekészítenek, az erősítő dokumentumai a lopás miatti feljelentés miatt is ott vannak a rendőrségen gyári számokkal....

Szerinted lett volna akkor bilincs?

Infamous 2018.01.04. 15:37:19

Az tűnik logikusnak, hogy a koma ellopta az erősítőt, kitört a hepaj, rájött, hogy nem tudja eladni a fél ország által keresett cuccot, és el akarja adni az eredeti tulajnak.

Herbert Putzenschramm 2018.01.04. 15:37:30

ott van szopóágon az egész sztori, hogy ha tényleg nem lenne lopott a cucc, akkor már rég jelentkezett volna az eredeti eladó, akitől a becsületes(?) megtaláló vette, hogy "heló srácok, én adtam el, tényleg az enyém volt csak kellett a pénz" de ilyet valahogy sehol sem olvasok. szóval nekem továbbra is bűzlik ez a sztori. én ha eladok valamit, akkor utána nem tűnök el és válok elérhetetlenné.

Besenyő Pista bá' meg abszolut érthetően viselkedett: anno bejelentette a lopást, ezek után nyilván szólt a kékeknek, amikor jelenzkezett nála az állítólagos megtaláló.

@Válasszunk: aki 460'000-ért vesz meg egy hobbi cuccot, azt ne magyarázd már el nekem, hogy simán megválik tőle 150'000-ért, mert épp sürgősen kell neki a pénz hó végén parizerre és csirkefarhátra.

amúgy meg amíg senki nem ismeri a teljes történetet csak olvasott 2 egymással szemben álló verziót addig nem sok értelme van becsületről és igazságról mantrázni, mert az lesz a vége, hogy jön majd egy harmadik vélemény, és mindenki rajtad fog röhögni.

ez az egész ügy a meglopott Laár andrásról szól, a becsületes megtaláló mentős srácról, és persze a rendőrségről, alapjában véve kár volt az egészet nyilvánosságra hozni, mert most mindenki csak féligazságokat tud.

(az eddigi infók alapján szerintem a mentős srác nyakig benne van a dologban, de majd aztán lehet hogy kiderül hogy mégse, és akkor meg én leszek az ostoba :) )

Herbert Putzenschramm 2018.01.04. 15:49:01

@Válasszunk: mármint hogy használt cikk és használt cikk közt is van különbség. az hogy veszel újonnan egy Audi/Merci/BMW-t 30 millióért, és 5 év múlva használtan, 200ezer km-rel és néhány nem működő extrával meg pár karcolással + kiült bőrüléssel eladod 15-ért, az normálisnak mondható értékcsökkenés.

De egy minőségi erősítő az teljesen más dolog, ezek sokkal jobban tartják az árukat. még használtan sem veszít ennyit az értékéből, itt nem az van hogy lejár a 2 év garancia ás másnap széthullik. amit leírtál, annál még egy szaros iphone is jobban tartja az értékét...

szóval ez a része is gyanús a történetnek: ha egy 460'000-es cuccot 150-ért árulnak, az vagy lopott, vagy hamisítvány vagy a kettő egyszerre

Duplaxiii 2018.01.04. 16:09:00

Jó kis írás, kár hogy csak egy szeletét írtad meg!
Ugye adott egy ismert ember, aki ír egy magánposztot.
A aljabulvár tanulatlan bérfirkászai meg csak ezek böngészik, megtalálják, és azonnal készül egy "saját" fogalmazvány (ami kizárólag az egyik oldalt írja le)
A magyar aljabulvár körben átveszi a írást, és egymásra hivatkozva hitelesítik annak tartalmát.
Bill, Bors, index, 444 és a kormánypárti férgek.
Jön minden oldalról válasz, az mind szintén egyoldalú, a másikakkal szembeni és vélhetően az sem a valóság.
Közben arra is fény derül, hogy a szovjet rendőrségünk megint a féreg túlkapását hajtja végre, erre a kutya sem figyel már fel, hiszen nem verték agyon a palit.
Megtudjuk, hogy Laár András meg hazudik, és elég alacsony az jelleme, hiszen először letagadja azt, hogy tudott a rendőri akcióról, majd módosít, és jelzi, neki ehhez semmi köze.
Tehát ő magasról szarik egy másik ember sorsára, jogaira, hiszen neki egy erősítő fontossab bárkinél, akár a valóban ártatlan palinál is!!! meg lett? Nem! A palit nyugodtan lőjék le. És Andrisunk elsétál, majd ránszabadítja a gyerekét.
És a bulvár meg kavarja, hazudozik.
Az emberek ismét egymásnak esnek, már nem számít a jog.
Könyörgöm akasszuk fel! A másik oldalt!A más véleménye levőket, a bulvárnak nem hivőket, a joghoz ragaszkódókat!
.
Szerintem ez egy 0 szintű hétköznapi lopásügy lenne, jellemzően a normális ember magasról szarik arra, hogy kitől mit loptak el.
De mert jellemzően hibáznak a rendőrök, a bulvár meg elvégzi a dolgát, hatalmas háború lesz az egészből.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 16:20:06

@Herbert Putzenschramm: Nem stimmel az állításod.

Ugyanis az árkülönbség okát mint látod 4 dologban jelöltem meg,

1.) A bolti ár az a márkabolti listaár. Ennél a webáruházas kedvezményes ár olcsóbb.

Nyilván nem valószínű olyan, hogy egy erősítő olyan jól tartsa az árát, hogy a használt drágább, mint az új.

300.000 Ft alatt van valamivel az új ár.

2.) Ezeket profik veszik. A bolti árból visszaigénylik az áfát, nem áfás tranzakcióból nem. Szóval NETTÓ áron kell számolni.

Azaz 235.000 környékén van a friss nettó ár. Mert ennél drágább ár esetén már simán rendeled az újat.

3.) A legolcsóbb új nettó árból kedvezményt ad valamennyit a használtpiacon az irányár

4.) Az irányárból használtpiacon természetes az alku.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 16:33:26

@Herbert Putzenschramm: Hogy könnyebb legyen, kép és listaár alapján (azon 460.000 körül árulják) más webáruházakban olcsóbb szokott ez lenni.

www.arukereso.hu/hangszer-erosito-c1006/aer/alpha-p255738495/

282.900 Ft *bruttó*, szállítással.

Ez 223.000 alatt van nettó.

Szálltás kiesik, el kell menni, van költséged...

220.000 forint feletti ajánlatot nem éri meg megnyitni sem.

2018.01.04. 16:55:55

@Válasszunk: én nem tudom mert a rendőrök gondolkodását sose tudtam követni, illetve sose láttam bennük sok logikát. Még az is lehet, hogy csak azért vitték be mert az előállítási statisztikába.
Az mindenesetre furcsa, hogy ez a fickó nemnmondja meg, honnam szerezte a cuccot, esetleg, ha megmondta volna, nagyobb eséllyel megússza a cirkuszt, de ki tudja...

Herbert Putzenschramm 2018.01.04. 17:03:14

@Válasszunk: az eredeti posztban írta a srác, hogy 460ezres a cucc, nyilván ebből indultam ki, ha ez valóságban csak 300ezer bruttó ahogy írod akkor kapásból ott tartunk, hogy a megtaláló hazudik

az meg szintén már csak a Te feltételezésed hogy van hozzá még külön kedvezménye az eredeti vevőnek (aki mint írtam eléggé gyanús hogy semmit nem tudunk róla), és az is csak feltételezés részedről, hogy egy cégtől vette, aki vissza tudja igényelni az áfát.
Az amúgy honnan tudható biztosra hogy pont erről a linkelt típusról van szó?

De a lényeg hogy ez csak ugyanolyan feltételezés reszedrol mint a másik oldal, akik szerint ez egy sima lopott cucc amitől nagyon gyorsan meg akartak szabadulni

Egy dolog biztos, hogy K. Edu egyértelműen lopott cuccot vett. Ugyanis ha nem lenne lopott, akkor a rendőrök kiérkezésekor felhívta volna az eladót akitől vette, az kijött volna és igazolja hogy a cucc amit eladott az az övé. De ez nyilván nem történt meg, mert akkor nem lett volna sztori se az egészből
Mint írtam, ha eladok egy értékes cuccot akkor egyrészt adásvételi az alap, másrészt meg utána is bárki megtalál ha felkerülne valami félreértés, nem szűnik meg a számom vagy hasonlók.

Kánikula 2018.01.04. 17:40:11

Érdemes lenne folytatni a sztorit. Látom L.A. Szemsz ögéböl nem irtad le. Laár nem hívott rendört. Ez a cikk pontositásokat igényel rendesen. Legalább az ö Facebook posztját is tedd be a végére.

Arcade Macho 2018.01.04. 17:50:27

@Herbert Putzenschramm: "ez az egész ügy a meglopott Laár andrásról szól, a becsületes megtaláló mentős srácról, és persze a rendőrségről, alapjában véve kár volt az egészet nyilvánosságra hozni, mert most mindenki csak féligazságokat tud."

a gyermek az vagy tolvaj vagy orgazda vagy annyira hulye hogy lelegeztetogepre kellene tenni hogy nehogy oxigen nelkul maradjon
az ugy hozadeka az az hogy szeles korben elerhetove valik az az informacio, hogy az ilyenekre adasveteli kell szemelyi igazolvany ellenorzesevel egyutt, kulonben orgazdasag lesz a vad es rabositanak

a tolvajkergetokben volt ilyen anno, hogy jajj en a 10. bicot vettem meg mindet gyanusan olcson es en artatlan vagyok...

Arcade Macho 2018.01.04. 17:53:01

@Válasszunk: "Ugyanis 460.000 Ft, márkaboltos listaár
Árukeresős webáruházas minimálár 300.000 Bruttó."

na persze...
ha meg megrendeled akkor veletlenul kiderul hogy eppen mar nincsen, de ajanlanak hozza hasonlobol masik otot...

wolves84lb 2018.01.04. 18:16:07

@Herbert Putzenschramm:
"aki 460'000-ért vesz meg egy hobbi cuccot, azt ne magyarázd már el nekem, hogy simán megválik tőle 150'000-ért, mert épp sürgősen kell neki a pénz hó végén parizerre és csirkefarhátra. "

Hát pedig pontosan annyi a reális ára. Műszaki cikknél használtan a felénél többre nem igen számíthatsz, és akkor még csak a külsőleg is jó állapotú dologról van szó. Ami már külsőleg is látványosan használt, ott meg még kevesebb az ár.

Úh de, egy 460k-s cuccnak ennyi a reális gyorsanelakaromadni-ára.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 18:34:11

@Arcade Macho: Van rá olcsóbb ár szomszédos országból. Még olcsóbb eBayről.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.04. 18:38:08

@Herbert Putzenschramm: Nem kell ehhez hazudni. Nem nézett árgépet, mert ami túl drága szokott lenni, amikor látod, arra nem keresel olcsóbb forrást.

Nem feltételeztem én kedvezményt. Én törvényt feltételezek. Egy profiknak való cucc piacát a profik határozzák meg. Ők pedig visszaigényelhetik az árát PONT.

Ha valami használt, akkor olcsóbban kell adnod az új nettó áránál.

Onnan pedig alku volt. :)

stukov1 2018.01.04. 18:58:55

Akár Laár Andrásé a cucc, akár nem, valószínűleg lopott...
Ha nem az lenne, akkor lenne valami infó az eredeti eladóról.

halaloszto 2018.01.04. 19:10:17

ilyen egyszerű a világ. ha valaki vesz olcsón egy használt cuccot, azt hiheti hogy ügyes. aztán kiderül hogy nem ügyes, hanem orgazda. amikor erre rajött, akkor bedobhatta volna a dunába, vagy bevihette volna a rendőrségre. de mindenesetre kellene tudjon virítani egy nevet, egy személyleírást, egy telefonszámot, egy hirdetést.

ha az eladó vigyázott rá, hogy semmi nyomot ne hagyjon, akkor pláne tudnia kellett volna a vevőnek, hogy a cucc lopott.

Leordítász király 2018.01.04. 19:19:39

Hoggy lehhet mán ijjet, követkeszetessen töpször leírni ety posztba hógy "semmilye" <schakehed>

Herbert Putzenschramm 2018.01.04. 19:28:25

@Válasszunk: először is egy bölcs tanács: attól hogy feltételezel egy törvényt, és odaírod a mondatod végére kepszlokkal hogy PONT, még nem lesz igaz amit állítasz :)

mondhattok akármit, a 460'000 az nem 300'000, aminek a nettója 219'000, ez nem így működik. simán van eset amikor előfordul hasonló, de ne ebből induljunk már ki.
Ennyi erővel ez aliexpresszen már csak 200'000, de ha veszel egy hasonlót ami csak 110'000 a vaterán, és a szomszéd Pista bá' fia beleforrasztja az ebay-ről rendelt belső egységet akkor már csak 55'000...

meg amúgy önmagadat cáfolod: azt írod hogy ilyet kizárólag profik vesznek, hát ez a K. Edu aki szintén ilyet vett nem tűnik valami profinak, meg az eladó se akitől vette.

és a slusszpoén, hogy már a sokadik kommenteken át arról tépjük a szánkat (billentyűzetet/tapipadot) hogy valjon mennyibe kerülhet reálisan egy olyan erősítő, amiről amúgy egyikünk se tudja pontosan hogy milyen modell, mennyi idős és milyen állapotban van, na az tökéletes metafórája ennek az egész ügynek:
egyikünk se tud biztosra semmit, de véleményünk az kurvára van róla, és ragaszkodunk hozzá az utolsó erőnkig :D

baszki, ugyanolyan szánalmas vagy Te is meg én is mint K. Edu meg Besenyő Pista együtt :) (hájfájv)

@wolves84lb: ez nem így működik, hogy van egy ökölszabály, ami konkrét ártól független. ha veszek egy hifit újonnan 20'000-ért és eladom pár év után egy 10-esért, az valóban reális, ahogy írtad is. de ha 460-ért veszem, akkor nem fog feltétlenül 230-at érni (pláne nem 150-et mint barátunknál), és ha valamit 1millióért veszel akkor az sem automatikusan 500-ról fog indulni 2 év múlva amikor el akarod adni.

abban viszont igazad van, hogy a "gyorsanelakaromadni" ár az bármennyi lehet: nyilván ha közben az eladó narkós lesz akkor odaadja a dílerének 5g heroinért, de azért - szerencsére - ez se a mindennapi példa :)

berne 2018.01.04. 19:40:26

Dehát nem celeb már régóta?

közép dunántúli régió 2018.01.04. 19:51:05

Kedves posztoló!
Laár posztját igazán betehetted volna az ügyről, ha már ilyen személyeskedő, ítélkező, gyökér posztot bírsz csak írni. Már az ellensúly kedvéért. De mivel nem tetted meg, én most pótolom. Tessék:

www.facebook.com/laarandras/posts/10155986931988991

Nagyon úgy tűnik, hogy a védenced a hunyó.

Up! 2018.01.04. 20:03:30

Semmilye

"Na, mi van?... Semmi?!?... Itt a tévedés, kérem! Mer' a Semmi az nem van, hanem … nincs!!! Hiszen ha Semmi van, akkor épp hogy nincsen semmi! Nem pediglen van. Innen látható, hogy ugye, ha már Semmi nincsen, az meg má' pont hogy: Valami!...
Na de az viszont má' NEM SEMMI!!!"

- Laár András -

Arcade Macho 2018.01.04. 20:55:59

@Herbert Putzenschramm: "meg amúgy önmagadat cáfolod: azt írod hogy ilyet kizárólag profik vesznek, hát ez a K. Edu aki szintén ilyet vett nem tűnik valami profinak, meg az eladó se akitől vette."

hehehe +1
az ilyeneknek jo lenne 30e -t valami kicioccogagyi is, csodalom hogy beletolt 5szorannyi lovet hogy a sajat kornykalasat hallgassa

VaradiJanos 2018.01.04. 21:02:27

@Válasszunk: “Van rá olcsóbb ár szomszédos országból”

Olcsóbb ár .... és cikket ír ..... és okoskodik.

VaradiJanos 2018.01.04. 21:16:56

Az orrbánrezsim újabb támadása az egészségügy ellen.

ProsTata 2018.01.04. 21:21:07

Egy ponton megdől a "mentős" csávó és onnantól teljesen mindegy ki mit állít?

Ha én 20 ezer forintnáél drágábban veszek valamit használtan kéz alól a neten (előfordult párszor), akkor elteszem az elérhetőségét az eladónak és szerződést írok személyi igazolvány számokkal stb-stb. az áru átvételekor.
Nem azért mert ennyire okos vagyok, hanem mert aki nem csinálja az annyira hülye. Ha hazaviszi és áramra dugva kiderül, hogy egy hibás szart vett, akkor mi van?

A mentős csávó szempontjából a legpozitívabb, ha azt feltételezem, hogy tényleg ennyire hülye, megvette a cuccot valakitől és nem tette el az elérhetőségét. Sőt még ennél is hülyébb volt, mert nem fogta fel, hogy basszus én orgazda vagyok és kurvára megüthetem a bokámat. Aztán még ezen is tovább hülyül. Nem száll le a döglött lóról és hihetetlen mesével még szeretne pénzt is kiszedni Laár-tól a veszteségek fedezetére.

Még valami, aki esetleg nem tudná... Ha a rendőrségnek bűncselekmény jut a tudomására (feljelentés) stb. akkor hivatalból nyomozás folyik. Akkor is, ha az ellopott értékek megtérültek, legfeljebb a tettes büntetési tétele csökken. Hiába vonja vissza a feljelentést a károsult, a bűncselekmény még megvalósult. Tehát nem kellett Laár-nak "megkérni" a rendőröket, hogy ugyan már rabosítsák a "becsületes" megtalálót!

ProsTata 2018.01.04. 21:41:02

Most elolvastam Laár Facebook-os posztját is. Megerősített abban, hogy nagyon nagy jóhiszeműség vagy még inkább naivitás kellene ahhoz, hogy minimális életszerűséget lássak Edvárd legény történetében.
Egyáltalán mire akarta használni Edvárd a spéci erősítőt? Honnan tudta hogy egy értékes cucc? Netán zenész (mentős és árufeltöltés mellett)?
Honnan "tudta", hogy élete üzletét fogja megkötni?
Csupa megválaszol(hatatl)an kérdés...
A hülye gyerek meg még mártírt is játszik? Vagy legalábbis megpróbálja...

ProsTata 2018.01.04. 23:14:32

Azt hiszem mindent értek. :-)
A megvilágosodáshoz Király Edvárd önleleplező Facebook posztja vezetett el.
Laár Andrással egybehangzóan állítja, hogy az előzetes egyeztetéskor megállapították, hogy a Laár András által megadott (5 db forgalmazótól származó) gyáriszámok egyike sem azonos a Király Edvárd által megvásárolt erősítőével, vagy NEM az ellopott erősítő.

Na most egy átlag ember mit tenne ilyenkor Király Edvárd helyében? Én például nagyon megkönnyebbülnék, megtörölném a homlokomat és hálát adnék az Istennek, hogy tényleg van egy erősítőm... De Király edvárd nyilván nem átlagember, hiszen mentős (!). Elkezdi Győzködni Laár Andrást hogy de igen, mégis csak nézze meg személyesen, mert hátha mégis az ő erősítője!!! Ezt is egybehangzóan írták!!!
Az már külön vicc kategória, ha Laár András leírásában szereplő módon a teljesen egyértelműen azonosítható mikrofon megcsillantásával tartotta fenn az érdeklődést a dolgot már feladó Laár-ban.
Ilyen nincs még a mesében sem!
És valóban a Király Edvárd posztja után nem is sokkal az erősítőt forgalmazó cég egyértelműen beazonosította a gyáriszámot és tényleg az ellopott erősítő.
"Edvárd Király" mint kiderült blöffölt, és ezen a ponton elbukott, hiszen a kiáltványát még abban a hiszemben adta ki, hogy nem lehet egyértelműen beazonosítani az erősítőt.

hidroponi 2018.01.04. 23:25:04

haha..itt a kommentekben nem egy szemely azt varja hogy az "allitolagos" eredeti vevo jelentkezzen..azok utan varjak, hogy azt a szerencsetlent aki "joindulatuan probalt segiteni" laarnak, a rendorok megfogtak.. :DDD

a cikk kicsit erosre sikeredett, de nekem is ami megutotte a szeme, az sajnos az volt, hogy laar csobehuzta a fickot..persze vannak felmento indokok is( a rendorseg kotelezte, stb)..de hat a teny csak teny.

az pedig hogy laar azutan fordul a cucc forgalmazojahoz az elhagyott szamlaja miatt, hogy vkivel egyeztetett talalkozot, mar a sulyosan necces korbe esik.

Chilly 2018.01.05. 02:01:22

Egyszer régen Ámerikában jártem és a Time Sqare-en egy műszaki üzletben ajánlottak a fényképezőgépemhez egy optikát. Tök jó volt, teccett. Aztán, amikor rákérdeztem az árára, akkor szemrebbenés nélkül mondta az eladó, hogy 450 dollár! Nevetve kifordultam az üzletből... Majd a sarokig utánam jött az eladó és folyamatosan lejjebb vitte az árát. Visszamentem és adólevonás után fizettem 150 dollárt.
Tehát az eredetihez képest harmadárat!

Akkor én biztos orgazda vagyok/voltam, mert ez a cucc biztos lopott lehetett???

Chilly 2018.01.05. 02:30:51

Máskülönben az egész ügy tisztára a "kabátlopási ügy" történetére kezd hajazni. Mert Király Edu vett/szerzett/kapott valamit, ami arra hasonlított, amit elloptak Laártól... Mégis Őt rángatják meg ezért és kerül pellengérre.

Elismerem Laár művészetét, bár, mint embert nem ismerem. De az ügy kapcsán kezd nekem egyre inkább "celebbé" válni és médiaszemély lett a sorozatos sajtóban való szerep(e)l(tet)ése miatt.

Persze ez csak feltételezés a részemről... de nem tudom, hogyan alakult az utóbbi időben a nézettsége, de még az erkölcsi megítéltetése árán is hírnevet szerzett (vagy hírhedtté vált?), azaz még a rossz hírverés is reklám neki, így lehet feltornászni ingyen (a lopásnál elszenvedett veszteség ellenére) a statisztikákat.

Laár fia, meg egy ellenpont a storyban, mert Ő mindent tud, s jobban tud mindenkinél. Úgy látszik Neki joga van Király Edura ráragasztani bármilyen jelzőt, mert a vezetékneve Laár.

Persze, ha igaza van/lesz, akkor sorry...

De, ha nincs, akkor is csak legyinteni fog a közvélemény és majd azt mondják, hogy: Laárifári

Ambiorix 2018.01.05. 09:23:30

@Chilly:
Nem, barátom, te egy balfék vagy, aki egy 100 dolláros optikát megvett 150-ért. :D

Kánikula 2018.01.05. 12:16:57

@Chilly: Nem Laár vitte nyilvánosságra a sztorit, ezért kár nyilvánosság kereséssel meg feltünéssi viszketegséggel vádolni.

Kánikula 2018.01.05. 12:18:18

@VaradiJanos: Tudtam én, hogy Orbán a hibás.

commentes nikk 2018.01.05. 13:06:40

Szerintem a következő történt, a mentőshöz bement a tolvaj (vagy aki átvette tőle eladásra), a mentős látta, hogy jó a cucc, tudta mi az (mert zenél), és nyilván tudta, hogy lopott cucc, de valszeg úgy volt vele, hogy egyszer neki is lehet szerencséje és megvette olcsón. Aztán amikor látta, hogy valszeg Laáré a cucc, teljesen korrekt módon szólt neki, és visszaadta volna az általa kifizetett 150 rongyért, mert Laárnak nyilván van ennyije, és akkor őt sem éri kár, Laár meg töredékáron visszakapja a cuccát. Szóval szerintem kb ez történt, anno dolgoztam pár évet boltban, hozzánk is jöttek be rendszeresen sötét figurák mindenféle eladó cuccokkal, ez egy létező műfaj, bemegy az ember 28 boltba, az egyikben meg akad vevő az ócsított cuccra.

commentes nikk 2018.01.05. 13:17:30

@Herbert Putzenschramm: meggugliztam ezt az erősítőt, azt írják, belépőszintű modell otthoni stúdiózásra meg alapdolgokra, szóval azért nem egy Porsche Panamera szint :))) A használt árat meg szerintem minden cuccnál úgy számoljuk, hogy megnézzük, hogy mennyi a legolcsóbb, és abból megyünk lefelé állapot, meg egyéb kritériumok szerint. Így akár reális is lehet a 150, de ahogy feljebb is írtam, szerintem a mentős csóka nem hülye, pontosan tudta, hogy forró cuccot vesz, csak jól akart járni, ami persze csúnya dolog, de hát az emberi gyarlóság. Mellesleg csak példaként, van nekem egy kifejezetten márkás vázra épített bringám, alkatrészáron közelíti a félmillát, de ha el akarnám adni, örülhetnék, ha kétszázat kapnék érte, de így télvíz idején inkább 170-180 lenne a reális (pedig nincs látványosan leharcolva).

Arcade Macho 2018.01.05. 13:34:23

@hidroponi: "hogy laar csobehuzta a fickot.."

persze rohadek mocsok!!!
hagyni kellett volna hogy el tudja passzolni rendesen, hiszen az orgazda is csak penzbol el...

Arcade Macho 2018.01.05. 13:37:17

@commentes nikk: amit leirtal az az orgazdasag
nezd en nem itelek el senki, mert en is elhzoom az irodabol a fenymasolopapirt meg gyorsan is hajtok autoval, csak ez az orgazdasag kisse fajsulyosabb tema...
ha nem lenne orgazda akkor nem nyomnak fel a retkek az autokat meg a lakasokat, egyszeruen kiszaradna a piac, lenne a nyominger csovikenek egy 150 cmes TVje meg egy fel millas erositoje es akkor mire megy vele?

citrix 2018.01.05. 14:27:19

Laár Andrásról az idő múlásával csak az jut az ember eszébe: volt egy erősítőlopási ügye. Ő jár erkölcsileg rosszabbul hosszútávon.
süti beállítások módosítása