... mert választani kell

Szegedi horror IV: "Ezt írd meg bazdmeg"

2018/05/25. - írta: Válasszunk

Szerencsére akad olvasó, aki megtalál e-mailben is, ha kell és megjön tőle a levél "Ezt írd meg bazdmeg" tárggyal. Sajnos rendszám, járatszám és más ellenőrizhető információ kimaradt, de a story így is közlésre érdemes:

Horror, hogy fűtenek a 90-es buszon? A lófaxt! Ma szerencétlen csóri sofőr azt találgatta, hogy hogy jutunk át a vasúti átjárón, mert annyira nem ment az a szar! Még a trottyos vénemberek és a botos banyatankos mamik és megelőztek minket. Gyalog bazmeg!

Rákérdeztem, hogy miről van szó. Tud-e rendszámot, vagy más azonosítót. Csak a Szentmihály szó hangzott el, meg az, hogy valamivel dél előtt. Ebből sem járatszám, sem rendszám nem derült ki. Jobban kedvelem a megszokott szegedi informátoraimat, ők ugyanis a rendszámot, járatszámot is megadják. Az egyiküket felhívtam, de délutános, és továbbra is az SZKTnál dolgozik, így a jegyeket vásárló sofőrökön keresztül jutnak el hozzá a hírek.

Ezt az esetet sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudta, de felhívta a figyelmem egy jellemző részletre: Sok busznak "gazdája van" a cégnél. Ha azzal járnak, akkor a legtöbb hiba kiszámítható, és még a finoman szólva sem tökéletes féket is megszokják, nincs okuk jelenteni. Ha ezek valamiért heteken át hiányoznak, mint az elmúlt hetekben az IDY-767 is hiányzott, akkor ugyanaz a sofőr a "gazdátlan maradékból" kap buszt. Olyan buszok közül, amik amúgy kevésbé megbízhatóak, de baj esetére vésztartaléknak még talán jók.

Azok közül, amikkel mindenki csak túl akarja élni a napot, a hibák bejelentése, adminisztráció nélkül. Ezek még jobban leromlanak. És a karbantartás minőségéről is érdekes történeteket hallani: Meg nem erősített pletykák a garázsban súlyos visszaéléseket, és ezek miatti folyamatban lévő ügyeket emlegetnek.Így persze érthető, hogy a maradékból előkerülő buszok még kevésbé megbízhatóak. Viszont a sofőr sokszor a megszokott fordákban jár, így a gazdátlan, kevésbé megbízható járművek is egy helyen jelennek meg, sokszor akár egy sofőrnél is.

A HCT-511 viszont más sofőrnél érte el azt, hogy a vízforralás ismét az utasok füle hallatára megbeszélt téma legyen. Meg az, hogy a gáztartályok hibái miatt már csak egyetlen tartályt töltenek meg. Ez a korábbi gázszaggal összefügg, és azzal is, hogy a műszer a vezetőfülkében tartósan 0 üzemanyagot. Ezt viszont a 90-es vonalon közlekedő informátor rendszámmal együtt írta le. Joggal jött a megjegyzés, hogy a szegedi gázos flotta rosszabb helyzetben van, mint a budapesti HÉVek, vagy éppen a 3-as metró. Ugyanis amikor egy gázos buszon a rendszer rossz műszaki állapota miatt tartályok kerülnek üzemen kívül, akkor valószínű, hogy a hasonló igénybevételnek, hasonló körülményeknek kiettt  többi tartály sincs jó állapotban.

A sűrített földgáz szivárgása esetén a levegővel robbanóelegyet alkot és az utasok jelentős része nem szól azonnal a gázszagról. A buszokon viszont a triviálisnak gondolt kisebb elektromos hibák (leszállásjelző, ajtónyitó, ajtózáró gomb, stb) addig lényegtelenek, amíg az elektromos szikra és a gázszivárgás miatti robbanóelegy nem találkozik. 

A gázos buszok fenntartása kapcsán fel kellene fogni, hogy ezek a hibák itt különösen veszélyesek lehetnek. Egy dízeles busz szerkezete is igénytelenebb, kevésbé kényes a karbantartásra, az üzemaanyag sem képez robbanóelegyet, így ott a fenti szintű veszély nem merülne fel. A gázos buszokat ilyen helyzetben azonnal le kellene állítani. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9313999420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása