... mert választani kell

Délután kettőig nem volt újabb hír a BKK botrányról!

2017/08/01. - írta: Válasszunk

Ugye milyen szenzációs a hír? Amikor leírom még van is benne némi igazság. Persze lehet hírnek mondani azt is, hogy ma sem mondott le akinek le kellene mondani. Hogy a pár naposra ígért vizsgálat részletes eredményeiről nem tudunk még semmit. Sőt arról sem, mikor lesznek ilyen megismerhető eredmények. Az önkormányzat húzza az időt. A Telekom sem lép sokat. És persze akiknek a kiszivárgott adatok kapcsán időszerű az okmánycsere azokkal kapcsolatban ma is egyértelmű a BKK álláspontja. Ha a BKK járműveivel mennek az okmányirodába vegyenek jegyet. Kell a  pénz Dabóczi prémiumára, és az senkit sem érdekel, hogy a BKK által elkövetett baklövések sorozata miatt van szükség az útra. És persze, ha kevesebb az árbevétel, kevesebb pénz van a BKKnál akkor kevesebb pénz mehet el minden jóváhagyás és verseny nélkül ki tudja mire.

Akik rákérdeztek, hogy az okozott kárt vajon hogyan akarja megtéríteni a Dabóczi banda azokat válaszra sem méltatták. Persze hallom mindenért a T-Systems felel. Meg Mari néni a takarítónő. Mert ugye azt mégsem lehet a T-Systemsre fogni, hogy az üzletszabályzat nem frissült, a városházán sem sikerült a projektet jóváhagyatni. De semmi baj, erre könnyű kitalálni a narratívát, pár fontos papír eltűnhetett, biztos kidobta a takarítónő. Az a szemét Mari néni, börtönbe vele! Meg azokkal a rohadt kölykökkel is, akik miatt annyira sietett haza. Csak nehogy véletlenül Dabóczinak, Tarlósnak felelősséget kelljen vállalni a tetteiért. Nem felelőst kell keresni, a felelősségi köröket pedig számos szabály tisztázza, hanem bűnbakot. Lehetőleg ártatlant. Olyat aki nem tud visszaütni.

Ugyanis ha hisszük, ha nem, az első kérdés amit bárki is feltehet az, hogy "hé Dabóczi, neked tudnod kellett, hogy nincs felhatalmazás a rendszer kiépítésére, felelős vezetőként mégis végighakniztad vele a sajtót" alapon máris megvan egy felelős. És sok más úgynevezett felelős vezető van. Felelős vezető, akihez talán eljutott amit pár napja leírtam: "Bármikor lehet egy a teljes vonalat megbénító fakockás hack, ami a mostani ügyre visszamutat. És bár a közérdekű üzem működésének megzavarása akkor elég ok lehet a feljelentésre, a feljelentgetés a mostani eset miatt rossz emlékeket ébreszt. Akik festékben és sípban bíztak most új játékot kapnak."

Mert ugye az, hogy legyen információ, hogy melyik ajtó akadt be, és gyorsan meg lehessen nézni az valahogy kimaradt a rendszerből. Az addig a kérdésben csak konteókat felmutató, bűnbak-kereső alkalmatlan barmok gyülekezeténél eljött a megvilágosodás: Meg lehet írni itt is egy feljelentést, hátha egy 13 éves gyerek gyerekcsínyéből is büntetőügy lesz. Abból, hogy a rendszer szar viszont semmi. És mielőtt hirtelen az oroszokra kezdene mutogatni akár a Dabóczi akár a Tarlós nevű alkalmatlan barom, fel kell tennem a kérdést: Kértek ilyen rendszert a metróba annak felújításakor? 

Ki a fene felel azért, mert akár a fakocka, de akár sok más gyerekcsíny esetén előbb bénul meg a közlekedés, minthogy a nyilvánvaló magyarázatnak bárki utána nézne, mert valahogy a rendszer megrendelésénél a BKK elfelejtette milyen visszajelzéseket, milyen biztonsági funkciókat kellene kérnie?

Elárulok valamit: A tömegközlekedésben baromi sok dolog biztonsági kérdés. Ha ugyanis akár buszon, villamoson, vonaton utazva elesel, melegtől elájulsz, stb. és a szerelvény mentőre vár, hatósági intézkedésre vár, stb. akkor a menetrendszerűségnek oda, és bizony az egész hálózaton végigmegy a probléma. A késés miatt kapkodó munkaerő, felboruló rend is kockázatot jelent. Az ülőhelyek száma, a megfelelő szellőzés és szellőztetés, stb. és megannyi más erről szól.

Én is tudom: A föld alatt állandó a hőmérséklet. A szerelvényre szerelt légkondi az alagutat és az egész rendszert fűti, így ha hűteni kell akkor azt a metróhálózat szellőztető rendszerénél kell megoldani. De azt is tudom, hogy a hármas metró körül megannyi baj van. Például a szellőztetés hosszú ideje felújításra érett. A programszőnyeg is a vezérléshez. A software kapcsán nem hajtottak végre egy csomó fejlesztést, de ez azt jelenti biztonsági funkciók sem kerültek bele. 

Azt, hogy az ajtó rosszul záródik a legkönnyebb lenne úgy ellenőrizni, hogy az erről való felvétel megnézhető. Sok más probléma megelőzhető és elhárítható lenne, ha az állomásokat felújították volna. Tarlós azzal henceg, hogy jövőre milyen jó lesz, mert csak felújított szerelvények járnak majd ott. De az infrastruktúra jelentette veszélyekre nem tér ki. És arra sem, hogy nem érti: nem szabad az, hogy a kijáratnál a sor feltorlódjon, tömeg alakuljon ki az állomásokon, mert az igen balesetveszélyes. EZÉRT kellene az, hogy az elektronikus bérlet ellenőrzése a jelenleginél gyorsabb legyen, kevesebb lépésből álljon, mint a papír bérlet ellenőrzése. És amikor a kevesebb lépés kellene kérdésben Dabóczi és Tarlós együtt sem tud elszámolni háromig az vérciki.

Amikor azt mondtam sokakat megfertőzött ez ügyben a probléma járványa, és amíg ők el nem tűnnek és sok problémára nem lesz szakmailag kompetens embertől válasz, addig a legnagyobb hír az lesz, hogy aznap hány óráig nem mélyült tovább a botrány. 

Holnap újabb részletekkel jelentkezünk. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6812705063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása