... mert választani kell

Illiberális baleset az illiberális gyorsforgalmin?

2018/05/30. - írta: Válasszunk

Ukrajna nem éppen egy liberális demokrácia. És sok ember érzi úgy, hogy kiszolgáltatott a hatalomnak, meg kell tennie olyat is felettes kedvéért, amit amúgy nem tenne meg. Részben a biztonság, részben a törvény szól amellett, hogy ne tegye meg, az ellenérv a főnök várható haragja. És a főnök várható haragja a reálisabb, fontosabb fenyegetés a számára. A hatalomhoz való viszonyunk az élet megannyi területén végigkísér minket. És ez nem kis részben a politikai berendezkedésen múlik.

Az emberek rengeeteg dolgot megtesznek, ha felülről jön az utasítás. Miért viszi ki a magyar buszsofőr a balesetveszélyes buszt? Mert a főnöktől jött az utasítás. Miért megy a mágnesezés, a korongozás a tachográf manipulálása a szállítmányozás területén? A főnök miatt. Láttunk példát arra, hogy kormánygép zuhant le azért, mert jött az utasítás a főnöktől, és ködben, a leszállásra alkalmatlan időjárási körülmények között is megkísérelték a leszállást. De ismerjük a kísérletet is a rossz tanuló sokkolásáról.

Mondjak példát? Az abortuszt lelkiismereti- és vallási okokból ellenző orvos is sokszor lemond a saját  lelkiismereti szabadságáról, ha felülről jön az utasítás, hogy a beavatkozást el kell végezni. Hogy erre nem lenne kötelezhető? Kit érdekel? A főnök haragja reális és elkerülhetetlen veszély. A figyelmen kívül hagyott biztonsági szabályokból nem lesz mindig baleset. És roppant könnyű elhinni, ha valaki eddig balesetmentesen vezetett, akkor ez után is sikerülni fog neki. 

Hogy 35 centi hiányzik ahhoz, hogy a 3,65m-es magasságkorlátozásnál beférje a Setra? Persze. De a busz magassága talán kicsit befolyásolható, a 4 méter sincs meg teljesen 4 méter. És biztos van valamennyi ráhagyás. A trafipaxnál is van. Ha ez megvan 10% már meg is vagyunk, és volt már olyan, hogy átfért a busz. Ha nem siketünk az utasok lekésik a repülőt, a céggel pereskednek és a főnök levonja a fizetésből. Azt nem lehet megúszni. Itt elég, ha van 10% tartalék. Na jó, talán 9% esetén is jól vagyunk. 

Az illiberális államokban hiába szigorúbb a rendőrség ezért sokkal rosszabb a közlekedési morál, és az ebből eredő balesetek már rengeteg embert öltek meg. Sok mindent lehet olyan illiberális államoktól tanulni, mint Kína, Törökország vagy akár Oroszország. De nem elég tőlük tanulni, a hibáikból is tanulni kell. Nem elég szemben állni a mai liberális demokráciák hibáival, a rosszabb remndszerek másolása helyett egy jobb rendszert kellene találni. 

És bizony elférne nem egy út mellé olyan óriásplakát vagy Graffiti bármely párt támogatásával, ami felhívja a figyelmet, hogy amikor jobban félsz a főnöktől, a késéstől, mint a magasságkorlátozásból, annak könnyen börtön lehet a vége. 

Amikor azt mondtam, ha a FIDESZ is a kisebb rossz, ezért is kell másra szavazni, több párt neve merült fel. Az egyik a korrupcióellenes munkájáért, de az elbukott pár szűrőn. A MKKP viszont a munkájáért. Sokszor kaptam meg a kritikát viccpártról van szó. Mások azt mondták az oda leadott szavazat elveszik. A DK, az MSZP, a Jobbik nem tudott kormányképes alternatívát nyújtani. És ma úgy tesznek, mintha ellenzékből, FIDESZ 2/3 mellett nem lehetne semmit tenni. 

A "Kutyapárt" viszont nem nem vicc. Ugyanis ez az a párt ahol tudják, a figyelemfelhívó grafikához, ami talán életet menthet, nem parlamenti többség kell, hanem festék, megfelelő munkaeszköz és valaki aki megrajzolja / megfesti. Minden olyan adóforint amit az MKKP-re adott szavazatok alapján állami támogatásként kapnak hasznosul és egyúttal bemutatja, hogy valóban lehet dolgokat hosszú távon jobban is csinálni, mint a kormány. Ezzel minden a pártra leadott szavazat hasznosult. 

Nem a kutyapárti szavazat veszett el a választáson, hanem az összes többi ellenzéki! 

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valasszunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1414013584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.31. 08:22:47

Az MKKP többet tett az országért az utóbbi évben, mint a többi párt együtt és ez nagyon szomorú.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 10:37:48

@Online Távmunkás: Nem feltétlenül érzem azt, hogy ez baj lenne. A szatíra jobb nyelv, mint az anyázás, a nettó bunkóság, a populista ígérgetés, mert rámutat arra, hogy mivel kell valamit kezdeni. Ők viszont kezdeni is próbálnak vele valamit.

Viszont ezzel együtt nem került elő olyan ideológai vagy korai ígéretekre épülő kötöttség, ami miatt később ne hallgathatnának a választóikra. Ez kiemeli őket a mezőnyből.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 10:48:05

"Miért megy a mágnesezés, a korongozás a tachográf manipulálása a szállítmányozás területén? A főnök miatt." - az a baj, hogy ez a baleset gyakorlatilag időveszteség és megtett út többlet nélkül elkerülhető lett volna, úgyhogy "főnök mondta" érvet itt csak kiröhögni lehet. Ez tisztán a sofőr hibája, senki másé. És különben is, ha a főnök azt mondja, hogy ugorj a kollégáiddal kézen fogva a kútba, akkor beleugrasz? Ezt már egy óvodástól sem fogadjuk el érvként...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 10:49:48

@Mia_D: Nincs utolsó cseppről szó.

Ha emlékszel, akkor a FIDESZ mellett szóló érv arról szólt, hogy a FIDESZ és a mainstream ellenzék között a FIDESZ a valami kicsivel kevésbé rossz, de rettenetes. És ezzel általam vagy közvetlen környezetem által személyesen ismert FIDESZes vezető politikus olyannyira egyetért, hogy ők mondják a legjobban.

Korábban volt egy postom, ahol elmondtam, hogy kb az ország 99%-a akarna kormányváltást, de ahhoz JOBB alternatíva kellene, és nem rosszabb. Mert ameddig sok erő még rosszabb alternatívát jelent, pl. emberi jogok szempontjából, kormányozhatóság szempontjából, oktatáspolitika szempontjából, felelőtlen ígérgetés okán, elítélt bűnözőket tesznek a vezetőségbe, 2006-tal nem néznek szembe...

Ebből azt hiszem következik, hogy miért nem akarok 2/3-ot. Mert a kisebb rossznak nem akarok ellenőrizetlenül korlátlan hatalmat adni.

Azt is, hogy a szavazatommal miért támogatom azt, hogy tisztességes politikai munkát végző szervezetek kapjanak állami támogatást.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 10:51:02

@onlajnok: Megtett útban nem hosszabb a másik alternatíva, viszont a megengedett sebesség alacsonyabb, több minden lassítja arra a forgalmat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.31. 10:53:27

A keleti ember igazságközelibb, sose hisz vakon a hatóságnak.

Visceroid 2018.05.31. 11:02:59

@maxval balcán bircaman: Ami pedig a hatóságokat rohadtul nem érdekli, attól még azt kell csinálnia amit a hatóságok mondanak, különben jön a büntetés, gumibot, börtön, rosszabb esetben a golyó.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 11:04:13

@Válasszunk: a gyorsforgalmi elején elég hosszan 50-es korlátozás van, annyival a Gyömrőin is lehet menni. Miután vége a házaknak, a Gyömrőin is lehet 70-el menni, a busz a gyorsforgalmin sem mehet gyorsabban.

A magasságmérő előtti letérő és aközött a hely között újra összeér a Gyömrői és a gyorsforgalmi, 4 km van. Még ha végig meg is lenne a 20 km/h-s megengedett sebesség különbség, mint ahogy nincs és mondjuk belefutna 2 lámpába (kb annyi van az adott szakaszon), akkor se lehet 5 percnél több időkülönbség....megérte?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 11:19:45

@onlajnok: Helyismerete nincs, a GPS szerint ez a leggyorsabb útvonal, nem tudja a különbséget, késésben van, és sok esetben fontos az, hogy odaérnek-e az utasok a géphez, vagy 1 perccel később érnek oda a beszállítás befejezéséhez képest...

Ha az általa használt GPS szar és nem figyel az ilyen tiltásokra akkor bevezeti ide...

Samott 2018.05.31. 11:22:17

@onlajnok: Kint harom lampa van, bent meg egy sav es nem lehet elozni. Siman lehet ugyanolyan gyorsan a Gyomroin menni mint a gyorsforgalmin. Nem is ertem miert engedik be a forgalmat a benzinkutnal. Semmit nem nyernek vele es ugyanoda jutnak.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 11:25:13

@Válasszunk: először is nem a reptérre mentek, másrészt meg ha 5 perc számít, akkor lekésték. Ok, hogy GPS-e nincs vagy régi (miért nincs, vegyen, aztán akkor lesz, ha idegen helyre megyek, pláne hivatásosként, nem indulok el vaktában, hogy majd csak lesz valami), de szeme csak van, a táblák pont ezért vannak kint az út szélén. Ha kint van, hogy nem fér be, akkor az nem azért van, hogy kibasszanak vele és hosszabb úton kelljen menni.

Hiába hozol újabb és újabb kifogásokat, ezt egyszerűen nem lehet kimagyarázni. Hivatásos sofőrként a kresz szabályok be nem tartása foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés (nem tudom ennek van-e súlyosabb fokozata).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 11:27:39

@Samott: na hát erről beszélek. Bár ugye az eset nem napközben történt, simán lehet, hogy a gyorsforgalmin senki nem volt és olyankor az gyorsabb, de lehet hogy a lámpák is sárgán villogtak még. Mindegy, akárhogy is, a két útvonal megtett útban megegyező, időben pedig bőven hibahatáron belül van a különbség, ha nincs baleset (ráadásul a gyorsforgalmin sokkal gyakrabban van, mint a Gyömrőin, így az is bőven ellene szól, ha kockázatelemzünk).

Nap 2018.05.31. 11:28:25

Ha jól emlékszem, ez nem az első skalpolásos baleset ott.
Hogy a francba nem lehet a felüljáró előtt keresztebe tenni egy rudat, azt láncokat lógatni róla, (mint a Margit híd előtt), hogy a majom annak menjen neki, és felfigyeljen a csörömpölésre, mielőtt megpróbálná eltolni a felüljárót.
Ez az út gazdájának a sara.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 11:30:36

@onlajnok: A mostani hírek szerint reptérre mennek. Az előző eset volt más irány.

És valóban bűncselekmény amit a sofőr csinált...

... De a parancsra lengyel kormánygéppe ködben próbálkozó pilóta is bűncselekményt követett el.

... A fordulóidő és a felülről jövő nyomás miatti Ryanaires "serious incident" mögött is ott volt a bűncselekmény.

... A hozzáértő mérnökök a felülről jövő főnöki, politikai nyomás miatt is vállaltak be szerintük is életveszélyes tesztet Csernobil esetében.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 11:32:47

@Nap: Volt ilyen rúd korábban, de ahogy a Margit híd esetében sem ért semmit, itt sem. Ezért merült fel a rúdon műszer és felvillanó terelő jelzés, aminek a hirtelen felvillanása is hozzájárul az észleléshez.

Ez után jön a korábbi balesetek miatt előretolt plusz védmű, hogy ne a híd alatt szorulj be, mert ott nem tudnak menteni. És ez a plusz védmű az ami most borotvált.

Több év tellik el 2 baleset között, enné azért más helyek sokkal veszélyesebbek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 11:34:00

@Válasszunk: a reptér felé mentek, nem a reptérre. Egy ukrán rendszámú busz volt, ukránokkal a fedélzeten, hazafelé mentek.

Más eseteket ne hozz ide, én a buszosra reagáltam.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 11:37:16

@onlajnok: Ukrajna felé az M3-ason vezet az út, nagyon nem a 4-esen. Ezen pl. Románia felé lehet indulni.

konrada 2018.05.31. 11:53:29

Kár ezt túllihegni, tisztán figyelmetlenség.
Tutira nem tömeeggyilkolni indult a sofőr, csak nem vette észre a táblát.
...ilyen meg sajnos sok van.

...egyszerűen elképesztő, hogy szinte nincs olyan nap, mikor nincs tolatgató - vagy fennakadt - kamion akár ott a gyorsforgalmi Felsőcsatári aluljárója előtti 2 oldalon, akár 3-4 km-rel arébb a Gyömrői folytatásának - a Vaspályának - végénél a Kőbánya-Alsó alatti átjárónál...

..s teszem hozzá, már 30-40 éve is.
...s voltak kisérletek is: drótkötél - elhúzták az oszlopot is - csörgőlánc? - sz.rtak rá, felcsúszó keresztrúd - végiggörgették a szerelvényen, és huss tovább.
- villogó táblák?: ott vannak a Ferihegyi oldalon, de ettől még szinte naponta kell lekisérni a kamionokat...

...sajnos hülye figyelmetlen emberek lesznek és voltak: a hidakat viszont csak a leheggesztett gerenda tudja megvédeni tőlük...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 11:53:51

@Válasszunk: na jó szerintem ezt itt fejezzük be, eddig viszonylag szórakoztatott a felvetéseid megcáfolása, inkább most elmegyek ebédelni.

konrada 2018.05.31. 11:56:00

@Válasszunk:
No és honnan jöttek, mert nem mindegy.
...van olyan része Budapestnek, ahol az M3-asra a 4-es-M0 az egyszerűbb...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 11:59:20

@onlajnok: Mondassz valamit, a térkép nem igazol téged, a sajtóhír sem...

Nem számolsz a helyismeret hiányával, a GPSsel sem más alapvető dolgokkal...

És ezt nevezed "cáfolatnak".

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 12:01:13

@Válasszunk: ok, akkor te nyertél, ilyenkor nincs más megoldás, minthogy neki kell menni a kapunak. Ezt most írásba is adom, remélem még nem késő, és az alaptörvénybe is beleveszik.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 12:01:17

@konrada: Természetesen létezik ilyen külvárosi része, de ez kb. a Hungária gyűrűn kívül reális, és ott is csak egy viszonylag szűk területen. Ami viszont nem éppen idegenforgalmi célpont.

s 2018.05.31. 12:04:08

Egyet mondok: román kisbusz, 9 ember, teherautó. Nincsen több kérdésem. Keleti nyitás, vagy mi a bánatos, szifiliszes kutya fasza.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 12:05:09

@onlajnok: Ilyenkor sem kell nekimenni. De ilyenkor a baleset okai között ott van, hogy a sofőr vakon akar engedelmeskedni utasításnak.

Az a baj, hogy az utasításnak vakon engedelmeskedő magatartás pl. a GPSnek is engedelmeskedik, mert ott van mögötte a tekintély és ott a felszóllító mód. De közben olyan GPS-t használ pl. kamionon, buszon, ami nem kamionra, buszra való és nem számol a jármű méretével, korlátozásokkal.

A táblákat nem figyeli, a saját szemével látott dolgokat leszarja, mert a felszólító módú mondat mellett nem tud önállóan gondolkodni. Ezért lenne ideális, ha a vizsgák során feladat lenne a GPS-nek sofőrként ellentmondani.

És mivel a táblákat külső nyomásra ignoráló sofőr sok más jelzést is ignorál, ezért nem a jelzések számának a szaporítása (pl. lánc) a megoldás, hanem olyan rendszer bevezetése, ami a bizonyos jelzéseket meghaladó járművet éppen úgy megállítja, ahogy a vasúton is megállás jön, ha meghaladja valaki a vöröst, vagy túllépi a sebességet...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.31. 12:12:01

@Válasszunk: de ne haragudj már, ha valaki a nyilvánvaló hülyeséget nem tud az agyával felülbírálni, akkor azt felügyelet nélkül létezni nem szabad hagyni, nemhogy a forgalomba kiengedni, vagy akár bármiféle járművet vezetni akárhol. A vizsga erre nem készíthet fel, mert már a B kategóriának is követelménye az általános iskola, ami feltételezi a megfelelő szellemi szintet.

Amúgy meg képzeld el azt az esetet, hogy mondjuk megy ott 80-90-el az ember, majd átmegy az érzékelőn és akkor a rendszer automatikusan vészfékezik. A busz viszonylag jól tud vészfékezni (nem úgy, mint a vonat), de olyan erők hatnak az utasokra, mint amikor balesetet szenvednek. Ez pont nem lehet úgy a normális megoldás, mint a kapu.

konrada 2018.05.31. 12:45:07

@onlajnok:
...mondom, tele van a világ hülyékkel: mint írtam, gyakorlatilag naponta megy be ilyen magasságkorlátozásba azon környéken valamilyen magas jármű (főleg ha belevesszük a környéken akár a népligeti, vagy a Hungárián a Kőbányi útnál lévőt - ezek is alig 3-4 km-es körön belül vannak), gyakorlatilag mióta megépültek jó pár évtizede.
...s szinte biztos, hogy minden alkalommal más hülye, mert aki egyszer felakadt...

...de megoldást szerintem is legfeljebb az önvezető módok elterjedése fog hozni, abban kár reménykedni, hogy kiszűrik őket, hiszen elvileg pont csak azok kapnak ilyen járművekre jogsit, akik alkalmasak jóval gyakoribb, komolyabb szűrés mellett:
...s ezek a profik, az élcsapat: na ez mutatja, mennyi hülye van az úton...

ételizésítő 2018.05.31. 13:00:30

"ha nem siketünk"?
Ha vakunk vagy némánk, akkor nem késsük le a repülőt?

Hülye barom, tanulj meg írni.

ételizésítő 2018.05.31. 13:03:42

@maxval balcán bircaman:
Jaja, ezrt okoznak annyi halálos balesetet a románok, nem hisznek olyan faszságoknak, hogy nem szabad facebookozni vezetés közben, meg meg kell vizsgáltatni az autók műszaki állapotát, meg részegen, jogsi meg alvás nélkül életveszélyes vezetni.
A hülye fasz hatóságok ilyeneket követelnek, de az okos keleti román ember nem hisz nekik.

És az emberibb román hatóság szarik az egészre. Dögöljenek meg, úgyis sokan vannak.

Nálad ostobább faszkalap létezik a világon, te bolgár buzi?

ételizésítő 2018.05.31. 13:07:12

@Samott:
Faszságokat beszélsz. A gyorsforgalmin nincs lámpa, és 70 a megengedett, a Gyömőin van lámpa, és 50 a megengedett. Hogy a faszba lehetne ugyanolyan gyorsan menni ezek után a Gyömrőin, mint a gyorsforgalmin?
Te hányszor buktál fizikából? A józan észt nem kérdezem, mert olyanod láthatóan nincs.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 13:11:55

@ételizésítő: Létezik elgépelés (közvetlenül alatta lévő billentyűt is eltalálod) amit még észre sem vesz a software. Ez nem mond semmit arról aki elköveti. Az a viselkedés amit viszont bemutatsz itt a folyamatos személyeskedéseddel, beszólásokkal tökéletesen jellemez téged is, és azokat is, akiktől olyan nevelést kaptál ami ilyenné tett. Lehetne ezt jelzős szerkezetekkel minősíteni, durva beszólással tarkítani, de nehéz lenne olyat mondani, ami beszédesebb lenne a saját viselkedésednél. Kérlek ezt a stílust tartsd meg azoknak, akiktől tanultad.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 13:15:52

@onlajnok: Ennek ellenére tény, hogy külső nyomásra pl. pilóta is ment bele közel biztos halált ígérő manőverve.

Az "éppen úgy megállítja" viszont nem feltétlenül jelent vészfékezést, és nem feltétlenül kell érzékelő.

Az első dolog: A rendszer tudja, hogy egy ponton vagy ki kell térni és a 30 vagy nem mehet tovább. Ebben a pillanatban a szabványban előírt, biztonságos, lassulásnak megfelelő mértékben a rendszer automatikusan fékez. Ez éppen az, amit a vonat is tesz, csak ott nem elektronikusan kell a féket szabályozni, elég a természetes fékút.

ételizésítő 2018.05.31. 13:16:34

@Nap:
Az ugye megvan, hogy NEM a felüljáró alá szorult be, hanem jóval előtte a magasságjelző oszlop borotvált?

@onlajnok:
Ukrajna felé sokkal gyorsabb az M3, miért mennének a szar 4-es úton, ami minden falun keresztülmegy, és mindig forgalmas?

@konrada:
Persze van, nyilván a csodás turistalátványosság Kispest vagy Pestlőrinc szépségeit nézték meg. Mert kb. mindenhonnan máshonnan jóval gyorsabb és egyszerűbb a Hungária körút - M3 útvonal.

@Válasszunk:
Sőt, Románia nagy része felé is egyszerűbb és gyorsabb az M3 vagy az M5, még ha hosszabb is valamivel az út.

ételizésítő 2018.05.31. 13:18:59

@Válasszunk:
Ja, gondolom, a "rengeeteg" szót sem veszi észre.
Ahogy a Kutyapárt is két szó: Kutya Párt.

A többi helyesírási hibáról nem is szólva.

Egyébként hallottad már azt a szót, hogy átolvasás?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.31. 13:34:46

@ételizésítő:

A nyugati ember görcsösen ragaszkodik a szabályokhoz, míg a keleti ember szabadságszeretőbb, ennyi az egész. A liberalizmus előrehaladottabb nyugaton, s az embereket már egyenzubbonyba bújtatta.

konrada 2018.05.31. 14:02:54

@ételizésítő:
Jól van na!
Fogok én itt harcolni azon, mi a ..csának ment a 4-es felé, mikor egyértelmű a magyarázatod arra, hogy ukrán busz ukrán utasokkal Budapest belvárosából a reptérre megy - honnan és hová máshová mehetne?,))

(...most kéne nekem is találgatnom, hogy ha egyáltalán Budapestről indultak - s tán mégsem egy oda rendszeresített telepített reptérbusz volt - akkor az ukrán fizetőképes kereslet nem belvárosi tranzitokra elég, így meg nem biztos hogy a külvárosból hosszabb időben a 4-M0-M31 kombó, meg ráadásul akár lehet igazad is, mert voltam úgy Thrákiában, hogy a fapados részleg buszon jött, és az a busz vett fel minket is a reptérnél, szóval akár igazad is lehet...
..az viszont tény, hogy a kollégák valamiért rá vannak kattanva arra, hogy az M0-M3-as csp környékén lévő telepre a Gyömrőiről mániákusan a 4-M0-t favorizálják, így biztos lehet valami oka a becsipődésüknek.. ...de én lumumbás vagyok és maradok!;)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 14:25:15

@konrada: Az útvonal kapcsán valóban fontos kérdés, hogy "hogyan kerül idegen turistabusz oda", amikor két esetben van értelme az iránynak. Az egyik a gyömrői út környékéről, de ott ugye nem feltétlenül a gyorsforgalmi, és nem turistacélpont. A másik az, ha valóban a reptér volt a célpont, ahogy a hírek sejtetik / írták.

Az első kérdés az, hogy miért nem az M0 felől érkezett a reptérre? De nincs olyan turistacélpont sem, ami felől ez lenne a jó irány Ukrajna felé.

Ellenben egy olyan járatban van logika, ami Kárpátalját úgy köti össze Budapesttel, hogy egyúttal a repteret is elérhetővé teszi. Onnan ez a reptés és Kijev is hasonló távolságban van, de ugye innen az EUn belüli liberalizáció miatt talán nagyobb a kínálat.

Bár a belváros felé a vasút versenyképesebb lehet, de vannak olyan turisták akik a buszt választják a belváros felé is. Az pedig, hogy átszállás nélkül elvihet a busz a reptérre ebben a viszonylatban versenyelőny.

A Kárpátalja - Budapest (belváros) - LHBP (reptér) útvonalra van jelentősebb piaci igény. Ez ugyanis a városba és reptérre igyekvő utast is kiszolgálja.

Ez az útvonal akár váltott sofőr nélkül is megtehető (olcsóbban) és itt a sofőr az út végére sokkal nagyobb valószínűséggel hibázik, mint az út elején lévő sofőr. Ugyanis az út elején lévő sofőrnek az utasok felvétele előtt is volt ideje felébredni, felkávéznia magát, az út végén pedig nő a figyelmetlenség kockázata.

Ha nem mindig kell emeletes busz az útvonalra, kialakul egy rutin is a program szerint gyorsabb útvonalon és az utasítás is ez az útvonal, akkor arról nehezebben megy le a sofőr egy alkalmatlan busz mellett.

Ezt esetben a valós (hely veszélyeire kiterjedő) helyismeret hiányzik, az indokolatlan magabiztosság megvan. És ugyanaz a pszichológiai folyamat megy le, ami mentén más is az adott útvonalra / biztonságos közlekedésre alkalmatlan járművel vesz részt a forgalomban.

És hiába mondja onlajnok, hogy mennyire nem lenne szabad önálló létezést hagyni annak, aki a nyilvánvalóan veszélyes utasítást nem tudja felülbírálni, gondold végig a DAKK-ot (Szegedi tömegközlekedést) érintő postok helyzetét, ahol a balesetveszélyt, egészségügyi kockázatot, stb. naponta ignorálják a sofőrök.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 14:39:27

@konrada: Ja és igen... A Munkács - Budapest - LHBP (reptér) irányra létezik járat.

És sajnos elég jellemző probléma az, hogy a vadkeleti módszerekkel (korongozás, mágnesezés) megvalósított túlvezetés után akár buszsofőr, akár kamionsofőr a táblákat, legdurvább figyelmeztetéseket is figyelmen kívül hagyva okoz súlyos balesetet.

Itt viszont a fáradtság miatti beszűkült tudatállapot, a főnöktől érkező elvárás, és az, hogy önmaga is az elalvásos baleset előtt túl akar lenni a járaton minimális vélt idősporolás esetén is elég ok a biztonsági szabályok teljes ignorálására.

Ezért fontos az, hogy az ilyen helyzetben biztonsági szabályt ignoráló sofőr járműve automatikusan fékezzen, lehetőleg biztonságos mértékben, és álljon meg.

A mágnes, az út végén beszűkűlt tudatálapotban durvát hibázó sofőr az EUban igen komolyan vett rendszeres baleseti kockázat. És messze a legvalószínűbb magyarázat az ilyen mutatványokra.

A túlvezetés, a jármű adottságaira nem figyelő útvonaltervezés és navigáció, az ebből eredő kényszerhelyzetek elfogadása, stb. sajnos jellemző probléma.

Ukrajnára még jobban, mint Magyarországra. De nyugodj meg, a tachográfmentességnek köszönhetően nem egy szegedi helyi buszsofőr eleve túlvezet, majd mivel abból nem tud megélni, jön mellékes munka. A kialvatlanság után az utas szól, hogy rosszfelé megy, majd jön egy kis szabálytalankodás, stb... abból is csak idő (és szerencse) kérdése mikor lesz baj.

És igen, ilyenből szokott lenni a figyelembee nem vett fénysorompó, a sötét fénysorompó rossz értékelése is.

Celtic 2018.05.31. 18:18:57

"Minden olyan adóforint amit az MKKP-re adott szavazatok alapján állami támogatásként kapnak hasznosul és egyúttal bemutatja, hogy valóban lehet dolgokat hosszú távon jobban is csinálni, mint a kormány. Ezzel minden a pártra leadott szavazat hasznosult. "

Igy van. Eletemben eloszor nem ereztem valami szar erzest, miutan szavaztam. Eletemben eloszor nem valami ellen, a kisebbik rosszra szavaztam, hanem olyanra, ami ertelmesnek tunt. Azota sem bantam meg.

metal · http://electric.blog.hu 2018.05.31. 18:41:39

Az már nem kicsit beteg, akinek még egy ilyen balesetből is a politika, meg Orbán jut eszébe!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 18:44:16

@metal: És Orbán nevét eddig egyedül te vetetted fel. Gondolom ezt ezzel együtt érted, ugye?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.05.31. 20:28:52

@metal: Hogyha már megnevezted Orbán Viktort, akkor eredendően azt mondta, hogy tanulnunk kell az olyan illiberális államok sikereiből, mint pl. Törökország, Szingapúr, Kína, stb. amiben, szerintem, igaza van. Meg kell érteni, hogy azokra a problémákra amikre az európai liberális elit kiábrándító és sokszor borzasztóan rossz választ ad, hogyan tud egy illiberális állam jobb választ adni. Ebben tökéletesen igaza van.

De ez nem azonos ezek vakon másolásával. Ezt maximum pár ellenzéki párt tekinti azonosnak. Ugyanakkor az illiberális államik sikereinek, módszereiknek az elemzése során szükségszerű kitérni a megoldások hátrányaira is, és ezek egyik legfontosabb hátránya a vélt vagy valós megfelelési kényszer, ami akár a realitást, akár a létező törvényeket felülírja az egyén döntési folyamataiban.

A NER működési zavaraiért nem csak kormányzati hibák felelnek, hanem részben a passzív ellenállás, részben a "hatalomban lévő ellenálló elvárásainak megfelelés", részben a deklarált célokkal ellentétes vélt eljárásoknak való megfelelési kényszer.

Pl. Az elvárás a jó tankönyv lenne, erre mutatna rá a törvény is. De amikor a tankömyv szerzője azt gondolja, neki mint megbízható, lojális embernek ideológiai okokból ferdítenie kell és ebben a sajtó is megerősíti, akkor az eredeti jogalkotói akarattal ellentétes, káros folyamatok indulnak el.

Ez a jelenet nem Orbán Viktorhoz kötődik.

A gyorsforgalmi kapcsán fontos jelenség, hogy nem lehet az "addig terjedjen az én szabadságom, míg mások jogait nem sérti" alapon emberséges rendszert építeni. Ugyanis piszok sok eset, a jelen eset is, rámutat arra, hogy a még éppen átmegy (nem sérti más jogait) és a potenciálisan öl közötti határ nehezen kiismerhető.

Az a rendszer ami az ilyen követhetetlen határok mentén működik, és mivel az elrettentés az arányos védelem eszköze, itt az igazságosság nem kíméletesebb az elkövetővel, ezen az alapon egy embertelen rendszert kapnánk. A liberális ideológia elsődleges voltára mutató érvelés figyelmenkívül hagyja többek között a fajfenntartás ösztönét...

A plusz figyelmeztetések jelentik az élhetőbb világ alapját. És ugye pl. számos más téren is felmerül az, hogy a helyes és a megtorláshoz vezető magatartás között érthető, egyértelmű határ kell, és nem árt némi hely a tévedésnek. Pl. akár "udvarlás vagy zaklatás" kérdésben is.

metal · http://electric.blog.hu 2018.05.31. 22:49:59

@Válasszunk: "Amikor azt mondtam, ha a FIDESZ is a kisebb rossz, ezért is kell másra szavazni, több párt neve merült fel. Az egyik a korrupcióellenes munkájáért, de az elbukott pár szűrőn. A MKKP viszont a munkájáért. Sokszor kaptam meg a kritikát viccpártról van szó. Mások azt mondták az oda leadott szavazat elveszik. A DK, az MSZP, a Jobbik nem tudott kormányképes alternatívát nyújtani. És ma úgy tesznek, mintha ellenzékből, FIDESZ 2/3 mellett nem lehetne semmit tenni.

A "Kutyapárt" viszont nem nem vicc. Ugyanis ez az a párt ahol tudják, a figyelemfelhívó grafikához, ami talán életet menthet, nem parlamenti többség kell, hanem festék, megfelelő munkaeszköz és valaki aki megrajzolja / megfesti. Minden olyan adóforint amit az MKKP-re adott szavazatok alapján állami támogatásként kapnak hasznosul és egyúttal bemutatja, hogy valóban lehet dolgokat hosszú távon jobban is csinálni, mint a kormány. Ezzel minden a pártra leadott szavazat hasznosult. "

Ebben valóban nincs benne egyszer sem Orbán neve, de ha szerinted ez nem orbánozás, akkor nincs miről beszélni. Plusz az illiberálisozás is eléggé rá utal.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.01. 00:03:31

@metal: Ha már nem sikerült elsőre megértened:

" Sok mindent lehet olyan illiberális államoktól tanulni, mint Kína, Törökország vagy akár Oroszország. De nem elég tőlük tanulni, a hibáikból is tanulni kell. Nem elég szemben állni a mai liberális demokráciák hibáival, a rosszabb remndszerek másolása helyett egy jobb rendszert kellene találni. "

A sok mindent lehet tőlük tanulni, pl. egy az egyben ért egyet Orbánnal. De az ellenpont éppen az ilyen balesetekhez vezető morál meghonosodása.

Ha te értelmes szavazó vagy, és nem félistenként, hanem hibázásra képes politikusként ismered Orbánt, akkor biztony ezzel a kockázattal neked is számolnod kell.

Márpedig a vélt vagy valós elvárásnak megfelelni próbálók túlkapásai, akár Orbán döntéseit is ignorálva, egy olyan probléma, ami pont nem Orbánt minősíti, hanem a túlkapást elkövetőket. De a hűséget nem fogja a FIDESZ hátbaszúrással jutalmazni, így a túlkapásnak nincs párton belüli kontrollja. Az a jó, ha a FIDESZ nyer, de nem nyeri túl magát van érdemi kontrollra lehetőség.

Ez pedig elvezet a nyilvánvaló konklúzióhoz: A szavazat megosztásnál egyéniben a FIDESZ jelöltjére kell szavazni, mert az biztosítja a parlamenti többséget. Csomó fix szavazat biztosítja a lista bejutását.

Ha észrevetted volna, az MKKP rajongótáborának a fele egyéniben FIDESZ-re szavaz, a tábor több, mint a fele tartja a FIDESZ-t a kisebbik rossznak. Csak míg aki inkább FIDESZ párti és "csak ne nyerje túl magát a FIDESZ" annak a számára természetes is az MKKPre vagy más "ellenzékváltó erőre" leadott szavazat, addig a bármi áron, bárkivel összefogva kormányváltást követelők féltek attól, hogy a szavazatukból nem lesz mandátum.

De ezzel együtt az MKKPre leadott szavazat hasznosult, a kormányváltó összefogási próbálkozásokra leadott szavazat viszont nem. Ha az ellenzéki tömeg pártlistán egy "ellenzékváltó" erőre (potenciálisan az MKKP ilyen) szavaz nagy arányban és kiejti a DK-t, az MSZPt, és az LMP-t akkor a jobb politikai versennyel pl. mindenki nyer.

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.02. 15:55:11

@Válasszunk: Tehát te még mindig fenn tartod azt a hülyeségedet, hogy ilyen balesetek csak illiberális helyeken történnek? Nyugaton soha egy sem volt? Soha nem fordult elő, hogy a költségek miatt kifelejtettek pár biztonsági dolgot, intézkedést?
Nézz körül itt:

iparikatasztrofak.blog.hu/2018/03/06/furdo_a_pokolban

Aztán amikor kicsit okosodtál, akkor hagyd ezt a hülyeséget, nem kell egy balesetbe politikát keverni! És továbbra is tartom, hogy te keverted bele, és most nem akarod beismerni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.02. 16:21:52

@metal: Azt, hogy csak ilyen helyen lenne nem állítottam, és zoknibáb érveléssel, hazudozással legfeljebb azt éred el, hogy egyfelől lejárasd magad, másfelől azokat akik felneveltek, harmadfelől kivágjalak.

De ez a baleseti kockázat a hatalomhoz való viszony eltérő volta miatt az egyes országokban eltér. Jelenleg sem magyar sofőr volt érintett, hanem pl. Ukrán. És nem véletlen, hogy pl. az ukrán, a szerb, stb. nagyobb arányban alszik el túlvezetés miatt vezetés közben, mint mondjuk a svéd, a finn, a holland. A túlvezetésből eredő fáradtság elvezet a figyelmetlenséghez és baleseti kockázathoz, stb.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.02. 16:30:31

@metal: Ja, és mellesleg igen érdekes arról beszélni, hogy a Franco féle diktatúrában szocializálódott sofőr a demokratikus átmenet 1982-es befejezése előtt... A Frankó diktatúra törvényei sem változtak meg egyik napról a másikra. Sem munkajog, sem iparbiztonság.

Szerinted a Franco féle diktatúra nem volt illiberális, ugye?

Érdekes a zoknibáb érvelésed, ami nem tűnik véletlennek, kapcsán előadott ferdítésed, hazugságod alátámasztásául keresett tartalom kapcsán újra csek az derült ki, hogy a hozzád hasonló hazug embert hamarabb utólérik, mint a sánta kutyát.

Miután az elmúlt napokban párszor már felvetődött a kérdés, hogy a személyeskedésre, a tiédet is beleértve, miért nem ment azonnal ban, elmondtam, ezzel magatokat minősítitek, meg azokat az embereket akik titeket ilyenre neveltek. DE(!) aki nem először kapható el hazugságon, arra nincs miért időt pazarolni. Az nem résztvesz a vitában, nem bunkón érvel a maga életében, csak hazudik, időt rabol és rombol.

És bármelyik politikai oldalon is áll, ezt az adott politikai oldal képviseletében teszi. Ha sem ő nem áll meg, sem az adott oldal képviselői nem állítják meg, nem határolódnak el tőle, az onnan a politikai oldal szégyene is.

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.03. 16:52:21

@Válasszunk: Szerintem hagyjuk! Továbbra sem ismered be, hogy te próbáltál meg politikát (ráadásul belpolitikát) keverni egy balesetbe, amiben ráadásul egy külföldi sofőr volt érintett. Bocsi, tényleg a spanyol eset még a Franco diktatúra végén volt, keressek neked 100 másikat európából, meg amerikából?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.03. 18:03:16

@metal: Én egy dolgot egyértelműen látok. És bocs, hogy ezt mondom, de az egy napos pihenő után ezért jöhet neked a következő hosszúságú is.

"Azt, hogy csak ilyen helyen lenne nem állítottam,"

Te valamit a számba adtál, hazudtál. Elnézést nem kérsz, de egyetlen dolgot bemuttatsz fényesen: Olvasni, megérteni a dolgokat nem tudsz, mások szájába adni dolgokat, hazudozni, beszólni igen.

Beismernivalód neked van.

A postból idézek:

"Sok mindent lehet olyan illiberális államoktól tanulni, mint Kína, Törökország vagy akár Oroszország. De nem elég tőlük tanulni, a hibáikból is tanulni kell. "

Milyen illiberális államokat nevezett meg a post? Szerinted a fenti államok említése belpolitika?

A bepolitika az, hogy te ezek megnevezését letagadva, hazudozva, vádaskodva mocskolódsz, mert azt hiszed ezzel nyalhatsz be pár feletted lévő párthű kádernek. Van egy rossz hírem: A politika van értünk, és nem nekünk kellene a politikáért lenni. Ezt a szempontot Orbán Viktortól, a baloldali beállítottságú hajléktalanig a legtöbben elismerik. Kivéve azokat, akik a saját jellemtelenségüket, gumigerincüket, hazudozásukat akarják azzal igazolni, hogy poiitikailag a jó oldalon teszik.

Csakhogy, ha az illiberális országoktól való tanulás szükségességét nem vitatom (Orbán Viktor ezt mondja), hanem *kiegészítem* az kurvára nem arról szól, hogy Orbán Viktorral vitatkoznék.

Ha a liberális államok, és liberális demokráciák hibáiról beszélek, akkor megemlíteni azt, hogy az "addig terjedjen a szabadságom, míg más jogait nem sérti" helyzet sokszor 0 lehetőséget kap a büntetlenül vagy kevés következménnyel való hibára.

A liberalizmus ezen elve pont azért nem működik, mert a "mi közöd hozzá, hogy menet közben telefonálok, amíg nem okozok balesetet nem sérti mások jogait" c. hiszti is ezekből az elvekből következik. De a 4-es úton történő baleset rámutat arra, hogy az "amíg nem történik baleset" határa nem betartható határ és embertelen következményekhez vezet.

Kell innen is tanulni, onnan is. De a hibákból, problémákból is kell tanulni. Igen: A balesetek során vérrel írt szabályokból policy, törvény, politikai döntés kell, hogy legyen. Ideológiai lózungok helyett a politikát követve. És igen, az is politikai kérdés, hogy az utakra vonatkozó szabványokat hogyan módosítjuk balesetekből tanulva. Hogyan tudunk tanulni egyes hibákból, hogyan tudunk azokra felkészülni.

EZ a normális társadalmi párbeszéd. Amiben pl. a FIDESZ erős.

Az amit te csinálsz az a "ne tanuljunk semmiből, ne legyen párbeszéd, mindenki dögöljön meg, mert metalkából bunkó, hazug, becstelen seggfejet nevelt az anyja" irány deklarálása. És bocsi, de nem metalokráciában élünk.

És bocsi, de a politikának feladata a közlekedés szabályait, a büntetőplitikát, az ellenőrzés rendjét, a nemzeti szabványokat a hibákból tanulva módosítani, de nem kötelessége a hozzád hasonló hazugoknak önigazolást szállítani.

Ebben a balesetben a belpoitika ott van, hogy a mi feladatunk az, hogy a közlekedés szabályozása, az utak kapcsán lévő szabványok ne ide vezessenek. Ha pl. a mágnesezést, korongozást, tachográffal való trükközést szigorúbban büntetjük (akár a büntetőjog eszközeivel élve) az egy legitim válasz. Mint az is, hogy ahol kevésbé veszélyes a magasságkorlátozás átlépése, ott ezt is objektív felelősségi körbe soroljuk, vagy közlekedési bűncselekményként üldözzük, stb.

Hogy az objektív felelősség + hatékony elektronikus kapu (feltűnően jelez) mellett azonnal menjen a bírság és a 30 főnél nagyobb befogadóképességű járművel oroszrulettet játszva ez legyen akár milliós összeg, az pl. egy lehetséges jogalkotói lépés. Az a feladat, hogy a jogalkotó a biztonsághoz igazítsa a jogszabályt pl. feladat. Hogy nagyobb kockázata legyen a veszélyes szabálysértésnek, mint a főnöknek való ellentmondásnak ismét jogalkotói feladat. Nem azért, mert én keverem bele, hanem azért mert az Alaptörvényből következik. Akkor is, ha a troll uraságnak nem tetszik.

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.03. 18:56:25

@Válasszunk: Na most írok utoljára! Ne válaszolj, úgyse írok már rá!

Ez a te posztodban van, nem én adom a szádba:

"Amikor azt mondtam, ha a FIDESZ is a kisebb rossz, ezért is kell másra szavazni, több párt neve merült fel. Az egyik a korrupcióellenes munkájáért, de az elbukott pár szűrőn. A MKKP viszont a munkájáért. Sokszor kaptam meg a kritikát viccpártról van szó. Mások azt mondták az oda leadott szavazat elveszik. A DK, az MSZP, a Jobbik nem tudott kormányképes alternatívát nyújtani. És ma úgy tesznek, mintha ellenzékből, FIDESZ 2/3 mellett nem lehetne semmit tenni. "

Semmi belpolitika nincs benne? Én hazudozom? Hagyjuk már!

Samott 2018.06.03. 20:39:50

@ételizésítő: tanulj meg olvasni... :) ("Kint harom lampa van, bent meg egy sav es nem lehet elozni") a lampa a Gyomroin van te nagyon okos. :) Hogy mennyi a megengedett a legkevesbe sem erdekes, mert eleg egy hulye a sor elejere es b.szhatod a 70-es tablat mert elozni nem tudsz mert a szembeforgalom is suru. Mig kint ket sav van elobb-utobb kikerulod.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.03. 21:14:06

@metal: Te mást adtál a számba amit idéztem is neked. Te az illiberális irányt nevezted belpolitikának. De gondold végig azt, hogy az a mérce, hogy ilyen helyzetben TEGYEN valamit egy párt, mert EZ A KÖTELESSÉGE elsősorban egy normális emberi mérce.
süti beállítások módosítása